Strona 17 z 39

: 2006-08-19 09:25
autor: tofil
Dziwny, dziwny. Potrafi zadymić jak odpalasz np po nocy?

: 2006-08-19 15:37
autor: Sqad
Nie ważne jaki przebieg, lej syntetyk.

: 2006-08-19 15:57
autor: crupek
Dswieże nieco temat. Ile ustawa przwiduje ze probek 2.0 16v spali oleju na 10 000 km czyli od wymiany do wymiany

lub ile oleju na 10 000km to norma??

Z góry dzieki za odpowiedz! POZDRO

: 2006-08-19 16:11
autor: Sqad
Jak zejdzie z maks do minimum to jest norma. Ciut więcej też nie zaszkodzi, ale 2.0 nie powinno więcej jak literek pociągać.

: 2006-08-19 20:59
autor: luki55
tofil pisze:Dziwny, dziwny. Potrafi zadymić jak odpalasz np po nocy?
raczej nie dymi po staniu w nocy i raczej oleju też w dużych ilościach nie bierze bo zrobiłem 1500 km i na miarce nic nie ubyło

: 2006-08-21 19:07
autor: luki55
czy ten olej nadawał by sie do v6 http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=121792067

: 2006-08-22 09:29
autor: darel
Odpuść sobie. Po pierwsze z tego co wyczytałem to jest półsyntetyk a po drugie ma gównianą jakość (ACEA A1/B1). Szkoda silnika. Jeżeli chcesz dobry olej za rozsądne pieniądze to zalej ELF'a. Sqad przetestował już ELF Excellium 5W30 i mówi, że jest ok ja ostatnio zalałem ELF Evolution 5W30, który stoi trochę lepiej jeżeli chodzi o normy jakościowe niż Excellium (ACEA A5/B5). Muszę powiedzieć, że jak do tej pory jest to najlepszy olej jaki miałem a przerabiałem i Mobil'a Shell'a. Popychacze przestały klepać i silnik chodzi bardziej "kulturalnie". Ten ELF cenowo jest bardzo atrakcyjny a jakościowo przewyższa Mobile i Shelle razem wzięte. Tutaj jest niezły sklep gdzie można tanio dostać. Jak chcesz iść na maksa to możesz zalać Motul taki jak ma Voodoo, który jest tak dobry, że nie obejmuje go żadna klasyfikacja jakościowa bo jest poza skalą :wink: Niestety cena jest dość kosmiczna.
Niezależnie od tego poczytaj o jakości oleju i klasyfikacji, żebyś wiedział na co zwracać uwagę i nie kupuj wynalazku typu Ford Formula E bo to jest syf opakowany w ładny pojemnik opisany pięknym marketingowym bełkotem.

EDIT: jeszcze jedno: żaden dobry syntetyk nie kosztuje 90 PLN za 5 litrów :twisted:

: 2006-08-22 10:48
autor: Tomasz S
... do tego co napisali przedmówcy dodam , byś wystrzegał się lania gęstszych olejów np. 5W40 ; nawet dobrych marek ! Po zamianie 5W30 na 5W40 (Shell) zawory zaczęły mi klepać .
"Fałka" to fajny motorek lecz niestety zmanierowany i czuły (jak przedwojenna szlachcianka ). :wink:
Syntetyk ! (z górnej półki) :arrow: Żadnych kompromisów !

: 2006-08-25 17:35
autor: MJ#23
Koledzy a w warszawie gdzie można kupić filtr oleju do 2.0 16v?Szukam i nikt nigdzie nic nie wie.Oraz jaki olej wlać przebieg 165 tys.Czekam i czekam .....

: 2006-08-25 19:11
autor: RX
Witam,

Olejem 5w30 Formula S (nie E) Forda mój silnik zalany był od nowości. Mam w książeczce wklepane, więc pewnie takie były do nich lane w Europie?

Pzdr.

: 2006-08-25 20:51
autor: Sqad
MJ#23 pisze:Koledzy a w warszawie gdzie można kupić filtr oleju do 2.0 16v?Szukam i nikt nigdzie nic nie wie.Oraz jaki olej wlać przebieg 165 tys.Czekam i czekam .....
Prawie wszędzie.

Shell Auto
JC
Aso mazdy
Fota
Hipol
Bhmd

ceny wszędzie ok 17-25zł

: 2006-08-26 09:21
autor: KITT
luki55 pisze:czy ten olej nadawał by sie do v6 http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=121792067
darel pisze:Odpuść sobie.
RX pisze:Olejem 5w30 Formula S (nie E) Forda mój silnik zalany był od nowości.
A zatem Niemcy lali do naszych samochodów za nowości oleje Forda, ale teraz, gdy auta są już stare zalecanym na forum olejem jest Motul tudzież Mazda. Tymczasem przebiegi wskazują już raczej na przejście na 10W40... Czy ktoś tu nie wychodzi przed orkiestrę? 8) :?: :wink:

: 2006-10-10 08:20
autor: Maciucha
To podpowiedzcie mi co mam teraz zalać. Wczoraj wymieniłem olej na Liqui Molly 5W30 z jakimiś tam specyfikacjami forda, niby zalecany do tego silnika. I dziś muszę go zlać z powrotem. Dopóki silnik jest zimny to wszystko jest ok. Ale jak się rozgrzeje to za samochodem wytwarzam chmurę frytkowego dymu. Na starym oleju tego problemu nie było. Podejrzewam, że przelatuje mi gdzieś na turbinie. Silnik mimo tego i tak ma niesamowitego kopa. Myślałem o Maxlife 10W40.

: 2006-10-10 11:08
autor: Bogdan9999
W serwisie mazdy do silnika F2 i FE3 polecają 10W40 bo fabrycznie taki był lany więc lejąc rzadszy robimy tylko krzywdę silnikowi. Ja po generalce mam taki zalany bo sie właśnie o tym dowiedziałem że rzadszego nie polecają.

: 2006-10-10 11:12
autor: Maciucha
Dlatego też nie chcąc krzywdzić Probka, ani tych jadących za mną dziś zaleję 10W40. Nie byłem pewien czy będzie ok. Ale z tego co już zdążyłem poczytać powinno być dobrze.

: 2006-10-10 20:27
autor: kosmita
A ja mam zalanego Shella 0W30 i mysle nad wymiana, ale na Lotosa 5W40 chyba niema miedzy nimi az tak duzej roznicy??? Chodz cenowo jest roznica dosc spora.

: 2006-10-13 09:09
autor: pablos11
Kurde a mi mechanior wlal mobila 0W40 a gadalem mu ze ma mi wlac 5W30 i co teraz nie spirniczy mi sie silnik przez to?Bo kurde obije mu morde dalem ponad 200 zeta za olej i niemam zamiaru go spuszczac..

: 2006-10-13 11:24
autor: DEMHELL
Witam

W tematyce oleje - Midland 5w40 - ktoś testował w FP 2.5 ?

Pozdrawiam

FP 2.5 Kraków

: 2006-10-13 11:30
autor: Krzycho
byłem w sklepie z olejami. Na głośno pracujące popychacze polecili mi jakis specyfik o nazwie Liquid coś tam, specjalnie do sliników z hydraulicznymi popychaczami zaworów.
Co sądzicie o takich specyfikach? Używał ktoś tego?

: 2006-10-13 12:47
autor: Robert

: 2006-10-13 16:23
autor: Sebastian
Krzycho pisze:byłem w sklepie z olejami. Na głośno pracujące popychacze polecili mi jakis specyfik o nazwie Liquid coś tam, specjalnie do sliników z hydraulicznymi popychaczami zaworów.
Co sądzicie o takich specyfikach? Używał ktoś tego?

taaa. pewnie...tylku kup to juz nawet bez wlewania bedzie lepiej :D 8) :twisted: .

niechce zebys mial zly chumor, ale jesli chcesz miec spokuj z popychaczami to zadne plyny magiczne( stosowalem takie cos), tylko rozebrac i wyczyscic! 8)

: 2006-10-13 18:08
autor: RX
Witam!

To prawda niestety. Takie półśrodki nie istnieją. Popychacze niech klepią, taka "uroda" tych silników.

Pzdr.

: 2006-11-01 08:25
autor: Graffi
Witam
Zalałem olejkiem : Mobil Super FE Special 5W-30
opis jaki do niego znalazłem :

http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/sa ... al5w30.htm

kosztował 80zł/4l , sprzedawca powiedział że jest to słabo wytężony olej syntetyczny sprzedawany jako półsyntetyk (tylko przez nieliczne firmy).
Silnik delikatnie przymilkł, a ciśnienie nieznacznie waha się reagując na gwałtowne depnięcia w gaz... oczywiście wymieniłem też filtr oleju na polski z Sędziszowa (był dostępny od ręki i kosztował 4x mniej niż oryginał)

Polecam : tani , markowy i spełnia specyfikacje Fordowskie

Pozdrawiam

: 2006-11-10 13:08
autor: Ralph
Graffi pisze:Witam
Zalałem olejkiem : Mobil Super FE Special 5W-30
opis jaki do niego znalazłem :

http://www.ekonaft.com.pl/mobil_last/sa ... al5w30.htm

kosztował 80zł/4l , sprzedawca powiedział że jest to słabo wytężony olej syntetyczny sprzedawany jako półsyntetyk (tylko przez nieliczne firmy).
Silnik delikatnie przymilkł, a ciśnienie nieznacznie waha się reagując na gwałtowne depnięcia w gaz... oczywiście wymieniłem też filtr oleju na polski z Sędziszowa (był dostępny od ręki i kosztował 4x mniej niż oryginał)

Polecam : tani , markowy i spełnia specyfikacje Fordowskie

Pozdrawiam
Z Sędziszowa? :) :) :) hmmm a mozesz podac nazwe tego filtru?
pozdro

: 2006-11-10 13:23
autor: Robert