Strona 2 z 9
: 2005-08-31 21:51
autor: darel
: 2005-09-02 21:32
autor: tofil
Cool!!! Ale postanowiłem jednak w tym miesiącu zagazować mojego Proba i z przegubem się jeszcze wstrzymam. W końcu byna ma już taką cenę, że niedługo bardziej będzie się opłacać wachadłowcem do pracy lecieć niż Probem!!!Mam nadzieję, że jak założę gaz to po 2 dniach mi przegub nie .......

Bo bym się wku....

Przegub na next month.
: 2005-09-03 00:06
autor: laptop
Ja mam odłozone kilka tysiecy ale na proba ani grosza, przegluby sie niemilosiernie juz tluka...
: 2005-09-03 08:18
autor: tofil
laptop pisze:Ja mam odłozone kilka tysiecy ale na proba ani grosza
Czyżbyś już za dużo wpakował? Pamiętaj,że zaniedbania lubią się mścić

Podaj receptę jak odłożyć pare tysi bo ja ciągle próbuję jednak bez skutku

czy przegub wew. może hałasować przy skręcie?
: 2006-03-13 20:09
autor: romulus
wydaje mi się to mało prawdopodobne, ale może ktoś już przerabiał temat i wie czy terkotanie przy skręcie definitywnie wskazuje na zewnętrzną stronę, czy też możliwe jest że to wewnętrzny strzela?
: 2006-03-13 20:34
autor: Maciucha
Wewnętrzny też może terkotać. Nie pracuje pod tak dużymi kątami jak zewnętrzny, ale już miałem taki przypadek. Tylko, że on terkotał podczas jazdy prosto a przy skręcie trochę głośniej.
: 2006-03-13 22:06
autor: waluś
jest prosty test na to

Lewarek, jedno koło do góry. Dobrze ręczny zaciągnąć hehe. Potem odpalasz auto, jedyna i puszczasz sprzęgło. Delikatnie przyhamowujesz (ale z wyczuciem, koła mają się kręcić hehe, można ciut przygazować) żeby koło oporu dostało. I jeśli jest uszkodzony to zaczyna terkotać, nawet bym powiedział dość głośno, zależnie od obciążenia hamulcem.
Potem pora na zewnętrzne - skręcasz koła i delikatnie przyhamowujesz. Jak terkocze, to zewnętrzny zdechł (ale jest jeden myk - jak masz wewnętzrny walnięty i terkocze to przy skręceonych kołach też będzie terkotał, wtedy żeby ocenić czy zewnętrzny jest padnięty trzeba niestety wejść pod spód i się wsłuchać) U mnie właśnie tak jest, mam do wymiany oba wewn. a zewnętrzne spoko, no może lewy cuś tam już popykuje.
Analogicznie dla drugiej strony.
: 2006-03-15 02:10
autor: jagger
u mnie tez terkocze prawy i lewy juz powoli zaczyna,jakie sa ceny przeg?
: 2006-03-15 07:33
autor: romulus
ja kupiłem zewnętrzny za 199zł japoński dobrej jakości, ale chyba zły kupiłem.....no cóż może mi wymienią na wewnętrzny zaraz zapytam
: 2006-03-15 22:45
autor: romulus
a teraz bądź człowieku mądry....jak miałem rozebrane to nie żeby pomierzyć i policzyć....a teraz w sklepie domagają się ode mnie tych informacji, ponieważ były montowane
różne przeguby wewnętrzne
,
wymienią mi tamten, tylko muszą wiedzieć dokładnie na co!
wie ktoś może jaką średnicę ma półoś i
ile jest zębów na wieloklinie w probku z 93 roku (bo podejrzewam że zmieniało się to w określonych rocznikach)?
: 2006-03-16 09:58
autor: waluś
wie ktoś może jaką średnicę ma półoś i ile jest zębów na wieloklinie
to samo pytanie kieruje do posiadaczy Jedynek

jaki przegub?
: 2006-03-18 01:35
autor: romulus
chodzi o wewnętrzny od strony kierowcy...czy ktoś wymieniał może? Nie potrafią mi dobrać w sklepie bo podobno były różne typy (różna ilość frezów) . Myślę ze zmiana była w którymś roczniku a po prostu tego katalogi nie ujmują? Jak ktoś ma stary przegub wewnętrzny z tego rocznika (skrzynia manual) to prosiłbym o zmierzenie średnic i policzenie zębów na wieloklinie. Browar gwarantowany

: 2006-03-18 14:47
autor: totmes (gonciu)
witam ja przed wczoraj wymieniałem przegub ale zewnetrzny z prawej strony, w sklepie wczesniej zamówiłem od mazdy 626 GE 94/95 i pasował jak ulał, kosztował 170zł,
posiadam II v6 z 93' eu
: 2006-03-18 17:53
autor: romulus
z zewnętrzym nie ma tego problemu, bo był tylko jeden typ (w zasadzie dwa z abs i bez abs ale sa kompatybilne), wewnętrzne natomiast występowały chyba ze trzy rodzaje
: 2006-03-19 19:57
autor: tofil
romulus pisze:z zewnętrzym nie ma tego problemu, bo był tylko jeden typ (w zasadzie dwa z abs i bez abs ale sa kompatybilne), wewnętrzne natomiast występowały chyba ze trzy rodzaje
Ja kupowałem ostatnio zewnętrzny i niby przysłali mi do Probe 2.0 a miał inną ilość frezów. Założyli mi od 626GE bez ABS gdyż był ponad 100 tańszy, a pierścień ABS ściągnęli ze starego, na nowy pasował jak ulał.
: 2006-03-23 21:58
autor: romulus
chyba nikt nie wie:(
: 2006-03-23 22:59
autor: waluś
to ja wam powiem jak dostane, bo narazie dostałem półoś z podporą od GT a przegub wew. od KL hehe lub odwrotnie. gość ma mi podesłać drugi komplet z jednego auta i jak dostane to policze
: 2006-03-24 23:25
autor: romulus
ok
: 2006-03-24 23:34
autor: Gacek Wrocław
mi przegub wewnętrzny terkotał i przy jeździe na wprost i przy skrętach - okazło się że był źle złożony(kupiłem używkę) - wkład był wsadzony odwrotnie
: 2006-03-25 06:38
autor: waluś
oo to jakaś różnica ?? wygląda tak samo. To jak ma być ? żebym zonka nie strzelił

: 2006-03-25 07:38
autor: Gacek Wrocław
wewnątrz przegubu jest element, w którym umieszczone są kulki - ten element musi być odpowiednią stroną zamocowany na półosi (zerknę potem do serwisówki i wkleję rysunek.
: 2006-03-25 21:48
autor: waluś
ok. Czekam
: 2006-03-29 20:30
autor: waluś
Panowie szybkie pytanko bo coś się doszukać nie mogę.
Ile ząbków na wieloklinie jest na półosiach od Gt i LX ?? (mowa o przegubach zewnętrznych) Bo u mnie na półosi mam 25 na zewnętrznym i 26 na wewnętrznym przegubie. Dzisiaj dostałem przegub zewnętrzny z 26 ząbkami i Zonk. Za duży i jeździ na frezie. Wobec tego szukam takiego z 25 ale nie widze nigdzie. Kuźwa mam półosie od ch... wie czego czy co ??
Druga sprawa to czy lewa strona (półoś) różni się od prawej ?? bo wizualnbie wyglądają podobnie ale skolei mam przegub wewnętrzny i tem na 28 sębów od strony skrzyni i 26 na półoś od strony koła. Powli głupieje. Czyli wychodzi na to że do skrzyni idzie 28 zębów, a z kolei w każdej ofercie jaką widze odnośnie przegubów wewnętrznych jest 26 zębów do skrzyni
No normalnie zgłupiałem
: 2006-03-30 11:59
autor: Gacek Wrocław
na rysunku jest duża różnica lewo-prawo, ale w rzeczywistości trzeba się dobrze przyjrzeć
: 2006-04-06 20:30
autor: waluś
czyli najprawdopodobniej poskładałem poprawnie hehe
Ale pozostaje jeszcze coś :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=20799
taka lektura i nie chcę pisać od nowa hehe
chodzi w takim razie o te wypiowanie frezu. jak patrze na ten rysunek to zdaje się że powinien iść w kierunku półosi, więc najprawdopodobniej założyłempoprawnie wszystko.
Więc czy rzeczywiście półośka może chodzić na boki podłużnie i czy to może stukać w czasie jazdy ??