Strona 3 z 6
					
				
				: 2006-08-11 11:01
				autor: Bogdan9999
				Powodzenia w V6 z 3 kaflami i jeszcze trzeba szlify robic  

  Dla ciekawostki za wymianę prowadnic zaworów, uszczelniaczy zaworów, zaworów i szlif tuleii dotarcie zaworów bez szlifu wału zapłaciłem 1300 zł do tego doliczcie szlif + dwa gary (100 zł) + 8 zaworów prowadnic uszczelniaczy itd itp i części robi sie kolosalna suma teraz dopiero pod koniec swojego remontu doszedłem do wniosku że jedyny błąd jaki zrobiłem to kupiłem ten silnik bo powinienem kupic nówkę ze stanów i taniej by mnie wyniosło i bez kłopotu i kupe latania. Moim zdaniej rozejrzyj sie za nówką jak masz zamiar taki remont robic. Pozdrawiam
 
			 
			
					
				
				: 2006-08-11 11:30
				autor: MiH
				Przepraszam że sięwtrące ale nie zgodzę się z przedmówcami. Jeżeli głowice trzymają szczelność to nie ma konieczności ich robienia. 
Goncia:
Materiały podaję Ci ceny enduser'skie ale jak masz dojście  ...
Pierścienie - 430 
Uszczelki pod głowice 199x2 Elring
Panewki główne 130 
Panewki korbowe 115
uszczelniacz wału tył 27
uszczelniacz wału przód 15
uszczelniacze wałków rozrządu 13x2
Nafta do mycia 5l - 20
Olej do składania 1l - 20
Silikon szary - 20
Oringi - 5
Korbowód - 100
Szlif wału to 200zł
Ewentualnie (tak pisze serwisówka) - śruby głowicy - 110 oraz uszczelki pod pokrywy (ja mam na nie inny sposób)
Robocizna = niewiele większa niż za przekładkę silnika. 
Kupując silnik kupujesz kota w worku. Nawet jeśli jest on jeszcze w aucie i można pojechać nim na spaliny - mogą wlać Ci motodoktorka do oleju i na spalinach będzie ok. Kupując okazyjnie załóż, że wpieprza olej tak więc remont i tak masz przed sobą. Z listy powyżej możesz wtedy odliczyć sobie korbowód i szlif wału. Resztę i tak musisz kupić. Oczywiście pod kątem robocizny opłaca się zrobić to od razu przed włożeniem do auta, ale przecież może być dobry......
może być.
			 
			
					
				
				: 2006-08-11 12:04
				autor: tofil
				MiH - zdradź nam swój sposób na uszczelki pokrywy jak możesz.
			 
			
					
				
				: 2006-08-11 12:41
				autor: Chaos
				Glowice sa jak najbardziej ok Tylko na kazdym cyl pierscienie do wymiany
			 
			
					
				
				: 2006-08-11 16:53
				autor: Sqad
				tofil pisze:MiH - zdradź nam swój sposób na uszczelki pokrywy jak możesz.
Pewnie stare uszczelki plus silikon 

 
			 
			
					
				
				: 2006-08-11 17:20
				autor: Robert
				To jest sposób Mikołaja - nie MiHa.
A właściwie nawet nie jego, bo on w Borkach nie wiedział co i jak, a tylko że było robione i jest najszybsze! 

 
			 
			
					
				
				: 2006-08-11 23:15
				autor: KALI
				Jak szlif wału to bankowo + azotowanie bo będzie na tyle osłabiony że długo nie pochodzi.[czyli dodatkowe utwardzenie]- 250zł.
			 
			
					
				
				: 2006-08-12 16:59
				autor: Gturbo
				
			 
			
					
				
				: 2006-08-13 11:07
				autor: Chaos
				cena piekna tylko koszt sprowadzenia bylby pewnie astronomiczny 

 
			 
			
					
				
				: 2006-08-13 12:58
				autor: Gturbo
				cena przesylki do polski tak jak na zdienciu jakies 220 dolcow
			 
			
					
				
				: 2006-08-13 13:23
				autor: Chaos
				wyszlo by ok 1400zl + jeszcze koszt sciagniecia z gdanska i przekladki 
No ale jezeli jest w dobrym stanie to raczej bym wzial
			 
			
					
				
				: 2006-08-14 11:14
				autor: MiH
				Wygląda prześlicznie. Po prostu miodzio. Jeśli stan odpowiada wyglądowi brał bym bez zastanowienia.
Co do szlifu - przy pierwszym jeszcze nie trzeba azotować. Przy drugim warto.
Uszczelki? Patent tkwi w odpowienim silikonie oraz pewnym specyficznym sposobie nałożenia.... Na razie testuje już na 3 autach. 100% sukcesu, ale póki co - to tylko kilka miechów. Zoaczymy za rok dwa...
			 
			
					
				
				: 2006-08-14 13:35
				autor: Chaos
				gosc mowil ze moze sie uda 3 szlif zrobic ale ja ise zastanawiam czy wal nie bedzie za bardzo oslabiony i nie wiem czy nie lepiej nowy silnik kupic
Tylko poki co nie ma porzadnych ofert
Moze ma ktos z was mozliwosc sciagniecia np z Niemiec silnika i ewentualnie ile by to kosztowalo?
			 
			
					
				
				: 2006-08-15 12:27
				autor: MISIEK
				do silnika sprowadzanego nalezy doliczyc vat i clo 

 
			 
			
					
				
				: 2006-08-15 13:19
				autor: Chaos
				Wlasnie ciekawe ile sobie  w Niemczech zycza Moze sie i bedzie oplacac kto wie Poki co leze na calej dlugosci Boje sie dac do szlifu jak maja mi 3 robic bo moze wal nie wytrzymac i bylaby dupa Wiec zaczalem szukac silnika i tez dupa albo nie ma albo sobie zycza 4k a to zdecydowanie za duzo za ta kwote mozna rozbitka kupic
			 
			
					
				
				: 2006-08-15 18:46
				autor: Sebastian
				chaos pisze: rozbitka kupic
albo sprowadzic za dobra cene. moglbym sie ewentualnie porozglondac, nawet wiem juz kto sprzedaje traz probka za dobra cene, wal na pw albo gg.
pozdr
 
			 
			
					
				
				: 2006-08-15 18:55
				autor: artix
				na twoim mjejscu robli bym twoj silnik 
przy cenach jakie podal wojtek naprawde jest warto i bedziesz wiedzial co masz w aucie a nie jakas padline ktora zachfalal sprzedawca 
juz raz cie ktos naciagnal....
ja rowniez robilem na czesciach od wojtka ..
zrobilem remont silnika w sumie przy okazji i bylem milo zaskoczony praca po pierwszym odpaleniu 
z tym ze ja robilem wszystko sam wiec obaw bylo jak najmniej 
do tego wszystkiego honowalem cylindry aby byly jak nowe i pierscienie docieraly sie do cylindrow  , wiec kompresja jest na poziomie 100%
co do uszczelek pod pokrywami zaworov mozna uzyc silikonu w tubce pod cisnieniem marki WURTH
ja zlozylem praktycznie wszystko co sie dalo na ten wlasnie silikon wraz z miska olejowa i niewidze problemow po osmiu miesiacach exploatacji auta 
tak na marginesie uzywam tego silikonu do wiekszosci silnikow jakimi sie zajmuje
			 
			
					
				
				: 2006-08-16 15:40
				autor: MiH
				Hej Artur - kopa lat! Widzę że nie pozbyłeś się probaska! To miło. Kiedy planujesz zawitać do kraju? Może byśmy zrobili sobie jakiś spocik weekendowy? Zapraszam. 
Używam silikonu z firmy VersaChem - albo pomarańczowy -Cooper z opiłkami miedzi albo szary - o zwiększonej wytrzymałości powierzchniowej dedykowany do aut japońskich. Ale silikon to nie wszystko. O klejeniu wiem już dość dużo i rzecz najważniejsza - przygotowanie powierzchni. Nawrt najlepszy klej Ia silikon do takiej grupy należy zaliczyc nie będzie trzymał nic jeśli powierzchnia nie będzie odpowiednio przygotwana.
Chaos - 3 szlif na korbach to porażka. Nie wiem czy w ogóle dostaniesz takie panewki. Główne takie są i główne 3 szlif to jeszcze nie tragedia. Tam nie ma takich naprężeń i sił. Pozostaje jedynie opcja - "nowy" silnik. Masz 2 wyjścia - szukać okazji i remontować, albo pogadaj z GTurbo o KLZE.
			 
			
					
				
				: 2006-08-16 16:17
				autor: Chaos
				Juz postanowilem ze nie remontuje silnika Kupuje nowy poki co mam 1 oferte Moze znajdzie sie korzystniejsza ale poki co zostaje przy niej
			 
			
					
				
				: 2006-08-16 18:08
				autor: Ada
				Jakiś miesiąc do tyłu był do kupienia silnik KL w moich okolicach, właścicielem jego był adrian83 z probe.net. Warto do niego napisać, może jeszce jest. Cena była niczego sobie. Zapytaj może akurat.
Pzdr.
			 
			
					
				
				: 2006-08-18 12:00
				autor: Chaos
				Remont nie wchodzi juz w gre Znalazlem juz silnik ale pojawil sie problem z kasa wiec pewnie probek postoi troche  

 
			 
			
					
				
				: 2006-08-19 15:43
				autor: artix
				mam silnik od mazdy 626 automat , wiec napewno w lepszym stanie niz z manuala 
cena do uzgodnienia , a napewno zemna mozna sie dogadac
			 
			
					
				
				: 2006-09-03 13:52
				autor: Chaos
				No panowie znalazlem silnik We wtorek bedzie juz u mnie Co prawda tani nie byl ale przynajmniej pewny!!! I teraz mam pytanie Jaki najlepiej olej zalac do silniczka ktory ma przebieg 80k-100k kilometrow? (wiem ze temat byl walkowany ale mimo to prosze o rade ) Najwazniejsze ze silnik jest kompletny czyli wszystkie pompy rozzad a nawet aparat Silnik byl w automacie wiec tylko wywale kolo zamachowe i bedzie smigac 

 
			 
			
					
				
				: 2006-09-04 18:38
				autor: Ralph
				chaos pisze:No panowie znalazlem silnik We wtorek bedzie juz u mnie Co prawda tani nie byl ale przynajmniej pewny!!! I teraz mam pytanie Jaki najlepiej olej zalac do silniczka ktory ma przebieg 80k-100k kilometrow? (wiem ze temat byl walkowany ale mimo to prosze o rade ) Najwazniejsze ze silnik jest kompletny czyli wszystkie pompy rozzad a nawet aparat Silnik byl w automacie wiec tylko wywale kolo zamachowe i bedzie smigac 

 
Full syntetyk  

 
			 
			
					
				
				: 2006-09-04 19:10
				autor: Sqad
				5W30 jak jesteś w 100% pewien, a jak nie jestes pewien (bo to w końcu używka) to 5W40. Oczywiście oba full syntetyki.