zwężka a wzrost mocy
- 
				Quaki
 - Posty: 774
 - Rejestracja: 2003-07-30 15:47
 - Galeria: viewtopic.php?t=7505
 - Lokalizacja: Gdynia
 - Kontakt:
 
usuniete przez autora
			
			
													
					Ostatnio zmieniony 2008-03-05 18:43 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
							2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
			
						1-gen 90 2.2 GT
- pytlar
 - Posty: 954
 - Rejestracja: 2006-06-05 11:04
 - Galeria: viewtopic.php?t=8824
 - Lokalizacja: Prabuty
 
troche dziwny ten koncowy rysunek...Quaki pisze:Koeldzy ja widze ze wy sobie lubiecie kompliekowac zycie
Czytac a google waszym przyjacielem sa
http://www.geocities.com/chmwatson/FAQs/mbc.html
Pozdrawiam
no i po co jest w tych MBC ta kulka ze sprezynka??
- daniel
 - Posty: 947
 - Rejestracja: 2006-07-27 20:23
 - Galeria: viewtopic.php?t=9642
 - Lokalizacja: Rumia
 
do czego jest to małe wcięcie zaznaczone strzałka??, bo poza tym to wygląda jak zwykły zawór kątowy 
ps. pytlar w tego rysunku wynika że sprężynka ma za zadanie dociskanie kulki żeby tylko był przepływ w jedną strone, coś jak zawór zwrotny, przynajmniej mi sie tak wydaje
			
			
									
						
							ps. pytlar w tego rysunku wynika że sprężynka ma za zadanie dociskanie kulki żeby tylko był przepływ w jedną strone, coś jak zawór zwrotny, przynajmniej mi sie tak wydaje
było  -   2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
			
						- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- Drzymek
 - Posty: 4382
 - Rejestracja: 2004-12-30 20:21
 - Samochód: Probe GT 92
 - Galeria: viewtopic.php?t=5501
 - Lokalizacja: Nowy Sącz
 
Panowie, kulka za sprężynką w MBC to jest trochę pic...
Pierwotnie chodzi oto, że w momencie naciśnięcia gazu, zawór pozostaje zamknięty ponieważ trzyma go ta kulka wypierana przez sprężynkę, jednak jeśli ciśnienie odpowiednio wzrośnie, to siła sprężonego powietrza będzie większa i cofnie kulkę i będzie duże doładowanie już od początku...
W praktyce różnie to bywa. Owszem, troszkę szybciej pompuje turbo, ale nie spodziewajcie się cudów...
			
			
									
						
							Pierwotnie chodzi oto, że w momencie naciśnięcia gazu, zawór pozostaje zamknięty ponieważ trzyma go ta kulka wypierana przez sprężynkę, jednak jeśli ciśnienie odpowiednio wzrośnie, to siła sprężonego powietrza będzie większa i cofnie kulkę i będzie duże doładowanie już od początku...
W praktyce różnie to bywa. Owszem, troszkę szybciej pompuje turbo, ale nie spodziewajcie się cudów...
BEAUTY...POWER...SOUL...
			
						- pytlar
 - Posty: 954
 - Rejestracja: 2006-06-05 11:04
 - Galeria: viewtopic.php?t=8824
 - Lokalizacja: Prabuty
 
- 
				Quaki
 - Posty: 774
 - Rejestracja: 2003-07-30 15:47
 - Galeria: viewtopic.php?t=7505
 - Lokalizacja: Gdynia
 - Kontakt:
 
usuniete przez autora
			
			
													
					Ostatnio zmieniony 2008-03-05 18:43 przez Quaki, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
						
							2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
			
						1-gen 90 2.2 GT
- pytlar
 - Posty: 954
 - Rejestracja: 2006-06-05 11:04
 - Galeria: viewtopic.php?t=8824
 - Lokalizacja: Prabuty
 
- Drzymek
 - Posty: 4382
 - Rejestracja: 2004-12-30 20:21
 - Samochód: Probe GT 92
 - Galeria: viewtopic.php?t=5501
 - Lokalizacja: Nowy Sącz
 
Przez miniony tydzień jeździłem na fabrycznej zwężce i oto spostrzeżenia:
Zwężka w porównaniu z MBC to kicha!!!
Pompuje max 12psi (MBC ładuje mi 16), a czas żeby się turbo rozkręciło to wieczność w porównaniu z MBC. Auto wolniej się zbiera, nie ma takiego kopnięcia z miejsca...
Podsumowanie: Zmieniajcie zwężki na MBC!!!
			
			
									
						
							Zwężka w porównaniu z MBC to kicha!!!
Pompuje max 12psi (MBC ładuje mi 16), a czas żeby się turbo rozkręciło to wieczność w porównaniu z MBC. Auto wolniej się zbiera, nie ma takiego kopnięcia z miejsca...
Podsumowanie: Zmieniajcie zwężki na MBC!!!
BEAUTY...POWER...SOUL...
			
						- Drzymek
 - Posty: 4382
 - Rejestracja: 2004-12-30 20:21
 - Samochód: Probe GT 92
 - Galeria: viewtopic.php?t=5501
 - Lokalizacja: Nowy Sącz
 
- radek1
 - Posty: 119
 - Rejestracja: 2006-07-31 16:16
 - Galeria: viewtopic.php?t=10146
 - Lokalizacja: Starachowice
 
Cześć dołączę się do waszej dyskusji,ja miałem zwężkę 0.7mm i uważam że to było za dużo aż zdejmowałem nogę z gazu bo wskazówka od turbo zasuwała daleko za czerwone pole, więc rozwierciłem na 1mm i teraz jest moim zdaniem super .Dochodzi na czerwone pole bez odcięcia koniec kłopotów z wężami,opaskami i tym podobne.
			
			
									
						
							Radek
			
						- Drzymek
 - Posty: 4382
 - Rejestracja: 2004-12-30 20:21
 - Samochód: Probe GT 92
 - Galeria: viewtopic.php?t=5501
 - Lokalizacja: Nowy Sącz
 
- radek1
 - Posty: 119
 - Rejestracja: 2006-07-31 16:16
 - Galeria: viewtopic.php?t=10146
 - Lokalizacja: Starachowice
 
- Drzymek
 - Posty: 4382
 - Rejestracja: 2004-12-30 20:21
 - Samochód: Probe GT 92
 - Galeria: viewtopic.php?t=5501
 - Lokalizacja: Nowy Sącz
 
- Pluto
 - Posty: 597
 - Rejestracja: 2006-04-23 17:57
 - Galeria: viewtopic.php?t=11609
 - Lokalizacja: Ostrołęka
 
- Drzymek
 - Posty: 4382
 - Rejestracja: 2004-12-30 20:21
 - Samochód: Probe GT 92
 - Galeria: viewtopic.php?t=5501
 - Lokalizacja: Nowy Sącz
 
Ja i kilku chłopaków z forum mamy ten model:Pluto pisze:Drzymek to jaki MBC bedzie najlepszy? Jakiej firmy,a moze ktos robi dobre? W rozsadnej cenie.
http://www.allegro.pl/item160126122_mbc ... benz_.html
Jest ok, ale można jeszcze go poprawić, trudny do ustawienia.
Jest jeszcze coś takiego:
http://www.allegro.pl/item162254214_man ... turbo.html
Nie wiem jak to się sprawuje.
No i jest jeszcze bogata oferta za granicą.
BEAUTY...POWER...SOUL...
			
						- radek1
 - Posty: 119
 - Rejestracja: 2006-07-31 16:16
 - Galeria: viewtopic.php?t=10146
 - Lokalizacja: Starachowice
 
Może się mylę ale myślę że te zaworki z kulką są nie do wyregulowania. Myślę że może na sprężynkę działać temperatura pod wpływem której jak wiecie sprężyna może się rozszerzać.Słyszałem też że regulacja w zimie jest niedokładna ponieważ zimne wilgotne powietrze powoduje inne ciśnienie doładowania.Ale ja lubię takie tematy!
			
			
									
						
							Radek
			
						- Drzymek
 - Posty: 4382
 - Rejestracja: 2004-12-30 20:21
 - Samochód: Probe GT 92
 - Galeria: viewtopic.php?t=5501
 - Lokalizacja: Nowy Sącz
 
- daniel
 - Posty: 947
 - Rejestracja: 2006-07-27 20:23
 - Galeria: viewtopic.php?t=9642
 - Lokalizacja: Rumia
 
niby tak powinno być, bo im zimniejsze powietrze ty gęstrze, ale u mnie turbina jakies 1,5 miesiąca temu pompowała aż do tego stopnia że zapłon odcinało,a teraz przy temperaturach poniżej zera pompuje bez odcinania zapłonu, a na wskaźniku od turbo skali brakuje
			
			
									
						
							było  -   2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
			
						- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- wacek
 - Posty: 176
 - Rejestracja: 2006-10-31 12:58
 - Galeria: viewtopic.php?t=14682
 - Lokalizacja: a z Lasu
 
Zawsze jak jest mrozik to mi lepiej pompuje to normalne
Może Ty miałeś coś nie tak z dolotem (powietrze) ?
U mnie turbo aż gwizdało wskaźnik wariował i myślałem ze turbo się kończy.
Poskręcałem wszystko porządnie i jest spokój.
			
			
									
						
							Może Ty miałeś coś nie tak z dolotem (powietrze) ?
U mnie turbo aż gwizdało wskaźnik wariował i myślałem ze turbo się kończy.
Poskręcałem wszystko porządnie i jest spokój.
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
			
						- daniel
 - Posty: 947
 - Rejestracja: 2006-07-27 20:23
 - Galeria: viewtopic.php?t=9642
 - Lokalizacja: Rumia
 
- radek1
 - Posty: 119
 - Rejestracja: 2006-07-31 16:16
 - Galeria: viewtopic.php?t=10146
 - Lokalizacja: Starachowice
 
- Lukask
 - Posty: 1980
 - Rejestracja: 2005-10-14 14:09
 - Samochód: Bardzo szybki :P
 - Galeria: viewtopic.php?t=6860
 - Lokalizacja: Szczecin
 - Kontakt:
 
- Drzymek
 - Posty: 4382
 - Rejestracja: 2004-12-30 20:21
 - Samochód: Probe GT 92
 - Galeria: viewtopic.php?t=5501
 - Lokalizacja: Nowy Sącz
 
- radek1
 - Posty: 119
 - Rejestracja: 2006-07-31 16:16
 - Galeria: viewtopic.php?t=10146
 - Lokalizacja: Starachowice
 




I love Skyline