Strona 4 z 5

: 2007-11-03 23:46
autor: Sqad
Dee Jay pisze:TBC i udało ci się wykorzystać te przyciski jako sterowanie radiem???

pozdro
Pisal kiedyś w innym temacie że tak.

macie racje sprawa nie taka prosta...

: 2007-11-29 01:50
autor: roofio
chcialbym dodac w zegarach probkow z tempomatem jest dodatkowe ustrojstwo, ktore nie wiem jak sie zwie, aczkolwiek jesli mowa o sprzedazy/kupnie kompletu to wiem na 100% ze elektronika zegarow sie rozni. Ja wymienialem u siebie zegary (jakas sciezka mi poszla od obrotomierza) kupilem drugie zegary od tego samego modelu, 2.0 manual, ten sam rocznik, rowniez usa, ba - prawie ten sam przebieg (+5tys km). Po wymianie, tempomat umarł i do dzisiaj sie nie odzywa. Dla testow zalozylem spowrotem tamte zepsute zegary i dziala. Elektronika jest calkiem inna na tylniej scianie zegarow. W wersji z tempomatem jest bardziej skomplikowana. Dodam iz znalazlem na folii drukowanej rozne oznaczenia w stylu V.2 1995 V.3 1995 na moich budzikach, więc to może być ta rożnica. Tempomat dziala pow 40km/h oraz od 3 lub 4 biegu - nie pamietam, tyle u nas tych autostrad. Jeśli komuś pomogłem to się ciesze.

: 2007-12-09 16:28
autor: wacek
W mojej fałce nie mogę znaleźć wtyczki w którą wpina sie komp z tempomatu (rocznik 97 euro) :(
fabryka przez sknerstwo nie wsadziła czy jest a ja nie mogę tego znaleźć ??

w jedynce dołożenie tempomatu zajmuje 2h pracy, wszystkie wtyczki sa wystarczy to co trzeba powpinać.
a jak jest w D.generacji ...da sie go dołożyć ??

: 2007-12-16 19:47
autor: andrew
Nawiązując do mojego problemu na poprzedniej stronie.

Gumki, które zwierają piny były już wytarte, a druga pęknięta. Są to takie gumki jakie stosuje się w pilotach np. do TV. Zmieniłem gumki i działa.

: 2008-03-01 23:54
autor: Dee Jay
Ma może ktoś schemat od tempomatu?
Udało się komuś dołożyć tempomat?
Sam nie wiem czy jest sens się za to brać.
Czy wie ktoś czy w aucie są jakieś wiązki od tempomatu czy trzeba wszystko wyciągać od innego probe?

: 2008-03-02 00:46
autor: piotrek
zależy który masz rocznik , w 97 na pewno nie ma wiązki do tempomatu
w 93 jest wiązka
potrzebne graty to komp , siłownik tempomatu i pedał gazu , linki
i graty na kiere

: 2008-03-02 01:00
autor: Robert
Dee Jay pisze:Ma może ktoś schemat od tempomatu?
O ile mnie pamięć nie myli, to takie pytanie już zadałeś i dostałeś pozytywną odpowiedź, czyli schemat. A nie myli, bo sam Ci go wklejałem. :?

: 2008-03-02 14:47
autor: Dee Jay
Sorry robert nie mogłem tego znaleźć ale już mam :wink:

I teraz mam kolejne pytanie czy rocznikowo były jakieś różnicę w tempomatach tzn ja probe 93 a docelowy tempomat ma pochodzić z anglika 96 :?:

: 2008-03-02 14:48
autor: Lisiu
Tak, tempomatem steruje pasażer :P

: 2008-03-04 14:11
autor: Dee Jay
Haha dobre :D

ale wracając do tematu to da radę ten tempomat wsadzić do mojego czy będę musiał coś przerabiać poza przełożeniem tych tych części. :?:

: 2008-03-04 14:50
autor: KASZCZU
Podłączam się pod temat. Też byłbym w niedalekiej przyszłości zainteresowany tempomatem w moim Probku...

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnostyka

: 2009-02-04 14:05
autor: Kocureq
Czy przyciski na kierownicy do sterowania tempomatem są zwykłe, monostabilne, czy coś jeszcze po drodze siedzi i zmienia sygnał?

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnostyka

: 2009-02-06 16:56
autor: 2Ya
zwykłe 8)

Pzdr. & c ya..

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnostyka

: 2009-02-10 00:09
autor: basco1984
Witam

Jak ktoś chce to mam przyciski do sterowania tempomatem i ramke do kierownicy z uchwytami pod przyciski.

Pozdrawiam

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

: 2010-11-08 23:24
autor: darel
Trochę czasu minęło ale wreszcie zabrałem się za dołożenie tempomatu. Przyciski na kierownicy są, pedał gazu wymieniony, siłownik zainstalowany i podpięty pod pedał gazu, wiązki przygotowane ale utknąłem na etapie szukania dziury, żeby przeciągnąć wężyk z podciśnieniem z komory silnika do kabiny do pedału hamulca i wiązkę od siłownika do sterownika w kabinie. Może ktoś mógłby strzelić jakieś fotki którędy wchodzi do kabiny ten wężyk i wiązka od siłownika. Przy okazji też w którym miejscu podpięty jest wężyk podciśnienia od siłownika do układu podciśnienia przy kolektorze.

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

: 2010-11-09 11:30
autor: basco1984
Dziś wieczorem postaram się zrobić fotki :)

A licznik też już zmienieś ??

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

: 2010-11-10 09:53
autor: darel
Dzięki i czekam z niecierpliwością. Licznik nie powinien mieć znaczenia. Wystarczy, podpiąć się pod kabelki od VSS i powinno działać.

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

: 2010-11-10 11:31
autor: RX
Darel! :shock:
Ty żyjesz! :mrgreen:
Miło wiedzieć że Probe ciągle w Twoich rękach :)

Re: macie racje sprawa nie taka prosta...

: 2010-11-10 13:04
autor: basco1984
roofio pisze:.... wiem na 100% ze elektronika zegarow sie rozni. Ja wymienialem u siebie zegary (jakas sciezka mi poszla od obrotomierza) kupilem drugie zegary od tego samego modelu, 2.0 manual, ten sam rocznik, rowniez usa, ba - prawie ten sam przebieg (+5tys km). Po wymianie, tempomat umarł i do dzisiaj sie nie odzywa. Dla testow zalozylem spowrotem tamte zepsute zegary i dziala. Elektronika jest calkiem inna na tylniej scianie zegarow. W wersji z tempomatem jest bardziej skomplikowana. ...
I ja to potwierdzam bo próbowałem zmienić zegary to tempomat przestał działać :(
Fotki zrobię jutro bo jak wracam z roboty to jest już ciemno i nie mam jak zrobić zdjęć.

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

: 2010-11-10 21:51
autor: darel
RX pisze:Darel! :shock:
Ty żyjesz! :mrgreen:
Miło wiedzieć że Probe ciągle w Twoich rękach :)
Kopę lat :D Probek ma się dobrze jak na swoje lata. Jak widzę latasz już innym pożeraczem kilometrów niż ten czarny potwór. Niestety zalatany jestem bardzo i rzadko zaglądam na forum a i ekipa jakby się nieco wykruszyła. Jak widać ciągle coś tam dłubię w tym moim wózku tylko czasu brak.
Sorki za offtopic ale mam andzieję, że MOD wybaczy :twisted:
basco1984 pisze:
roofio pisze:.... wiem na 100% ze elektronika zegarow sie rozni. Ja wymienialem u siebie zegary (jakas sciezka mi poszla od obrotomierza) kupilem drugie zegary od tego samego modelu, 2.0 manual, ten sam rocznik, rowniez usa, ba - prawie ten sam przebieg (+5tys km). Po wymianie, tempomat umarł i do dzisiaj sie nie odzywa. Dla testow zalozylem spowrotem tamte zepsute zegary i dziala. Elektronika jest calkiem inna na tylniej scianie zegarow. W wersji z tempomatem jest bardziej skomplikowana. ...
I ja to potwierdzam bo próbowałem zmienić zegary to tempomat przestał działać :(
Fotki zrobię jutro bo jak wracam z roboty to jest już ciemno i nie mam jak zrobić zdjęć.
Skoro piszesz co piszesz to pewnie coś w tym jest chociaż jak się popatrzy na schamat to nie ma tam specjalnej filozofii i teoretycznie licznik nie powinien mieć znaczenia. To że tempomat się nie włącza moze mieć ziązek z tym, że po wymianie licznika nie dostaje sygnału z VSS. Może jest jakiś nieco inny konektor zubożony o jakieś piny, które ida potem do sterownika tempomatu. Tempomat nie wie, że prędkość przekroczyła wielkość po której powinien zadziałać. Może spróbuj odszukać w wiązce te kabelki które idą od czujnika VSS do licznika i wepnij się w nie bepośrednio wiązką od sterownika tempomatu (dwa kabelki). To oczywiście tylko moje domysły :roll:

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

: 2010-11-14 00:41
autor: basco1984
darel pisze:... Może ktoś mógłby strzelić jakieś fotki którędy wchodzi do kabiny ten wężyk i wiązka od siłownika. Przy okazji też w którym miejscu podpięty jest wężyk podciśnienia od siłownika do układu podciśnienia przy kolektorze.
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

Mam nadzieję że się przyda :)

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

: 2010-11-14 23:02
autor: darel
Dzięki 8)

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

: 2011-01-27 20:14
autor: wujeksex
basco1984 pisze:
roofio pisze:.... wiem na 100% ze elektronika zegarow sie rozni. Ja wymienialem u siebie zegary (jakas sciezka mi poszla od obrotomierza) kupilem drugie zegary od tego samego modelu, 2.0 manual, ten sam rocznik, rowniez usa, ba - prawie ten sam przebieg (+5tys km). Po wymianie, tempomat umarł i do dzisiaj sie nie odzywa. Dla testow zalozylem spowrotem tamte zepsute zegary i dziala. Elektronika jest calkiem inna na tylniej scianie zegarow. W wersji z tempomatem jest bardziej skomplikowana. ...
I ja to potwierdzam bo próbowałem zmienić zegary to tempomat przestał działać :(
Fotki zrobię jutro bo jak wracam z roboty to jest już ciemno i nie mam jak zrobić zdjęć.
Masz może fotki licznika dedykowanego pod tempomat :?:
Ja rozebrałem liczniki z czarnego i ciekawi mnie płytka pod główną obudową. Jest "wciśnięta" zaraz za prędkościomierzem.
Na jej odwrocie są styki opisane jako "BRAKE", "4 PULSE", "PROVE" I "GND 2".
Zastanawia mnie, po co na prędkościomierz (lub z prędkościomierza) sygnał hamulca :?:
Może czarny miał kiedyś tempomat.

Wrzucam fotki.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

: 2013-10-21 22:39
autor: Czapa
Panowie,
To jak to jest w końcu z tym licznikiem? ma znaczenie przy montażu do auta fabrycznie bez tempomatu??

Re: Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnos

: 2016-02-05 23:32
autor: skalpel
Czy montował ktoś w probe taki tempomat jak na załączniku? Lub ma taki tempomat w aucie i mógł by powiedzieć jak połączyć kable razem który z którym.