Strona 3 z 9
: 2006-01-29 15:37
autor: T2T
nie bede wam zdradzał, ale Kalii zasysa juz nowa nowosc

Kalii sprawdzilem to o co mnie prosiles i jest to mercedes 300D , model turbo kkk k26, sa nawet wykresy ale nie potrafie nic z tego odczytac bo jest tak pomazane i niezrozumiale ze sie nie da. Ale chyba te info cie satysfakcjonuje. pozdro

i jeszcze jedno na tej tabliczce znamionowej gdzie jest ten numer 53261015295 to dwie kolejne cyfry po dwóch pierwszych cyfrach oznaczają model turbosprężarki. aha i musze stwierdzic, że jestem pod wrażeniem dzisiejszej jazdy twoim bolidem

kawał dobrze wykonanej roboty..
: 2006-01-29 19:58
autor: KALI
No dobra T2T jak zagaiłeś temat to wkleję fotki nowego T

kkk - K26


Dzięx za techniczne info.
: 2006-01-29 20:10
autor: T2T
he he he, ale mimo wszystko Kalii przywioze swoje do porównania, i tak nawiasem to zabieraj sie juz do montazu bo pokusa jazdy z nowa pralka jest wielka

: 2006-01-31 00:17
autor: MiH
Pytałeś co mi się nie podobało? Szczegóły do dopieszczenia, rury narażone na uszkodzenia a przede wszystkim - coś zupełnie prozaicznego i, jak widzę już poprawia się, wygląd tej turbinki...

Głupie to - no nie?
Ale tak jak pisałem, chylę czoła przed tym dziełem.
: 2006-01-31 18:04
autor: KALI

Dziś dostałem od kumpla z E-X-C Short Shifter --firmy Megan racing [na testy] mam przetestować jak to działa i jak się sprawuje w codziennym eksploatowaniu.
Pasuje do modelu od 93 w górę i nie ma znaczenia czy 2.0 czy 2.5. Wygląd jest typowo sportowy czyli "prosta"gałka[jak bila]- polerowana wraz z drążkiem,a element ze sworzniem w kolorze fioletowym.To na tyle jeżeli chodzi o walory estetyczne teraz najistotniejsza kwestia czyli po co i dlaczego? Powód jest prosty czyli dzięki specjalnemu kształtowi lewarka oraz specjalnie skrojonej długości będzie można szybciej i płynniej zmieniać biegi czy przy codziennym przemieszczaniu się czy przy sprincie.
Co do ceny- będę dla klubu negocjował jak najbardziej korzystną oczywiście wszystko zależy od ilości .

Modyfikacja sama w sobie potrzebna dająca konkretne efekty + orginalny wygląd całego lewarka.




Montaż shorta trwał jakieś 1,5godziny w sumie prosta mało skomplikowana robota musiałem zdemontować plastiki w środkowym kokpicie pozdejmować wszystkie gumowe osłony wgramolić się pod samochód rozkręcić miejsce łączenia się lewarka z dzwignią zmiany biegów i wszystko wyszło do góry po uprzednim demontażu sprężystego pierścienia zabezpieczającego.Największy problem sprawiło mi wyciskanie ze starego lewarka sfożnia plastikowego z metalową tulejką w środku tak aby tego plastiku nie uszkodzić ale udało się.
Po całkowitym montażu czas na jazdę testową - wrażenia:

dzwignia biegów ma krótszy skok

biegi wchodzą szybciej

trzeba mocniej je wkładać ale [wyrobi się]
Ogólne wrażenia pozytywne

: 2006-02-06 17:33
autor: Sqad
Wczoraj byłem u Kalliego, tylko zajechałem do niego, wyskakuje do mnie szczęśliwy i daje mi kluczyki do swojego samochodu i mówi że on już pił, ale żebym ja się przejechał.
Wsiadłem za kółko i doznałem pierwszej miłości, short shifter. Biegi normalnie bajka, skok drążka jakieś 2-4cm i biegi wchodzą lekko a przy szybkiej zmianie jest nawet takie "klik" jak w starych ferrari. Biegi na prawde szybko się zmienia. W ciągu kilku dnie też bede miał to cudo bo jest nieziemskie.
Przejdźmy do jazdy. Turbina jak wszyscy wiedzą zostałą założona inna (KKK) ma mniejszą komore spalania a większą powietrzną. Wyjazd na asfalt, rozgrzanie silnika, no i gaz do połowy bo obiecałem że nie bede cisnoł do bólu a maks obroty do 4500obr. syk zaworu jest zupełnie inny jak na poprzedniej turbawce, rozpędza się bardzo szybko, no i przy gazie wciśnietym do połowy na śliski jezdniach był dość ciężki do opanowania, wciska w fotel super, a wcale to nie był opór, nawet nie pamiętam czy była to nawet połowa gazu. Ja jestem pod wrażeniem.
: 2006-02-06 18:10
autor: Qki G
Ja się piszę na short shifter-a

:):):):):):)
: 2006-02-06 18:11
autor: RX
Witam,
Daj znać jak z ceną.
Pzdr.
: 2006-02-06 18:12
autor: Lisiu
czy idzie dostać ten schort coś tam

do I generacji GT?
: 2006-02-06 18:25
autor: Lukask
Jak z ceną short shiftera ??
: 2006-02-06 18:52
autor: KALI
Cena za orginalnego shorta firmy MEGAN RACING w [E-X-C]to 400zł może ulec zmianie jak będzie kilku chętnych ale uwieżcie mi satysfakcja gwarantowana produkt oczywiście z USA jest to warte tych pieniędzy biorąc pod uwagę że np.sama gałka SPARCO kosztuje 200-250zł.

A co do shorta do I gen to niestety własna inwencja czyli skracamy samemu bo kit-ów w sprzedaży nie ma.

: 2006-02-06 19:15
autor: Robert
Short shifter do jedynek:
A tu info, że działa, bo montowali
http://forums.probetalk.com/showthread.php?t=1701087929
: 2006-02-07 12:54
autor: darel
Kalii a tak z ciekawości: jak wygląda spalanie po dołożeniu turbo (mam na myśli ile wciąga paliwa na 100 km) ?
: 2006-02-07 13:32
autor: Sqad
Litr więcej na setke

: 2006-02-07 13:37
autor: Qki G
Tak tylko , że jak na razie Kali w ogole nie katuje probka na wysokich obrotach:)
: 2006-02-07 13:50
autor: Sqad
Ale do pracy nie jeździ się mając cały czas przedziała obrotów 5-7 tysięcy obrotów, no pomijam ciebie.
: 2006-02-07 13:52
autor: Qki G
: 2006-02-07 15:15
autor: darel
Sqad pisze:Litr więcej na setke

Qrcze to w zasadzie chyba całkiem niezły wynik

Tak jak napisałeś przy normalnej jeździe nie powinno być dużo większe spalanie.
Tak czy inaczej nadal jestem pod wielkim wrażeniem tego całego projektu

: 2006-02-07 18:20
autor: KALI
Jeżeli chodzi o spalanie to wzrost w chwili obecnej jest niewielki biorąc pod uwagę doładowanie 0,5bara.Natomiast plany są takie że niestety będzie palił i to sporo więcej ponieważ na początek będzie wstawiony rególator ciś paliwa MEGAN RACING zobaczymy jaki będzie efekt potem wtryski od mazdy milenii
i większa pompa paliwa odprężenie silnika poprzez 2,8mm uszczelki pod głowicę co da ciśnienie oscylujące w wartości 8>1 albo nawet poniżej może 7.5>1 wtedy będzie można wdmuchać 1 >1,2bara ale to następny setup
Wiadomo że niestety ale wzrost mocy nie bieże się tylko z samego powietrza tylko musimy dolać paliwka inaczej poprostu się nie da.

Narazie pierwszy etap jest już ukończony niestety kosztem 3turbin ale wkońcu do 3xsztuka

.Jeżeli miałbym komuś polecać jakie turbo wstawić to uwierzcie mi kkk k26 do tego silnika jest w 100% najbardziej optymalne nie ma tu mowy o jakiejkolwiek turbo dziurce auto przyspiesza płynnie już od 2500obr.a to dzięki mniejszej niż w poprzedniej turbawce komoże spalinowej dzięki czemu wystarczy mniejsze ciśnienie spalin aby ją napędzić,natomiast ślimak powietrza jest 2x większy niż w garecie który teraz leży na pułeczce.
A co do mojego niskiego kręcenia to naprawdę narazie nie ma gdzie pojechać pogoda do bani mocniejsze wciśnięcie gazu powoduje brak przyczepności zresztą wydaje mi się że silnik będzie miał najlepszy moment obrotowy do 6500 7000 tyś i dalsze kręcenie nie będzie powodowało przyrostu mocy ale spadek ale pokaże to hamownia pod koniec lutego.Narazie mam krótki filmik jak się w kręca i troche słychać zaworek ale jakość kiepska bo z aparatu.
http://www.fordprobe.pl/upload/goget.php/dzwiek.avi
: 2006-02-09 20:49
autor: romulus
coś nie tak z plikiem...
: 2006-02-10 08:46
autor: Sqad
U mnie działa

: 2006-02-10 10:03
autor: KITT
Bo teraz jest gdzie indziej, wcześniej fucktycznie nie działał.

: 2006-02-10 11:32
autor: Lukask
Ale ta wskazówka FAJNIE lata

: 2006-02-10 12:23
autor: _/Damian\_
no lata bo
2,5 V6 / 24 to
potęga 
a jeszcze
turbo

git

: 2006-02-10 12:33
autor: Voodoo
Akurat wskazówką nie ma się co zachwycać, bo w każdym Probie tak się szybko wychyla, nawet u mnie w 2.0.
A jeśli ktoś ma inaczej, to chyba ma coś nie tak.
