Strona 3 z 3

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

: 2010-11-25 01:01
autor: Robert
Odpowiadając w kolejności pytań:
  • układ czasowy jest w przycisku,
  • przekaźnik dowolny,
  • ogrzewanie tylnej szyby zwiększa obciążenie elektryczne i wtedy PCM zwiększa wolne obroty za pomocą zaworu :arrow: IAC BPA
    pcminout.gif

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

: 2010-11-25 08:19
autor: bogdano
Dzieki serdeczne. Posprawdzam sobie tą instalację bo wiem teraz jak to ma lecieć pokolei. Tylko że aura niesprzyjająca i chyba się z tym wstrzymam aż się ociepli. :)

Pozdrawiam.

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

: 2010-11-25 10:06
autor: Kocureq
bez sprawdzania, strzelam: moze zalacza podgrzewanie lusterek?

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

: 2010-11-25 13:53
autor: bogdano
Nic nie załącza bo nie słychać przekaźnika po zasterowaniu przyciskiem a jeszcze miesiąc temu było słychać. :)

Jeszcze jedno pytanko. Nie wiecie czasami jak tam się dobrać do tego przekaźnika? Z bagażnika jest dostęp do niego czy trzeba gdzieś po samochód nurkować?
On jest narażony na jakieś wpływy atmosferyczne czy zabudowany?
Ma ktos może opis pinów przekaźnika c418 bo we wtyczkach nie ma tego nigdzie a może w serwisówce której nie posiadam jest? :)

Pozdrawiam.

P.S.
Kocureq pisze:bez sprawdzania, strzelam: moze zalacza podgrzewanie lusterek?
A wszystkie probki miały podgrzewane lusterka czy tylko wybrane modele bo szczerze powiedziawszy to mi to nigdy nie działało albo nie zauważyłem. :)

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

: 2010-11-25 13:57
autor: Robert
:arrow: http://www.performanceprobe.com/info/pep.php
Wg powyższej rozpiski podgrzewane lusterka były w rocznikach '93-94 w jednym pakiecie opcjonalnym nie z ogrzewaną tylną szybą, ale z jej wycieraczką i spryskiwaczem :shock:

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

: 2010-11-25 14:00
autor: Kocureq
Dziwne. Ja w '97 euro miałem podgrzewane lusterka, działały razem z tylną szybą.

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

: 2010-11-25 14:06
autor: Robert
Dziwne, bo dla odmiany wg :arrow: tej rozpiski w 1995 zrezygnowano w ogóle z podgrzewanych na rzecz składanych.
3 możliwości: błąd na stronie, której do tej pory nie było powodu nie ufać, rocznik - in VINo veritas (w VINie prawda) albo składak :twisted:

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

: 2010-11-25 14:19
autor: bogdano
To co, widział ktos kiedyś ten przekaźnik w jakim on jest miejscu? :) Bo przekaźniki w probku można znaleźć w różnych dziwnych miejscach niekoniecznie chronionych przed warunkami atmosferycznymi. :)
Szczególnie w okolicach przedniej szyby się walają pod maską niezabezpieczone przekaźniki. Aż się dziwię, że wogóle działają, bo słyszałem ze są one od wycieraczek.

Co do lusterek to ja oryginalnie mam lusterka nieskładane a w chwili obecnej jedno mam składane a drugie oryginalne bo miałem po stronie pasażera rozwalone i nie mogłem dokupić takiego nieskładanego to na razie mam założone z wersji euro składane.

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

: 2010-11-25 14:53
autor: Robert
Ale zaglądałeś i nie znalazłeś? :shock:
Raczej nie. :1111_bicz: Po prostu nie raczyłeś nawet spojrzeć na rysunek, o którym Ci pisałem, a co dopiero skonfrontować go z rzeczywistością. :P

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

: 2010-11-29 11:31
autor: bogdano
-- oryginalny post 2010-11-25 19:25 --

Bez chłostania sie przyznaję że nie skonfrontowałem z rzeczywistością chociaż wiem z rysunku rozmieszczenia elementów że przekaźnik ten jest zainstalowany w okolicy bagażnika po lewej stronie. :twisted: . O ile o tym samym rysunku myślimy.:) Pytałem tylko czego się tam mogę spodziewać jak się do tego dobiorę. :) A spróbuję się dobrać jutro albo w sobotę o ile mnie śnieg nie zasypie. :)

P.S. Jeszcze jedno pytanko bo jeszcze siedzę i analizuję schemat. Gdzieś w okolicach CPU nad bezpiecznikami znajduje się wtyczka C224 na której styk nr 76 BK/O wlatuje plus z bezpiecznika DEFOG 40A w Fuse Box. Potem to ma lecieć dalej na przekaźnik.
Tylko problem jest taki że nigdzie nie mogę znaleźć opisu wtyczki C224. Ma ktoś może opis tej wtyczki albo może mi chociaż napisać jak ona wygląda?

-- dodano 2010-11-26 20:56 --
Robert pisze:Ale zaglądałeś i nie znalazłeś? :shock:
Dotarłem dzisiaj do tego przekaźnika ale oczywiście ktoś tam już grzebał i w miejscu w którym powinien być jest czarna dziura :) a przekaźnik wisiał podwieszony za bocznym plastikiem w bagażniku. :) Sterowanie przekaźnikiem z kokpitu działa ale szyba nie grzeje. Z tym myślę, że nie będę miał problemu bo dzisiaj mnie ciemność zastała i nie mogłem rozgrzebać dalej. Pewnie tam gdzieś na tym słupku jest ujarany jakiś przewód.

Zastanawia mnie tylko jeden fakt, po co w przekaźniku pomiędzy + a - na cewce wlutowany jest opornik?
Jaką on pełni funkcję bo zauważyłem że w sprzedaży są przekaźniki z opornikiem i bez opornika.

-- dodano 2010-11-29 10:53 --

Witajcie ponownie.

Orientujecie się może jaka powinna być oporność grzałki na tylnej szybie orientacyjna i jaki spadek napięcia przy podłączonym zasilaniu na szybie?

pozdr

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

: 2010-11-29 15:54
autor: Robert
Zmierz sobie oporność pojedynczego paska oporowego na szybie, podziel przez liczbę pasków (każdy ma tę samą rezystancję) i wyliczyłeś opór zastępczy całości. :idea:

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

: 2010-11-29 21:54
autor: bogdano
Ok. Już doszedłem chyba co jest nie tak, bo po odpaleniu na przycisku ogrzewania szyby przy podłączonych do szyby zaciskach plus i minus mierząc miernikiem pokazywało mi napięcie 0V. Po odłączeniu przekaźnika na wtyczce pokazywało mi 12V, które jak widać po podłączeniu grzałki znikało. Więc mój wniosek - zły styk na kablu lecącym od bezpiecznika 40A do przekaźnika. Podłączyłem z innego "powera" ten plus na przekaźnik i mam teraz napięcie na szybie 10V więc chyba jest ok. Ale sprawdzę jak mi się oblodzi bo stoję w garażu i mam szyby odparowane. :)
Wiec najprawdopodobniej będę musiał nowy kabel doprowadzić z tego bezpiecznika w "Fuse Box" dlatego pytałem o lokalizację wtyczki C224 bo przez nią to zasilanie leci. A o oporność grzałki pytałem żeby stwierdzić, czy w ogóle mam ją dobrą bo mi się wydawało że słabo grzeje.

Tak że jak ktoś wie jak ta wtyczka wygląda i gdzie mam jej szukać to będę wdzięczny za podpowiedź.
Robert pisze:Zmierz sobie oporność pojedynczego paska oporowego na szybie, podziel przez liczbę pasków (każdy ma tę samą rezystancję) i wyliczyłeś opór zastępczy całości. :idea:
A może mi kolega Robert powiedzieć jak mam zmierzyć rezystancję pojedynczego paska (be robienia przerwy w grzałce) po pierwsze a po drugie czemu mam rezystancję podzielić a nie pomnożyć przez ilość pasków? Przecież jak jeden pasek będzie miał około 0,5 Ohm a pasków jest np. 10 to rezystancja całości będzie chyba miała 5 Ohm? Czyli chyba pomnożyć a nie podzielić bo ilość pasków powiększa rezystancję.

Pozdrawiam.

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

: 2010-11-30 11:26
autor: Robert
Masz rację - mierząc jeden zmierzysz całość. Tym prościej. :gwizd:

bogdano pisze:...czemu mam rezystancję podzielić a nie pomnożyć przez ilość pasków?
Ktoś nie uważał na fizyce? Szeregowo się dodaje, równolegle dodaje się odwrotności i uzyskuje odwrotność oporu zastępczego. Przypomnisz sobie, uwierzysz, czy koniecznie domagasz się wyprowadzenia z pierwszego prawa Ohma?

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

: 2010-11-30 11:58
autor: bogdano
Robert pisze:Masz rację - mierząc jeden zmierzysz całość. Tym prościej. :gwizd:
To zmienia postać rzeczy. Normalne jest że jak całość oporu podzielę przez ilość pasków to wyjdzie mi opór pojedynczego paska. :)

Żeby zmierzyc opór pojedynczego paska trzeba by chyba odciąć ten pasek w 2 miejscach przy połączeniu wspólnym z prawej i lewej strony.

Pozdr.

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

: 2010-11-30 12:46
autor: Robert
Dokładnie odwrotnie #-o - gdybyś opór calkowity drabinki pomnożył przez ilość pasków, to dostałbyś opór pojedyczego (odciętego z obu stron).
Spróbuj przelać wodę przez sito - leje się powoli. A potem przez pojedynczy otwór - jeszcze wolniej, bo jeden otworek stawia większy opór. Podobnie z opornikami. :mrgreen:

Re: OGRZEWANIE TYLNEJ SZYBY

: 2010-11-30 12:55
autor: bogdano
No tak. :)