Strona 3 z 5

: 2008-01-29 17:01
autor: Dee Jay
Auta nie kupuje się po to by go trzymać w garażu i pokazywać od święta że jestem super mam probe w garażu tylko by nim jeździć i cieszyć się z jazdy.
Ja wolałem wsadzić LPG do mojej Vki nie narzekam chodzi naprawdę ładnie no i nim jeżdzę. Nie muszę się martwić ile mi spali na takim odcinku, czy gdzieś pójść pieszo czy wogóle gdzieś nie pojechać lub czymś ekonomiczniejszym. Wsiadam i ciesze się z jazdy, gdzie chcę i kiedy chcę. Nawet jak czasem nie mam co robić to wsiadam nieraz w auto z kumplem i sobie jeździmy wieczorem po mieście ot tak bez celu by zobaczyć co się dzieje postać z jakimś znajomym który akurat jest na mieście.
No i na pewno nie zamieniłbym wrażeń z jazdy, wygody i frajdy z jazdy na jazdę jakimś małym dieslem. Wolę moje lpg i cieszyć się z każdego kilometra.

Tak więc przeznacz lepiej tą kase na benzyne jak nie chcesz lpg ale nie narzekaj że 2.0 jest takie drogie w utrzymaniu że trzeba go raz na miesiącd z garażu wyprowadzić bo to niepoważne :D

: 2008-01-29 17:32
autor: HellHound
Hehe Dee, " Nawet jak czasem nie mam co robić to wsiadam nieraz w auto z kumplem i sobie jeździmy wieczorem po mieście ot tak bez celu by zobaczyć co się dzieje postać z jakimś znajomym który akurat jest na mieście. " to się nazywa lansik :lol:

: 2008-01-29 20:17
autor: Dee Jay
Definicja lansu z jednej strony
Pokazywać się publicznie z jak najlepszej strony. Można lansować się w furze, albo i w klubie. Celem lansu jest wyrwanie lachona.
:D

: 2008-05-08 12:49
autor: sawmaster
Ja w swoim probe 2.0 szukałem wiele przyczyn zwiększonego spalania, zmieniłem przewony, świecie, wszystkie filtry i dalej palił 1-2 litry więcej niż normalnie powinien palić,
no i Basf który nieraz mi pomógł i ostatnio poradził mi abym ustawił zapłon,

Po pierwszę:
nasze 2.0 są ustawione ECU na 87 oktanówkę i jak zalewasz 98 to wyrzucasz kasę w bloto bo komp i tak nie zdoła Ci wyprzedzić kąt zapłonu aż tyle stopni aby wykorzystac paliwko 98+, im wcześniejszy zapłon tym lepsze spalanie mieszanki, ja nie jeździłem do mechaniora bo po co, on ustawiby mi zgodnie z fabryką, postanowiłem zrobic to sam:
na oko przy rozgrzanym silniku (w trybie diagnostycznym) przekręciłem o parę mm aparat zgodnie z ruchem wskazówek zegara, w pewnym momencie przekreciłem za bardzo i zaczął dzwonić popychacz więc znaczyło że spalanie stukowe było bardzo blisko lub było, więc cofnąłem aparat o 2 mm po tej operacji okazało się że autko było bardziej żywe, lecz dalej mnie niepokoiła sprawa przyśpieszania, na 5 biegu autko nie chciało jechać szybciej niż 160 km więc zabrałem się za wstawienie test pipe zamiast kata, wyjąłem go i się przeraziłem bo 50% jego powierzchni było zelepione plecionką od łacznika elastycznego, wstawiłem test pipe i powiem wam że teraz auto chodzi miodzio :slon: auto już nie słabnie na wyższych obrotach, teraz jeżdże dynamicznie, jak zawszę i z tego co zaobserwowałem to spalanie spadło mi z 12 litrów do 10 :P 70% miasto 30% trasa :slon:

polecam koniecznie na maxa przekręcić aparat, ale do momentu gdy nie będzie spalania stukowego, pamiętajcie wcześniej zalac 98 oktanówkę i zawszę ją wlewać
sprawdzić kata, jesli nie zapchany np plecionką i prześwituje przez kanaliki to radzę go zostawić bo test pipe to wcale nie taka fajna sprawa, auto jest głośniejsze , dosłownie ryczy :) no i zmienia się pojemność układu wyliczona w fabrycę, osiągi prawdopodobnie się lekko pogarszają,
ja wstawiłem jak kazdy rure o takiej średnicy do ma cały układ wydechowy w probe 2.0
Pozdr.

: 2008-05-09 12:27
autor: cacek
Wiem że to powinno być w dziale lpg, ale musze sie pochwalić :lol: , sam w to nie dowierzam :D , ale spalanie na lpg (sekw) w mieście 50tyś mieszk. wyszło mi 8,7l na 100km :D :twisted:

: 2008-05-09 14:12
autor: dyb
wpadnij do warszawy i pojezdzij o 7.30-9 rano, zobaczymy ile Ci spali na 100 km :D (tfu, raczej ile Ci spali na 1.5 godziny bo o 100 km to nie bedzie mowy :D)

: 2008-05-10 10:48
autor: cacek
Myśle że to bedzie takie spalanie jak w godzinach szczytu w szczecinie :wink: , 10lit nigdy nie przekroczył mój dwazerak :wink:

: 2008-05-10 11:00
autor: Kocureq
Byłeś w zeszłym roku na Mazurach? Spalanie na rajdzie oscylowało wokół 20 :)

: 2008-06-16 20:36
autor: mm26
padłą cewka. po wymianie cewki spalanie wzrosło prawie dwukrotnie!!! w dodatku z wydechu leci biały dymek i cieknie czarna ciecz. Help!!!

Re: Duze spalanie 2.0 16v

: 2010-03-18 21:24
autor: sawmaster
mam mały problem, otóż mój probe pali za dużo 2 litry, czy stara lecz działająca sonda lambda może wpływać na opóźnianie w dostarczeniu informacji do ECU? zaznaczam że wcale nie są to krótkie odcinki, tzn autem nie jeżdżę na zimnym silniku 5km do pracy, mój poprzedni probe palił średnio 2 litry mniej więc mam porównanie
-świece mają 15 tys przebiegu i wyglądają ok,
-kable zapłonowe też wydają się ok( nie iskrzą)
-zapłon ustawiony na 11 stopni
-cewka i palec wyczyszczone
-katalizator wydaje się ok
-jedynie filtr paliwa jest o niewiadomym przebiegu

Re: Duze spalanie 2.0 16v

: 2010-03-19 07:44
autor: jarsonik
może to głupio zabrzmi, ale sprawdź ciśnienie w oponach, jaki rozmiar opon masz, filtr powietrza, jaki rodzaj paliwa lejesz, a jaki lałeś. To chyba na razie tyle, co mi do kłowy przychodzi

Re: Duze spalanie 2.0 16v

: 2010-03-19 12:52
autor: Sam
nom masz racje jarsonik rozmiar opon może na spalanie wpływać ;p a tak z ciekawości - ile ci pali bo nie powiedziałeś tylko że 2l za dużo ;/ mnie po mieście pali 10 po trasie 8,5-9

Re: Duze spalanie 2.0 16v

: 2010-03-19 21:18
autor: sawmaster
Sam pisze:nom masz racje jarsonik rozmiar opon może na spalanie wpływać ;p a tak z ciekawości - ile ci pali bo nie powiedziałeś tylko że 2l za dużo ;/ mnie po mieście pali 10 po trasie 8,5-9
wcześniejszy palił mi 9 litrów, teraz pali mi 10,5-11,5,
tak Jarsonik masz rację :) z tym ciśnieniem w oponach

Re: Duze spalanie 2.0 16v

: 2010-03-19 21:21
autor: jarsonik
A uważacie, że rozmiar (szerokość) opon ni emają wpływu na spalanie??

Re: Duze spalanie 2.0 16v

: 2010-03-19 22:04
autor: sawmaster
jarsonik pisze:A uważacie, że rozmiar (szerokość) opon ni emają wpływu na spalanie??
mają dość spory(większe opory toczenia, podobnie jest jeździ się na zimówkach) lecz ja teraz mam węższe oponki 195 zamiast 205

Re: Duze spalanie 2.0 16v

: 2010-03-20 10:37
autor: Sam
:) no może nasze przytakiwanie brzmiało ironicznie ale ja też się z tym zgadzam , dużo czynników na to wpływa - mnie palił więcej jak mi się termostat zaciął ;p bo silnik się nie dogrzewał i na trasie przy szybkiej jeździe zimom temperatura mi spadała i jeździłem na ssaniu :P zauważyłem to dopiero jak przywaliło mrozem i ogrzewanie nie grzało ;P , poza tym sprawność czujników sond itp ma wpływ na spalanie.

Re: Duze spalanie 2.0 16v

: 2010-03-20 20:33
autor: Lapeno
Sam dobrze prawi :mrgreen: źle działający lub uszkodzony przepływomierz również ma wpływ na większe spalanie może być też nieszczelny dolot i łyka lewe powietrze probe ma też skłonność do zacina się hamulec ręczny też nawet można nie wiedzieć że się jeździ na (P) :wink:

Re: Duze spalanie 2.0 16v

: 2010-03-20 21:16
autor: sawmaster
Lapeno pisze:Sam dobrze prawi :mrgreen: źle działający lub uszkodzony przepływomierz również ma wpływ na większe spalanie może być też nieszczelny dolot i łyka lewe powietrze probe ma też skłonność do zacina się hamulec ręczny też nawet można nie wiedzieć że się jeździ na (P) :wink:
lecz nie pokazuje check engine, dolot jest szczelny, hamulce nie trzymają, myślę, że mam źle ustawiony zapłon, lub coś z elementami układu zapłonowego

Re: Duze spalanie 2.0 16v

: 2010-03-20 21:28
autor: jarsonik
A skad wiesz, ze wszystko to, co wymieniłeś jest sprawne??

Re: Duze spalanie 2.0 16v

: 2010-03-20 22:14
autor: sawmaster
jarsonik pisze:A skad wiesz, ze wszystko to, co wymieniłeś jest sprawne??
jest duże prawdopodobieństwo, że reszta jest ok

Re: Duze spalanie 2.0 16v

: 2010-03-21 08:29
autor: Robert
[r]Wyłącz echo, ok? Dopóki odpowiadasz na poprzedni post, cytowanie go w całości jest zbędne i utrudnia czytanie, bo trzeba przeskakiwać duble.[/r]

Re: Duze spalanie 2.0 16v

: 2010-03-23 10:04
autor: Sam
wiesz tak jeszcze to tego check engine - powiedz mi czy widziałeś go kiedyś zapalonego podczas jazdy ? Może sam sprawdź czy on działa - wyjmij wtykę od np przepływomierza i zobacz czy ci się zapali. U mnie się nie zapala nigdy nie ważne co odepnę ;/ miałem zapchanego egr-a i też się nie palił. Są dwie wersje w jednej instalacji elektrycznej check się pali i błędy się na nim sprawdza a w drugiej wersji sprawdzić da się tylko przez złącze diagnostyczne metodą miernik wskazówkowy. Mnie się check pali tylko przed zapaleniem potem nigdy się nie zapala - no i jak mam błędy to nie wiem nawet o tym muszę się wpinać w złącze.

Sprawa druga :) Jeżeli nic nie daje błędów nie znaczy że jest dobre :) diagnoza większości czujników polega na tym że wyskakuje błąd gdy wystąpi zwarcie lub rozwarcie ;/ jeżeli wystąpi np zmiana rezystancji to wskazanie jest przekłamane i tak głupi czujnik temperatury zamiast mówić komputerowi już mi ciepło mówi jeszcze mi zimno ;P

Oczywiście to tylko sugestie każdy z nas miał różne przejścia z swoja bestią nie koniecznie musisz mieć to samo ;)
pozdro

Re: Duze spalanie 2.0 16v

: 2010-03-23 11:15
autor: Robert
Sam pisze:Są dwie wersje w jednej instalacji elektrycznej check się pali i błędy się na nim sprawdza a w drugiej wersji sprawdzić da się tylko przez złącze diagnostyczne metodą miernik wskazówkowy. Mnie się check pali tylko przed zapaleniem potem nigdy się nie zapala - no i jak mam błędy to nie wiem nawet o tym muszę się wpinać w złącze.
Nie mieszajmy do tego sprawdzania błędów - check się pali, gdy pojawią się błędy. Czym innym jest możliwość odczytania konkretnych kodów.
Jeśli u Ciebie kontrolka zapala się tylko na chwilę po przekręceniu kluczyka, to ktoś ją pewnie podpiął do innej, żebyś nie dociekał w trakcie kupowania.

Re: Duze spalanie 2.0 16v

: 2010-03-23 20:09
autor: sawmaster
Robert, to w końcu jak działa poprawnie lampka check engine, bo ja już się pogubiłem

Re: Duze spalanie 2.0 16v

: 2010-03-23 22:03
autor: Sam
może i racja - a może i nie - czytałem gdzieś na forum o takich przypadkach wiec to nie tylko u mnie tak jest - ale możesz mieć rację więc się nie wtrącam mimo wszystko sprawdzić to może.