Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Awatar użytkownika
Wiesiek
Posty: 32
Rejestracja: 2004-07-03 01:47
Samochód: 2.5 V6 96r
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: Wiesiek »

też zdecydowanie popieram - przecież to jest proste po co to czekac aż ktoś to zrobi i "przetestuje" tak samo jest ze schematem naprawy modułu i działa
Obrazek
ford Probe II 2.5 V6 '96
BOB
Posty: 24
Rejestracja: 2005-12-03 17:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Gliwice - Pyskowice - Pniów

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: BOB »

Witam
No i co ? wszystkie rozmowy zamilkły ? nie rozumię tego nikt nie wie jak zbudowany jest ten vrisbox ? a tyle rozmowy było o nim a jak chodzi o konkrety to nikogo niema hehe
No cóż pozdrowienia dla forum :)
V6 2.5
Awatar użytkownika
ErNeStO
Posty: 52
Rejestracja: 2008-07-22 21:51
Galeria: viewtopic.php?t=14691
Lokalizacja: Krosno woj. Podkarpackie

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: ErNeStO »

Wymieniłem kable zapłonowe i samochód odżył. Nie potrzebuję vrisboxa więc jest mi zbędny. Jak ktoś potrzebuje to pisać na PW.

I żeby mnie tu zaraz nie zjechali z góry na dół... Mam tylko jedną sztukę i nie zamierzam tym handlować w większej ilości :twisted: :evil:

Pozdro
Ford Probe 2.5 V6 24V 95'
Awatar użytkownika
seru
Posty: 55
Rejestracja: 2009-03-13 14:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Końskie

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: seru »

czy jeśli komp mi pokazuje awarie solenoida do Vris 1 to może to pośrednio wpływać na to, że drugi Vris też się nie otwiera? U mnie obydwa są zamknięte.
czy powinny się otworzyć po zdjęciu wtyczki z przepustnicy nawet z uszkodzonym solenoidem?

U mnie Vrisy nie otwieraja sie ani z zalozona ani ze zdjeta wtyczka.
pozniej wcisnąłem manualnie tłoczki obydwu vrisów (spiąłem je plastikowymi paskami) i nadal nie bylo zadnego przyrostu mocy.
Czy to normalne?
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz :D
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: 2Ya »

Ej no ;) 20stron o vrisach i takie pytania zadajesz :) Poczytaj dokładnie i ze zrozumieniem ;) Otwarcie vris na stałe nic ci nie da poza zwiększonym niczym nieuzasadnionym poborem paliwa :) Vris mają się otwierać i zamykać w danym zakresie obrotowym silnika oraz podczas dynamicznej jazdy 8)

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Mardok
Posty: 138
Rejestracja: 2009-05-30 18:33
Samochód: Ford Probe II EURO - 93, 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18604
Lokalizacja: Czerwieńczyce, taka wieś niedaleko Kłodzka xDD

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: Mardok »

Temat rzeka poszedł w pi[r]...[/r] a ja zostałem z niedziałającymi "wariatami" xDD No więc tak, na pierwszych stronach zostało podane co nieco i czy jak pokaże to jakiemuś elektronikowi wystarczy na zrobienie v-ris boxa? ^^

Dzięki na szybką odp. stuki co mam inne wydatki na głowie i chciałem orientacyjnie się dowiedzieć, ale za jakiś czas zabiorę się za te v-risy, a możesz mi powiedzieć kto jushskorzystał z Twoich usług? xD

Pytanie jush nie ważne dowiedziałem się na gygy, bardzo fajny forumowicz, pomoże kiedy trzeba xDD
Ostatnio zmieniony 2009-06-26 14:58 przez Mardok, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
seru
Posty: 55
Rejestracja: 2009-03-13 14:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Końskie

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: seru »

Z tego co ja wyczytałem wystarczy przeprogramować chipa. Napisz jakiego masz kompa (oznaczenie), jeśli KL07 to mogę zaprogramować Chipa i Ci wysłać, i sobie go wymienisz, mogę podesłać instrukcję ze zdjęciami gdzie znajduje itp. Jeśli jesteś laikiem w elektronice zaniesiesz do elektronika i powiesz zeby Ci wlutował podstawke pod Chipa, pozniej bedziesz tylko wpinał i wypinal jesli zajdzie potrzeba, bez lutowania :) Ogólne koszta będą porównywalne z zakupem VrisBoxa. Jakby co to wal na priv lub gg: 2871501
Chyba ze masz walniete solenoidy to wtedy nie pomoze Ci vrisbox ani chip z nowym programem.

Gryzłem temat niedawno osobiście 8) z pomocą kolegów z forum naturalnie :)
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz :D
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Awatar użytkownika
bes_pieczniq
Posty: 51
Rejestracja: 2008-08-22 18:47
Galeria: viewtopic.php?t=16665
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: bes_pieczniq »

witam! ja mam takie pytanie: gdy sprawdze dzialanie solenoidu wedlug tego jak ktos tu pokazuje (http://www.youtube.com/watch?v=rK5_NKmP ... re=related) to numer1 cyka a z dwójka nic się nie dzieje. wynika z tego ze vris jeden powinien się otwierać po przegazowaniu do 3500obr/min a się tak nie dzieje. jaka może być wina takiego stanu rzeczy? domyślam się ze dwójka nie zadziała . podczas jazdy przyspieszenie do 4500obr/min straszne. powyżej 4500 odżywa odczuwalnie :/ pozdrawiam ;)
byl Fiat 126p najszybszy w miescie :D
bylo Renault 19 LPG :D
byl Opel Omega 2.0 lpg z palety chwilowych :D
był 2.5 V6 II gen '93 czarny z palety groźnych :D
bylo BMW e36 325 z palety diesli :D
jest 2,5 V6 II gen '94 czerwony z palety szybkich :D
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: jarsonik »

przeczytaj cały temat, a najlepiej 3-4 ostatnie strony to bys się dowiedział o możliwą awarię. Może to byc uszkodzony selenoid
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
Awatar użytkownika
bes_pieczniq
Posty: 51
Rejestracja: 2008-08-22 18:47
Galeria: viewtopic.php?t=16665
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: bes_pieczniq »

przeczytałem cały temat strona po stronie... problem polega na tym ze solenoid wydaje się sprawny, ponieważ daje oznaki życia. jednak vris nie reaguje kompletnie na pedał gazu ani obroty silnika, ani jeden vris ani drugi... a taka ciekawostka, jak podłącze vrisy odwrotnie to pierwszy jest na stale otwarty... sprawdzę jeszcze opcje z odłączeniem czujnika :/
byl Fiat 126p najszybszy w miescie :D
bylo Renault 19 LPG :D
byl Opel Omega 2.0 lpg z palety chwilowych :D
był 2.5 V6 II gen '93 czarny z palety groźnych :D
bylo BMW e36 325 z palety diesli :D
jest 2,5 V6 II gen '94 czerwony z palety szybkich :D
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10623
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: Kocureq »

Sprawdź czy masz elektrykę dobrą, może nie dostajesz masy z komputera
Awatar użytkownika
bes_pieczniq
Posty: 51
Rejestracja: 2008-08-22 18:47
Galeria: viewtopic.php?t=16665
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: bes_pieczniq »

a wiec pokombinowałem z tymi vrisami, z masa i w ogóle z czymkolwiek tam się dało i vris numer jeden ( ten bliżej strony pasażera ) okazuje się ze działa... ale nadal odczuwam przypływ mocy dopiero po przekroczeniu 4,5 tys obrotów a vris numer dwa nie działa :/ teraz to już nie rozumiem nic :/
byl Fiat 126p najszybszy w miescie :D
bylo Renault 19 LPG :D
byl Opel Omega 2.0 lpg z palety chwilowych :D
był 2.5 V6 II gen '93 czarny z palety groźnych :D
bylo BMW e36 325 z palety diesli :D
jest 2,5 V6 II gen '94 czerwony z palety szybkich :D
Awatar użytkownika
seru
Posty: 55
Rejestracja: 2009-03-13 14:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Końskie

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: seru »

jeśli z Twoich badań wniknie że to wina sygnału z kompa a nie wina solenoidu to mogę zaprogramować i wysłać Ci chipa i powinno hulać. Sprawdź czy Ci idzie sterowanie na solenoidy sposobem "na żarówkę" opisanym kilka stron wcześniej(z tego prostego testu wyniknie, jakie trzeba zastosować rozwiązanie). Sprawny solenoid też mi gdzieś został, jakby co to pisz na priv.
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz :D
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Awatar użytkownika
bes_pieczniq
Posty: 51
Rejestracja: 2008-08-22 18:47
Galeria: viewtopic.php?t=16665
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: bes_pieczniq »

z tego co widze to tam sposob na zarowke nie jest opisany tylko ze ktos takim sposobem sprawdzal zakomunikował... ale ja sprawdzalem innym sposobem i wyszlo ze solenoid 2 nie dziala poprawnie :/
byl Fiat 126p najszybszy w miescie :D
bylo Renault 19 LPG :D
byl Opel Omega 2.0 lpg z palety chwilowych :D
był 2.5 V6 II gen '93 czarny z palety groźnych :D
bylo BMW e36 325 z palety diesli :D
jest 2,5 V6 II gen '94 czerwony z palety szybkich :D
Mardok
Posty: 138
Rejestracja: 2009-05-30 18:33
Samochód: Ford Probe II EURO - 93, 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18604
Lokalizacja: Czerwieńczyce, taka wieś niedaleko Kłodzka xDD

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: Mardok »

A jam jeszcze takie pytanie, bo z usług kolegi Seru jeszcze nie skorzystałem z przyczyn wiadomych, potrzebny samochód a elektronikowi boje sie dawać bo u nas partacze, a więc problem tkwi tylko i wyłącznie w 1 vrisie, na początku jest otwarty ale po przekroczeniu 3 tys. obrotów się zamyka, drugi działa bez zastrzeżeń, tak więc chip poprawiający by coś zmienił czy przyczyna tkwi gdzie indziej? Szukałem, kombinowałem i nie wiem już, a nie chcę wysyłać do Seru kompa a by się potem okazało, że nic nie pomogło, nawet jeżeli przyjąłby zwrot to i tak szkoda sprawiać problemy ^^

Edit: No i przed chwilą ten uwalony vris dał chyba o sobie znać, do 4,5 tys. obrotów idzie sobie na spokojnie a zaraz za tą granicą dostaje szału i rwie do przodu jak poparzony xD Przytjemne uczucie dostać takiego nagłego kopa ale poświęcone kosztem można powiedzieć mułowatego dołu, chyba ten vrisek daje o sobie znać ^^
MI3000GT
Posty: 27
Rejestracja: 2009-11-19 20:21
Samochód: Mitsubishi 3000GT 3.0 v6 bi turbo 97r
Lokalizacja: Warszawa

vris box

Post autor: MI3000GT »

sprzedacie moze układ vris box albo jego schemat. dajcie jakis kontakt?
Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: jarsonik »

FORD PROBE 2 WERSJA USA Z 2.0 V6 24V DOH........... taki masz silnik w brobku?? dziwne, nie spotkałem się z takim nigdy. I chyba w 2.0 V6 jest jeden vris
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
MI3000GT
Posty: 27
Rejestracja: 2009-11-19 20:21
Samochód: Mitsubishi 3000GT 3.0 v6 bi turbo 97r
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: MI3000GT »

Witam. Czytalem wszystkie posty w tym watku, i niektorzy uzytkownicy odpowiedzieli na moje zapytania, w zwiazku z tym mam kolejne pytnie. Czy Vris nr1 powinien byc otwarty zaraz po odpaleniu silnika, a drugi otwierac sie przy jakichs tam obrotach silnika? A jest jeszcze taka teza ze jedynka otwiera sie przy 3250obr/min, dwojka 4250obt/min a zamykaja sie 6250obr/min i nie jestem do konca pewniem kto ma racje. Potrzebuje rady kogos kto sie bardzo dobrze na tym zna i jest pewny swoich racji :) Moze mam racje, moze nie, ale mysle,ze ta druga teza jest sluszna, bo po co by montowali przepustnice nr1 i solenoidy, jesli miala by byc caly czas otwarta po odpaleniu. Wnioskuje tez z tego, iz jedynke mam caly czas otwarta i jak jade dlugi czas to niestety solenoid mi sie przepala i musze go wymienic(juz trzeci w tym miesiacu), na szczescie mialem w zapasie z drugiego silnika :P u mnie jest jeszcze cos takiego, ze jak odlacze TPS, to jedynka mi sie otwiera przy 2700obr/min, dwojka przy 3400obr/min a zamykaja sie przy 4700obr/min {+-100obr/min}( sprawdzalem metoda "na żarówki" zarowno na biegu jalowym jak i podczas jazdy). TPS sprawdzalem, mam sprawny na 100% i nie wiem wlasnie dlaczego mi sie tak dzieje....
Mam schemat Vris Boxa, ale kolega proponowal mi chipa. Nie wiem czy montowac vrisa czy chipa czy moze macie jakies inne pomysly na naprawe tego przypadku, bo bez TPS za bardzo nie moge jezdzic gdyz znacznie wzroslo spalanie.
Prosze o wypowiedzi :) pozdrawiam
Mardok
Posty: 138
Rejestracja: 2009-05-30 18:33
Samochód: Ford Probe II EURO - 93, 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18604
Lokalizacja: Czerwieńczyce, taka wieś niedaleko Kłodzka xDD

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: Mardok »

Na pierwsze pytanie Ci odpowiem, druga teza jest słuszna, a więc 1 i 2 vris zamknięty, po 3250 otwiera się 1 a po 4250 otwiera się 2, następnie zamykają się ok.6250 ^^ Ten kolega, co proponował chipa to Seru? Możesz spróbować, przynajmniej nie będziesz miał kolejnego pudła w samochodzie ^^
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: CBR »

Mardok kolego napisz jeszcze czy na postoju uda mi się to sprawdzić czy bryka musi być w locie (pod obciążeniem) :)
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Mardok
Posty: 138
Rejestracja: 2009-05-30 18:33
Samochód: Ford Probe II EURO - 93, 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18604
Lokalizacja: Czerwieńczyce, taka wieś niedaleko Kłodzka xDD

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: Mardok »

Ja sprawdzam na postoju ^^ Po prosty maska otwarta, przepustnica ręką na maxa i widzisz jak ładnie się otwierają ^^
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: 2Ya »

Mardok pisze:Na pierwsze pytanie Ci odpowiem, druga teza jest słuszna, a więc 1 i 2 vris zamknięty

Nie jest słuszna :) No ale to walka z wiatrakami :D


Pzdr. & c ya..
Obrazek
Mardok
Posty: 138
Rejestracja: 2009-05-30 18:33
Samochód: Ford Probe II EURO - 93, 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=18604
Lokalizacja: Czerwieńczyce, taka wieś niedaleko Kłodzka xDD

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: Mardok »

Z wcześniejszych stron można wywnioskować to, że jest słuszna, ktoś podawał nawet wykres jak to wygląda, ktoś zaczerpnął z pewnej dokumentacji tak więc tak ma być ^^
MI3000GT
Posty: 27
Rejestracja: 2009-11-19 20:21
Samochód: Mitsubishi 3000GT 3.0 v6 bi turbo 97r
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: MI3000GT »

Nie chce pchac kasy w probka bo i tak juz duzo w niego wlozylem. Jakby ktos mogl mi odpowiedziec na pytanie dlaczego mi vrisy otwieraja sie wtedy, gdy mam odpiety TPS, 1 przy 2700 a nie przy 3250 dwojka przy 3400 a nie przy 4250 i zamykaja przy 4700 a nie przy 6250tak, jak to powinno byc prawidlowo. Gdy podepne TPS 1 otwarty 2 nie reaguje. TPS mam dobry bo posiadam nawet 3 i wszystkie sprawdzalem na podstawie instrukcji z fordprobe.net
Czy to moze wina chipa czy tacho?
pzdr
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Post autor: 2Ya »

Mardok pisze:Z wcześniejszych stron można wywnioskować to, że jest słuszna, ktoś podawał nawet wykres jak to wygląda, ktoś zaczerpnął z pewnej dokumentacji tak więc tak ma być ^^

A ta pewna dokumentacja to co to jest - fabryczna z mazdy czy jak ? :wink:

Różne roczniki fałek z różnymi jednostkami sterującymi silnikami (ford i mazda) - wszędzie po uruchomieniu auta jest otwarty 1 vris..Nawet ostatnio sprawdzałem w mazdzie mx 6 :wink:

Polecam lekturę:

http://ford-probe.net/forum/topics2/25-vrisy-vt3754.htm



Naprawdę Panowie poczytajcie temat tutaj i tam gdzie podałem odnośnik ze zrozumieniem,bo w kółko powtarzacie te same pytania i problemy i klepiecie kolejne posty bez sensu (bez urazy),a wszystko macie napisane czarno na białym 8)

Wystarczy chcieć. ;)


Pzdr. & c ya..
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”