Choć temat trochę stary ale dla zaglądajacych tu i szukających wsparcia należy się porada.Pompa paliwa w momencie wlączenia stacyjki uruchamiana jest na okolo 2 sek.w celu uzupelnienia ciśnienia w ukladzie paliwowym do wymaganego dla danego modelu silnika i przygotowania go do rozruchu.Wydajność pompy paliwowej to przynajmniej 10 krotność spalania silnika i jest ona w stanie osiagnąć ciśnienie 7 bar. (dawn.atmosfer-ma wewnętrzny ogranicznik ciśnienia w środku w pompie) i w czasie kręcenia rozrusznikiem i pracy silnika pompa pracuje non stop z jednakową wydajnością przepompowywując paliwo przez caly uklad paliwowy,czyli przewód paliwowy,filtr paliwa ,listwę wstryskiwaczy ,regulator cisnienia ,do zbiornika i tak w kólko..Dla nas najważniejsze jest ciśnienia paliwa na listwie zasilającej wtryskiwacze i jak zdążylem się zorientować jest tu jak koledzy podają od okolo 2,5 bar. do 3,0 bar. i odpowiedzialny jest za to regulator ciśnienia paliwa na owej listwie.Trzeba wiedzieć że podczas rozruchu silnika czy to zimnego czy rozgrzanego ciśnienie na listwie jest nieco wyższe niż w normalnej ciąglej pracy silnika na wolnych obrotach (być może stąd róznica w ciśnieniach którą podają koledzy.Ja nie znam dokladnie danych dla Forda Probe ale jak tu Robert podaje serwisówkę 2,34 -2,76bar. wydaje się być bardzo realne.Dzieje się to z powodu zapotrzebowania na paliwo w momencie rozruchu i poprzez zwiększone ciśnienie zwiększona zostaje dawka paliwa, -ze względu na kroplenie paliwa przy zimnym i intensywne parowanie przy gorącym silniku.Tak opracowali konstruktorzy aby ulatwić rozruch silnika.Króciec powietrzny przy regulatorze ciśnienia paliwa znajdującego się przy listwie wtryskiwaczy opowiedzialny jest wlaśnie za obniżenie ciśnienia paliwa w momencie uruchomienia i pracy na wolnych obrotach i podlączony jest do kolektora ssącego.Jest on oczywiście odseparowany od obiegu paliwa.Natomiast w momencie czy to przyśpieszania czy jazdy na wyższych obrotach silnika a w związku z tym otwarcie przepustnicy (gwarowo -dodanie gazu) podciśnienie w kolektorze ssącym maleje symetrycznie podnosząc ciśnienie paliwa na listwie wtryskiwaczy do maksymum-czyli w naszym przypadku okolo 2,76 bar. W moim modelu Probe z 1997 r.i silniku o poj.2.0L jest jeszcze na przewodzie powietrznym-podciśnieniowym zawór elektromagnetyczny który z pewnością uczestniczy w poprawieniu charakterystyki osiągów (np.przyśpieszanie) . Nie martwcie się o jakieś zapowietrzenie ukladu bo pompa paliwa w przypadku cofnięcia się paliwa po postoju lub jego braku i dolaniu - paliwo podaje blyskawicznie i nie ma mowy o "korkach powietrznych".Uklad paliwowy sam się odpowietrza.To zjawisko (zapowietrzania) zdarza sie tylko w przypadku braku paliwa (jest go ledwo na dnie -częsty przypadek

lub przelamania lub rozczelnienia t.zw. "smoka" w zbiorniku,czyli rurki sięgającej dna zbiornika paliwa ale awaria ta występuje bardzo sporadycznie.