Strona 2 z 8

: 2008-01-20 22:36
autor: OLEY
Ale to nie Crupek ma problem tylko Timi. :D :wink:

: 2008-01-20 23:01
autor: crupek
OLEY pisze:Ale to nie Crupek ma problem tylko Timi. :D :wink:
No właśnie :D
BASF co Ty piłeś albo paliłeś :P
Moje 2.5 jest zdrowiutkie RONIN może poświadczyć :)

: 2008-01-21 03:17
autor: guciek
Ja tam zrobilem remat maly czyli uszczelki panewki pierscienie i dymi mi na bialy jasny dym nawet na rozgrzanym silniku gdy np. pada deszcz i jest duzo wilgoci w powietrzu bo jak jest suchy cieply dzien to na rozgrzanym nie dymi.
a pozatym rano jak go odpale i chodzi sobie na biegu jalowym to przez minute dwie nie dymi wcale a potem zaczyna dymić.

: 2008-01-21 07:42
autor: Voodoo
Prawdopodobnie to woda w wydechu, która odparowuje w momencie nagrzewania się silnika i tłumików. Standardowy objaw w przypadku pogody takiej jak teraz :arrow: 5 stopni na plusie i ciągły deszcz.

: 2008-01-21 08:36
autor: dyb
dokładnie :) i jest to normalne :P ja sie jakos nie przejmuje kłębami białego dymu jak odpalam auto na podwórku i zabieram sie za skrobanie szyb ;P dopoki dym jest biały to sie raczej nie ma czym prejmowac :P

: 2008-01-21 09:09
autor: HellHound
Jak jest biły dym to też może być padnięta uszczelka pod głowicą Dyb :D Trzeba rozróżnić wodę w wydechu, czyli parę wodną, od wpierniczania glikolu :D :wink:

: 2008-01-21 09:19
autor: Voodoo
Jeśli będzie padnięta uszczelka, to będzie dymił bez przerwy. Jeśli przestaje po pewnym czasie wydobywać się, to znaczy, że to para wodna z wydechu. Po za tym jest jeszcze różnica w gęstości tego dymu.

: 2008-01-21 09:56
autor: dyb
dokładnie ;) mi tylko dym (para wodna) leci zaraz po odpaleniu silnika ze 2-3 minuty, a pozniej jak stane w miejscu i nawet zrobilbym przegazowke to nie zobacze klebow dymu w lusterku

: 2008-01-21 10:10
autor: HellHound
A ja mam inaczej. Po odpaleniu nie ma żadnego dymu, pojawia się dopiero po jakiejś minucie jak wydech zaczyna się nagrzewać.

: 2008-01-21 15:27
autor: Timi
crupek pisze:Ewidentny objaw zapieczonych pierścieni,
Wniosek:
1) albo jeździsz i dolewasz olej
2) albo robisz remont silnika góra i dół (wymiana pierścieni, uszczelniaczy itp

No to że się pierścienie zapiekły to ok. ale po co robić znów górę skoro była sprawdzana i robiona i to u porządnego fachowca, panewki też. czy nie wystarczy zrobić pierścieni. i jaki powód może być że się nowe pierścienie zapiekły. po wymianie nie kopcił a teraz jak odpalam to przez kilkanaście sekund. jak się zagrzeje to troche przy wysokich obrotach 6 tys. rpm.

Poprawiłem cytat.

: 2008-01-30 17:05
autor: markiszon
do zalozyciela tematu, ja mialem podobnie jak ty, po wymianie uszcelki pod glowica nie bylo efektu. Na 99% to sa pierscienie, u mnie jak reka odjal a przy okazji mozna by jeszce wymienic uszczelniacze
pzdr

: 2008-01-30 18:47
autor: Timi
Wracając do tematu robionych pierścieni. Co mogło się z nimi stać. przez 700km super było a teraz to znowu katastrofa. jak się zagrzeje to nie ma tragedii ale rano kłęby niebieskiego dymu.

: 2008-01-30 20:03
autor: OLEY
Timi pisze: jak się zagrzeje to nie ma tragedii ale rano kłęby niebieskiego dymu.
:arrow: Dymienie silnika.

: 2008-02-01 21:07
autor: sawmaster
też mi dymi lecz tylko na zimnym silniku

: 2008-02-01 23:24
autor: LuxMario
Ja mam tak że mi też dymi jak cholera na mrozie i zawsze generalnie tej pary wydobywa się z mojego samochodu więcej niż z innych. Nawet jak się rozgrzeje to cały czas dymi (czy paruje). W sumie bierze mi i olej i dolewałem płyn chłodniczy ale nie wydaje mi się żeby silnik to spalał. Czy to już podstawa do myślenia o remoncie? :(

: 2008-02-02 08:25
autor: HellHound
Niekoniecznie. Mój po odpaleniu nie dymi w ogóle, zaczyna po jakiejś minucie i tak już zostaje, ale tylko w okresie kiedy jest zimno i wilgotno. Latem praktycznie dymienie nie występuje. Teraz zbiera wodę w wydechu non stop, bo mało jeżdżę.

: 2008-02-02 10:18
autor: sawmaster
może przyczyną jest woda? z benzyny

: 2008-02-02 11:41
autor: HellHound
Ja bym powiedział, że woda co się skrapla w układzie wydechowym.

: 2008-02-03 01:40
autor: LuxMario
W benzynie to pewnie i tak jest mniej wody niż w LPG na którym śmigam :roll:

: 2008-03-03 10:38
autor: Arni
witam!

jestem nowym forumowiczem, niedawno kupilem Probe'a 2.0 96r(jest to moj pierwszy samochod ;) mam z nim taki sam problem jak Mak500,gęsty biały dym codziennie rano bylem z nim na warsztacie,zrobilem kompresje i ogolnie podobno silnik jest w idealnym stanie,swiece są bielutkie niczym nie zalane.. jak sie go rozgrzeje to przestaje kopcic, "specialisci" z warsztatu powiedzieli ze jakby to byly pierscienie to by swiece zalewało(albo by przynajmniej byly choc troszke zabrudzone), maja racje ? czy tez dalej mam obstawac przy tym co tutaj sie dowiedzialem i szarpnąć sie na wymianę pierscieni tlokowych..?

: 2008-03-03 15:34
autor: HellHound
Uszczelniacze zaworowe.

: 2008-03-03 16:15
autor: Kocureq
Albo woda w wydechu :) Ja bym poczekał do lata z diagnozami i naprawami, chyba, że potrafisz te dwa zjawiska rozróżnić.

: 2008-03-03 18:23
autor: adm
Najpierw sprawdź czy ubywa ci oleju w silniku. Może jest tak jak napisał kocureq.

: 2008-03-03 19:10
autor: crupek
i przy okazji możesz nagrać filmik po odpaleniu :) jak kopci

: 2008-03-03 20:16
autor: toms
Sprawdź lepiej jaki jest poziom płynu chłodzącego i czy go ubywa, skoro kopci na biało.