skorik pisze:
to z jednokanałowych wzmacniaczy
lub dwukanałowy 4 Ohmowy - bo jedną cewkę pod jeden kanał a drugą pod drugą, a na oba wejścia podać ten sam sygnał...

Skorik, to najkrótsza droga do spalenia głośnika !!!!!
To, że głośnik ma podwójną cewę to nie oznacza że go podłączasz pod lewy i prawy kanał
podłączasz obie cewy pod jeden kanał, nie kombinujesz z biegunowością ani z podłączaniem pod oba kanały, w taki sposób tylko tracisz ciśnienie i grzejesz cewkę w głośniku. Sam kiedyś przez własną głupotę spaliłem kawał tuby pyle piecykiem, który wyglądał baaaardzo niepozornie
moim zdaniem a zabiorę głos gdyż właśnie wsadziłem do bagażnika głośniczek Hertz ES-250 najkorzystniej w probku jak zresztą w ogóle w autkach jednak dać obudowę zamkniętą.
No i zamknięta skrzynka daje większe ciśnienie i krótki szybki basik, który jednak można rozkręcić na zwrotnicy aby był przyjemny dla ucha
nie wkładałbym żednej tuby tylko zrobił z MDF normalną skrzynkę na wymiar i to dokładnie jak ktoś wcześniej wspominał po prawej stronie bagażnika (przekątna od kierowcy)
daje ci to wtedy maximum wrażeń.
Przed zakupem swojego głośniczka przywiozłem od Car-Audio chłopaków kilka skrzynek i kilka różnych głośników wyszło na to że ten Hertz zagrał najładniej między innymi dlatego że piec potrafi go udźwignąć, skrzynka była zamknięta i głośniczek ma całkiem dobre parametry.
głośniki 30cm i większe są ciężkie do uzyskania kikbasu (czyli takiego jaki mnie interesuje) ze względu na potrzebną sporą moc wzmacniaczy i kiepskie parametry (dobry, na prawdę dobry głośnik niestety kosztuje więcej niż 500 czy 700pln)
głośniki dwucewkowe ogólnie i skrótowo mówiąc powinno się omijać

jakby z urzędu kiepskie parametry, tyle że power ogromniasty i tyle.
obudowa otwarta w moim probie najzwyczajniej rzęziła i wqr-niepokoiła
Co do tego alpine'a to bardzo udany model i moi koledzy z Car-Audio (
http://www.budwil.pl) również duszą mnie abym wybrał właśnie ten model.
Hertz es-250:
# Moc muzyczna: 500W
# Moc znamionowa: 250W
# Efektywność: 93dB
# Impedancja: 4ohm
# Fs: 26,9 Hz
# Qts: 0,37
# Qes: 0,41
# Qms: 3,23
# Vas: 55,4 l
# Re: 2,6 ohm
# Xmax: 9 mm
# BL: 10,6 T-m
# Le: 2,42 mH@1kHz