Strona 4 z 16

Re: probasek nie odpala!!! pomocy pomocy

: 2006-05-11 22:38
autor: Sebastian
disel22 pisze:chlopaki pomocyyy!!! kupilem probaska 2.5 V6 97 rok i mi stoji juz 4 miesiace :cry: (auto oczywiscie) nie chce odpalic nie ma wogule iskry,bylo tam grzebane w kompie przez kogos bo byl na wierzchu jak kupowalem,wymienilem caly aparat zaplonowy i nic,na zaplonie swieci sie zolty silniczek...co tu robic moze macie jakies patenty na te dolegliwosci
pewnie cos sprtaczyli jak zwykle. z kad jestes?

: 2006-05-12 09:00
autor: disel22
Mielec.woj Podkarpadzkie,w aucie bylo cos robione w niemieckim serwisie tam sobie nie poradzili i przyjechalo do polski,widzialem kiedys chlopak sie wypowiadal na temat tego auta bo chcial go nabyc lecz mu odradzili na forum i pojakims czasie ja go nabylem,w poniedzialek oddaje do dobrego serwisu(dobry nie dobry ale na miejscu :roll: ) serwis i salon KIA maja dobry sprzet diagnostycnzy wiec cos moze ruszy

: 2006-05-12 09:38
autor: Qki G
czy ty kupiłeś tego czerwonego, ze skóra w srodku, czyli wersje medisi, z uszkodzonym komputerem ??

: 2006-05-12 10:52
autor: Ada
Czyżby tego z Żor??? :evil: :evil: :shock: ups..
Z tego co się w tym egzemplarzu przyglądałem, to aparat zapłonowy był nie do tego kompa albo odwrotnie, nie pamietam juz. Jesli inny komp to immobilajzer bedzie blokował całość i nie bedzie iskry. Też jest taki śmieszny bezpiecznik, który mnie doprowadził do białej gorączki, wewnatrz auta o nazwie " Motor lub Engain", efekt ten sam, brak iskry..
Sprawdź moze to on.

Pozdrawiam

: 2006-05-12 16:24
autor: disel22
tak wlasnie to ten czerwony ze skora w srodku i uszkodzonym kompem jak sie to muwi co tanie to drogie :/,wlasnie przyszly mi nowe kabelki wysokiego napiecia i ide je zalozyc przy okazji sprawdze ten bezpiecznik motor lub engine,aparat zaplonowy wymienilem i dalej nic,moge wymienic jeszcze kompa bo widzialem takiego na allegro 200zl tylko czy bedzie pasowal??

probasek nie hula :(

: 2006-05-19 12:37
autor: disel22
no i tak kolejny czas stracony w malo profesjonalnym serwisie,probasek jak stal tak dalej stoi:(, bo niemieli dokumntacji do tego modelu,lecz podpieli kompa pod jakis tester i efekt byl takie ze nie moga sie z nim podlaczyc,nie reaguje chetnie bym go wymienil tylko nie wiem na jaki,jest na allegro identyczny tylko ma troszku inne oznaczenia ruzni sie to czyms?

: 2006-05-19 12:40
autor: Sqad
Daj linka, to się oszacuje, Twój komp pewnie jest OBD II, zrób fotke może uda się załatwić takie cudo, nie wiem za jaką kase.

: 2006-05-21 13:28
autor: disel22
Hejka

sluchaj ze zdjeciem bede mial problem bo aparatu brak:/ ale numery kompa to 6KLE4C pod spodem KLE4 i jeszcze nizej EGI i ma 3 wtyczki,bede sie staral zrobic ta focie jak mozesz to podaj mi swojego maila to przesle focie

pozdro i wielkie dzieki za zainteresowanie :)

: 2006-05-21 14:08
autor: MISIEK
najlepiej przeszukaj cala elektryke czy czegos nie wywalilo

kolejna sprawa - nie oczekuj ze silnik bedzie w dobrym stanie - mozliwe ze ktos celowo uszkodzil elektryke zeby sprzedac auto jako z uszkodzonym kompem ;)

najprosciej bedzie wymienic elektryke na taka ze starego modelu - unikniesz problemu dostepnosci nowszych czesci

: 2006-05-22 18:17
autor: disel22
kolejna wizyta u elektromechanika do diagnozie komputera stwierdzil na 100% ze jest uszkodzony,przynajmniej wiadomo co juz jest do wymiany:),jesli ktos ma takiego kompa lub ma dojscie do takich rzeczy to byl bym wdzieczny za pomoc,rok 1997 2.5 V6 nr kompa 6KLE4C

Problem z odpalaniem

: 2006-07-07 15:05
autor: RuCiK
Wiec mam ciekawy problem z odpaleniem Probka. Jak stoję samochodem w takim miejscu, że prawy bok jest niżej niż lewy to nie chce samochód odpalić :?
Ktoś miał takie objawy??

: 2006-07-07 15:40
autor: Robert
Akumulator jest wyżej niż rozrusznik i napięcie po drodze spada :wink:

Sorry :oops:

: 2006-07-07 15:41
autor: tofil
Może to ten wyłącznik bezpieczeństwa pompy paliwa, jest po prawej stronie.

: 2006-07-07 15:47
autor: Ronin
Może jezdzisz na rezerwie i pompka nie bardzo ma co pompować bo paliwko spływa na drugą stronę baku?

: 2006-07-07 15:55
autor: Robert
Mało paliwa to dobry trop, jeśli w końcu założyłeś gaz
:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ght=#78871

A może wciąż jakaś wilgoć spływa w prawo?
:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=#105811
:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=#105809

: 2006-07-07 17:11
autor: RuCiK
Gazu w końcu nie założyłem. Paliwa mam prawie cały bak. Z wilgocia to cholera wie. Teoretycznie wszystko było zrobione, poza tym jest troche goraco, samochod stal w sloncu.

Teraz już w ogóle nic go nie rusza. Nawet jak stoi prosto. Czasem zapali ale w ogóle nie wchodzi na wyższe obroty. Wskazówka ledwo co drgnie, silnik się potrzęsie i gaśnie.

: 2006-07-07 17:45
autor: Ronin
Cheek jakieś kody Ci wywala? Na pierwszy rzut sprawdz filtr paliwa. Odepnij też wężyk od filtra paliwa przy okazji, włóż do słoiczka i po przekręceniu zapłonu zobacz czy jest ciśnienie na pompie, w odpowiednim zakładzie można nawet zmierzyć wartości ciśnienia na pompie bo to że pompa sika nie znaczy że sika wystarczająco mocno. :wink:

: 2006-07-07 19:43
autor: RuCiK
Wstępna diagnoza... znowu immo. Tym razem po prostu odcina doplyw paliwa w chwili odpalenia :?

: 2006-07-07 19:46
autor: Kędziorek
A już się bałem, że pompa paliwa :roll:

Mam nadzieję, że uda Ci się załatwić to do juterka :wink:

: 2006-07-10 16:34
autor: RuCiK
Właśnie odebrałem autko. Przewody się upaliły, aparat zapłonowy ocalał... a immo się zblokował (nie wiem dlaczego).

: 2006-07-10 21:47
autor: Kędziorek
Dobrze, że już autko śmiga

Pozdrawiam

Problemy z odpalaniem

: 2006-11-18 17:36
autor: Dee Jay
Mam mianowicie taki problem autko nie zechce zapalac na benzynie nie wazne czy jest cieple czy zimne na gazie pali bez problemu. Na baenzyne jak przekrece zaplon zalapie i zgasnie a potem mozna krecic i nic. Jak odpale na gazie i przezuce na benzyne to autko chodzi. Zgasze i chce zapalic na benzynie i nic. Podczas jazdy jak przezuce na benzyne to czasami dzieje sie tak ze auto przestaje jechac nie reaguje na pedal gazu, przezuce na gaz przejade chwile przezuce na benzyne i jest w miare ok bo czasami jakby go dlawilo podczas przyspieszania na benzynie. Filtr paliwa wymieniony, przewody swiece, filtr paliwa. To dlawienie wystepuje tez jak odpale na gazie i przezuce na benzyne jak chce przegazowac to wyraznie go dusi. Co to moze byc. Jeszcze pytanie czy po przekreceniu zaplonu powino byc slychac pompe bo z okolic zbiornika dobiega u mnie jakies dziwne buczenie.

: 2006-11-18 18:34
autor: Basf_Wrocław
i oto przykład jak gaz psuje auto :) Na benie wogóle nie chce odpalić tak ? Czy buczenie słychać też jak jedziesz na gazie ? Jeśli nie to gazole rozwalili ci pompe. Może nie rozwalili ale powoli rozwalają.

: 2006-11-18 19:03
autor: crupek
Miałem to samo w Golfie II 1.8 GT
Powód zapchany gaźnik-> przeczyscilem gaznik i hulał jeszcze 30tys. a teraz w nim nie ma nic oprocz fotela kierowcy. Starszy przerobil go sobie na wóz na ryby :) hhehe

Ale nie jestem zwolennikiem gazu a zwlaszcza w PROBE nawet jak czysci z kasy w portfelu :)

Na pocieszenie ORLEN 95 - 3.69 zł/l Dawno nie bylo tak milo tylko do czego ja to wleje jak PROBEK śpi :/

Re: Problemy z odpalaniem

: 2006-11-18 20:32
autor: Robert
Dee Jay pisze:Jeszcze pytanie czy po przekreceniu zaplonu powino byc slychac pompe bo z okolic zbiornika dobiega u mnie jakies dziwne buczenie.
Tak - po przekręceniu zapłonu pompa zasuwa paliwo, żeby było na czym odpalić. Jeśli nie słychać pompu w trakcie jazdy - to normalne. Właśnie ją wyciągałem i podpinałem "na wierzchu" pod aku - ona jest ledwo słyszalna i nawet szum opon ją zagłuszy (nie mówiąc o niektórych tłumikach :roll: ).
Z opisu wynika, jakby szwankowała właśnie pompa. Tym bardziej, jeśli dźwięk znacząco różni się od wcześniejszego. Pamiętaj - nawet jeżdżąc tylko na gazie benzyna w baku to podstawa, żeby pompa nie pracowała "na sucho". Zmieniana benzyna (czyli co najmniej odpalać na benzynie).