Strona 2 z 4

: 2008-04-06 09:14
autor: vitek
Podobne pytanie było zadane na forum MAZDY i jest odpowiedź, może ona coś wyjaśni.

: 2008-04-06 12:02
autor: rabull
siemanko a jak jest wbite KL02 to co to oznacza ?

: 2008-04-06 13:02
autor: Robert
(w)Bite ;) KL02 powiadasz? Nie dość, że KL, to szrot :P

: 2008-04-06 13:21
autor: rabull
że co ?

: 2008-04-06 15:52
autor: 2Ya
rabull pisze:siemanko a jak jest wbite KL02 to co to oznacza ?
Robert pisze:(w)Bite :wink: KL02 powiadasz? Nie dość, że KL, to szrot :P
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=11994
:twisted:
rabull pisze:że co ?
że to jest KL,ot co :wink:
In Japan, the 2.5L V6 was the higher performance KL-ZE. In Europe and America, the 2.5L V6 was a lower performance KL-DE (often incorrectly referred to as the KL-03) and the 2.0L was the FS or FS-DE. The primary difference of the Japanese version is that it lacked an emissions control component called Exhaust gas recirculation that is required by law in North America and Europe.
w wolnym tłumaczeniu (moim :twisted: )

W Japonii, stosowano silnik 2.5l V6 o wyższych osiągach KL - ZE. W Europie i Ameryce, stosowano silnik2.5L V6 o niższych osiągach KL - DE (często niepoprawnie zwany KL -03) i w wersji 2.0 L stosowano FS albo FS - DE. Najważniejszą różnica japońskiej wersji jest to, że to brakowało zaworu recyrkulacji spalin , który jest wymagany prawnie/przepisowo w USA i Europie.

to jest tutaj :arrow:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Probe

a tutaj też coś na temat klze :arrow:

http://www.geocities.com/viv95pgt/klze.html

http://www.geocities.com/motorcity/5335/klze.htm

http://www.streetimports.com/product_details.asp?id=962

: 2008-04-07 22:29
autor: rabull
dzięki czytałem to ale ktoś tam pisał że jest też kl31 dlatego pytam jak jest różnica -chyba że coś nie dokładnie przeczytałem :?

: 2008-04-08 08:40
autor: Ada
Kl 31 jet to oznaczenie mówiące o tym, ze mamy do czynienia z KLZE i jest wybite na przepustnicy, głowicach, ECU. Ale nie jest to oznaczenie samego silnika.

: 2008-04-08 09:38
autor: rabull
dzięki a może wiesz po czym poznać że jest "gt" z mojego numeru vin to wynika ale nie wiem jakie są różnice jakoś nie moge nic znaleść o tym

: 2008-04-08 09:45
autor: Robert
Po ilości kabli zapłonowych? :roll:

: 2008-04-08 09:48
autor: rabull
zaraz ci wkleję zdjęcie to policzysz na palcach myślę że dasz radę a jak nie to odnieś się jak zwykle do czyjejś wypowiedzi :lol:

: 2008-04-08 09:58
autor: Robert
Jeśli dam radę na palcach jednej ręki, to nie jest to GT.
Pełen wykaz różnic znajdziesz na performanceprobe (adres :arrow: tutaj), najważniejszą i definitywnie odróżniającą dwójkę GT od nie-GT jest silnik (V6 vs R4), stąd moja odpowiedź.

: 2008-04-08 12:06
autor: rabull
zaraz sobie poczytam dzięki ziomek jak chcesz to potrafisz człowieka naprowadzić :wink:

w sumie to mam to wszystko co jest napisane w wersji gt oprócz znaczków GT i nie mogę znaleźć nic o różnicy silnika podpowiedz kolego coś jeszcze jak z numeru vin wynika że gt to tak jest czy może być inaczej ?

: 2008-04-08 12:48
autor: Voodoo
Widać nie umiesz czytać między wierszami. Każda wersja 2.5 to wersja GT. Za to 2.0 występowało w dwóch - Base i SE.
Kolego zacznij używać tego co masz na końcu szyi i mówię tu o głowie nie o tułowiu. Robert podał Ci linka do Performanceprobe, a tam dokładny opis różnic.

: 2008-04-25 19:16
autor: n-x
ja mam kl02 wiec wiec co to w końcu oznacza ?? Że silnik jest słaby ?? Jeśli tak to jaka jest jego prawdziwa moc , ja mam wbite w dowodzie 164 konie ...

: 2008-04-25 22:23
autor: Ada
n-x pisze: , ja mam wbite w dowodzie 164 konie ...
:shock: :shock: :D :D 8)
Z przykrością zawiadamiam, że masz ten słabszy :twisted: :twisted: :twisted: 8)

: 2008-04-25 22:27
autor: sawmaster
trudno dostać KLZE? ile jak już coś średnio kosztuje?

: 2008-04-26 13:28
autor: Ero
Caly silnik KLZE to wydatek ok 4000tys (silnik uzywany oczowiscie) do tego koszt przepustki i kompa,bo bez tego nie ma sensu silnika zmieniac.

Za taka kaske to powinienes ze zwyklego KL wyciagnac taka moc jak ma KLZE oczywiscie oszczedzajac na robociznie. Zawsze tez mozesz uturbic KL ale ile to pociagnie nie wiadomo.

Kosz samego kolektora dolotowego z przepustka to ok 300-500zl ale sam kolektor nic Ci nie da.Jak juz zaczynasz bawic sie w przerabianie to lepiej idz na calosc to wtedy beda efekty inaczej odradzam.

: 2008-04-26 13:38
autor: sawmaster
Erofrog a Klze pali więcej przy normalnej jeździe niż kl? bo jeśli tak to lepiej iść w full wypas turbo z odprężeniem silnika

: 2008-04-26 13:51
autor: jarsonik
no zapewne niewiele więcej niż twoje 2.0 hehehehe

: 2008-04-26 14:37
autor: Ero
Nie wiem ja nie mam KLZE. ale mysle za jak zaturbisz to bedzie ci wiecej palic niz KLZE.

: 2008-04-26 14:54
autor: Dee Jay
KLZE ma tą zaletę że jest pewniejszy jeśli chodzi o trwałość niż zwykły KL + turbo

A co do spalania. Jeśli pyta się o spalanie to nie powinn pytać się o podkręcanie mocy bo to w parze nie idzie :wink:

: 2008-04-26 15:04
autor: sawmaster
Dee Jay pisze:KLZE ma tą zaletę że jest pewniejszy jeśli chodzi o trwałość niż zwykły KL + turbo

A co do spalania. Jeśli pyta się o spalanie to nie powinn pytać się o podkręcanie mocy bo to w parze nie idzie :wink:
każdy marzy o ekonomicznej rakiecie, są turbo diesle lecz nie ma tam takiej radochy z jazdy jak w benzyniakach, czy się mylę?

: 2008-04-26 15:31
autor: rabull
mylisz się :D bo jest już 6l tdi :twisted:

: 2008-04-26 15:35
autor: sawmaster
hmm ale maksymalny moment obrotowy osiąga się już po 2tys obr i trwa do max 3 tys potem nie ma co krecić wyżej silnika i już frajdy nie ma bo trzeba non stop zmieniać biegi a to jest kłopotliwe i negatywne np przy sprincie z kims spod świateł, ja tak to rozumuję :)

: 2008-04-26 15:47
autor: rabull
tyle że ten akurat ma moment 1000nm 500KM i raczej jest w automacie możesz wkręcać probe do końca a on i tak będzie jechał szybciej przy 3tys obrotów