

Fakt , jest rzadziutkiSqad pisze:5W50 bo 5W30 za dużo mi w trasie połykało
by był jak samemu kiedyś pisze:Silnik cichy jak mróweczka
W sumie ja już zalałem jakiś czas temu Elf Evolution 5W30 i zauważyłem większe ubywanie oleju.5W50, bo 5W30 za dużo mi w trasie połykało
I czy na 100% mogę zrobić tak, że auto śmigało na syntetyku, później na półsyntetyku, a teraz wrócę znowu do syntetyku?do 1999 - 5W-40 Total
2001 - 2006 - 5W30
od 2006 - 10W40S Mobil 1 (już w Polsce poprzedni właściciel)
He he ... Wtajemniczeni podobno wiedzą , że jest tylko kilku producentów olejów na świecie a to co dostajemy jako produkt finalny to po prostu konfekcja .HellHound pisze:Ja bym polecił Dexelie, Motula, Castrola lub ElfaAle możesz zalać Lotosa z wyższej półki
na tym też pojedzie
Uwaga na mobile 1, bo 5w30 to jest połówka nie full, generalnie zużycie oleju tak naprawdę zależy od zużycia motoru itp. mam drugą vałkę i od zmiany do zmiany oleju nie mam potrzeby dolewać oleju, przy pierwszej vałce 0w40 zużycie marginalne, aktualnie przy drugiej vałce zastosowany olej 5w40 zużycie oleju identyczne.Tomasz S pisze:W każdym razie typowy olej dla Probe to chyba 5W30
Sqad pisze:Ceramizery,.... takie czary mary dla silnika
Mobile to w moim wyobrażeniu jak by przerost formy nad treściąIndi pisze:Uwaga na mobile 1, bo 5w30 to jest połówka nie full...
Zobacz na poprzedniej stronieAstro pisze:Witam,
Kto wie a kto nie ten się dowie, że zmieniłem silnik, Jako że nie wiedzieliśmy z pewnym Panem jaki olej był nalany przez poprzedniego właściciela nalaliśmy najrzadszy olej półsyntetyczny jaki jest produkowany. Nastała zima, zmieniłem olej jakieś 4 tyg. temu na taki sam, a wczoraj rano sprawdzając poziom oleju w silniczku, doznałem szoku. Kolor, konsystencja i przejrzystość oleju na bagnecie była taka sam jak w butli.
Teraz pytanie do Was moi drodzy, jeśli olej jest w tak dobrej formie to może mogę nalać wreszcie olej syntetyczny np. 5W30.
(dla tych co zaczną krytykować nalanie oleju półsyntetycznego proszę o wstrzymanie się ze złośliwymi komentarzami)
Pozdrawiam!
Wszystkie oleje "Mobil 1" (nie mylić ze "Mobil" lub "Mobil-S") to full syntetyki.Indi pisze:Uwaga na mobile 1, bo 5w30 to jest połówka nie full..Tomasz S pisze:W każdym razie typowy olej dla Probe to chyba 5W30
Motor jest dosłownie igła, przebieg ori z full dokumentacją i potwierdzeniem z serwisu zresztą cena nie była niska, zresztą kto widział to wie.Tomasz S pisze:Skoro nie dolewasz masz silniczek w idealnym stanie albo niewiele jeździsz.
Jak masz motor w dobrym stanie, to po co eksperymentować, moim zdaniem w tym przypadku lepsze jest wrogiem dobrego.Tomasz S pisze:Bardzo ciekawy jestem efektu ceramizera - oby nie kosztowało mnie to remont silnika Confused
I tu zależy co rozumie się pod pojęciem zmiany koloru oleju, bo jeżeli olej robi się jak smoła po zrobieniu 100 czy 200km, to moim zdaniem nie jest za dobrze i o czymś już świadczy, u mnie nawet po przejechaniu kilka Kkm olej zachowuje barwę miodową, wymiana oleju max 9 Kkm czasem co 8kKm, żywotność tych motorów jest też uzależniona w dużym stopniu od częstości zmiany oleju.toms pisze:A co do zmiany (bądź nie) koloru oleju to powinien on zmieniać kolor. Olej pracuje i zbiera różne drobiny powstałe przy spalaniu i ogólnej pracy silnika.
Ja stosuje Shell Hellix 5w40 patrz wyżej, czyli tak jak pisałem wszystko zależy od tego jak wcześniej dbano o auto.toms pisze:Po zalaniu syntetyka z dużą ilością dodatków myjących nie będzie on taki ładny już po zrobieniu 100-200 kilometrów.