Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
hamulec reczny
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1311
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: hamulec reczny
linki chodzą luźno ? ,czasami któraś z linek stoi dęba i ręczny nie działa jak trzeba,jeżeli tu jest ok. to może to być sam mechanizm hamulca ręcznego tak jak by od tyłu zacisku może przyrdzewieć i nie chodzi jak trzeba,na tylnej belce to masz tylko trójnik,regulator z zaworkami jest na grodzi którego możesz wykręcić i rozebrać wyczyścić może coś pomóc
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany

- LukaszV8
- Klubowicz
- Posty: 681
- Rejestracja: 2009-01-06 10:10
- Samochód: Probe GT 1992r.
- Galeria: viewtopic.php?t=23045
- Lokalizacja: Kraków/Myślenice
Re: hamulec reczny
Jak pytasz o siłę to tak do 3 ząbka w miare lekko potem już dość ciężko idzie, ale ręczny mam taki, że wyrzuciło mi go z rolek na ostatnim przeglądzie ku zdumieniu moim i diagnosty...niestety wiem, że to się kiedyś skończy taki ręczny i będzie dłubanina...
- Loganos69
- Klubowicz
- Posty: 243
- Rejestracja: 2017-07-18 15:54
- Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=24241
- Lokalizacja: Tarnów
Re: hamulec reczny
Stawiał bym na mechanizm ręcznego, te sprężyny, które odpowiadają za pchnięcie tłoka po prostu się zapiekają, bo nie są niczym osłonięte.
Coś tam Ci rusza, ale nie na tyle żeby trzymało koło.
Chociaż u siebie zaciski mam po kompletnej regeneracji, nowe tarcze i klocki przegląd przeszedł, ale ręczny nie robi wrażeń.
Trzyma, lekko chodzi, ale z miejsca ruszę tak jak i ty z górki sam nie zejdzie, ale na pewno nie zablokuje mi kół podczas jazdy.
Jeżeli ciężko chodzi to może linka jest zapieczona w środku. Gumki pękają i woda ma gdzie wpływać razem z piachem. Moja poprzednia była martwa nie ruszyła za cholere nadawała się jedynie na sztywny hol
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Coś tam Ci rusza, ale nie na tyle żeby trzymało koło.
Chociaż u siebie zaciski mam po kompletnej regeneracji, nowe tarcze i klocki przegląd przeszedł, ale ręczny nie robi wrażeń.
Trzyma, lekko chodzi, ale z miejsca ruszę tak jak i ty z górki sam nie zejdzie, ale na pewno nie zablokuje mi kół podczas jazdy.
Jeżeli ciężko chodzi to może linka jest zapieczona w środku. Gumki pękają i woda ma gdzie wpływać razem z piachem. Moja poprzednia była martwa nie ruszyła za cholere nadawała się jedynie na sztywny hol

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: hamulec reczny
jeśli wszystko jest sprawne i właściwie ustawione to koło dęba musi stanąć 

- Loganos69
- Klubowicz
- Posty: 243
- Rejestracja: 2017-07-18 15:54
- Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=24241
- Lokalizacja: Tarnów
Re: hamulec reczny
Zgadzam się, gdzie jest w takim razie haczyk?
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: hamulec reczny
Ja regenerowałem zaciski dwa razy. Chodziło w miarę kilka miesięcy a potem kicha.
Nie przypominam sobie jednak żeby kiedykolwiek ręczny działał jakoś mocno. Koła chyba nigdy nie zatrzymało na suchym asfalcie.
Widocznie to są auta do "zapiepszania" a nie do hamowania
Ps. O ile mi wiadomo regulator na grodzi jest od równomiernego rozdziału siły hamowania na wszystkie koła poprzez hydraulikę - nie ma nic wspólnego z ręcznym.
Nie przypominam sobie jednak żeby kiedykolwiek ręczny działał jakoś mocno. Koła chyba nigdy nie zatrzymało na suchym asfalcie.
Widocznie to są auta do "zapiepszania" a nie do hamowania

Ps. O ile mi wiadomo regulator na grodzi jest od równomiernego rozdziału siły hamowania na wszystkie koła poprzez hydraulikę - nie ma nic wspólnego z ręcznym.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
- Loganos69
- Klubowicz
- Posty: 243
- Rejestracja: 2017-07-18 15:54
- Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=24241
- Lokalizacja: Tarnów
Re: hamulec reczny
Więc przy standardowym ustawieniu powinien Ci przegląd przejść skoro i mi i innym przeszedł. A diagnoście powiedz, że ręczny nie jest do hamowania, a do zabezpieczeniu pojazdu na postoju
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: hamulec reczny
Diagnosta ma wytyczne co to siły hamowania i to się musi zgadzać. Jeśli nie osiąga minimum to znaczy ze coś jest zj..ane.
Regulator siły hamowania nie ma nic do rzeczy i nie ma związku z ręcznym, on odpowiada za rozłożenie siły ale nie równomiernie na obie osie, ponieważ jeśli by było rozłożone równomiernie to przy hamowaniu na zakręcie tyłek by was wyprzedził
Regulator siły hamowania nie ma nic do rzeczy i nie ma związku z ręcznym, on odpowiada za rozłożenie siły ale nie równomiernie na obie osie, ponieważ jeśli by było rozłożone równomiernie to przy hamowaniu na zakręcie tyłek by was wyprzedził

-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: hamulec reczny
Witajcie i dziękuje za zainteresowanie.
Tak jak myślałem nie dopisałem kilku spraw i takie mi dajecie podpowiedzi które już wyeliminowałem dawno temu:
- linki nie są zapieczone bo sa nowe (na mrozie zamarzają ponieważ wpsikałem tak WD40 przy montażu no i o - niewiedza...) - tak więc chodzą idealnie powyzej 0stopni
- zaciski nic nie jest zardzewiałe wszystko nasparowane bo składałem je na nowo 3tyg temu.
- teraz tak myślę czy ta sprężyna przy zacisku czy ona czasem nie jest za mocna... Może ktoś od innego auta mi wsadził w co wątpię ale czego nie dokona handlarz....
Cylinderki mają taki mechanizm w sobie. Tłumaczę:
- jest to gwnt ze sperężyną.... sprężyna umożliwia obrót tłonczka tylko w lewo (punkt widzenia zależy od punktu siedzenia więc zakładając że tłoczek stoi w miejscu bo trzyma się klocka to obraca się ten mechanizm na gwincie)
- jest to samoregulator zużycia klocka i powoduje że ręczny zawsze jest dobrze (powinien być) ustawiony i nie ma potrzeby korygować linek. Przy poprawnej jego pracy po wciśnieciu hamulca roboczego tłoczek się wysuwa a to w środku się obraca na tym gwincie. W chwili gdy tłoczek zaśnie klocki to ten mechanizm się blokuje i gdy zaciągniemy ręczny to wtedy popychamy bezpośrednio linką klocki hamulcowe i powinien blokować koła.
Jężeli chodzi o diagnostę to jeden się czepiał że niby jest za mała skuteczność hamowania (przed regeneracją zacisku) a ten ostatni kilka dni temu że niby róźnica między kołami jest ileś tam procent....
Z w/w opisu jestem coraz pewniejszy że te spręzyny są chyba za mocne. pytanie czy siła płynu hamulcowego hamulca roboczego bedzie na tyle wysoka aby ręczny odbił sam bez sprężyn wydaje mi się że tak....
Tak jak myślałem nie dopisałem kilku spraw i takie mi dajecie podpowiedzi które już wyeliminowałem dawno temu:
- linki nie są zapieczone bo sa nowe (na mrozie zamarzają ponieważ wpsikałem tak WD40 przy montażu no i o - niewiedza...) - tak więc chodzą idealnie powyzej 0stopni

- zaciski nic nie jest zardzewiałe wszystko nasparowane bo składałem je na nowo 3tyg temu.
- teraz tak myślę czy ta sprężyna przy zacisku czy ona czasem nie jest za mocna... Może ktoś od innego auta mi wsadził w co wątpię ale czego nie dokona handlarz....
Cylinderki mają taki mechanizm w sobie. Tłumaczę:
- jest to gwnt ze sperężyną.... sprężyna umożliwia obrót tłonczka tylko w lewo (punkt widzenia zależy od punktu siedzenia więc zakładając że tłoczek stoi w miejscu bo trzyma się klocka to obraca się ten mechanizm na gwincie)
- jest to samoregulator zużycia klocka i powoduje że ręczny zawsze jest dobrze (powinien być) ustawiony i nie ma potrzeby korygować linek. Przy poprawnej jego pracy po wciśnieciu hamulca roboczego tłoczek się wysuwa a to w środku się obraca na tym gwincie. W chwili gdy tłoczek zaśnie klocki to ten mechanizm się blokuje i gdy zaciągniemy ręczny to wtedy popychamy bezpośrednio linką klocki hamulcowe i powinien blokować koła.
Jężeli chodzi o diagnostę to jeden się czepiał że niby jest za mała skuteczność hamowania (przed regeneracją zacisku) a ten ostatni kilka dni temu że niby róźnica między kołami jest ileś tam procent....
Z w/w opisu jestem coraz pewniejszy że te spręzyny są chyba za mocne. pytanie czy siła płynu hamulcowego hamulca roboczego bedzie na tyle wysoka aby ręczny odbił sam bez sprężyn wydaje mi się że tak....
Ostatnio zmieniony 2018-01-28 21:16 przez adrian_seki, łącznie zmieniany 1 raz.
- Loganos69
- Klubowicz
- Posty: 243
- Rejestracja: 2017-07-18 15:54
- Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=24241
- Lokalizacja: Tarnów
Re: hamulec reczny
Może zwoje na sprezynie się spiekły i ręczny "pracuje na 50%" - u mnie tak było, tzn u mnie to było 0 nawet, młotem jej nie ruszyłeś. A wracać też nie chciało, więc hamowanie było cały czas.
Piaskowałeś wszystko?
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: hamulec reczny
Nie no nie piaskowałem - bez przesady. Wszystko wyczyszczone i nasmarowane tam gdzie powinno być - piaskowanie jest zbędne.
Sprężyna jest skorodowana lecz uważam że się ruszała tylko że ciężko.
Postaram się w weekend zdjąć te sprżyny i zobaczyć czy mu się poprawi bez sprężyn oraz czy płun hamulcowy sam cofnie linki po naciśnięciu hamulca
Sprężyna jest skorodowana lecz uważam że się ruszała tylko że ciężko.
Postaram się w weekend zdjąć te sprżyny i zobaczyć czy mu się poprawi bez sprężyn oraz czy płun hamulcowy sam cofnie linki po naciśnięciu hamulca
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1311
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: hamulec reczny
Ruszą się ciężko nie z powodu sprężyny tylko z powodu rdzy która jest pomierzy takim wałkiem a łożyskiem igiełkowy które jest wciśnięte w zacisk a tu link do łożyska igiełkowego zacisku, nie wiem czy to dokładnie takie same czy może nie ale tak to mniej więcej wygląda https://www.google.pl/search?q=%C5%82o% ... mzqQ02oW_M:
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany

-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: hamulec reczny
Tak - moje zaciski a dokładnie łożyska igiełkowe i ten trzpień są w stanie no nazwijmy to idealnym w porównaniu do tych zdjęć....
A poważnie. Kilka postów wcześniej widać zdjęcia z przed paru lat jakie mam łozysko igiełkowe - no i się pytam dlaczego skoro łożysko jest dobra i nasmarowane ręczny działa tak cięzko - no wg mnie mega ciężko w porównaniu do innych aut. Ja muszę mega siły użyć i nie blokuje kół a w innych lekko się zaciąga i koła zablokowane - stąd moje zdziwienie że zaciski mam no idealne (nie czepiajmy się tych mikro wytarć - ale nie sa w rozsypce z rdzy jak wyżej) a one nie hamują....
A poważnie. Kilka postów wcześniej widać zdjęcia z przed paru lat jakie mam łozysko igiełkowe - no i się pytam dlaczego skoro łożysko jest dobra i nasmarowane ręczny działa tak cięzko - no wg mnie mega ciężko w porównaniu do innych aut. Ja muszę mega siły użyć i nie blokuje kół a w innych lekko się zaciąga i koła zablokowane - stąd moje zdziwienie że zaciski mam no idealne (nie czepiajmy się tych mikro wytarć - ale nie sa w rozsypce z rdzy jak wyżej) a one nie hamują....
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: hamulec reczny
W 2gen masz w sumie 3 linki - dwie na koła i jedną zbiorczą, krótką, która bezpośrednio dochodzi do dźwigni w kabinie. Jeśli jest tak samo w Igen może tam być problem.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: hamulec reczny
W I generecji jest tak samo - wymienione wszystkie trzy linki mechanizm sprawny (zwykłe wahadło)
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: hamulec reczny
czyli zła regulacja?
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: hamulec reczny
Nie wiem jak inni ale ja nie wiem o co pytasz i co masz na myśli - chodzi ci że powinienem podciągnąć linkę zacisku który słabiej hamuje aby była równa proporcja? Aktualnie linki są naciągnięte w równym stopniu i wahadło jest stosunkowo prosto
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3439
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: hamulec reczny
Adrian, a powiedz mi, jak odepniesz linki od zacisków to jak wtedy chodzi sama dźwignia ręcznego?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: hamulec reczny
ciężko ponieważ są sprężyny odbijające na zaciskach. Sam ręczny też idzie ciężko przecież popycham bezpośrednio klocek do tarczy tym wałkiem... Tylko dlaczego nie blokuje kół oraz bierze nierówno na oba koła skoro zaciski w ten sam sposób były regenerowane. Dziś przełożę spręzynę z prawego na lewe jeszcze i porównam ale to raczej nic nie da tak samo nie będę dotykał linek ponieważ wahadełko jest równo a siła rozkłada się niby tak samo - powinna się rozkładać.
Aha - nie zrozumiałem pytania
Jak odepnę linki od zacisków to dzwignia chodzi lekko czuć opór sprężyn tych co trzyma ten jak to nazwać "wahadło" tam są dwie spręzyny i je czuć.
Aha - nie zrozumiałem pytania

Ostatnio zmieniony 2018-02-01 07:49 przez adrian_seki, łącznie zmieniany 2 razy.
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1311
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: hamulec reczny
A sprawdź jeszcze jak chodzą prowadnice,czasami potrafią stać dęba zaraz po czyszczeniu bo na przykład gumki spuchły nie od takiego smaru
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany

- Loganos69
- Klubowicz
- Posty: 243
- Rejestracja: 2017-07-18 15:54
- Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=24241
- Lokalizacja: Tarnów
Re: hamulec reczny
Czegoś tu nie rozumiem, mówiłeś, że nie piaskowałeś bo bez przesady, a teraz piszesz, że były regenerowane. To kto Ci to " regenerował?". Regenerowane zaciski pracują jak nowe.adrian_seki pisze:Tylko dlaczego nie blokuje kół oraz bierze nierówno na oba koła skoro zaciski w ten sam sposób były regenerowane.
Moje tylnie zaciski gość tydzień czasu na piaskarce trzymał, bo były tak zmasakrowane tzn zardzewiałe, a potem chemia. Fakt koszt ponad 600zl, ale są jak nowe.
Nawet pozostałość rdzy spóchnięcia w mm robi ogromną różnice w pracy mechanizmu tym bardziej tylnego zacisku.
Gdzieś dalej jest zapieczone \ niedoczyszczone, bo nie ma innej możliwości.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1311
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: hamulec reczny
jeżeli on robił zaciski tylko pod kątem mechanicznym to nie potrzebował ich piaskować,powierzchowna korozja w niczym nie przeszkadza oprócz tego że brzydko wygląda
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany

- Loganos69
- Klubowicz
- Posty: 243
- Rejestracja: 2017-07-18 15:54
- Samochód: Ford Probe '89, 2.2T
- Galeria: viewtopic.php?t=24241
- Lokalizacja: Tarnów
Re: hamulec reczny
Do wewnątrz woda się nie dostaje? Tam nie ma prawa rdza się zrobić? Tym bardziej po tylu latach? Wszystko jest szczelne - dasz sobie za to ręce odciąć?
Popatrz na zdjęcia powyżej, są elementy wewnętrzne, a jak wyglądają?
Widziałem swoje po kompletnym demontażu na części pierwsze - jedna rdza na zacisku i mechanizmie. Kompletny zacisk z ręcznym miał tyle wspólnego co fakt, że zostało to zdjęte z auta.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Popatrz na zdjęcia powyżej, są elementy wewnętrzne, a jak wyglądają?
Widziałem swoje po kompletnym demontażu na części pierwsze - jedna rdza na zacisku i mechanizmie. Kompletny zacisk z ręcznym miał tyle wspólnego co fakt, że zostało to zdjęte z auta.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 2018-02-01 20:44 przez Loganos69, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe 2.2 Turbo 1989 USA
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
"...tam, gdzie zaczyna się przyjemność kończy się ekonomia... "
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1311
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: hamulec reczny
twierdzisz że w srodku ktoś ci piaskował zacisk ?
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
Odgazowany

-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: hamulec reczny
A więc odpwiadam:
Dziekuję Lukasz za wsparcie - tak jak mówisz wygląd zewnętrzny nie jest dla mnie interesujący dlatego zacisk nie był piaskowany.
Loganos69 - Zacisku nie piaskuje się tych elementów we wnątrz bo wtedy możesz wywalić to do kosza gdyż robi się powierzchnia porowowata.
Loganos69 - woda nie ma prawa dostać się do wnętrza zacisku skoro wumieniasz wszystkie gumy... Jak klikniesz strone wcześniej czy dwie będzie zdjęcie z 2014 czy 2015roku jak rozbierałem ręczny hamulec - wtedy był tam smar z rdzą łożysko faktycznie chodziło ciężko - po wyczyszczeniu WD40 itp wszystko było w stanie idealnym nasmarowałem smarem zwykłym zielonym i wiecie co wam powiem - teraz gdy rozbierałem zaciski ponownie stan smaru oraz łożyska był idealny - zero wody oraz zero rdzy wszystko chodziło płynnie - czywiście wyczyściłem jeszcze raz i nasmarowałem ponownie czerwonym smarem z kompletu reperaturek zacisku.
Tak więc nie wiem dlaczego ręczny nie działa jak powinien. chodzi ciężko i nie blokuje kół - gdy zaciągłem ręczny podczas jazdy na ząbek przejechałem ok 1km to tylko prawe tylne kołośmierdziało jak żelasko natomiast lewe było tylko ciepłe. no i nie wiem gdzie szukać problemu zakładając oczywiście ze wszystko jest nasmarowane tak samo z obu stron i linki są też niby takie same itp.... Fizycznie się zastanawiam dlaczego koła nie blokują i czy to ma być tak ciężko jak jest.
Dziekuję Lukasz za wsparcie - tak jak mówisz wygląd zewnętrzny nie jest dla mnie interesujący dlatego zacisk nie był piaskowany.
Loganos69 - Zacisku nie piaskuje się tych elementów we wnątrz bo wtedy możesz wywalić to do kosza gdyż robi się powierzchnia porowowata.
Loganos69 - woda nie ma prawa dostać się do wnętrza zacisku skoro wumieniasz wszystkie gumy... Jak klikniesz strone wcześniej czy dwie będzie zdjęcie z 2014 czy 2015roku jak rozbierałem ręczny hamulec - wtedy był tam smar z rdzą łożysko faktycznie chodziło ciężko - po wyczyszczeniu WD40 itp wszystko było w stanie idealnym nasmarowałem smarem zwykłym zielonym i wiecie co wam powiem - teraz gdy rozbierałem zaciski ponownie stan smaru oraz łożyska był idealny - zero wody oraz zero rdzy wszystko chodziło płynnie - czywiście wyczyściłem jeszcze raz i nasmarowałem ponownie czerwonym smarem z kompletu reperaturek zacisku.
Tak więc nie wiem dlaczego ręczny nie działa jak powinien. chodzi ciężko i nie blokuje kół - gdy zaciągłem ręczny podczas jazdy na ząbek przejechałem ok 1km to tylko prawe tylne kołośmierdziało jak żelasko natomiast lewe było tylko ciepłe. no i nie wiem gdzie szukać problemu zakładając oczywiście ze wszystko jest nasmarowane tak samo z obu stron i linki są też niby takie same itp.... Fizycznie się zastanawiam dlaczego koła nie blokują i czy to ma być tak ciężko jak jest.