Strona 3 z 10
					
				
				: 2006-06-05 21:02
				autor: Bogdan9999
				Dobra mam już swój silnik i powiem wam ze u mnie ta za ciekawie to nie wygląda  

 
			 
			
					
				
				: 2006-06-05 21:15
				autor: RX
				Witam,
Na pewno nie tylko ja będę ciekaw dlaczego... dlaczego?
Pzdr.
			 
			
					
				
				: 2006-06-05 23:16
				autor: Bogdan9999
				Chłopaki pisali że przeszczepili kolektor ssący z F2 ale ja jestem ciekaw jak to zrobili bo te kolektory różnią się prawie wszystkim mocowaniami kanałami płynu chłodniczego dokładnie to ich FE3 nie ma a F2 ma i są inaczej połączone itp. I teraz do  nich pytanie jak sobie z tym poradzili i jak to zrobili aby to ze sobą połączyć  

  Co zostawiliście od FE3 a co włożyliście od F2  
  
 
			 
			
					
				
				: 2006-06-05 23:16
				autor: Sqad
				A miało być tak pięknie 

 tylko żebyś czegoś nie zmielił przypadkiem.
 
			 
			
					
				
				: 2006-06-05 23:30
				autor: Bogdan9999
				No narazie nic nie ruszałem tak dogłębnie ale naraie nie wiem co z tym zrobić i czekam na małą podpowiedzi a jak nie to będę zmuszony zacząć działać a jak to wyjdzie to sie zobaczy. 

 
			 
			
					
				
				: 2006-06-06 01:10
				autor: Pelot
				Bogdan:
u Roberta jest kolektor od F2 ponieważ, silnik FE3 który chłopaki zakupili nie miał wtrysków i listwy. Przekładka nie wchodziła w gre bo za dużo się różniły dlatego został zaadoptowany po nie wielkich mod-ach kolektor od F2 
 
A jeżeli Ty masz kompletny od FE3 to polecałbym Ci tylko spróbować wtryski podmienić na listwie od FE3
 
			 
			
					
				
				: 2006-06-06 08:29
				autor: Robert
				Sqad pisze:A miało być tak pięknie 

 tylko żebyś czegoś nie zmielił przypadkiem.
 
Jakieś konkretne przekleństwa mielone w ustach masz na myśli? 

 
			 
			
					
				
				: 2006-06-06 10:30
				autor: Bogdan9999
				Rober masz jakieś fotki jak to przerobiliście ?? Bo ja mam mały plan ale nie wiem który lepszy  

 
			 
			
					
				
				: 2006-06-06 10:39
				autor: Robert
				Wszystko mielim, tzn. fotki się znajdą, a jak nie - to będą nowe, a skrzynię mielim 

 , mielilim (Kalii mełł) i będziem jutro mieli - mam nadzieję, że nie będziem mełli... 

 
			 
			
					
				
				: 2006-06-06 10:39
				autor: Pelot
				napisz co planujesz tak będzie prościej
			 
			
					
				
				: 2006-06-06 10:48
				autor: Bogdan9999
				Ja fotki swojego silnika wkleję najwcześniej na wieczór albo jutro i napisze co planuję. Robert jak możes to zrób fotki silnika od tyłu dokładnie wszystkich przewodów chłodzących i od podciśnienia. Zrób też fotki kolektora ssącego od FE3 z każdej strony. A jak zamierzasz odspręży silnik ?? Przez uszczelkę ?? Jak tak to jakiej grubości aby można było wdmuchnąc 1,5 bara ??
			 
			
					
				
				: 2006-06-06 10:59
				autor: Robert
				Chwila - moment, wszystko po kolei. Najpierw bez turbiny, potem ze standardową (która widocznie u mnie daje trochę mniej, niż Twoje 1.5 bara 

 ) i nie wiem, czy na zlot już się uda...
 
			 
			
					
				
				: 2006-06-06 11:06
				autor: Sqad
				Bodzio ty to najpierw odpal ten silnik a potem dmuchaj 1,5 bara 

 czego tłoki na pewno nie wytrzymają, chyba że dasz centumetrową uszczelke pod głowice 

 
			 
			
					
				
				: 2006-06-06 11:56
				autor: KALI
				Bogdan trochę realizmu 1,5bara czym ty chcesz to wysterować przecież przy 0,8bara może zabraknąć ci paliwa i co wtedy jaki masz plan???To nie jest wszystko takie proste jak ci się wydaje nie chcę podchodzić z góry krytycznie do twojego planu działania ale najpierw skupił bym się na uruchomieniu silnika a potem dopiero reszta .[Nawet ta pierwsza czynność nie jest taka prosta] apropo kolektora to jeżeli masz zamiar wkładać z FE3 to przestudiuj cały schemat podciśnień i kostek elektrycznych bo są różnice. 

 do tego jeszcze część wydechu od kolektora do kalizatora + osadzenie sądy ,egr,przewody od wspomagania ,przewody wodne,czujnik ciśnienia oleju,doloty powietrza z przepływki, jeżeli turbo to kolektor+kryzy,zasilanie olejowe,odpływ olejowy,doloty do coolera,zaworek upustowy i jeszcze cała masa pierduł które napewno wyjdą po drodze.
 

 PS - mielim mielim = palonko palonko 

 
			 
			
					
				
				: 2006-06-06 13:31
				autor: Mr. Cynk
				bodzio, mam wrażenie że trochę jednak zaczyna cię to przerastać, zbyt dużo piszesz zbyt mało postępów w tym widzę. 
Może zagadaj z kolega Kalii'm czy by ci tego nie wykonał wzamian za jakieś bilety narodowego banku polskiego bo to wszystko  tak trochę jednak jest niełatwe do ogarnięcia.
			 
			
					
				
				: 2006-06-06 13:47
				autor: Robert
				Można też osobiście zaczerpnąć z krynicy wiedzy (pogadać z Kaliim, pogłaskać Probka) - np. 
 na zlocie. Niektórzy mieliby całkiem blisko, ale się nie wybierają... 

 
			 
			
					
				
				: 2006-06-06 14:45
				autor: Bogdan9999
				Moze i żeczywiście przesadziłem z tym 15. bara sory Ale w F2 miałem już wdmuchywane 1,2 bara. A dlaczego zaraz chcę wkładac uszczelkę pod głowicża dlatego ze robię mu właśnie generalkę i nie chcę potem znowu głowicy zdejmowac bo jak każdy wie to nie buty. Co do kolektorów to właśnie wczoraj dokładnie to wszystko oglądałem i będzie trochę problemów z chłodzeniem i podciśnieniem. Zobaczymy co z tego będzie 

 
			 
			
					
				
				: 2006-06-06 18:38
				autor: Gturbo
				Bogdan prosta pilka. Nie zmieniaj kolektora dolotowego jak nie muszisz. Tak jak kalli napisal najpierw go uruchom a dopiero podlancz turbo. Co do injectorow to prawdopodobnie beda pasowac od twojego F2T bo sa to podobnej konstrukcji. Natomiast dowiedz sie jakiej wielkosci w FE3. Z tego co wiem to 89 silniki w F2T maja 310 cc a silniki 92 maja 330cc. Na cztery cylindry wystarczy to spokojnie na 12 psi. Dobrze jest zamontowac monitoring mieszanki. W twoim przypadku masz prosciej niz ja. Moje injectory sa side feed nie tak jak twoje top feed. teraz tak jak wsadzasz wieksze injectory to nie wieksze niz 25% fabrycznych na fabrycznym ECU. Muszisz zmniejszyc poczatkoujace cisnienie paliwa. Wienc jak bedziesz zmienial injectory to zmien też FPR. Co do aparatu zaplonowego to jest rozwiazanie na dluszy aparat z FE3.
			 
			
					
				
				: 2006-06-06 22:53
				autor: KALI
				
			 
			
					
				
				: 2006-06-06 23:38
				autor: Bogdan9999
				Ok chłopaki ale ja mam pytanko odnośnie odsprężania o ile muszę podnieść głowicę aby było takie ciśnienie jak w probku GT ?? 

A Robert doczekam sie fotek tego silniczka dokładnie chodzi mi o przewody chłodzące co są obok aparatu zapłonowego i wychodza takie dwie rurki z głowicy ????
--------------------------- 
Doczekam sie odpowiedzi ??
I mam kolejne pytanie gdzie w okolicy mojej miejscowości regenerują głowice ?? Niech będzie np. nie dalej niż do wawy. 

 
			 
			
					
				
				: 2006-06-07 22:55
				autor: Robert
				Te fotki?
 
Probek odpalony (choć nie bezproblemowo).
Silnik (jak już zaciągnął płyny) cichy jak watykańska mróweczka ogłaszająca wybór nowego papieża. 

 
			 
			
					
				
				: 2006-06-07 23:45
				autor: Sqad
				A kiedy Turbonetics T3/T4??
			 
			
					
				
				: 2006-06-08 00:16
				autor: Bogdan9999
				
A tu co idzie ten przewód to gdzie podłaczyć ?? 

  I jak poradziliście sobie z przewodami od nagrzewnicy i wogóle z kanałami wodnymi w kolektorze ?? I co z zapłonem ?? Co było w nim robione ?? Jestem bardzo ciekaw bo u mnie sprawa sie zatrzymała  

  Główny problem to tuleje i głowica nie jest w takim stanie jak bym chciał.
 
			 
			
					
				
				: 2006-06-08 14:16
				autor: KALI
				Przewód wodny od nagrzewnicy.
			 
			
					
				
				: 2006-06-08 14:44
				autor: Bogdan9999
				Top gdzie w takim razie jest odprowadzający ??  macie moze zdjęcia kolektora ssącego od tylu bo ja mam zdekompletowane przewody i ciężko mi jest sie w tym połapac.
----------
A tak w ogóle do głównego bohatera tego wątku moga być tu opisane też moje przygody ?? Czy muszę zakładać nowy temat ??  
 
A dzieki Kalii za podpowiedzi kolektor już założony 

 Prościzna jak sie troche rozgryzie co gdzie i kiedy 

 doprowadzenie oleju do turba przystosowane  jak i odprowadzenie. Chłodzenie też teraz tylko szlify nowe gary pierścienie i głowica to remontu i w ramę ale to jeszcze zejdzie. Mam do ciebie Kalii pytanie coś zrobiłeś z aparatem zapłonowym ??  
