Witajcie. Trochę pogrzebałem wczoraj przy fotelu kierowcy i mam pytanie, ponieważ u mnie nigdy nie działało pompowanie fotela a chciełbym je ożywić.
Chodzi mi o to jak to jest rozwiązane bo z boku fotela mam 2 przyciski od których lecą wężyki plastikowe (tak jakby podciśnienia), które oczywiście po naciśkaniu nie reagują (nie sprawdzałem jeszcze czy mi napięcie dochodzi do wtyczki pod siedzeniem). Ale chciałem się dowiedzieć od kogoś co mu to działa w jaki sposób to działa w sensie czy ten silniczek pod siedzeniem działa jakoś automatycznie czy gdzieś się to załącza na desce (ten kompresorek)? Bo te przyciski to raczej chyba działają na powietrze? Czy po przekręceniu stacyjki się to załącza czy jakoś inaczej?
Pozdrawiam.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
Silniczek jest w siedzeniu działa po przekręceniu stacyjki w pozycje w której odblokowuje ci kierownice. Wtedy zaczynają działać te guziczki jeden pompuje boki drugi pod plecy coś ala poduszkę;P. Nigdy tego nie rozbierałem jeszcze wiec nie wiem co i jak tam w środku jest. Jeśli dojdziesz do tego że padło ci coś w siedzeniu to mam cały fotel z tymi bebechami ;P mnie potrzebna z niego gąbka to bebechy ci mogę odsprzedać o ile ci będą potrzebne. Pozdro
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Ja rozbierałem fotel
U mnie działały cały czas, no chyba że miałem padnięty
I tam nie ma silniczka tylko pompka która pompują takie baloniki, dzięki którym siedzenie zmienia swoje wyprofilowanie
Odkręć fotel i sprawdź kostki czy masz napięcie czy dochodzi. Powinno być cały czas bez względu na pozycję w jakiej jest stacyjka
No ale ta pompka raczej cały czas nie chodzi bo by to pewnie hałasowało bo te przyciski to mi wyglądają raczej na takie co sterują przepływem powietrza do tych baloników bo żadnych przewodów elektrycznych tam nie widziałem do nich podpiętych. A do kostki mam dostęp bez wykręcania fotela bo mi leży normalnie pod siedzeniem.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
bogdano pisze:te przyciski to mi wyglądają raczej na takie co sterują przepływem powietrza do tych baloników
Przecież ludzie Ci piszą że te przyciski załączają pompkę elektryczną (a w pompce jak to w pompce jest silniczek!).
Tzn. załączają do pompowania, a przy naciśnięciu z drugiej strony otwierają po prostu jakieś zaworki i powietrze schodzi. Ot wsjo.
bogdano pisze:te przyciski to mi wyglądają raczej na takie co sterują przepływem powietrza do tych baloników
Przecież ludzie Ci piszą że te przyciski załączają pompkę elektryczną (a w pompce jak to w pompce jest silniczek!).
Tak oczywiscie rozumiem co mi koledzy pisali tylko tak jak wcześniej napisałem od tych przycisków odchodzą u mnie wężyki a nie przewody elektryczne dlatego pytam co steruje włączaniem silniczka pompki. Wczoraj już się ściemniałojak przy tym grzebałem na podwórku więc może nie zauważyłem przewodów.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
Na moje to te wężyki są "spustowe" i właśnie przechodzą dlatego przez przyciski że tam jest mechanicznie uruchamiany zawór spustowy. Gdybam tylko bo nie widziałem
Ale na bank muszą dochodzić przewody. Może masz wypięte wtyczki ?
Na mój rozum właśnie też powinny dochodzić przewody jakieś elektryczne. I z tego co rozumiem jak się pyknie tym przełącznikiem w górę to powinien się zwierać styk załączający pompkę elektrycznie a potem naciskając ewentualnie w dół zwalnia się powietrze z bańki. Dlatego się zdziwiłem że mi tam kabelki nie wchodzą na te przełączniki. U mnie w Probku jakieś pajace przed zakupem dłubali nieźle więc mam teraz połowę rzeczy źle podłączonych albo wogóle niepodłączonych. Najgorsze właśnie jest jak ktoś dłubie a nie ma o temacie wogóle pojęcia.
Pozdr.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
Przełączniki tworzą jeden element (14C715) ze sterowaniem położeniem fotela, więc dochodzą do nich i przewody elektryczne, i rurki z powietrzem. Omawiane przyciski włączają pompę i są jednocześnie zaworami.
Aby się do nich dostać wystarczy wykręcić 5 śrub: zdejmujesz tę poziomą dźwignię sterującą położeniem (ciągnąc na zewnątrz), odkręcasz 2 śruby w plastikowej osłonie z przodu fotela i zdejmujesz ją, zdejmujesz dźwignię składania oparcia (trzyma się na 2 śrubach), odkręcasz ostatnią śrubę trzymającą boczną osłonę mniej-więcej na osi składania oparcia, zdejmujesz osłonę i masz wszystkie połączenia na wierzchu.
U mnie pewnie ktoś uchlastał te przewody albo są wypięte bo z elementu 14C715 wychodzą tylko przeźroczyste rurki plastikowe. Dlatego właśnie się pytałem co steruje tą pompką elektrycznie. Znając życie to pewnie to będę mial rozwalone (spierniczone)
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
Ja sterowanie położeniem fotela mam mechaniczne (na pokrętło) a do pompowania mam tylko 2 przełączniki bo z tego co wcześniej czytałem są 2 wersje - jedna z samym pompowaniem a druga z pompowaniem i regulacją położenia.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu
bogdano pisze:Ja sterowanie położeniem fotela mam mechaniczne (na pokrętło) a do pompowania mam tylko 2 przełączniki bo z tego co wcześniej czytałem są 2 wersje - jedna z samym pompowaniem a druga z pompowaniem i regulacją położenia.
ja też mam ręczne ;D i tylko pompowanie skrzydełek i pod plecki w moim 96 powiem tak dziś rozebrałem swój fotel bo miałem braki w gąbce ;P ku mojemu zdziwieniu nie da się wymienić całej z dobrego fotela bo jest poprzyklejana ;/ no ale wyciąłem ten newralgiczny kawałek który się tak niszczy i wstawiłem do swojego - nie jest to najlepsze rozwiązanie ale wygląda lepiej i jest wygodniej ;p
co do tych przełączników są tam wężyki i 4 przewody u mnie wszystkie są w kolorze czarnym wiec bogdan jak nie masz wężyków to na bank ktoś coś tam zmajstrował ;/
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
no kurcze powiem tak oryginalne obicie jest przyklejone do gąbki ;/ wiec obawiam się że po oderwaniu go i założeniu na inne będzie kupa jednak jeśli masz fotel z dobrym oryginalnym obiciem i dobrą gąbką to całe to można wymienić. Jeśli chcesz założyć w ogóle nowe obicie myślę że tapicer dałby rade .
Dziś Probe 2.0 16V 96r
Kiedyś Probe 2.2 GL 90r
Niech gra muzyka i gaz do dechy
Komu w drogę temu pedał w podłogę :]
Jest to wykonalne, ja mam fotele US/EURO a skórę założoną z anglika.
Fotel generalnie jest rozbieralny nawet na części pierwsze poza przyklejoną tą gąbką.
Pozdro
Sam pisze:jeśli masz fotel z dobrym oryginalnym obiciem i dobrą gąbką
No niestety chodzi właśnie o to, że w standardowym miejscu na oparciu kierowcy jest koszmarne rozdarcie
Jeden taki obiecał kiedyś fotel cały, ale pewnie jeszcze z rok musielibyśmy czekać na niego