
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
wuka
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1311
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Prezentów ciąg dalszy 
Miałem zamiast katalizatora montować tłumik ze zwężką, a zamiast tłumika środkowego strumienicę szczelinową, ale po dogłębnym przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw stanęło na katalizatorze z metalowym wkładem, przelotowym tłumiku środkowym od TurboWorks i końcowym MAGNAFLOW. Już się nie mogę doczekać jak to zagra. Dodam, że tłumik końcowy ma homologację drogową, i jest podobno cichy. To się okaże. Całość jest pod średnicę 2,25 cala.
A cieszę się tak

Miałem zamiast katalizatora montować tłumik ze zwężką, a zamiast tłumika środkowego strumienicę szczelinową, ale po dogłębnym przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw stanęło na katalizatorze z metalowym wkładem, przelotowym tłumiku środkowym od TurboWorks i końcowym MAGNAFLOW. Już się nie mogę doczekać jak to zagra. Dodam, że tłumik końcowy ma homologację drogową, i jest podobno cichy. To się okaże. Całość jest pod średnicę 2,25 cala.
A cieszę się tak

Ostatnio zmieniony 2017-03-10 14:47 przez wuka, łącznie zmieniany 1 raz.

- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: wuka
Przy kompresorze bedzie w miarę cicho, natomiast jakbyś zamontował tego magnaflowa do silnika NA, to byłoby głośno. Miałem tłumik końcowy 14816 z serii street i było bardzo głośno- grubo powyżej 100dB (kata miałem). Jedynym wyjściem, żeby było cicho, to tłumik komorowy z dużą puszką 

Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- Pajda16v
- Posty: 543
- Rejestracja: 2011-12-01 14:30
- Samochód: osobowy 1995 4-suw
- Galeria: viewtopic.php?t=19719
- Lokalizacja: Malediwy
Re: wuka
Raczej z turbem byłoby ciszejmysz pisze:Przy kompresorze bedzie w miarę cicho, natomiast jakbyś zamontował tego magnaflowa do silnika NA, to byłoby głośno. Miałem tłumik końcowy 14816 z serii street i było bardzo głośno- grubo powyżej 100dB (kata miałem). Jedynym wyjściem, żeby było cicho, to tłumik komorowy z dużą puszką

Probe to nie samochód, to styl życia...
- marek08
- Posty: 342
- Rejestracja: 2015-03-12 16:34
- Samochód: Probe RWD
- Galeria: viewtopic.php?t=22798
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: wuka
Duzo bardziej polecam gabkowe "grzybki" Simoty niz ich stozki
Duzo lepsze filtrowanie i lepszy przeplyw, sprawdzone
A co do wydechu, to kompresor raczej nic nie wyciszy, bo nie jest zamontowany na wydechu jak turbo
Powodzenia w pracach 




- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: wuka
Może inaczej. Tłumiki magnaflow mają dosyć dziwną budowę. Im większe ciśnienie w układzie wydechowym, tym są bardziej "znośne" podczas jazdy. Doładowując silnik zwiększamy dawkę powietrza, co wpływa też na ciśnienie w układzie wydechowym (zakładając, że nie zmianiamy średnicy rur). Moim zdaniem na niskich obrotach bedzie głośno, a powyżej powiedzmy 4tys obr/min powinien się wyciszać. U mnie sie wyciszał od jakiś 5500 obr/min.
Podejrzewam, że jakbym założył zweżkę między środkowym a końcowym, to bym miał ciszę przy niższych obrotach.
Podejrzewam, że jakbym założył zweżkę między środkowym a końcowym, to bym miał ciszę przy niższych obrotach.
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Co do hałasu to się okaże dopiero jak odpalę auto, o ile w ogóle mi się uda je odpalić po remoncie.
Dzisiaj regenerowałem wkład zamka od bagażnika. Był mocno zaśniedziały tak że nie było możliwości przekręcenia kluczyka.
Zacząłem od rozebrania zamka na czynniki pierwsze, na pomysł zrobienia zdjęcia wpadłem dopiero wtedy jak już zapadki powyciągałem, ktoś przede mną już się bawił tym zamkiem i zgubił ostatnią bo jej nie było. Były tak zbite brudem, że ledwo je powyciągałem. Następnie przy pomocy odtłuszczacza do hamulców i benzyny ekstrakcyjnej wyczyściłem korpus zamka. Zapadki najpierw odtłuściłem, później czyściłem papierem ściernym najpierw o gradacji 800 a potem 1200 żeby nie porobić rys.
Po poskładaniu wszystkiego do kupy cały mechanizm nasmarowałem smarem miedzianym, i zamek zaczął działać prawie jak nowy, ma tylko trochę luzów ale to spowodowane jest wytartym korpusem. A tak się prezentuje zamek po poskładaniu. Te ciemniejsze plamy to jest utleniony materiał, nie byłem w stanie tego lepiej doczyścić.
Dzisiaj regenerowałem wkład zamka od bagażnika. Był mocno zaśniedziały tak że nie było możliwości przekręcenia kluczyka.
Zacząłem od rozebrania zamka na czynniki pierwsze, na pomysł zrobienia zdjęcia wpadłem dopiero wtedy jak już zapadki powyciągałem, ktoś przede mną już się bawił tym zamkiem i zgubił ostatnią bo jej nie było. Były tak zbite brudem, że ledwo je powyciągałem. Następnie przy pomocy odtłuszczacza do hamulców i benzyny ekstrakcyjnej wyczyściłem korpus zamka. Zapadki najpierw odtłuściłem, później czyściłem papierem ściernym najpierw o gradacji 800 a potem 1200 żeby nie porobić rys.
Po poskładaniu wszystkiego do kupy cały mechanizm nasmarowałem smarem miedzianym, i zamek zaczął działać prawie jak nowy, ma tylko trochę luzów ale to spowodowane jest wytartym korpusem. A tak się prezentuje zamek po poskładaniu. Te ciemniejsze plamy to jest utleniony materiał, nie byłem w stanie tego lepiej doczyścić.

-
- Posty: 486
- Rejestracja: 2014-10-16 14:32
- Samochód: Probe II 2.0 16V 1995 r.
- Galeria: viewtopic.php?t=22741
- Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Re: wuka
I normalnie działa bez tej jednej zapadki?
- infernoblade
- Klubowicz
- Posty: 1278
- Rejestracja: 2013-10-03 20:04
- Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
- Galeria: viewtopic.php?t=21646
- Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk
Re: wuka
Nawet bez zapadek działa, tyle że więcej kluczyków wejdzie 

''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA
Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
A oto i moje nowe radio
Może i nie jest to górna półka zegarów ale jakoś dzielnie wypełni miejsce po radiu.


-
- Posty: 509
- Rejestracja: 2015-10-11 22:04
- Samochód: Probe r.96 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=23104
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Re: wuka
Ważne, że robota idzie do przodu;)
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
- Bogdan9999
- Posty: 4265
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: wuka
Wszystko fajnie tylko ten katalizator mnie zastanawia po co ci to ? Nie miałeś na co kasy wydać ?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1311
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
- Bogdan9999
- Posty: 4265
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: wuka
Przecież o to chodzi aby był przelot i nie blokował opróżniania komór spalania. Zwłaszcza jak sie chce mieć więcej km.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1311
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: wuka
silnik z kompresorem też nie może mieć całkowicie luźnego wydechu
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany

- Bogdan9999
- Posty: 4265
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: wuka
Widocznie z innych źródeł czerpałeś wiedzę niż ja.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wuka
wszystkie silniki które są doładowane ( czyt, po tuningu ) im mają luźniejsze wydechy tym lepiej
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Głównym powodem montażu katalizatora jest chęć jazdy autem na co dzień oraz brak problemów przy przeglądzie technicznym. Nie przygotowuję samochodu do startu w wyścigach.

- Pajda16v
- Posty: 543
- Rejestracja: 2011-12-01 14:30
- Samochód: osobowy 1995 4-suw
- Galeria: viewtopic.php?t=19719
- Lokalizacja: Malediwy
Re: wuka
To kup wydech komorowo przelotowy i masz cisze i przelot 

Probe to nie samochód, to styl życia...
- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Nigdzie nie pisałem, że chcę mieć cicho, katalizator montuję tylko dlatego żeby bez problemu przechodzić przegląd.

- wuka
- Klubowicz
- Posty: 1031
- Rejestracja: 2012-01-25 20:30
- Samochód: FORD PROBE II 2,0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=19968
- Lokalizacja: Kraków, Gorlice
Re: wuka
Dziś wyczyściłem ostatni zamek. Zgadnijcie które zapadki są wyczyszczone
Miałem pokazać dopiero jak zamontuje na samochodzie ale nie mogłem się powstrzymać, mój pomysł na 3 stop.
Jest to taśma led świecąca na czerwono, oczywiście nie będzie przyklejone na wierzchu. Wcześniej wyfrezowałem dremelem miejsce na taśmę.
Na końcu wszystko zostanie zalane bezbarwną żywicą.


- Benet
- Posty: 471
- Rejestracja: 2016-07-25 17:14
- Samochód: Ford Probe 96' 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=23694
- Lokalizacja: Szczecin
Re: wuka
Trochę ryzykowny ten stop
Zobaczymy jak to będzie leżało na aucie, ale chyba będzie elegancko 


Probe 96' 2.0 EURO