Strona 3 z 6

brak ładowania, slizga sie pasek

: 2006-10-29 20:09
autor: tomek7
mam pytanie chłopy czy ciezko wymienic pasek napedu alternatora? i czy cos jeszcze tzreba wymienic czy tylko pasek?
2,5v6

Re: brak ładowania, slizga sie pasek

: 2006-10-29 20:30
autor: Tomasz S
tomek7 pisze:mam pytanie chłopy czy ciezko wymienic pasek napedu alternatora? i czy cos jeszcze tzreba wymienic czy tylko pasek?
2,5v6
Łatwo !
Sam pasek wymienisz w ok 1 godz .
Co do drugiej części pytania :
...czy cos jeszcze tzreba wymienic czy tylko pasek?
:arrow: :shock: :shock: :shock: :twisted: :lol: :lol: Razem z paskiem wymieniasz rebulgulator holajzy (poprzeczny) 8-| ObrazekObrazekObrazek

Podstawą jest napęd alternatora . Gdy już będzie dobrze działa sprawdzisz czy działa poprawnie sam alternator . Jeśli mimo dobrego i poprawnie założonego paska nie działa - sprawdź bezpieczniki . Dalej zaczynają się schody ...

: 2006-10-29 21:40
autor: Gturbo
Tomek tak jak ci mowilem wymien oba paski na raz.

: 2006-10-30 13:15
autor: tomek7
tylko mam pytanie czy cos po drodze tzreba demontowac? i jak naciagnac odpowiednio nowy pasek?

Re: brak ładowania, slizga sie pasek

: 2006-10-30 13:23
autor: Voodoo
Tomasz S pisze:Sam pasek wymienisz w ok 1 godz .
:shock: Aż tyle czasu na to potrzeba :lol: Chyba jak masz przy okazji do rozpracowania kratę browca. :wink:

To jest szybka sprawa. A przy okazji wymiany samych pasków proponuję wymienić łożyska napinaczy i będzie święty spokój. Łożyska to koszt chyba 8zł. za szt :D

: 2006-10-30 16:39
autor: tomek7
wiem jedno pogimnastykowac sie tzreba zwlaszcza majac do dyspozycji dwa klucze i kijek ;) ale udalo sie czas 2h;P

Re: brak ładowania, slizga sie pasek

: 2006-10-31 08:19
autor: Tomasz S
Voodoo pisze:
Tomasz S pisze:Sam pasek wymienisz w ok 1 godz .
:shock: Aż tyle czasu na to potrzeba :lol: Chyba jak masz przy okazji do rozpracowania kratę browca. :wink:
"Krateczka" to może tyci za dużo . Jedno góra dwa browusie :arrow: ... Probe ... Browar ... => Przyjemności trzeba łączyć :twisted: :wink:
Voodoo pisze:To jest szybka sprawa. A przy okazji wymiany samych pasków proponuję wymienić łożyska napinaczy i będzie święty spokój. Łożyska to koszt chyba 8zł. za szt :D
Patryk !
8 zeta to niewiele , za łożysko z górnej półki dasz nieco więcej - a warto wsadzić jakościowo dobre łożysko (ew. Ruskie -> o dziwo rosyjskie łożyska są bardzo wytrzymałe :shock: ) .

: 2006-10-31 12:14
autor: Ronin
Podepnę się.
Olej z cieknącej uszczelki pod klawiaturką zalał alternator. Mój w ogóle nie ładuje i do tego mam uwalone łożysko(huczy niemiłosiernie). Mam też drugi alternator od Miśka z najprawdopodobniej uszkodzonym regulatorem napięcia(jak się głośno słucha radia świeci się kontrolka od aku). Nie wiecie gdzie mogę kupić regulator napięcia ewentualnie diody? Diody można odlutować od regulatora.

Aha. Uszczelki już zamówiłem w serwisie Mazdy - nie warto dawać tego syfu z JC :evil:

: 2006-10-31 13:07
autor: MISIEK
lampka ladowania zacyznala swiecic (ale tak delikatnie -nigdy na maxa)
wtedy gdy:

mialem wlaczone swiatla, ogrzewanie tylniej szyby i glosno sluchalem radia + skrzynia + wzmacniacz (nie 1000000 W MAX tylko 160 RMS :P)

: 2006-10-31 15:11
autor: Ronin
To ja sam już nie wiem czy może wystarczy wszystko przeczyścić rozpuszczalnikiem i osuszyć (jest tam masa oleju z kurzem) i włożyć spowrotem? Mówię Misiek o Twoim bo mój się już raczej nie nadaje.

: 2007-01-09 08:32
autor: pablos11
Witam..mam pytanie co do pasków od wspomaganie i ten drugi chyba od alternatora czy mają one takie same długości?Bo moje paski już niewyglądają najlepiej i musze je wymienić, a ostatnio byłem w norauto i znalazłem pasek do probeII tylko niepisało do czego ten pasek jest z tąd moje pytanie czy te dwa obiegi maja ten sam pasek?Pozdro.

: 2007-01-09 08:35
autor: TYKWA
witam , to sa dwa rózne paski , nie tylko róznia sie dlugosciá , ale i szerokosciá czyli ilosciá rowków. mówie oczywiscie o paskach do silnika 2.5 V6 :wink: koszty sa smieszne , nie wiem dokladnie ile ale za dwa paski ok 50zl.

: 2007-01-09 08:36
autor: pablos11
Acha oto własnie mi chodziło,dzieki za info teraz bede wiedzieć.

: 2007-01-09 23:27
autor: Voodoo
I nie szukaj konkretnie do Probe, a raczej do Mazdy 626GE/MX-6. Szybciej znajdziesz, po za tym w każdym sklepie sprawdzą w katalogu od czego jest dany pasek.

Piszczący pasek klinowy

: 2007-04-17 17:48
autor: longer1234
Witam.
Dzisiaj zdarzyla mi sie pewna sytuacja, otóż po calym dniu kiedy probek stal na sloncu, wyjezdzalem z pracy i ku mojemu zdziwieniu przez ok 200m podczas jazdy piszczal mi pasek klinowy, po przejechaniu tego odcinka dolegliwosc ustapila.dodam ze wczesniej ani razu pasek nie zapiszczal, ale zdazalo sie ze przy niskich obrotach silnika przerywalo wspomaganie. czy moze miec cos wspolnego jedno z drugim?czy to oznacza ze pasek jest do wymiany, czy tylko do regulacji?

[edt]
Dodam jeszcze że nigdy nie miałem problemów z temperatura plynu chlodzącego co jedno z drugim moze byc związane.


Odwiedz to miejsce kier. pkt.7, wyjatkowo, zamiast kasowac bezsladowo niechcianego posta, polaczylem go w jedno.

: 2007-04-17 18:20
autor: Basf_Wrocław
Pasek napędza pompe wspomagania więc odpowiedź na Twoje pytanie brzmi tak. Jeśli pasek jest w dobrym stanie to wystarczy go naciągnąć.

: 2007-04-17 21:57
autor: Bartekk
miałem kiedys podobnie. pojechałem do mechanika trwało to jakies 5 minut. naciągnął pasek i gitara :)

: 2007-04-17 23:00
autor: Basf_Wrocław
No właśnie zapomniałem napisać żebyś poluzował śrubę (BTR Błąd Tuning by Robert) kontrującą. Ja za pierwszym razem urwałem śrubę napinacza :)

: 2007-04-18 08:35
autor: longer1234
Będe musiał podjechać do mojego mechanika, sam nie bede kombinował :)

: 2007-04-18 12:21
autor: nerVous
No nie przesadzajcie......do mechanika jechac zeby pasek naciagnac ?? :?

: 2007-04-18 12:24
autor: Basf_Wrocław
longer znajdź napinacz. Nie opisze Ci dokładnie gdzie jest bo mam 2.0 ale o ile się nie mylę to godzieś na górze przy obudowie rozrządu, potem znajdź srubę kontrującą - musi być przy napinaczu i napinij troszkę pasek. Szkoda kasy na mechanika i na drogę, którą pokonasz.

: 2007-04-18 18:07
autor: longer1234
jak okreslic stopien napiecia paska?

: 2007-04-18 19:56
autor: Basf_Wrocław
Naciskając go palcem ale poprostu podkręć go delikatnie i sprawdź czy dalej piszczy.

: 2007-04-19 19:50
autor: longer1234
Dzisiaj zajrzałem pod maskę. znalazłem napinacz i jego regulację (taka długa śruba która idzie do wałka), ale nie wiem która to śruba kontrująca którą trzeba poluźnić.Są tam dwie śruby, jedna przy samym wałku napinacza,tak jakby trzymała wałek a druga przy konstrukcji napinacza.Próbowałem poluźnić obie ale ani jedna ani druga nie puściła.
Wiecie może która to śruba i czy ją sie odkręca normalnie czy może w przeciwnym kierunku niż normalne śruby?
I jeszcze jedno pytanie, zauważyłem wyciek oleju spod pokrywy zaworów, chcę zmienić uszczelke, łatwo jest to zrobić samemu, czy lepiej udać sie do mechanika?

: 2007-08-14 21:25
autor: HellHound
Witam.Małe pytanko,czy ktoś orientuje się jaki rozmiar albo oznaczenia posiada łożysko do alternatora w V6?Pozdr I już zrobione.Może się komuś przyda info, łożysko napinacza paska nr 6203-2Z SKF.Pozdr