Strona 2 z 8
: 2005-03-26 16:43
autor: Robert
Jeśli prędkość koła = 0 cały czas, to ABS się wyłącza i sygnalizuje awarię.
Chyba jednak inna ilość ząbków. Tylko czemu przez moment działało?
Wymień wszystkie 4 i po kłopocie!

: 2005-03-26 18:31
autor: Gość
To powiem tak, miałem abs, w sewisie mi go rozwalili, potem kupiłem od dobrego klubowicza czujke pojeździłem troche i z pierwszym deszczem odpiełem abs, kurde z tym systemem się nie da jeździć.
: 2005-03-27 18:37
autor: Pticu
Dzięki chłopaki.Po świętach jeszcze raz przejrzę wszystko od początku. Sprawdzę błędy,a jak nie to zrobię tak jak Sqad odepnę to i będę miał spokój.Jeszcze raz dzięki za pomoc.

: 2005-03-27 19:03
autor: Gość
Tzn zależy co kto lubi, mi się podoba jazda bez abs'u i dlatego nie podpinam czujki, choć pare razy bym się przejechał.
Nie trać wiary, omomierz albo chociaż miernik w łapke i posprawdzaj czujki.
Nie wiem czy dobrze rozumuje bo pisze to troche po omacku ale może pomoże.
Tu są kody błędu abs'u do II gen.
A tu poszczególne connectory, 13 to Anti-Lock Brakes Self-Test Input

: 2005-03-27 19:21
autor: swoosh
Sqad pisze:To powiem tak, miałem abs, w sewisie mi go rozwalili, potem kupiłem od dobrego klubowicza czujke pojeździłem troche i z pierwszym deszczem odpiełem abs, kurde z tym systemem się nie da jeździć.
Czyżby
Absolutny
Brak
Szczęścia

: 2005-03-27 20:45
autor: Marcos
Sądzę, że dobry kierowca nie potrzebuje ABS-u.
A po drugie bez niego się lepiej jeździ, można lepiej wyczuć samochód.
Jednak muszę przyznać, że czasami ABS uratowa komuś dupę.
: 2005-03-29 01:09
autor: M-Pro
Marcos pisze:Sądzę, że dobry kierowca nie potrzebuje ABS-u.
A po drugie bez niego się lepiej jeździ, można lepiej wyczuć samochód.
Jednak muszę przyznać, że czasami ABS uratowa komuś dupę.
Jest 1 wyjatek . Hmowanie na 2 roznych nawierzchniach. Jezeli lecisz jedna strona auta po sniegu , 2 zas po asfalcie sproboj zahamowac "awaryjnie" .
: 2005-03-31 08:23
autor: majcher
sprawdź przewody od czujek - ja miałem przerwany przewód po dłubaniu mechaników w zawieszeniu
: 2005-03-31 09:12
autor: Jedrek
Andrzej pisze:
Przyczyną może być również niepodłączony czujnik przy kole, albo przerwany przewód od niego.
Pozdrowienia

A niby co ja wcześniej napisałem
Poza tym:
Robert pisze:
Brak impulsów (przerwany obwód lub brak czujnika) powoduje wyłączenie ABSu sygnalizowane kontrolką ANTI LOCK.
: 2005-03-31 09:22
autor: majcher
Kontrolka ABS....
: 2005-04-07 00:54
autor: Ketch
Witam wsiech

mały problem, dość często zapala mi się kontrolka ABS zwykle w trakcie jazdy i nie gaśnie. Po wyłączeniu silnika i ponownym go uruchomieniu kontrolka nie zapal się już....hm..... Turkocze mi już przegub, może to ma związek....co o tym sądzicie?
: 2005-04-07 14:11
autor: Gość
już było na forum i to dość dużo. Sprawdź zębatki od abs'u, czy mają wszystkie zęby zrób przegub - bo szkoda skrzyni biegów (drgania na skrzynie się przenoszą), jak to nie te dwie rzeczy to znaczy że czujka.
: 2005-04-08 01:01
autor: P.I.M.P.O.
u mnie kontrolkę "zgasiła" wymiana płynu

czarny kisiel miałem
pozdro
problem z ABS
: 2005-09-16 15:12
autor: P.I.M.P.O.
przekręcając kluczyk nie słyszę pompy, ale sprawdziłem że prąd do niej dochodzi. porozłączałem wszystkie możliwe wtyczki i miernikiem sprawdziłem - jest tak jak ma być. czujki mają opór 1700 om. przekaźnik w porządku. objawy są takie że przy wciśnięciu pedała w podłogę koła się blokują - ABS nie działa. jadąc na śliskiej nawierzchni (mokra kostka, piach itp) naciskam pedał trochę delikatniej i ABS się załącza - podbija mi nogę. o co chodzi? co jeszcze sprawdzić? pompa padła? komputerek (moduł czy co to tam jest ta puszka) do wymiany? bardzo proszę o jakieś rady bo ja już nie mam pomysłów
pozdro
: 2005-09-16 15:16
autor: Ivaho
Ej, bo ty wogole miales cos nie tak z tym abs'em. Z tego co wiem pompa wlącza sie przy ruszaniu, a nie przy przekreceniu kluczyka.
Co z kontrolką?
: 2005-09-16 15:36
autor: Jedrek
Ivaho pisze: Z tego co wiem pompa wlącza sie przy ruszaniu, a nie przy przekreceniu kluczyka.
To chyba nie ta bajka!
Pimpo, no żebym Ciebie musiał uczyć:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... hlight=abs
Pozdro!

: 2005-09-16 15:40
autor: Ivaho
Andrzej pisze:To chyba nie ta bajka!
Pozdro!

Stary, powaznie, dam sobie reke uciać ze pompa mi sie wlacza dopiero jak rusze. Nie wiem jak to dziala, basf ma tak samo, ze auto zapale i sobie stoi i stoi i nic. Dopiero jak popuszczam sprzeglo i ruszam to slychac zalaczenie pompy.
: 2005-09-16 15:48
autor: medici
u mnie załancza się po włączeniu kluczyka(pod warunkiem że auto się poruszy- tzn. albo odpalisz i zaczniesz jechać , albo np. auto lekko zjedzie z górki- bez odpalania silnika)
: 2005-09-16 15:48
autor: Jedrek
No to mnie zaskoczyłeś.

A jak się nazywa system ABS w II gen.
Jeżeli ma ktoś serwisówkę to proszę o nazwę.
Diagnoza nigdy nie jest prosta przy tych systemach, ale jeżeli jest tak jak piszesz to trzeba się dowiedzieć co powoduje włączenie, czy sygnał z czujnika przy kole czy może prędkościomierz (ale tylko gdy jest cyfrowy sygnał tzn w aucie jest zamontowany przetwornik drogi)
Reszta była opisywana.
Pozdrowienia!
: 2005-09-16 15:56
autor: P.I.M.P.O.
właśnie wiem Ivan że coś miałem i tak z tym walczę już kilka miesięcy.
wyświetlają mi się kody 12 i 14 czyli obie czujki (przednia i tylna) od strony kierowcy. w czasie jazdy i postoju kontrolka się nie świeci. po zapaleniu silnika gaśnie i już jej więcej nie widzę. byłem u Ricka i on ama tak że przekręca kluczyk i pompa buczy parę sekund, trzęsie się i uspokaja a u mnie tego nie ma.
Andrzej

czytałem ale to nie do mnie

płynu nie ubywa, hamuje normalnie, nic nie hałasuje, pedał nie twardnieje... jest wszystko tak jak ma być tylko że czasami ABS się nie włącza. ręczny chodzi bez zarzutu, płyn jest niedawno wymieniony więc nie jest ani zużyty ani hamulce nie są zapowietrzone.
dziwne jest to że wyświetla mi błąd czujek ale omomierz wskazuje właściwy opór
pozdro
: 2005-09-16 15:58
autor: medici
też byłem tym zdziwiony jak właczyłem kluczyk , wcisnąłem sprzęgło, auto lekko zjechało i załaczyła sie pompa.
byc moze załancza ja czujnik abs'u- jak piszesz.
: 2005-09-16 16:08
autor: Jedrek
a ząbki są wszystkie??
: 2005-09-16 16:24
autor: P.I.M.P.O.
o! ząbków nie sprawdzałem! dzisiaj zobaczę
pozdro
Problem z ABS/czujniekiem ABS
: 2008-04-01 20:06
autor: yerzyk
Witam.
Mam problem z ABS'em. Sprowadzony probe nie mial ABSu, tzn swiecila kontrolka ABSu non stop. Bylem w ASO, nie mieli oczywiscie zlacza i musieli miernikiem sprawdzac co jest nie tak... Na badaniu wyniklo, ze zepsuty jest czujnik lewy przedni. Pytam ile? Oni 1640 zl za jeden czujnik:)
Kupilem uzywany na allegro za 80 PLN, zostal on zamontowany, byl na pewno dobry.
Po zalozeniu swiecila kontrolka dalej, wiec zresetowalem komputer odpinajac kleme i wciskajac hamulec na jakis czas.
Dioda zgasla, ale.... Po ruszeniu po kilku sekundach zapalila sie ponownie
Po wylaczniu stacyjki i odpaleniu auta, teraz dioda nie swieci (wczesniej zawsze swiecila). Ale za kazdym razem po ruszeniu dioda sie ponownie zapala i ABSu nie ma.
Ma ktos jakis pomysl? Bo przeciez nie pojade do FORDA wydac 2000 zl za to.
: 2008-04-01 20:19
autor: n-x
hmm ... może jak rozłączałeś hamulce uszkodziłeś przez przypadek czujnik , ja tak miałem w oplu vectrze a lecz abs dalej działał tyle że kontrolka ciągle świeciła ...
