Strona 3 z 26
: 2006-05-21 00:34
autor: Kamil_01
a jak najprościej sprawdzić czy działają owe VRISY
ps. sorry za offa
: 2006-05-21 00:42
autor: mbmaster
Sa dwie opcje:
otwierasz maske i odpalasz silnik. Przy danych obrotach widac jak Vrisy sie ruszaja.
druga opcja to taka ze ponoc dziala to tylko podczas jazdy i tu jest test na papierek lub linki i inne ustojstwa.
No i jeszcze pozostaje test diodowy.
: 2006-05-21 01:32
autor: Kamil_01
moge prosić o więcej szczegółów, np jak mam zobaczyć i gdzie co się otworzy, sorry ale nie znam sie na tym a chciałbym to sprawdzić

: 2006-05-21 01:44
autor: Kamil_01
Gturbo pisze:Jak znajde troche czasu to umieszcze co optymalnie mozecie zrobic w waszyth autach aby poprawic dynamike waszych aut. Moze powinniscie sie zastanowic na grupowym wkladzie znalezienia kogos kto by zrobil wam kolektroy wydechowe takie jak macie na ebay. Mysle ze jest to mozliwe i koszt byly by tansze. Przeciez sa dwa kluby jak i mazdaspeed klub. Koszta byly by znikome. Cos takiego.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/93-97-FO ... enameZWDVW A jak nie jest to mozliwe aby zrobic to moge wam to zalatwic z USA. Taki headers polepsza bardzo dynamike auta i zyski mocy 12 koni przy tej cenie jest oplacalne.
Gturbo a ile by mnie wyniosły koszty jeżeli zamawiał bym ten kolektor przez Ciebie i dajmy na to tylko dla siebie
ps. sorry za offa znowu

: 2006-05-21 01:51
autor: Gturbo
Narazie nie mam czasu na rozne tego typu zakupy, ale jak by bylo wiencej chetnych to czemu nie.
: 2006-05-21 07:26
autor: pawelc
@mbaster schemat który mi podesłałeś to schemat z którego korzystałem i jak narazie jest lipa ,czekam na Was bo ja już nic z tym chyba nie wymyślę ,co do zależności tps-u względem vrisów ja mam u siebie ustawiony tak jak powinno być czyli zamknięta przepustnica 0,5v otwarta 3,7v co można jeszcze zrobić ?,vrisy pod obciążeniem wydają się działać ,ale co z tego jak vris1 jest od samego początku otwarty pozatym mam kolektor od KLZE a z tego co czytałem należałoby się pobawić z czasami otwarcia ,co do zakupów ze stanów napewno znalazłoby się paru chętnych na różne akcesoria ale tu trzeba być zdecydowanym ,bo jak widzę to żaden zamysł grupowych zakupów nie został zrealizowany.....
: 2006-05-21 09:31
autor: Indi
Najlepiej zastosować diody (LED) 12V, wystarczy podłączyć to do wtyczek od vrisów, które znadują się z tyłu kolektora dolotowego i poprowadzić kabelkiem do kabiny diody najlepiej 2 różne kolory. W tym rozwiązaniu mamy pełen obraz w jakim zakresie obr. i czy wogółe się załancza. Metotda na tzw papierek czy sznurek daje nam, tylko to że vris się załancza albo nie nic więcej.
: 2006-05-21 10:45
autor: mbmaster
na tamtym schemacie od greyga jest blad przy czesci Vris 1 (LM339) obejrzyj dokladnie wyjscia 1234. Wiec uklad niejest taki sam.
: 2006-05-21 10:58
autor: KALI
Panaowie tylko mam małą prośbę spawdzcie za pomocą shamowania różnicę przed i po ciekawy jestem różnic wykresowych.

: 2006-05-21 11:04
autor: mbmaster
Taki jest moj plan

: 2006-05-22 11:48
autor: Ronin
U mnie Vris zdaje się pracować poprawnie na wysokich obrotach bo zbiera się jak wściekły. Natomiast w niższych partiach obrotów trochę zamula, co potwierdzałoby to co napisał Indi odnośnie zamułki do 3k.
: 2006-05-22 17:09
autor: Gturbo
Prawda jest taka ze jest gosciu co robi swoje kolektroy dolotowe, i co ciekawe uzyskuje on wieksza moc na nich niz na fabycznych. Jakies 25 koni. Calkowicie wyeliminuje kolektor wraz z VRIS. Jest to do zrobienia taki kolektor i to nawet prosto. VRIS spelniaja funcje szybszego napelnienia cylindra przy otwarciu poprzez dodatkowe kanaly dolotowe wienc dlatego macie takie poczucie przyspiesza. Z drugiej strony denerwuje mnie to ze przy 5800 jak sie nie myle to jest max Hp i auto juz tak nie ciagnie dlugo mu zajuje osiagniecia max szybkosci.
Np KLZE tego nie ma i ciagnie do konca czerwonej lini obrotow i to mi sie podoba. Plyniej reaguje na gaz. Mozna sprobowac wsadzic KLZE dane na wasz epron i sprawdzic czy auto bylo by bardziej zywe. Jesli chcecie zwieszyc moc auta ot inna droga. Bo jak szukacie 50 konmi wiecej to najtaniej Nittro i najprosciej. A jesli chcecie sam silnik zrobic tak aby mial wieksza moc to dziwi mnie dlaczego tego zbiorowo nie zobicie. Przeciez nie jestescie glupkami i macie zaplecze techniczne a też tania sile robocza aby to stalo sie faktem. W USA sa ludzie co prywatnie zrobili sporo podzespolow do probe ktore spelnily ich oczekiwania. To samo mozecie zrobic. Podzielic koszta i zrobic kilka sztuk dla chetnych. NP. po co odchudzac kolo zamachowe jak mozecie kupic juz od mazdy mx3 V6 roznica 16 lbs versus 21. Calkowicie splanowanie kola waszego bedzie sie rownalo ze zlym stopniowaniem sprzegla. Bedzie za plytko brac lub inne sprawy. A też splanowanie masy kola rowna sie z tym ze moc wzrasta a torque spada tak ze zbytnio nie mozecie sciac kola. Natomiast mozecie zalozyc z aluminium lzejsze kolo passowe. Effekt jest ten sam, i auto wkreca sie szybciej na obroty. Mam takie kolo na sprzedaz jak oglosilem wczesciej. Ma je Bienias i jest do nabycia moj koszt 120 zl plus przesylka. Kupice zamontujcie i zobaczycie ze jest roznica. Do 5 koni i silnik nie ma takiego obciazenia.
: 2006-05-22 21:54
autor: Indi
Mam kilka programów do ecu i w tym z zmodyfikacją map vrisów, myślałem o programie z klz.
Jakie są różnice jeżli chodzi o rczniki w programach do ecu, bo o ile pamiętam to w 93-94 a póżniejsze roczniki były różnice dotyczące czujnika położenia wału, jeszcze jakieś różnice były.
Ile kosztuje orientacyjnie ecu z rocznika 95 do V6.
Co do koletrora to mnie to zainteresowało masz może jakieś materiały na ten temat, albo jakieś namiary lub opinnie kogoś kto robił takie modyfikacje z dolotem ?
: 2006-05-28 12:17
autor: mbmaster
Witam! Z tego co widzialem uklad do sterowania Vrisow jest juz w fazie koncowej. Niedlugo postaram sie zamontowac urzadzonko i sprawdzic jak sie auto zachowuje :lol:no i czy sam uklad dziala.
: 2006-06-05 10:21
autor: mbmaster
Aha ojciec dolozyl jeszcze czujnik polozenia przepustnicy zeby nie było wiekszego spalania np na Trasie o czym wspominal Indi
: 2006-06-05 13:31
autor: Kędziorek
Jak wstępne testy wypadły, o ile się już odbyły

: 2006-06-05 14:03
autor: mbmaster
Jeszcze sie nieodbyly poniewaz uklad w czesciach jest
Najprawdopodobniej w niedziele juz bedzie zamontowany w aucie (niestety ojciec ma firme i jej wiecej czasu poswieca). Bede informowal na biezaco o dokonaniach

: 2006-06-13 14:00
autor: mbmaster
Budowa powoli dobiega koncowi lecz ojciec czeka na nowa lutownice z termostatem jeszcze.
Zmieszczam fotki do polowy zlozonego ukladu

]
: 2006-06-13 14:28
autor: Ronin
Już mi się podoba, nie ma opcji żeby to nie działało, w końcu na scalaku widnieje napis:
"VRIS FOR KL FANS"

: 2006-06-13 14:34
autor: Robert
Nie na scalaku

: 2006-06-13 15:22
autor: Ronin
To na tej płytce czy jakkolwiek się to nazywa

: 2006-06-13 17:13
autor: Kędziorek
No nieźle.
Nie ma bata żeby nie działało

: 2006-06-18 13:54
autor: mbmaster
Witam! Uklad zostal wlasnie ukonczony i co najwazniejsze dziala
Narazie podlaczylismy w domu i testowalismy. Postaram sie dzisiaj to jeszcze zamontowac w aucie, tylko niewiem czy mi ojciec pomoze bo on z zasady w niedziele nic w aucie nie robi

Pozostaje mi tylko podlaczyc i zdac pierwsza relacje z jazdy (kurde mam nadzieje ze nie bedzie kiszki bo normalnie....) Jak tylko uklad zostanie zlozony zdam relacje fotograficzna.
: 2006-06-18 13:59
autor: Indi
Narazie wszystko idzie w dobrym kierunku

: 2006-06-18 22:51
autor: mbmaster
No i niestety nie udalo sie!!!
Żartuje

Bez kitu chyba juz myslalem ze nic z tego nie bedzie. Ale opowiadam od poczatku. Przedewszystkim wiemy juz ze blad Vrisow to Sterowanie komputera. Problem ten bedzie zbadany i imoze zdiagnozowany i tu prosba czy ma ktos uszkodzony komputer z KL(taki by mozna go obejrzec i moze podlubac)? Ale do rzeczy, z podlaczeniem bylo chyba z 1000 kombinacji a najsmiesznejsze bylo to ze po zastowaniu ukladu dzialal on identycznie jak komputer czyli otwieral Vris 1 po odpaleniu. Co sie okazalo Jeden z Vrisow wysyla jakies dziwaczne napiecia. Sorry za moje laikowe slownictwo ale nie potrafie powtorzyc o co chodzilo. Po dlugiej zabawie z oszukaniem kompa udalo sie. Vrisy zaczely dzialac jak nalezy jak sie z poczatku wydawalo. Vrisy zalanczaja sie jak powinny sa dobrze wysterowane. Pojawil sie nowy problem bo przy zaloczeniu vrisow na silniku sa jakies szarpniecia. Dlatego wkrotce ukad zostanie jeszcze poprawiony
Pomimo tego posmigalem troche autem z systemem i czuc ze dostalo pare kucykow spowrotem. Dokladnie niewiem ile. Fajnie bo od 4250 silnik zaczyna ciagnac. Wiec teraz przechodzimy na etap poprawy vrisow. Jak tylko bedzie ukonczone to wrzuce filmik z dzialajacymi zaworami. Zasdniczo to moge juz nagrac
ale niechce zeby tak szarpalo bo jeszcze cos sie rozsypie. Aha TPS tez dziala i trzeba poprostu dac ostro w pedal by Vrisy zaczely dzialac.
A tu pare fotek.
Wielkie dzieki dla Tomkarvf za pomoc i montaz

Tak wyglada gotowy sterownik
