Strona 15 z 22

: 2006-08-15 11:21
autor: Gacek Wrocław
może zacięcie mechaniczne - jak kręciło się odwrotnie to może coś sobie wciągnęło a teraz to coś zablokowało wirnik - zerknij czy silnik grzeje się/ buczy etc.

: 2006-08-15 12:08
autor: pytlar
nic nie buczy, nic sie nie grzeje....:/ ide go zaraz rozebrac i zobaczymy.... dobrze, ze przynajmiej jest latwy dostep do tej dmuchawy:P

: 2006-08-15 13:17
autor: pytlar
juz zrobione!! jakis cudak elektryk wsadzil na kablu zasilajacym sobie bezpiecznik 10 ktory oczywiscie sie zaraz spalil i dlatego przestala dzialac:] Wiekszy bezbiecznik zalatwil sprawe:]

: 2006-11-03 16:28
autor: Jacuś
I niestety ja muszę się podpiąć do tematu.u mnie też nie działa dmuchawa. Martwa cisza. DZiałała i nie działa. Rezystory mam całe kable mam dobrze podpięte, dmuchawa działa sprawdzałem na krótko. Myślałem ze kable w przekaźniku ale wszystkie są "na oko" w porządku. Sprawdzałem miernikiem czy dochodzi prąd do dmuchawy, niestety nie ma go tam.

Teraz mam pytanko do Was czy ktoś jest w stanie przedstawić mi schemat przekaźnika tego przy akumulatorze, który opowiada między innymi działaniu dmuchawy. Albo chociaż który kabel, objaśnić kolory kabli w przekaźniku. Bardzo proszę o jakieś konkretne opisy kabli i schemat.

Może macie dla mnie jeszcze jakieś rady dotyczące co mam dalej robić.

I jeszcze jedno pytanko : czemu odpowiada bezpiecznik " power seat " znajdujący się w puszce od kierowcy pod nogami ?

: 2007-01-10 10:35
autor: Roswell
To jeszcze ja się podepnę pod ten wątek, co się mogło stać, bo dmuchawa wiała jak szalona no i pewnego dnia się jej odwidziała i teraz po prostu daje DUŻO słabiej. Widać różnice w prędkościach pomiędzy poszczególnymi biegami, na każdym się zwiększa.
Ale wieje nieporównywalnie słabiej niż wcześniej.
Gdzie szukać problemu ?

: 2007-01-10 20:45
autor: OLEY
Jacuś pisze:Sprawdzałem miernikiem czy dochodzi prąd do dmuchawy, niestety nie ma go tam.
Rozumiem, że sprawdzałeś na włączonym zapłonie i pokrętle ustawionym
na którymś z biegów?

: 2007-01-10 21:35
autor: Sqad
OLEY pisze: Rozumiem, że sprawdzałeś na włączonym zapłonie i pokrętle ustawionym
na którymś z biegów?
Już zrobione, nie dochodziło zasilanie do silnika (nie wiadoma przyczyna) wiązeczka poprowadzona na nowo i wsio lata.

: 2007-01-11 15:28
autor: skorik
Roswell pisze:To jeszcze ja się podepnę pod ten wątek, co się mogło stać, bo dmuchawa wiała jak szalona no i pewnego dnia się jej odwidziała i teraz po prostu daje DUŻO słabiej. Widać różnice w prędkościach pomiędzy poszczególnymi biegami, na każdym się zwiększa.
Ale wieje nieporównywalnie słabiej niż wcześniej.
Gdzie szukać problemu ?
Może zapchany wlot powietrza? A może zbyt małe napięcie/prąd (np. zaśniedziałe styki w przekaźniku koło akumulatora = wilgoć)?

: 2007-02-12 14:00
autor: Kondzio
...i moja kolej :wink:
dmuchawa śmiga ma 3 i 4 biegu zaś na 1 i 2 cisza :?
trochę to wkurza bo na 3/4 za gorąco a na 0 zimno :lol:
rozumiem że wsio jest nad nogami psażera ale jakby ktos podpowiedzial co moze mam wymienic :roll:

: 2007-02-12 16:59
autor: OLEY
Tutaj masz napisane, co trzeba zrobić.

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ut+oporowy

Tylko przeczytaj wszystkie trzy strony. :D

Musisz się dostać do tego [ciach]:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Proponuję przeczytać również to:

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4994

: 2007-02-16 13:26
autor: Kondzio
wykrecilem ową cześć:
ObrazekObrazekObrazekObrazek

i jak widac u mnie nie ma tego zielonego kabelka do czego to jest :roll: czy to moze byc przyczyna braku biegu 1 i 2 na dmuchawie :roll:

: 2007-02-16 19:16
autor: OLEY
Ach te aparaty, Robią zdjęcia nie tym obiektom, o które nam chodzi. :D

Ten zielony przewód pełni zadanie zworki.
Obejrzałeś dokładnie te sprężynki? Żadna z nich nie jest przepalona,
pęknięta, czy coś w tym rodzaju? Obejrzyj je dokładnie, bo najczęstszą
przyczyną nie działania dwóch pierwszych biegów jest przepalenie
drutu oporowego.

Ewentualnie zrób sobie taką zworkę. Krótki przewód, dwie spinki
i gotowe. :D

Możesz też na próbę zewrzeć te dwa bolce czymś metalowym
( śrubokręt itp.) i zobaczyć, czy będą działać biegi. Tylko nie trzymaj
za długo całego elementu nie zamontowanego, bo wszystko
jest tak skonstruowane, że nagrzewające się
sprężynki są studzone przez obracający się wiatrak.

: 2007-02-16 20:35
autor: Kondzio
tzn ta zworka jest za cos odpowiedzialna jaka ona pelni funkcje(heh zworka jedynie mi sie z dyskiem twardym kojarzy :wink: )
tak Oley masz racje druga sprezynka czyli ten opornik jest popekany w ciul, teraz z czego to mam zrobic czy jak, bo czytalem wczesniejsze posty ale dokladnie odpwiedzi nie uzyskalem,
dzieki za info bo nikt procz Ciebie mnie tu nie chce wesprzec :wink:

: 2007-02-17 07:48
autor: OLEY
Powiedz, czy na pewno pęknięta jest sprężynka (drut), czy tylko
ten lak (szary), którym są oblane druty? Jeżeli lak, to nie ma się
czym przejmować, to w niczym nie przeszkadza. Jeżeli jednak
przerwany jest drut, to pozostaje wymiana.

Skąd wziąć i jak wymienić ten drut, już kiedyś gdzieś pisałem.
Zaraz znajdę, to Ci wrzucę link.

Edit:

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=farelki

Tutaj masz oryginalne oporności drutów dla poszczególnych biegów:

1,38 om
0,62 om
0,33 om
0,05 om

: 2007-02-17 10:41
autor: Kondzio
Oley bo pierwszy trzeci i czwarty jest caly, tylko 2 byl popekany chcialem go skrecic :wink: ale rozsypal mi sie calkowicie :?
jezeli pierwszy jest caly a drugi niet to moga nie dzialac 2 pierwsze biegi dmuchawy :roll:

: 2007-02-17 10:53
autor: OLEY
Nie jestem pewien, ale może być tak, że pierwszy bieg potrzebuje
oporu z dwóch sprężynek. Na pierwszym biegu opór musi być największy, aby silniczek kręcił się najwolniej.
Niestety nie jestem tego pewien, ale to całkiem prawdopodobne.

: 2007-02-17 11:18
autor: Robert
Spalony rezystorek przerywa obwód i unieruchamia również wszystkie niższe biegi.

Obrazek

: 2007-02-18 20:19
autor: stiv
to ja mam trochę inne pytanie...dmuchawa mi grzeje tylko że słabo za to jak pokręcę trochę pokrętłem skąd ma wiać i ustawie ją na maksa to można się ugotować a jak dam żeby słabo wiała to znowu ledwo co grzeję...grzeję mocno tylko na najwyższych obrotach a na niższych słabo czego to wina?

: 2007-02-19 12:02
autor: Mr. Cynk
weź to napisz jeszcze raz trochę jaśniej bo nie rozumiem tych skrótów myślowych i nie wiem jak ci pomóc

: 2007-02-19 12:07
autor: Kondzio
stiv pisze:to ja mam trochę inne pytanie...dmuchawa mi grzeje tylko że słabo za to jak pokręcę trochę pokrętłem skąd ma wiać i ustawie ją na maksa to można się ugotować a jak dam żeby słabo wiała to znowu ledwo co grzeję...grzeję mocno tylko na najwyższych obrotach a na niższych słabo czego to wina?
sprawdzales te rezystorki w jakim sa stanie, masz to nad nogami pasazera :)

: 2007-02-19 15:26
autor: stiv
rezystorków jeszcze nie sprawdzałem ale postaram się to zrobić w weekend ;) a chodzi mi oto ze dmuchawa grzeje tak jak powinna tylko przy ustawieniu na Max AC i maksymalnych obrotach na każdym innym ustawieniu grzeje tak samo:mizernie

: 2007-03-01 12:13
autor: Kondzio
Oley, ale jazdy, sluchaj, jak napisalem wczesniej ten drugi oporniczek rozsypal mi sie w rekach, czyli zostal caly tylko 1,3,4 dmuchawa dalej dzialala na 3 i 4 biegu, jakies 4 dni temu robilem te zaroweczki w przelaczniku zawieszenia(stwierdzilem ze ten pstryczek jest nie dobry) i zaczalem przelaczac zawieszenie srubokretem, wlaczam samochod i pach dmuchawa dziala na wszystkich biegach Obrazek
i teraz nasuwa sie pytanie, czy aby na pewno od tych rezystorow zalezalo napedzanie dmuchawy na wszystkich biegach Obrazek
wiem ze to niemozliwe, ale jak inaczej mozna to wywnioskowac Obrazek

: 2007-03-01 12:21
autor: skorik
Jeżeli zepsuty miałeś ten drugi rezystor 0,62 Ohm to nie działał Ci pierwszy i drugi bieg, a reszta powinna działać. Czyli twierdzisz o ile dobrze zrozumiałem, że nadal nie masz tego drugiego rezystora a dmuchawa zaczęła ci działać na I i II biegu? Wtedy to naprawdę dziwne... :roll:

: 2007-03-01 12:27
autor: Kondzio
skorik pisze:Jeżeli zepsuty miałeś ten drugi rezystor 0,62 Ohm to nie działał Ci pierwszy i drugi bieg, a reszta powinna działać. Czyli twierdzisz o ile dobrze zrozumiałem, że nadal nie masz tego drugiego rezystora a dmuchawa zaczęła ci działać na I i II biegu? Wtedy to naprawdę dziwne... :roll:
sam jestem w szoku Obrazek

: 2007-03-01 17:55
autor: OLEY
Heh. :D No to żeś mnie teraz zaskoczył. :D
Kurcze, aż nie wierzę. :D
A może tak namieszałeś w tych sprężynkach, że się gdzieś "postykały" i zamknęły obwód?
Zresztą nie wiem, to naprawdę ciekawe zjawisko. :D