Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

i jak licze wolne piny to mi sie kolory zgadzają oprócz plusa
ale próbowałem nawet nie liczyć wolnych pinów i podłączyłem nie licząc ich ale wtedy samochód nawet nie
chciał zapalić więc powróciłem do liczenia wolnych i podłączyłem tak jak było i pasuje kolorami i znowu to samo nacisne pedał do spodu kilk odpale przy 3250 klik przy 4250 kilk ale zaglądając pod maske vrisy są martwe:(:(
co jest bo moja instalacja przy kompie nie wygląda już za dobrze:(
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

czyli sterownik ci chodzi jak robi klik klik to znaczy ze zalaczaja sie przekazniki teraz jeszcze zostaje sprawa dlaczego sie nie zalaczaja vrisy
i tak
-masz pourywane kable (wez multimetr przelacz na przejscie tak zwany buzer i sprawdz przejscie miedzy kablami z ECU do vris) jakby nie bylo przejscia to moze masz pozamieniane kable lub trzeba poprostu pociagnac nowe i bedzie dobrze)
-masz uszkodzone zaworki elektroamgnetyczne sterujace vrisami to trzeba bedzie zaworki zmianic na jakies inne (im tansze tym lepsze najlepiej pnuematyczne normalnie zamkniete)
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

KURCZE NIE ZNAM SIE Aż TAK DOBRZE NA ELEKTRYCE ALE JAK ODłąCZE WTYCZKE OD CZUJNIKA POłOżENIA PRZEPUSTNICY TO VRISY DZIAłAJą:(
NAWET TERAZ PODCZAS DłUBANINY POłąCZYłEM KABLE OD VRISóW TAK JAK FABRYKA PRZYKAZAłA I ZDJąłEM WTYCZKE I VRISY DZIAłAłY WIęC CO SIE DZIEJE??
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

A poodcinałeś stare sterowanie virisami z kompa ??
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Ciekawa sprawa z tymi wolnymi pinami.
Kędziorek pisze:Marcos dobrze zrobiłeś, wolnych pinów NIE LICZYMY
U Łukasza liczyliśmy wszystkie i wszystko byłoby dobrze, gdybyśmy nie zapomnieli o odłączeniu starego sterowania.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Ja sprawdzalem jeszcze ze schematami i bylo ok dla 93 tylko ze plus byl jeden dalej
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

lukask pisze:A poodcinałeś stare sterowanie virisami z kompa ??
tak odciołem stare sterowniki i zaizolowałem od strony wtyczki do kompa a z drugiej strony podłączyłem te ze sterownika
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

To już pogłupiałem :roll: :oops:
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Napisze teraz jak zrobic jakby diagnostyke dzialania ukladu.

Vris 1,2 mozna kolor kabelka sprawdzic na silniku

+ to ten ktory dziala na zaplonie

- wiadomo (masa z obudowy kompa)

TPS- wlaczamy zaplon (II stopien stacyjki, nie odpalamy silnika) powinna sie zapalic zielona dioda na ukladzie. Teraz pedal gazu stopniowo wciskamy w podloge jak juz bedzie prawie maksymalnie wcisniety przekaznik w ukladzie wyda charakterystyczny KLIK. Jesli Klik jest slyszalny to mamy dobrze podpiety TPS, jesli nic nie slychac to znaczy ze jest zle wpiety.



TACHO- odpalamy silnik i powolutku stopniowo jedziemy na biegu jalowym obrotami do gory. W punktach otwarc vrisow też powinno byc slychac KLIK przekaznikow (w wersji standart na 3250, 4250, 6250) polecam sprawdzanie tylko tej wartosci prz 3250 bo szkoda palowac silnik na wyzszych obrotach. Jesli nie slyszymy klikania w tym zakresie obrotow tzn ze mamy zly sygnal z TACHO. Jesli slychac klikania w innym zakresie tzn ze tez też mamy zly sygnal z TACHO.

Aha jesli uklad juz jest podlaczony dobrze i TPS KLIKA (75% wcisniecia pedalu) i TACHO klika przy 3250, 4250 nie beda sie jeszcze zapalac diody. Diody zapalaja sie dopiero kiedy uklad uwzgledni zalaczony TPS.
Czyli zeby uklad zadzialal na postoju trzeba wcisnac pedal gazu na maxa i patrzec jak wskazowka mija kolejne obroty punkty otwarc. Najlepiej dlatego testowac uklad na 2 biegu i powiedzmy od 2000rpm przy (max wcisnietym gazie) przegonic auto do 6500rpm. Mam nadzieje ze w miare zrozumiale to napisalem


Jesli TPS cyka i przy 3250 i 4250 tzn ze jest ok.

Kolory kabli zupelnie sie niezgadzaja bo instrukcja jest do Mazdy a pozatym co nowe ECU to inne kolory wiec dlatego jest instrukcja wedlug pinow i kostek.
Ostatnio zmieniony 2006-09-20 10:40 przez mbmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

@mbmaster należało zrobić układ z przełącznikiem załączony tps i bez tps ułatwiło by to diagnoze na postoju i sprawdzenie czy vrisy załączają się tak jak powinny ,jeżeli ktoś się troszeczkę zna na elektronice to rozebrać pudełko i połączyć tak żeby tps był cały czas załączony wtedy możemy sobie sprawdzać działanie na postoju mbaster najlepiej zrób fotkę płytki drukowanej od strony druku i zaznacz co należy połączyć
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

U mnie jest juz super OK
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

mbmaster pisze:JEszzce raz powtarzamLukask to juz jest dobrze czy nie?? Napisze teraz jak zrobic jakby diagnostyke dzialania ukladu.

Vris 1,2 mozna kolor kabelka sprawdzic na silniku

+ to ten ktory dziala na zaplonie

- wiadomo (masa z obudowy kompa)

TPS- wlaczamy zaplon (II stopien stacyjki, nie odpalamy silnika) powinna sie zapalic zielona dioda na ukladzie. Teraz pedal gazu stopniowo wciskamy w podloge jak juz bedzie prawie maksymalnie wcisniety przekaznik w ukladzie wyda charakterystyczny KLIK. Jesli Klik jest slyszalny to mamy dobrze podpiety TPS, jesli nic nie slychac to znaczy ze jest zle wpiety.



TACHO- odpalamy silnik i powolutku stopniowo jedziemy na biegu jalowym obrotami do gory. W punktach otwarc vrisow też powinno byc slychac KLIK przekaznikow (w wersji standart na 3250, 4250, 6250) polecam sprawdzanie tylko tej wartosci prz 3250 bo szkoda palowac silnik na wyzszych obrotach. Jesli nie slyszymy klikania w tym zakresie obrotow tzn ze mamy zly sygnal z TACHO. Jesli slychac klikania w innym zakresie tzn ze tez też mamy zly sygnal z TACHO.

Aha jesli uklad juz jest podlaczony dobrze i TPS KLIKA (75% wcisniecia pedalu) i TACHO klika przy 3250, 4250 nie beda sie jeszcze zapalac diody. Diody zapalaja sie dopiero kiedy uklad uwzgledni zalaczony TPS.
Czyli zeby uklad zadzialal na postoju trzeba wcisnac pedal gazu na maxa i patrzec jak wskazowka mija kolejne obroty punkty otwarc. Najlepiej dlatego testowac uklad na 2 biegu i powiedzmy od 2000rpm przy (max wcisnietym gazie) przegonic auto do 6500rpm. Mam nadzieje ze w miare zrozumiale to napisalem


Jesli TPS cyka i przy 3250 i 4250 tzn ze jest ok.

Kolory kabli zupelnie sie niezgadzaja bo instrukcja jest do Mazdy a pozatym co nowe ECU to inne kolory wiec dlatego jest instrukcja wedlug pinow i kostek.
u mnie też już jest tak jak piszesz wszystko klika właśnie tak jak piszesz ale vrisy sie nie otwierają a kolory kabli sie zgadzają tylko ten nieszczęsny plus o jeden pin dalej
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

lukask pisze:U mnie jest juz super OK
Sorki lukask za duzo mi sie z zeszlego posta przekopiowalo :wink:

luki55 a jak sprawdzasz otwieranie sie Vrisow na silniku? Sam napewno niedasz rady bo z silnika ciegnem nie otworzysz przepustnicy na 75%. Zapalaja sie chociaz czerwone diody jak dajesz gazu na postoju? Musisz wbic pedal na maxa i przegazowac przez obroty. Najlepiej jadac na 2 z wbitym pedalem w podloge.
Obrazek
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 32
Rejestracja: 2004-07-03 01:47
Samochód: 2.5 V6 96r
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: Wiesiek »

kurcze,dalej nie wiem co mam zrobić,spróbuję jeszcze podpiąć jako Tacho-sygnał z CKP2 może to pójdzie.
Musiałem przerwać próby bo wczoraj dowiedziałem się że moja 9-cio letnia córeczka jest chora na cukrzycę.
Obrazek
ford Probe II 2.5 V6 '96
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Wiesiek liczymy też te wolne piny.

Wiesiek opisz dokladnie co sie dzieje co nie dziala bo inaczej nie idzie Ci pomoc
Obrazek
Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 32
Rejestracja: 2004-07-03 01:47
Samochód: 2.5 V6 96r
Lokalizacja: Hajnówka

Post autor: Wiesiek »

Co nie działa - podejrzewam że Tacho na wyjściu mam napięcie ok. 1,8V-4,8V,pozatym wszystko działa jak opisywałeś - zielona dioda zapala się po włączeniu zapłonu(II stopień stacyjki),przy otwartej przepustnicy ok.75% jest kilk przekaznika TPS-u i po za tym nic . Acha jeszcze jedno niechcący dotknąłem płytkę wilgotnym palcem od strony lutów i Vrisy się otwierały,diody się zapalały, ale tylko wtedy gdy trzymałem palcem- nie zależnie od obrotów.Czyli myślę że wszystko jest ok. poza brakiem informacji o obrotach silnika.Oczywiście będę próbował dalej bo nie daruję tylko że teraz dużo czasu spędzam w szpitalu z córeczką.
Wolne Piny zgadza się liczymy.
Obrazek
ford Probe II 2.5 V6 '96
Awatar użytkownika
Koszyk
Posty: 382
Rejestracja: 2005-12-12 23:00
Samochód: Ford Probe, Dodge Ram, Fiat Uno, Renualt Kangoo
Galeria: viewtopic.php?t=9264
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Koszyk »

A ja wciąż czekam.... i czekam.... i czekam....
A doczekam się? Oby w tym roku bo mnie chłopaki będą objeżdżać jak młodego....
2,5 V6 `95
Obecne zmiany: Ciemne szyby, car audio, progi wewnętrzne, wydech 2,5 cala z nierdzewki+ największy komin na rynku wsadzony na ukos by KMS, dolot, silnik klze 200KM od mazdy, stroboskopy, zegary AFR i VACU, piękne fele...cdn
Awatar użytkownika
Piotrek (cien)
Posty: 175
Rejestracja: 2006-02-26 13:59
Galeria: viewtopic.php?t=8035
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Piotrek (cien) »

Box-ik czeka na montaż, może dziś z nim zawalczę bo wczoraj short shift,a zainstalowałem i brakło czasu.



Box zainstalowany, jezeli po lewej stronie silnika jest vris 1 to dziala wszystko poprawnie.
Było czarne 2,5 v6.
Będzie ..
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

hmm vrisy ładnie działaja, wszystko po skrecane i ...problem
check engine sie pali..... bład 41, 46 , czyli vrisy??
czemu?? co z tym zrobić?? wczesniej tych błedów nie było..
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

czemu?przecież odciołeś orginalne sterowanie vrisami dlatego komp widzi ich uszkodzenie jedyne rozwiązanie to podłączenie oporników żeby zemulowac że one są w układzie lub też tak jak ja zrobiłem podłaczyłem dwa miniaturowe przekażniki tak żeby komp sobie nimi sterował na sucho
Awatar użytkownika
darel
Posty: 663
Rejestracja: 2004-11-11 19:25
Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
Galeria: viewtopic.php?t=5509
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: darel »

Ale dlaczego tylko u Marcosa jest ten problem?
Probe II GT 2.5 V6
Audi A6 C7 3.0 TDI
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

darel pisze:Ale dlaczego tylko u Marcosa jest ten problem?
Dokładnie ja tak nie mam ??
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

napewno u każdego z Was występuje ten błąd z tym że pewnie nie każdy komp wyrzuca ten bład sygnalizując lampką check engine,(w mx-6 wcale nie ma tej kontrolki )pewnie zalezy to od ecu ale bład napewno jest jesli macie obd1 to sprawdzcie to za pomoca testera diodowego
pablos11
Posty: 92
Rejestracja: 2006-09-07 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Paniówki(okolice Gliwic)

Post autor: pablos11 »

ja sie pisze na ten wynalazek mozna mnie dopisac do listy
Ford probe 2.5V6 94r.
Awatar użytkownika
krycha
Posty: 85
Rejestracja: 2005-07-01 21:56
Galeria: viewtopic.php?t=6442
Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
Kontakt:

Post autor: krycha »

Witam
Dzisiaj dostałem Vris Boxa i zabrałem się za montaż, i mam taki problem w instrukcji pisze żeby "+" podłączyć do 3 kostki - 11 pin dolny rząd i jest taki problem że ja tej trzeciej kostki w ogóle nie mam, mam tylko dwie wtyczki podłączone do kompa. A może patrze na złego kompa. A tego kompa to znalazłem pod kierownicą.
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”