Strona 3 z 6

: 2006-11-18 12:10
autor: Lukas23
Ok WIELKIE DZIĘKI !!! Tylko gdzie ja taki czujnik kupię, te różne co mi pokazywali w katalogach były zupełnie inne dużo mniejsze !!!! A może mógł by Ktoś załatwić taki czujnik ??? Nawet używany ale sprawny !

: 2006-12-01 18:09
autor: Lukas23
Wie ktoś moze dlaczego dzieje się tak że wskażnik ciśnienia oleju dziwnie mi się zachowuje, nieraz ciśnienie pokazuje normalnie na literce O na skali ale bardzo rzadko a przeważnie wogóle się nie podnosi albo dochodzi do literki M i jak puszczam noge z gazu to spada ciśnienie na wskażniku. A jak dodaje to się podnosi ale też niewiele, po wymianie czyjnika na uzywany ale sprawny (kupiony od klubowicza) nic się nie zmieniło ! Co to może być ?

: 2006-12-01 18:20
autor: Maciucha
Lukas23 pisze:Wie ktoś moze dlaczego dzieje się tak że wskażnik ciśnienia oleju dziwnie mi się zachowuje, nieraz ciśnienie pokazuje normalnie na literce O na skali ale bardzo rzadko a przeważnie wogóle się nie podnosi albo dochodzi do literki M i jak puszczam noge z gazu to spada ciśnienie na wskażniku. A jak dodaje to się podnosi ale też niewiele, po wymianie czyjnika na uzywany ale sprawny (kupiony od klubowicza) nic się nie zmieniło ! Co to może być ?
Najprawdopodobniej masz niskie ciśnienie na magistrali olejowej. Czepiałbym się zaworka w pompie. Panewki raczej nie, bo jak piszesz czasem masz ciśnienie ok.

: 2006-12-01 19:10
autor: OLEY
To zależy kiedy ma wskazówkę na literce O. Jeżeli na zimnym, nierozgrzanym silniku, to normalne. Mimo wszystko, ciśnienie zimnego silnika będzie zawsze wysokie. Gdy silnik się nagrzeje i wskazówka spadnie poniżej literki M, to już lipa. Cały czas mówię o biegu jałowym. Normalnym jest, że jak się jedzie i wciska gaz, to ciśnienie wzrasta.

: 2007-05-15 00:36
autor: Maciucha
Troszeczkę odświeżę ten temat.

Orientuje się ktokolwiek z Was, jaki kolor ma kabelek, podłączony do czujnika ciśnienia oleju?

: 2007-05-15 13:12
autor: Robert
Żółto - czerwony (Y/R)

Strona 60-2 (Instrument Cluster, Analog, GL/GT)

: 2007-05-15 13:16
autor: Maciucha
Robert pisze:Żółto - czerwony (Y/R)


:1111_worthy: Spasiba

: 2007-10-11 11:36
autor: guciek
Panowie u mnie ukazał sie kolejny problem i nie wiem co jest nie tak.
Mianowicie kiedys cisnienie oleju mialem zawsze na literce N.
A teraz na zilnym silniku dochodzi miedzy O a N po rozgrzaniu silnika uczymuje sie na pozycji O gdy nim jezdze przycisne gaz spada na literke R gdy odpuszcze gaz lub chodzi na biegu jałowym to podnosi sie cisnienie do literki O.
Co mogło szczelic ??

: 2007-10-11 16:59
autor: OLEY
Kurcze, właściwie to powinno być odwrotnie. Nie pomyliłeś czegoś?
Chodzi mi o to, że na zimnym silniku wskazówka zawsze wysoko, na rozgrzanym i podczas jazdy również wysoko, a na jałowym spada. Nie jest przypadkiem tak?

: 2007-10-11 20:35
autor: guciek
wlasnie niepomyliłem sie u mnie jak go mocno pogazuje dam w palnik wskazowka spadnie, zatrzymam sie to wskazowka idzie do gory.jak jezdze normalnie nie daje w palnik to wskazowka jest caly czas kolo literki O

: 2008-03-15 22:42
autor: Sebastian
hello.

mam tu jedno pytanko co jesli o cisnienie oleju chodzi.

wskazowka podczas jazdy stoi na N, na jalowym spada tak na O-R jakos w te okolice, po przyspieszeniu znowu zakrywa N- to normalne...bo ktos mi mowil ze norma to wskazowka dokladnie na polowie, czyli na R. no i tak sie zastanawiam czy przypadkiem niemam za wysokiego cisnienia oleju, Nto juz koniec skali prawie. :? :?

pozdr

: 2008-03-15 22:49
autor: Bogdan9999
Wszystko ok ;)

: 2008-03-15 22:51
autor: Sebastian
nooo to teraz przynajmniej moge spokojnie isc spac 8) :lol:

: 2008-03-15 23:04
autor: OLEY
Jak wskazówka spadnie Ci na jałowym poniżej M, to możesz się zacząć zdrowo martwić. W tej chwili masz wszystko w należytym porządku.

: 2008-03-16 05:08
autor: domo
a u mnie jak wejdzie na N to stoi i nie ma żadnych wachań
ani na jałowym ani podczas normalnej jazdy
tak ma być :?:

: 2008-03-16 09:30
autor: Sqad
Sebastian pisze:hello.

mam tu jedno pytanko co jesli o cisnienie oleju chodzi.

wskazowka podczas jazdy stoi na N, na jalowym spada tak na O-R jakos w te okolice, po przyspieszeniu znowu zakrywa N- to normalne...bo ktos mi mowil ze norma to wskazowka dokladnie na polowie, czyli na R. no i tak sie zastanawiam czy przypadkiem niemam za wysokiego cisnienia oleju, Nto juz koniec skali prawie. :? :?

pozdr
Tak jest jak najbardziej git :)

: 2008-03-16 10:29
autor: davidlive
domownik pisze:a u mnie jak wejdzie na N to stoi i nie ma żadnych wachań
ani na jałowym ani podczas normalnej jazdy
tak ma być :?:

na jałowym powinno schodzic mniej więcej do połowy skali.

p.

: 2008-03-16 11:25
autor: OLEY
Coś tu nie gra. Nie możesz mieć takiego samego ciśnienia na różnych obrotach.
Sprawdź jeszcze raz jak zachowuje się wskazówka na "luzie".
Chyba, że patrzyłeś na zimnym silniku, wtedy ciśnienie jest zawsze wysokie.

: 2008-08-04 23:23
autor: marcpol
Czy pompa oleju od Mazdy 626 2.2 wolnossącej będzie pasowała do Probe 2.2 Turbo (GT)?

Chodzi o rocznik 1989 Probe I gen.

Pozdrawiam

: 2008-08-05 20:18
autor: davidlive
tak

: 2008-08-05 20:47
autor: marcpol
Ok, dzięki i jeszcze jedno pytanie - czy element pod pompa od klimatyzacji (chyba) to pompa oleju?

: 2008-08-05 20:50
autor: Lisiu
Nie, to pompa wspomagania.
Pompa oleju jest w misce olejowej

: 2008-08-05 21:15
autor: marcpol
Ok, wielkie dzięki, prawie wszystko jasne, czy pompa od wspomagania ma połączenie z układem smarowania silnika (może jest smarowana tym samym olejem)? W Probe, który kupiłem doszło do uszkodzenia pompy wspomagania, wykrzywiło się koło pasowe i wyleciał olej, nie wiem czy z silnika, jednak pali się kontrolka low oil, check engine i inne. I czy pompa wspomagania od Mazdy będzie ok?

: 2008-08-05 21:37
autor: davidlive
tak od mazdy będzie ok bo to te same silniki.

a co do tego smarowania to na 99% jestem pewien że pompa wspomagania nie ma nic do oleju silnikowego, to raczej wysoce mało prawdopodobne

: 2008-08-05 21:55
autor: marcpol
Dzięki, jutro kupie olej, pożyczę akumulator i spróbuje odpalić. Pozdrawiam