Strona 2 z 3

Re: Dziwny przełącznik

: 2009-06-30 21:03
autor: adrian_seki
Podepnę się pod temat żeby nie było że zakładam nowe tematy.

Mam sprawną pompę skrzyni biegów (na krótko działa - słychać że chodzi). przewody sterujące. właśnie. Opiszę może przewody:

-Żółty jest podpięty do skrzynki bezpieczników koło akumulatora. Ten z kolei po wyjściu ze styku przekaźnika idzie do silnika przy pompie która ma minus na stałe z akumulatora pobrany
- przewód sterujący załączaniem pompy biały z czerwonym paskiem (lub siwy z czerwonym paskiem nie pamiętam dokładnie) idzie do czujnika w skrzyni (zwiera się do masy pewnie ale kiedy - jaki jest warunek załączenia).
- no i właśnie mam problem z drugą stroną cewki przekaźnika (czarny przewód z białym paskiem mostkowany z przekaźnikiem nawiewu i idzie gdzieś w wiązkę chłodnicy)

Moje pytanie:

- czujnik w skrzyni to jaką pełni funkcję - jaki jest warunek załączenia - temperatura, prędkość obrotowa, stan oleju? Nie wiem nie wyjmowałem go jeszcze więc pytam
- ten czarny przewód z białym paskiem gdzie on idzie (domyślam się ze będzie +12V ale kiedy i gdzie - z czego pobrany sygnał jest)

-- dodano 2009-06-30 21:03 --

Dzięki dzięki - chyba założę nowy temat jednak

Re: Dziwny przełącznik

: 2009-06-30 21:19
autor: Kocureq
Ech...

Facet, zrozum, że to nie jest "darmowy warsztat, poradnik, komis z częściami i miejsce do wyżalenia się" zynne 24 godziny na dobę. Tu są normalni ludzie, którzy mają jakąś tam pracę, rodzinę, życie i nie zawsze mają ochotę naprawiać samochód "zdalnie" komuś kogo na oczy nie widzieli, kto prawdopodobnie po rozwiązaniu problemu się wyniesie z forum, może wróci za rok jak będzie sprzedawał Probka "bo się rodzina powiększyła".

Jest tu kilku wariatów którzy Probe rozebrali i złożyli po 5 razy (i za ostatnim razem zostało już tylko 15 śrubek i 2 zębatki ;)), ale nie zawsze mają czas we wszystkim dłubać, szukać. Dodatkowo, skrzynia automatyczna to nie aż tak popularne urządzenie w Polsce / Probkach. Postaraj się poszukać tych informacji tu na forum, gdzieś na innych stronach, może na probetalk.com ?

Re: Dziwny przełącznik

: 2009-06-30 21:25
autor: CBR
kocureq pisze:...może na probetalk.com ?
Dobre :mrgreen: :slon:

Re: Dziwny przełącznik

: 2009-06-30 21:31
autor: adrian_seki
ok

Re: Dziwny przełącznik

: 2009-06-30 21:32
autor: Kocureq
O co chodzi? :?

Re: Dziwny przełącznik

: 2009-07-06 00:51
autor: archeolog
Fakt faktem problem jest śmierdzący poruszałem go sam ze 3 razy i inni jeszcze kilka i nikt jasno nie napisał a jak już coś napisał to nic sensownego .To zagadnienie łączy sie nijako z regulacja zawiechy , ludzie bagatelizują sprawę pompy oleju skrzyni a to ważna sprawa :evil:

Re: Dziwny przełącznik

: 2009-07-14 17:39
autor: adrian_seki
Więc pominę to że ktoś tam mi coś pisał nie na temat.

Przewód czarny z białą linią jest to przewód od zapłonu (przekręcasz kluczyk na zapłon i jest tam napięcie 12V). Sam doszedłem bo nikomu się nie chciało powiedzieć.

Wracając do czujnika nie wiem nadal bo jak go wyciągnę to mi olej ucieknie. Ciekł mi koło linki oczywiście- więc przy okazji dolałem ATF 320 mobila (podobno Dextron 3 czy coś) Wlałem 1L i nadal nie mam minimum w skrzyni (zębatka jest już w oleju cała prawie. Biegi zauważyłem że wchodzą gorzej niż przed dolaniem (tak jakby się wkleszczały gorzej). Pompa oleju nie chodzi wcale podczas jazdy tylko gdy go odpalę załączy się na 2s i już nie pracuje. Przy wyjmowaniu linki syczy ciśnienie w skrzyni jak przy odkręcaniu butelki z wodą gazowaną. Czy tam powinno być ciśnienie? Czujnik załączający pompkę s skrzyni jest zależny od temperatury czy ciśnienia może ktoś by się wypowiedział z wiedzą.

Re: Dziwny przełącznik

: 2009-07-14 23:41
autor: Bendek
w skrzyni nie powinno być ciśnienia... na górze ma odpowietrznik może się przytkał...

czujnik załącza pompe jak się zagrzeje olej...

Re: Dziwny przełącznik

: 2009-07-15 00:03
autor: Robert
adrian_seki pisze:Podepnę się pod temat żeby nie było że zakładam nowe tematy.
[r]Przeniosłem (od powyższego cytatu) do lepiej dopasowanego wątku, żeby nie było, że tylko zamykam nowe tematy. :P

Prześledź 1 stronę.[/r]

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

: 2009-07-15 08:50
autor: adrian_seki
Na górze ma odpowietrznik a możesz powiedzieć jak wygląda albo chociaż gdzie go szukać ( koło linki licznika, wysprzęglika, pod przepływomierzem?) To ma być dziurka jakaś czy może coś gumowego gdzieś?

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

: 2009-07-15 08:53
autor: Bendek
taki pypeć metalowy z kapturkiem... :D fajnie to zabrzmiało

jest od góry skrzyni....zdemontuj dolot to powinieneś go ujrzeć...

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

: 2009-07-15 08:55
autor: adrian_seki
Nad sprzęgłem (wnioskuje że tam jest bo jest okrągłe i duże zaraz przy silniku) mam dwa takie gumowe coś jak wywietrzniki skierowane w tył. Czy to to?

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

: 2009-07-15 09:41
autor: Bendek
Obrazek

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

: 2009-07-15 12:09
autor: adrian_seki
dokładnie teraz miałem zamieścić swoje zdjęcia tego czegoś i czy to jest to. Teraz już wiemy. Ale nie wiemy jak to wyczyścić. Kręciłem to w obie strony i nic. Ciągnąłem lekko i trochę mocno i nie chciało zejść (ten czarny kapturek) nie podważałem tego. Więc jak mam to wyczyścić?

Jeszcze zapytam się dla pewności - gdy wyjmę czujnik od temperatury ze skrzyni co załącza pompę to wyleje mi się mniej więcej jedna trzecia oleju na podłogę czy tak? Wam też się ta pompka włącza na 2s po odpaleniu auta a później jest cicho (nie działa)?

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

: 2009-07-16 01:27
autor: archeolog
Wiekszosc ludzi olewa ta pompke i puzniej gadaja ze skrzynie w probe sa do luftu :roll: nie jestem pewien na sto procent ale czójnik zwiera z masą jak sie nagrzeje latwo sprawdzic :wink:

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

: 2009-07-17 14:31
autor: adrian_seki
Czyli odpowietrznika się nie czyści czy może jeszcze muszę trochę poczekać za waszą opinią. A może nie wiecie? Więc odświeżam wątek :P

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

: 2009-07-17 16:39
autor: Bogdan9999
Odpowietrznik musi być drożny jeśli nie jest to musisz go przeczyścić ;)

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

: 2009-07-17 19:01
autor: adrian_seki
Hehe dobre dobre - ale jak :P Wiesz u mnie z rozwaleniem czegoś bardzo łatwo dlatego wytrwale czekam za jakąś informacją jak wyczyścić ale nie rozwalić tego.

Kombinerki i pociągnąć? Podważyć płaskim wkrętakiem? Właśnie co zrobić żeby nie popsuć :P

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

: 2009-07-18 01:45
autor: Bogdan9999
Ropownica + kompresor + ropa i przemyj to pod ciśnieniem nie koniecznie ropą nawet lepiej jak zamiast niej użyjesz benzyny. Ten zabieg wystarczy. A jeśli nie masz takiej możliwości to myjnia i przejedź po tym karcherem oby nie za długo. Pozdrawiam

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

: 2009-07-18 09:36
autor: adrian_seki
Hmm na myjce byłem wczoraj i co nieco tam też celowałem ale dziś zrobię jeszcze kompresorem z benzyną. Czy woda po myciu ma wpływ na wtryski? Bo umyłem silnik myjką 3x po 30s i jak odpaliłem to palił na dwa może trzy cylindry? Czy to tylko zapłon

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

: 2009-08-19 01:18
autor: archeolog
Może chociaż ktoś mi pokaże schemat tej tajemniczej zielonej wtyczki z rozpiską na kolorki kabli jak ma serwisówe :D

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

: 2009-08-19 16:44
autor: Robert
W serwisówce wtyczki nie są ułożone kolorami, a "tajemnicza zielona" pojawia się w tym wątku po raz pierwszy.
Może będziesz w stanie sam namierzyć, która to: :arrow: dziwne wtyczki...
A jeśli na 4 stronie nie znajdziesz pinów (nie wszystkie są), to podaj przynajmniej numer.

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

: 2009-08-19 17:12
autor: archeolog
Ta zielona to ta od przekaźnika pompy oleju i ponoć od sterowania zawiechą w sumie już sobie poradziłem .Wykonałem też test z czujnikiem temp oleju skrzyni
wyniki po ostrzejszej jeździe :wink: Niestety dalej nie wiadomo jak jest z tą regulacją zawiechy i tego to już na logikę nie rozkumam ...

Re: Automat. skrzynia problem

: 2010-09-06 21:28
autor: adrian_seki
[r]Sprawdziłem w galerii, że raczej nie pytasz o skrzynię automatyczną, więc przeniosłem do wątku o chłodniczce oleju w manualu.
Robert[/r]


Podepnę się tu bo nie wiem czy nowy temat założyć. Chodzi o chłodnicę skrzyni biegów w 2,2 GT. Jaki jest warunek jej załączenia? Tylko czujnik temperatury? Czy ta pompka ma jakiś wpływ na sparowanie skrzyni? Dodatkowo moje pytanie w którą stronę powinien olej krążyć poprzez wymuszenie pompą? Poprowadziłem sobie dodatkowy przewód do kabiny aby ręcznie załączyć pompę.

Pytam ponieważ jak ktoś tam zaglądał pompka ma dwa przewody czarny i czerwony przy czym czarny nie jest masą Pojazdu. Ja bawiąc się tą pompą w bańce z olejem zauważyłem że jeżeli spolaryzujemy Plus do czerwonego i minus do czarnego to pompka pompuje olej od dekla w stronę spodu skrzyni. Natomiast zmiana polaryzacji powoduje pompowanie oleju ze spodu skrzyni do dekla. Naturalnie w obie strony przez chłodnicę (logiczne). Jeżeli podłącze plus do czerwonego to pompa hałasuje przez jakieś 30s po czym jest cicho. A odwrotnie od samego załączenia jest cisza.

Nie byłoby pytania gdybym znał budowę wewnętrzną skrzyni i wiedział czy może wewnątrz jeszcze idą jakoś rurki, ale nie znam stąd pytam :) Gdyby ktoś wiedział coś to czekam za odp ponieważ i tak stary przekaźnik zgnił buduje nową instalacje tego urządzenia od podstaw sobie.

ps. Dziękuje Robert :)

Re: Gdzie podłączyć ten kabelek ??

: 2010-09-10 21:56
autor: wajha
Pompkę załącza czujnik w deklu skrzyni po lewej stronie gdy olej osiągnie temperature nie wiem jaką,czarny kabel to masa którą załącza czujnik,pompuje od dekla do spodu.W skrzyni nie ma żadnych rurek chodzi po prostu o wychłodzenie oliwy.......to tyle