Lisiu pisze:nie no miałem na myśli zrobić rozwidlenie przed zbiornikiem paliwa i w obie strony puścić identyczne rury, wtedy do obu tłumików spaliny będą miały równą droge czy nie
Ok, ale jak??
Żeby były takiej samej długości to punktem odniesienia musi być środek samochodu, a tam jest bak, potem belka tudzież koło zapasowa jak by nie patrzył jeśli nie chcesz żeby wydech wystawał to musisz puścić to bokiem a jak puścisz bokiem to jedna z rur będzie dłuższa, chyba że sztucznie się pozawija jedną z rur, ale na to też nie ma miejsca.
Czy za rozwidleniem przekroj rur nie powinien sie zmniejszyc o polowe - tak zeby sumarycznie byl taki sam jak przed? Z reszta bez odpowiednich wyliczen i pomirow chyba nie da sie tego odpowiednio zrobic, powiem tyle (z autopsji) ze sam dobry koncowy tlumik sportowy wprowadza troche zametu, co sluchac i czuc, a takie przerabianie to juz wogole
EDIT:
Kamil PRZED BAKIEM !! Mniej wiecej jeszcze na srodku auta chce zrobic to rozwidlenie.
Ostatnio zmieniony 2006-03-03 22:32 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
No zgrubsza, bo wiadomo, ze to czy np. przy 2" maja odejsc 1,1" czy 1,2" to juz wlasnie kwestia w/w pomiarow, a metoda prob bledow, to... duzo sie chlopak naspawa
najwiekszy problem widze wlasnie w tym calym wyliczniu tego wydechu, w domowych warunkach jest to praktyczni nierealne
Czy wydech z prostych rur bez zadnych tłumików po drodze nie bedzie lepszy od seryjnego nie dam rady wyciągnąc max kucyków z modyfikacji wydechu w domowych warunkach ale czy nie poprawie chociaż troche mocy puszczając max odetkany wydech
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
W takim przypadku to kwestia szczescia, obecnosc turbiny gra na Twoja korzysc, mysle ze w najgorszym przypadku powstania niekorzystnych zawirowan itd. itp. wyjdziesz na zero, ale mozesz odczuc szarpania (szczegolnie przy stalej predkosci na II i III biegu) podobnie przy hamowaniu silnikiem. Nawet samo wywalenie kata i srodkowego moze dac rozny efekt, ale na 95% przy przyspieszaniu powinna byc poprawa (i nieco wieksze zuzycie paliwa ).
Robiąc rozwidlenia i jakieś niepotrzebne zakręty po drodze, zwiększamy tylko niepotrzebnie opór i powstaje więcej zawirowań!
Według mnie (i tych z którymi się konsultowałem), wydech powinien być od miejsca katalizatora prosty, bez żadnych zakrętów i najlepiej 2.5 calowy. Zakończony TYLKO sportowym pojedynczym tłumikiem!
To prawda Drzymek co piszesz minimum 2,5'' ale co do jednego tłumika to bym spekulował zgoda może ciut lepsze osiągi ale za to wygląd podwójnego tłumika po obu stronach zawsze mnie kręcił A co do usunięcia kata to słyszałem że po jego usunięciu jest mniejsze zużycie paliwa a nie większe. Pozdrawiam
Przy seryjnej turbinie 2cale wystarczą , 2,5 cala to już przy większej turbinie, dla zwykłej to nie potrzebne.
Brak kata zwiększa zużycie paliwa, powaznie, teoretycznie i praktycznie.
Mnie wzrosło, dało sie odczuć. Prawdopodobnie jak słyszałem chodzi o to ze resztki paliwa nie są spalane w kacie - tak słyszałem.
Dokladnie Drzymek, bo nie w tym rzecz. Resztki w kacie spalone czy nie, nie maja nic do tego. Katalizator stanowi opor w wydechu, przez co spaliny nie wydostaja sie tak latwo i szybko, a co za tym idzie komora spalania nie moze sie wczesniej napelnic, wywalenie go powoduje odetkanie ukladu wydechowego i szybsza emisje spalin, a co znow za tym idzie szybsze napelnianie nowa mieszanka i stad Marcos odczul zwiekszony apetyt swojego bolidu na swieze oktanki i przyrost mocy (moze nieznaczny aczkolwiek)
a co myślicie o rozwiązaniu żeby odcinek gdzie jest jeszcze pojedynczy wydech dać rurę 2,5" a po rozwidleniu 2" czy będzie to na tej zasadzie ze po rozwidleniu wydech będzie jeszcze bardziej odetkany niż przed nim
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Lisiu pisze:a co myślicie o rozwiązaniu żeby odcinek gdzie jest jeszcze pojedynczy wydech dać rurę 2,5" a po rozwidleniu 2" czy będzie to na tej zasadzie ze po rozwidleniu wydech będzie jeszcze bardziej odetkany niż przed nim
To jest dobry pomysł!
2,5 cala do momentu rozwidlenia zapewnia znakomite odprowadzenie spalin, a później 2 wydechy po 2 cale to już wogóle minimalne opory.
Jedyne co mi się nie bardzo podoba, to fakt, że rura musi być 2 razy gięta (tak jak to przedstawiłem na bazgrołach poniżej):
...|
...| _ pierwsze zgięcie
''./\
./.. \ _ drugie zgięcie
.| .. |
O . O - tłumiki końcowe
Podepne się pod ten temat
chciałem założyć zamiast końcowego coś takiego http://www.allegro.pl/item89713110_muge ... ladka.html
czy ktoś ma coś takiego czy to nie będzie za głośne i czy podejdzie do I
dodam że niemam nic poza końcowym seryjnym który bym zamienił na coś takiego
piotrek pisze:Podepne się pod ten temat
chciałem założyć zamiast końcowego coś takiego http://www.allegro.pl/item89713110_muge ... ladka.html
czy ktoś ma coś takiego czy to nie będzie za głośne i czy podejdzie do I
dodam że niemam nic poza końcowym seryjnym który bym zamienił na coś takiego
ja mam założonego Mugena zamiast końcowego ale nie takiego z regulacją i powiem że jestem z niego super zadowolony na trasie nie jest męczący (przy stałej prędkości praktycznie go nie słychać w srodku) a jak potrzeba to potrafi narobić trochę hałasu
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Co do tlumikow a'la mugen moge polecic to: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... nd&start=0
i dodam, ze na trasie nie jedziesz non-stop ze stala predkoscia (kiedy faktycznie jest ciszej) a czesto trzeba dodac gazu i wtedy przykrecenie takiej wkladki to lekarstwo dla uszu.
Jako jeden z naprawdę nielicznych, ma średnicę od strony montażowej 2,5 cala, regulację głośności i nie jest drogi. A marzenie, to mieć 2 takie po obydwu stronach...