Strona 3 z 6

: 2006-08-11 11:01
autor: Bogdan9999
Powodzenia w V6 z 3 kaflami i jeszcze trzeba szlify robic :lol: Dla ciekawostki za wymianę prowadnic zaworów, uszczelniaczy zaworów, zaworów i szlif tuleii dotarcie zaworów bez szlifu wału zapłaciłem 1300 zł do tego doliczcie szlif + dwa gary (100 zł) + 8 zaworów prowadnic uszczelniaczy itd itp i części robi sie kolosalna suma teraz dopiero pod koniec swojego remontu doszedłem do wniosku że jedyny błąd jaki zrobiłem to kupiłem ten silnik bo powinienem kupic nówkę ze stanów i taniej by mnie wyniosło i bez kłopotu i kupe latania. Moim zdaniej rozejrzyj sie za nówką jak masz zamiar taki remont robic. Pozdrawiam

: 2006-08-11 11:30
autor: MiH
Przepraszam że sięwtrące ale nie zgodzę się z przedmówcami. Jeżeli głowice trzymają szczelność to nie ma konieczności ich robienia.
Goncia:
Materiały podaję Ci ceny enduser'skie ale jak masz dojście ...

Pierścienie - 430
Uszczelki pod głowice 199x2 Elring
Panewki główne 130
Panewki korbowe 115
uszczelniacz wału tył 27
uszczelniacz wału przód 15
uszczelniacze wałków rozrządu 13x2
Nafta do mycia 5l - 20
Olej do składania 1l - 20
Silikon szary - 20
Oringi - 5
Korbowód - 100

Szlif wału to 200zł

Ewentualnie (tak pisze serwisówka) - śruby głowicy - 110 oraz uszczelki pod pokrywy (ja mam na nie inny sposób)

Robocizna = niewiele większa niż za przekładkę silnika.

Kupując silnik kupujesz kota w worku. Nawet jeśli jest on jeszcze w aucie i można pojechać nim na spaliny - mogą wlać Ci motodoktorka do oleju i na spalinach będzie ok. Kupując okazyjnie załóż, że wpieprza olej tak więc remont i tak masz przed sobą. Z listy powyżej możesz wtedy odliczyć sobie korbowód i szlif wału. Resztę i tak musisz kupić. Oczywiście pod kątem robocizny opłaca się zrobić to od razu przed włożeniem do auta, ale przecież może być dobry......

może być.

: 2006-08-11 12:04
autor: tofil
MiH - zdradź nam swój sposób na uszczelki pokrywy jak możesz.

: 2006-08-11 12:41
autor: Chaos
Glowice sa jak najbardziej ok Tylko na kazdym cyl pierscienie do wymiany

: 2006-08-11 16:53
autor: Sqad
tofil pisze:MiH - zdradź nam swój sposób na uszczelki pokrywy jak możesz.
Pewnie stare uszczelki plus silikon :)

: 2006-08-11 17:20
autor: Robert
To jest sposób Mikołaja - nie MiHa.
A właściwie nawet nie jego, bo on w Borkach nie wiedział co i jak, a tylko że było robione i jest najszybsze! :twisted:

: 2006-08-11 23:15
autor: KALI
Jak szlif wału to bankowo + azotowanie bo będzie na tyle osłabiony że długo nie pochodzi.[czyli dodatkowe utwardzenie]- 250zł.

: 2006-08-12 16:59
autor: Gturbo

: 2006-08-13 11:07
autor: Chaos
cena piekna tylko koszt sprowadzenia bylby pewnie astronomiczny :?

: 2006-08-13 12:58
autor: Gturbo
cena przesylki do polski tak jak na zdienciu jakies 220 dolcow

: 2006-08-13 13:23
autor: Chaos
wyszlo by ok 1400zl + jeszcze koszt sciagniecia z gdanska i przekladki
No ale jezeli jest w dobrym stanie to raczej bym wzial

: 2006-08-14 11:14
autor: MiH
Wygląda prześlicznie. Po prostu miodzio. Jeśli stan odpowiada wyglądowi brał bym bez zastanowienia.

Co do szlifu - przy pierwszym jeszcze nie trzeba azotować. Przy drugim warto.

Uszczelki? Patent tkwi w odpowienim silikonie oraz pewnym specyficznym sposobie nałożenia.... Na razie testuje już na 3 autach. 100% sukcesu, ale póki co - to tylko kilka miechów. Zoaczymy za rok dwa...

: 2006-08-14 13:35
autor: Chaos
gosc mowil ze moze sie uda 3 szlif zrobic ale ja ise zastanawiam czy wal nie bedzie za bardzo oslabiony i nie wiem czy nie lepiej nowy silnik kupic
Tylko poki co nie ma porzadnych ofert

Moze ma ktos z was mozliwosc sciagniecia np z Niemiec silnika i ewentualnie ile by to kosztowalo?

: 2006-08-15 12:27
autor: MISIEK
do silnika sprowadzanego nalezy doliczyc vat i clo :-)

: 2006-08-15 13:19
autor: Chaos
Wlasnie ciekawe ile sobie w Niemczech zycza Moze sie i bedzie oplacac kto wie Poki co leze na calej dlugosci Boje sie dac do szlifu jak maja mi 3 robic bo moze wal nie wytrzymac i bylaby dupa Wiec zaczalem szukac silnika i tez dupa albo nie ma albo sobie zycza 4k a to zdecydowanie za duzo za ta kwote mozna rozbitka kupic

: 2006-08-15 18:46
autor: Sebastian
chaos pisze: rozbitka kupic
albo sprowadzic za dobra cene. moglbym sie ewentualnie porozglondac, nawet wiem juz kto sprzedaje traz probka za dobra cene, wal na pw albo gg.

pozdr

: 2006-08-15 18:55
autor: artix
na twoim mjejscu robli bym twoj silnik

przy cenach jakie podal wojtek naprawde jest warto i bedziesz wiedzial co masz w aucie a nie jakas padline ktora zachfalal sprzedawca

juz raz cie ktos naciagnal....

ja rowniez robilem na czesciach od wojtka ..

zrobilem remont silnika w sumie przy okazji i bylem milo zaskoczony praca po pierwszym odpaleniu

z tym ze ja robilem wszystko sam wiec obaw bylo jak najmniej

do tego wszystkiego honowalem cylindry aby byly jak nowe i pierscienie docieraly sie do cylindrow , wiec kompresja jest na poziomie 100%

co do uszczelek pod pokrywami zaworov mozna uzyc silikonu w tubce pod cisnieniem marki WURTH

ja zlozylem praktycznie wszystko co sie dalo na ten wlasnie silikon wraz z miska olejowa i niewidze problemow po osmiu miesiacach exploatacji auta

tak na marginesie uzywam tego silikonu do wiekszosci silnikow jakimi sie zajmuje

: 2006-08-16 15:40
autor: MiH
Hej Artur - kopa lat! Widzę że nie pozbyłeś się probaska! To miło. Kiedy planujesz zawitać do kraju? Może byśmy zrobili sobie jakiś spocik weekendowy? Zapraszam.

Używam silikonu z firmy VersaChem - albo pomarańczowy -Cooper z opiłkami miedzi albo szary - o zwiększonej wytrzymałości powierzchniowej dedykowany do aut japońskich. Ale silikon to nie wszystko. O klejeniu wiem już dość dużo i rzecz najważniejsza - przygotowanie powierzchni. Nawrt najlepszy klej Ia silikon do takiej grupy należy zaliczyc nie będzie trzymał nic jeśli powierzchnia nie będzie odpowiednio przygotwana.

Chaos - 3 szlif na korbach to porażka. Nie wiem czy w ogóle dostaniesz takie panewki. Główne takie są i główne 3 szlif to jeszcze nie tragedia. Tam nie ma takich naprężeń i sił. Pozostaje jedynie opcja - "nowy" silnik. Masz 2 wyjścia - szukać okazji i remontować, albo pogadaj z GTurbo o KLZE.

: 2006-08-16 16:17
autor: Chaos
Juz postanowilem ze nie remontuje silnika Kupuje nowy poki co mam 1 oferte Moze znajdzie sie korzystniejsza ale poki co zostaje przy niej

: 2006-08-16 18:08
autor: Ada
Jakiś miesiąc do tyłu był do kupienia silnik KL w moich okolicach, właścicielem jego był adrian83 z probe.net. Warto do niego napisać, może jeszce jest. Cena była niczego sobie. Zapytaj może akurat.

Pzdr.

: 2006-08-18 12:00
autor: Chaos
Remont nie wchodzi juz w gre Znalazlem juz silnik ale pojawil sie problem z kasa wiec pewnie probek postoi troche :cry:

: 2006-08-19 15:43
autor: artix
mam silnik od mazdy 626 automat , wiec napewno w lepszym stanie niz z manuala

cena do uzgodnienia , a napewno zemna mozna sie dogadac

: 2006-09-03 13:52
autor: Chaos
No panowie znalazlem silnik We wtorek bedzie juz u mnie Co prawda tani nie byl ale przynajmniej pewny!!! I teraz mam pytanie Jaki najlepiej olej zalac do silniczka ktory ma przebieg 80k-100k kilometrow? (wiem ze temat byl walkowany ale mimo to prosze o rade ) Najwazniejsze ze silnik jest kompletny czyli wszystkie pompy rozzad a nawet aparat Silnik byl w automacie wiec tylko wywale kolo zamachowe i bedzie smigac :wink:

: 2006-09-04 18:38
autor: Ralph
chaos pisze:No panowie znalazlem silnik We wtorek bedzie juz u mnie Co prawda tani nie byl ale przynajmniej pewny!!! I teraz mam pytanie Jaki najlepiej olej zalac do silniczka ktory ma przebieg 80k-100k kilometrow? (wiem ze temat byl walkowany ale mimo to prosze o rade ) Najwazniejsze ze silnik jest kompletny czyli wszystkie pompy rozzad a nawet aparat Silnik byl w automacie wiec tylko wywale kolo zamachowe i bedzie smigac :wink:
Full syntetyk :)

: 2006-09-04 19:10
autor: Sqad
5W30 jak jesteś w 100% pewien, a jak nie jestes pewien (bo to w końcu używka) to 5W40. Oczywiście oba full syntetyki.