OLEJ
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Dzieki MiH Ale jestem usprawiedliwiony -juz drugi dzien siedze przy kompie i dostaje kur...cy przy takim ciekawym temacie "cyfrowe kształtowanie charakterystyk statycznych przetwornikw pomiarowych" i znikad pomocy Leb mnie juz boli i zaniki w pamieci dozwolone
Kiedyś był mój...
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Zgadza się fabryka zaleca 10W 40.
Ale jeśli np. kanaliki którymi płynie olej są już lekko przypchane to
to bardziej leisty by się przydał.
Czyli tak mówisz Raf, że drugi człon nazwy oznacza lepkość czyli im
bardziej lepki to silnik gorzej chodzi z większymi oporami
To może dać mu bo ja kombinowałem coś z 60 ale to jest chyba do
ekstremalnych silników.
Ale jeśli np. kanaliki którymi płynie olej są już lekko przypchane to
to bardziej leisty by się przydał.
Czyli tak mówisz Raf, że drugi człon nazwy oznacza lepkość czyli im
bardziej lepki to silnik gorzej chodzi z większymi oporami
To może dać mu bo ja kombinowałem coś z 60 ale to jest chyba do
ekstremalnych silników.
a dokładniej półsyntetyk 10W60 ale nie aż tak do ekstremalnych - bardziej bym to ujął: do żyłowanych przez użytkowników silników w sportowych autach. Według mnie gra warta świeczki i szkoda kasy - lepiej nalać dobrego półsyntetyka.Sqad pisze: To może dać mu bo ja kombinowałem coś z 60 ale to jest chyba do
ekstremalnych silników.
Poza tym opcja "szukaj" wiele ci na ten temat powie bo już niejedna wojenka tu była
Jak wiadomo (co niekórzy zaraz się wychylą) full syntetyk jest git ale do nowych samochodów lub do starszych z dobrym silnikiem - po prostu przy dużym przebiegu i jeśli już bierze silnik olej może ci go rozszczelnić na rzadszym oleju, wypłucze nagary (choć nie zawsze bo są auta które są normalnie eksploatowane a to rzadkość i wytrzymują bardzo długie przebiegi na syntetyku) itd. .... kurde ale to już było poczytaj koniecznie starsze posty !
Ja jeżdżę na Mobil 10W40 - przebieg 170.000 km - bierze mi 0,2 l na 1000km przy ostrej jeździe.
Poza tym jeśli nie jesteś pierwszym właścicielem to nie kombinuj w rzadkich olejach bo będziesz być może miał niespodziankę w postaci żarcia oleju w ilościach powiedzmy 1 litra na 1000km - miałem tak po zalaniu silnika Castrol Magnatec full syntetyk.
P.S. Jest coś takiego jak płukanie silnika przed zmianą oleju ... warto !
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
apropos klepiących zaworów to moim zdaniem należy zacząć od częstrzych wymian oleju.
Miałem 2 lata temu problem z zaworami, kiedy zmieniałem olej co 15 tys. Zacząłem wymieniać co 10 tys i problem się skończył.
Ponadto jeszcze ważniejszy jest poziom oleju - powinien byc na połowie albo trochę wyżej.
Zanim zaczniecie remontować popychacze zmieńcie olej!
(ja używam Mobil 1 syntetyk 15w40)
Oczywiście ważne jest również jaki auto ma przebieg itp...
Popychacze również mogą być wyjechane
Miałem 2 lata temu problem z zaworami, kiedy zmieniałem olej co 15 tys. Zacząłem wymieniać co 10 tys i problem się skończył.
Ponadto jeszcze ważniejszy jest poziom oleju - powinien byc na połowie albo trochę wyżej.
Zanim zaczniecie remontować popychacze zmieńcie olej!
(ja używam Mobil 1 syntetyk 15w40)
Oczywiście ważne jest również jaki auto ma przebieg itp...
Popychacze również mogą być wyjechane
Ostatnio zmieniony 2004-10-06 20:32 przez Gacek Wrocław, łącznie zmieniany 1 raz.
masz rocznik jak dobrze pamiętam z pierwszego postujura pisze: przebieg 93000
na bank licznik cofnięty albo kręci się drugi raz co do tego że ci magnateca nie bierze to hm... po kapitalce go masz ? nie chce mi się wierzyć, poza tym to dopiero 1000km ...witam wszystkich klubowiczów
od wczoraj jestem posiadaczem probika 1991 2.2 turbo 9000 km przebiegu i do tej pory myślałem ze się znam na samochodach zajrzałem pod mache no i sami wiecie co:) po pro ...
Bez ryzyka nie ma zabawyBIENIAS pisze:niczym nie ryzykujesz lej śmiało
Jak wleje i pojeżdże to dam znać co i jak chyba, że Konrad można
znaleźć minerala 10W 60 ?? albo 50 a przy następnej wyminie wleje
np. 10W 30 albo 5W 30 wiem że tak częste kombinacje z olejami nie są
zdrowe dla silnika ale jeśli nie sprawdze to zawsze będzie ta doza
niepewności, że można było wlać inny olej a nie na ty już przejedzonym
10W 40 już patrzeć na te cyferki nie moge.
PS po moich wstępnych poszukiwaniach nie jest to takie proste
znaleźć taki olej byłem w Carmanie, Shell Auto Service i w Geanie i nic są
tylko te parszywe 10W 40 i 15W 40
-
- Posty: 86
- Rejestracja: 2004-05-25 16:08
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Łódź
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Ja leje juz drugi rok syntetyk 5w30 i jest zarabiscie - przez prawie 21 tys km dolalem ok litra.
Kiedyś był mój...
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Nie mam pytan!!!BIENIAS pisze:jak jest silnik zapalony to się do pełna nigdy nie naleje heheheheh
Kiedyś był mój...
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
W zasadzie nie powinno przechodzic sie z minerala na syntetyk bo mozna zatrzec lub uszkodzic silnik. Szczegolnie jesli dlugo stosowales minerala.
Buster -> zapomniales powiedziec pewnej waznej sprawy!!! Ze robiles remont silnika (pierscienie itp) a to ma w tej sytuacji ogromne znaczenie. Jak ja bym robil cos takiego to tez bym zalal zadrzy niz leje teraz (15w/40), pewnie 10w/30 bo tak zaleca fabryka choc duzo zalezy tez od warunkow klimatycznych danego kraju.
Ktos tu wrzucil w jakims temacie fajny wykresik odnosnie olejow (chyba Konrad???) poprawcie mnie jak sie myle.
Buster -> zapomniales powiedziec pewnej waznej sprawy!!! Ze robiles remont silnika (pierscienie itp) a to ma w tej sytuacji ogromne znaczenie. Jak ja bym robil cos takiego to tez bym zalal zadrzy niz leje teraz (15w/40), pewnie 10w/30 bo tak zaleca fabryka choc duzo zalezy tez od warunkow klimatycznych danego kraju.
Ktos tu wrzucil w jakims temacie fajny wykresik odnosnie olejow (chyba Konrad???) poprawcie mnie jak sie myle.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- nikosnikos
- Posty: 1022
- Rejestracja: 2003-07-15 21:40
- Galeria: viewtopic.php?t=5618
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Nie mylisz siekollek pisze:Ktos tu wrzucil w jakims temacie fajny wykresik odnosnie olejow (chyba Konrad???) poprawcie mnie jak sie myle.
Kiedyś był mój...
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
nie wiem czy 10w/30 jest aż tak znowu zły. Z tego co kojarze to serwisówka zaleca właśnie taki olej. Co do firmy to sie nie orientuję.
Zresztą z wykresu Konrada wynika że w cale taki zły nie jest. Odpowiedni do naszych warunków klimatycznych.
Zresztą z wykresu Konrada wynika że w cale taki zły nie jest. Odpowiedni do naszych warunków klimatycznych.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!