Strona 3 z 4

: 2007-11-15 12:20
autor: OLEY
Widzisz David, ja tam nie widzę różnicy między przewodem plusowym od radia,
a przewodem plusowym od zapalniczki. W końcu w tym i w tym prąd jest cały czas.
Podświetlenie jednak wolę aby działało razem ze światłami. No lepszego rozwiązania,
jak podpiąć się pod światełko, które zapala się razem ze światłami, nie widzę.

Tylko dlaczego on mi się resetuje po każdym włączeniu świateł?

Muszę jeszcze sprawdzić tę masę.

: 2007-11-15 15:20
autor: davidlive
Ale mi chodzi o to właśnie abyś nie musiał włączać świateł aby zobaczyć która godzina .

Dajmy na to wsiadasz do autka nocą , słuchasz radyjka i tylko kluczyk przekręcasz i godzinka jest a tak to musiał być postojówki włączać.


Ale to już jak sam wiesz kwestia przyzwyczajenia i tego co kto lubi :D :D

p.

: 2007-11-15 16:41
autor: Robert
Podświetlenie zapalniczki działa po przekręceniu kluczyka - po włączeniu świateł przygasa jak reszta lampek.
OLEY - znajdź inny plus i jeśli zadziała, to zdradzę podejrzenia.

: 2007-11-15 17:46
autor: OLEY
Hmm, no to całkiem możliwe co mówisz.

Kurcze, ale gdzie znaleźć plus, który działa dopiero po włączeniu świateł?
Mam się podłączać do jakiejś żaróweczki od podświetlenia?

Mógłbym zrobić tak, jak David zaproponował, czyli numer ze stacyjką, ale jak mam się tam dostać, to już mi się odechciewa. :D
Rozbieranie tego pod blokiem w ciemnicy, to ...

: 2007-11-15 17:56
autor: Robert
Ale po co?
Zegarek ma świecić po przekręceniu kluczyka, po zapaleniu świateł ma przygasać - dokładnie tak, tak wszystkie pozostałe wskaźniki (w tym podświetlenie zapalniczki). Więc plus oświetlenia bierz stamtąd.

: 2007-11-15 18:00
autor: OLEY
Heh, aż normalnie to sprawdzę.

Co do przygasania po włączeniu świateł, sugerowałem się:
Cynki pisze:chyba że masz 4 przewody. no to jeden też pod napięcie podawane po włączeniu stacyjki. W takim przypadku masz na włączonym zapłonie dodatkowo podświetlenie zegarka, a po włączeniu ą\świateł podświetlenie się ineco przyciemnia.
U mnie są tylko trzy przewody. :cry:

: 2007-11-15 18:08
autor: davidlive
Ale poco sie do stacyjki dostawać ???


przecież pod radiem idzie wiązka kabli i tam (nie pamietam kolorku
) jest jeden który idzie od stacyjki

Robercie miernik w łape i do pracy nie ma że boli :lol: :lol: :lol:

p.

: 2007-11-15 18:23
autor: oti7
spróbuj pokombinować z kostką do której jest oryginalnie radio podłączone.Ja tak mam i jest wszystko ok.Bo z tego co pamiętam jeden z przewodów w tej wiązce jest połączony z światłami pozycyjnymi.

: 2007-11-15 20:13
autor: OLEY
oti7 pisze:spróbuj pokombinować z kostką do której jest oryginalnie radio podłączone .
Ano gdybym tylko miał oryginalnie podłączone radio. Hehe, nie na darmo powiedziałem,
że pajęczyna jest ogromna. :wink:

Dobra.
Byłem, odpaliłem auto od kabli, przy pomocy żaróweczki od podświetlenia
popielniczki odłączyłem zegarek.

Zastanawia mnie jedna oryginalna kostka. Jest płaska, na 8 pinów.
Wchodzi do niej sześć przewodów - cztery niebieskie z jakimiś paskami,
jeden zielony z jakimś paskiem i jeden biały.

Z drugiej zaś strony wychodzi 5 przewodów:

- czerwony w czarne prążki - do niego mam podłączone trzy przewody
do zasilania radia.

- niebieski - ucięty!

- czerwony z białym paskiem w czarne prążki - ucięty!

- czarny w brązowe prążki - ucięty!

- niebieski z żółtym paskiem w brązowe prążki - podłączony również do kostki zasilającej radio.

Kolory uciętych przewodów przypominają kolory przewodów od zegarka.
Tylko kiego grzyba ktoś je poodcinał? :shock: :twisted:

: 2007-11-15 21:08
autor: davidlive
A masz wzmacniacz pod siedzeniem pasażera???

może to od tego kostka? oryginalne radio powinno mieć własnie wejście na kostke od wzmaka .


p.

: 2007-11-15 22:42
autor: oti7
teraz nie pamiętam kolorów.Ale jeśli mowa o tych samych kablach to u mnie też ktoś je odciął,ale połączyłem je i wszystko gra :P :P .Jedynie na czarnym straciła sie masa i musiałem podłączyć nową

: 2007-11-16 02:40
autor: Robert
Oley - a zajrzyj do konkurencyjnego wątku: "Zegarek pod radyjkiem." 8)

: 2007-11-16 08:14
autor: OLEY
Czytałem Robercie tamten temat i można powiedzieć, że wszystkie wypowiedzi tam zawarte
Zbyszek sprowadził do jednego postu tutaj.
Mr. Cynk pisze:zegarek ma trzy przewody. czerwony, niebieski i czarny.

1. masa
2. napięcie podawane na podświetlenie, powinieneś najprościej podkraść sobie je z żaróweczki podświetlenia zapalniczki
3. stałe napięcie non stop nawet po wyłączeniu kluczyka. Spróbuj sobie je podkraść z kabla od podtrzymania pamięci w radyjku.
No nic, jak znajdę czas dzisiaj, to jeszcze pokombinuję.

Aaa i jeszcze zauważyłem, że po włączeniu świateł, oświetlenie zapalniczki wcale nie przygasa.
Mało tego, też jest jakoś "na lewo" pociągnięte.

Do plusa zapalniczki mam podłączony elektryczny fotel i działa bez zarzutu
więc jakiej cholery po włączeniu świateł zegarek się wyłącza całkowicie. :shock:

: 2007-11-16 09:00
autor: davidlive
ale ty masz tam faktycznie nasrane w tych kablach.

To weź sie podepnij pod podświetlenie suwaków od nawiewów no nie wiem gdziekolwiek oprócz zapalniczki i to sprawdz .


p.

: 2007-11-16 13:30
autor: Robert
OLEY pisze:Do plusa zapalniczki mam podłączony elektryczny fotel i działa bez zarzutu
więc jakiej cholery po włączeniu świateł zegarek się wyłącza całkowicie. :shock:
Miernik w kable i sprawdź co się dzieje z masą po zapaleniu świateł - może to nie żadna masa, ale właśnie plus ze światełek :twisted:

: 2008-05-12 21:51
autor: kosmita
Witam może ktos mi powiedziec jak mam podłaczyc prawidłowo fabryczny zegarek sa tam 3 bolce pewnie 2x + i jedna masa

I jeszcze jedna sprawa potrzebuje wiedziec jak sie dostac do zarowki w panelu od nawiewu i czy jest mozliwosc bez odlaczania tych wszystkich ciegien
Dzieki pozdrawiam

: 2008-05-12 23:12
autor: daniel
do zegarka ida....jedno zasilanie....jedno podswietlenie...i masa :wink:

: 2008-05-12 23:47
autor: Robert
kosmita pisze:Witam może ktos mi powiedziec jak mam podłaczyc prawidłowo fabryczny zegarek sa tam 3 bolce pewnie 2x + i jedna masa
:arrow: kabel* zegar*

: 2008-05-27 01:49
autor: Robert
Nie mam pojęcia, po co nowy wątek, więc przenoszę tutaj.
AliRS pisze:Witam

Mam zdemontowany zegarek i nie mam pojęcia gdzie jest żarówka ?
jak ją wymienić .

Ryszard
pytlar pisze:ale jak mozna jej nie zauwazyc?? toz wyciagasz caly zegarek i z tylu sie ja wykreca!! a i bardzo ciezko dostac zarowke... :roll:

Re: zegarek poniżej radia i przeciwmgielne

: 2008-10-12 13:21
autor: Prezes
Ja mam patent jak zrobić niebieskie podswietlenie zegarka i wogóle zeby cały ekranik był niebieski. Jak ktoś będzie zainteresowany to postaram sie wszystko dobrze opisać :D

Re: zegarek poniżej radia i przeciwmgielne

: 2008-10-12 15:37
autor: wingerman
To klepnij o tym w dziale Tuning.

Re:

: 2010-06-28 12:55
autor: fazario
Robert pisze:

Uwaga 3: masa nie jest podłączona (:arrow: tu teoretyzowałem na podstawie serwisówki, teraz wiem, że trafnie)
A propos uwagi nr 3 - mam rozumieć że masy nie podłączamy przewodem? Masę radio bierze sobie z anteny lub obudowy? Czy tak?

Re: zegarek poniżej radia i przeciwmgielne

: 2010-06-28 12:59
autor: Robert
Tak - wystarczyło kliknąć odsyłacz w tej uwadze.

Re: zegarek poniżej radia i przeciwmgielne

: 2010-06-28 13:14
autor: fazario
Robert pisze:Tak - wystarczyło kliknąć odsyłacz w tej uwadze.
dzięki - zrobione 8)

Re: zegarek poniżej radia i przeciwmgielne

: 2011-01-28 00:33
autor: Luna
Ja mam takie pytanie - czy zegarek po przekręceniu stacyjki na LOCK gaśnie całkowicie, czy tylko wyłącza się jego podświetlenie? Zmieniłem wreszcie radio i teraz nie mogę dojść do ładu z zegarkiem.