Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous.

WYDECH / TŁUMIK

KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Jeżeli chodzi o silniki turbo to im mniej oporów napotkają spaliny na swej drodze ty lepiej a to się wiąże z usunięciem kata i najlepiej zwiększeniem średnicy rury przelotowej ale nie jest to konieczne przy seryjnej turbinie aczkolwiek na pewno nie zaszkodzi.Do probka zalecana rura przy seryjnej turbinie 2" a większej np.T3 2,5" :evil: i napewno się nie pogorszy.[zawory!!]>>nie rozumiem na jakiej podstawie ale...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Tak jak piszesz kalii w turbo nie ma to wpływu na zawory, w wolnossący może mieć, np. zjawisko kawitacji i cofania się spalin z powrotem w układ co jest spowodowane zbyt małym ciśnieniem spalin czego przy turbinie raczej nie ma.
Awatar użytkownika
Marcos
Posty: 819
Rejestracja: 2004-03-01 17:31
Galeria: viewtopic.php?t=5568
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Marcos »

No to cofanie się spalin może i tak, ale cały czas chodziło nam dokładnie o model 2,2 GT a nie o żaden inny, więc nie rozumiem.
Poczekamy zobaczymy.

P.S T3?? hmm musimy pogadac. :wink:
GG:9377317 white GT1 90'
Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek »

Marcos pisze:No to cofanie się spalin może i tak, ale cały czas chodziło nam dokładnie o model 2,2 GT a nie o żaden inny, więc nie rozumiem.
Poczekamy zobaczymy.

P.S T3?? hmm musimy pogadac. :wink:
Przepraszam nie doczytałem...( jakoś nie zauważyłem)

:1111_worthy:
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

A od którego miejsca najlepiej jest wstawić tę rurę 2,5 cala?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Po całości a najlepiej jak by była cała prosta na podwoziu a nie zwijana, ale to w przypadku nie seryjnej turbina na seryjnej przelot po całości 2" w zupełności wystarczy.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Sqad pisze:Po całości
A mógłbyś jaśniej? :roll:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Od downpipu aż po koniec wydechu rura 2" cala.
A najlepiej jak by była idealnie prosta ale to będzie sporo wystać i można gdzieś przydzwonić.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

A nie wystarczy od katalizatora?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Wystarczy :D
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4267
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Jak mnie pamięć nie myli to oryginalna rura w probku GT ma przekrój 5.5 cm a wy chcenie zmniejszać do 2" ?? Przecież to 5 cm nie kapuje. :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
MARCO
Posty: 76
Rejestracja: 2005-03-15 13:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Wolin

Post autor: MARCO »

Pamięć Cię myli i to o 1 cm :lol:
PROBE GT TURBO prawie MUSTANG COBRA

Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,maszyna moją miłością,turbo koniecznością !!!
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4267
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

To jaki ma przekrój rura w twoim ?? Ja przy wymianie swoich rur mierzyłem i mam 5,5 cm. A powinienem mieć 4,5 ??
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

5,5 na zewnątrz i w środku??
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4267
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

W środku. :wink:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
anthh
Posty: 4
Rejestracja: 2006-02-23 15:08

Post autor: anthh »

Witam
Rura ma 6cm po zew,na to samo wyjdzie.Nie wiem jak u was ,ale u mnie w tej rurze jest jeszcze jedna czyli jest podwójna.Ostatnio właśnie miałem problem z turbiną(przestała chodzić)Mechanik chodził koło tego dwa dni i nie mógł znalez,ć przyczyny.Sprawdzał podciśnienia ,wymieniał tłumiki itd długo by tu pisać.W końcu coś go tchneło żeby przeciąć tę rurę .Okazało się że właśnie ta druga rura przeszła tzw kolaps (myśle że to określenie tu pasuje)normalnie sie zapadła na całej długości tak jakby cos wyssało z niej powietrze.Facet widział coś takiego pierwszy raz zresztą ja też.Jakie siły musiały tam działać?Mieliście coś takiego?Igen 89 GT
eskel
Posty: 6
Rejestracja: 2006-01-05 23:17
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: eskel »

auto najlepiej chodzi na pustym wydechu
ale jest dosc głosne
czyt. zwraca uwage policji
wiec kazałem przyspawac tłumik od mazdy
tylko koncowy
jest cicho
ale
moc to jakies 10% do tyłu

nie mam katalizatora nie mam ogranicznia w turbo
nie mam drugiego tłumika
mam nowe mapy wtrysku i cisnienie turbo 16 psi
na oko 200 koni ( jeszcze ine modyfikacje )

z obserwacji wynika ze zastosowanie tłumików ogranicza moment obrotowy
do gornego zakresu podczas gdy jest juz blisko na dole bez nich

reasumując katalizator i srodkowy tłumik w wersji turbo to ciężka choroba
Awatar użytkownika
mika_vixen
Posty: 140
Rejestracja: 2005-11-18 18:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Strzyżów

Post autor: mika_vixen »

Jakim sposobem masz inne mapy,inny komp sterujący?
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Zdjęcie I tłumika w GT 2,2 USA 1991

Post autor: ADTOM »

Czesć Panowie!!

Potrzebuje dosyc pilnie zdjęcie pierwszeg o tłumika w probie. Musze kupić własnie ten tłumik a gość nie wie jak on wyglada bo ma na czesciach pełno jakiś tłumików i nie chce mi wysłać jakiegoś innego z innego auta. Bardzo Was prosze o pomoc.


Wrzucie jakies zdjecie. Bardzo prosze
Gość

Post autor: Gość »

Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

witam!a czy wie ktos moze jak jest zbudowany tlumik basowy w srodku?szukalem na necie ale cos nie moge sie doszukac konkretnego przekroju badz czegos w tym stylu.byc moze cos takiego mozna by samemu wyspawac :idea: .nie chodzi o to jakego typu materialy sa tam zastosowane a bardziej o zobrazowanie jego przekroju.czy ma on jakies komory w sobie czy dziurkowana rure czy poprostu jest wejscie spalin i rura sie konczy
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
ad81

Post autor: ad81 »

Witam a ja potrzebuje tłumik końcowy do I '91GT. Kto ma to by się "podzielił". Bo ja mam ale nie z dwiema rurami końcowymi.
:wink:
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

kup ladna koncowke z kwasowki i bedzie bajka :lol:
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
ad81

Post autor: ad81 »

OK kupie a co do wyglądu to się zgodzę bajka ale gdzie to dostac
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

w byle jakim sklepie motoryzacyjnym napewno cos gustownego wybierzesz.teraz jest taki wybor i dostepnosc a i ceny nie sa wygorowane
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”