Sprzęgło
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Pedał sprzegłą nie wraca po wciśnięciu
Witajcie, mam problem z pedałem sprzegła.Przestał mi odskakiwać przy wyciskaniu i bierze dopier na samym końcu.Nie wiem,co mogło być tego przyczyną.Biegi moge zmieniać,ale muszę sprzegło wcisnąć do podłogi i nie wraca na swoje miejsce,tylko zostaje na dole centumetr się cofa i można w sumie normalnie jechać.Co może być przyczyną.Czy oprócz linki jest jakiś układ hydrauliczny?Za co się zabrać najpierw?
Red Probe I 2,2 GT 92 r (USA) Legnica
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
po pierwsze nie ma linki w układzie sprzęgła - to jest układ hydrauliczny taki jak układ hamulcowy tylko bez pompy wspomagania.
Jeden tłoczek (master)masz pod pedałem sprzęgła, a drugi (slave) przy skrzyni biegów od przodu auta (jak się schylisz to za hłodnicą jest taki mały tłoczek naciskający na wajchę w skrzyni)
Są takie możliwości awarii:
1.padł master (mokro w aucie na podłodze)
2.padł slave (zobaczysz wyciek przy tłoczysku)
3.brak płynu w zbiorniczku (DOT3)
4.zapowietrzony układ (na 95%) - trzeba odpowietrzyc tak jak hamulce. Odpowietrznik jest przy tłoczku przy skrzyni.
Powodzenia
Jeden tłoczek (master)masz pod pedałem sprzęgła, a drugi (slave) przy skrzyni biegów od przodu auta (jak się schylisz to za hłodnicą jest taki mały tłoczek naciskający na wajchę w skrzyni)
Są takie możliwości awarii:
1.padł master (mokro w aucie na podłodze)
2.padł slave (zobaczysz wyciek przy tłoczysku)
3.brak płynu w zbiorniczku (DOT3)
4.zapowietrzony układ (na 95%) - trzeba odpowietrzyc tak jak hamulce. Odpowietrznik jest przy tłoczku przy skrzyni.
Powodzenia
nie koniecznie ... ja ak miałem ... nazwany przez ciebie Master Tłok :p się "zatarł"... i niestety nie obeszło się bez odkręcenia go i siłowego "odcięcia" bo to plastikowy tłok jest ... :p
a Odpowietrzenie to lepiej zrób tak:
odkreć odpowietrznik który jest przy wysprzęgliku na dole przy skrzyni biegów teraz odkręć kurek od wlewu płynu do sprzęgła i jeśli masz drugi taki to zrób w nim dziurkę i dorób kawałek rórki jesli nie to na ciągnij na wlew np. dętkę a z drugiej strony rurki lub dętki dmuchaj i tak przedmuchasz cały układ na dole wyleci płyn wraz z resztkami powietrza i będzie sam płyn w układzie (tak robia w serwisie Mazdy) Patent Miha
a Odpowietrzenie to lepiej zrób tak:
odkreć odpowietrznik który jest przy wysprzęgliku na dole przy skrzyni biegów teraz odkręć kurek od wlewu płynu do sprzęgła i jeśli masz drugi taki to zrób w nim dziurkę i dorób kawałek rórki jesli nie to na ciągnij na wlew np. dętkę a z drugiej strony rurki lub dętki dmuchaj i tak przedmuchasz cały układ na dole wyleci płyn wraz z resztkami powietrza i będzie sam płyn w układzie (tak robia w serwisie Mazdy) Patent Miha
UNITE AND WIN
- Natan
- Posty: 1521
- Rejestracja: 2005-03-13 22:13
- Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=7333
- Lokalizacja: Zawidów
pedał sprzegła
mam to samo trzeba moze zmienic oring na tłoczku ja nawinołem nitke nulonowa w styczniu i tak jezdze do tej pory niewiem jak długo jeszcze ale działa pozdrawiam
Igen 2.2 GT 89r USA FULL VERSION
____________________________________
Igen 2.2 GT 89r USA FULL VERSION
____________________________________
- Natan
- Posty: 1521
- Rejestracja: 2005-03-13 22:13
- Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
- Galeria: viewtopic.php?t=7333
- Lokalizacja: Zawidów
pedał sprzegła
Sory zbyt chaotycznie napisałem sciagnełem oring nawinołem nitke w ten rowek nałozyłem oring i na tak zregenerowanym tłoczku jezdze od stycznia reperaturka kosztuje ok 30.00 zeta pozdro
Igen 2.2 GT 89r USA FULL VERSION
Igen 2.2 GT 89r USA FULL VERSION
Witam.Ja miałęm dokładnie ten sam problem zaraz po kupnie probasa.dokładnie taki sam!!Więc kupiłem "reperaturke wysprzęglika" do Mazdy 626 GD w sklepie Japan Cars.Koszt to 29 zl.Połozylem sie pod aut.Wykręciłem wysprzęglik(20 minut) , rozebralem go na części(15 minut), wymieniłem wszystkie gumki jakie były, złozyłem i zamontowałem.Odpowietrzyłem i sprzegło przez rok( do sprzedaży:(() chodziło jak nowe.Myślę ,że koszt niewielki i czasu też niewiele stracisz ale warto spróbować.Pozdrawiam
BYŁ:( -- Probe GT '89
2,2 TURBO
Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...
Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
2,2 TURBO
Jest Audi A4 z kierownicą po prawej stronie:)...
Co Cię nie zabije, to Cię wzmocni.
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Witam,
Może i głupawe pytanie, no ale słyszałem mnóstwo wersji - chciałbym je wszystkie zweryfikować. Jak możemy najłatwiej sprawdzić sprzęgło podczas jazdy? Tak, żeby wynik testu był jak najbardziej klarowny.
Słyszałem o takiej wersji:
90 Km/h, piąty bieg, wciskamy sprzęgło i szybko puszczamy (bez dotykania innych pedałów). Szarpnie - okej, nie szarpie - wymienić.
?
Pzdr.
Może i głupawe pytanie, no ale słyszałem mnóstwo wersji - chciałbym je wszystkie zweryfikować. Jak możemy najłatwiej sprawdzić sprzęgło podczas jazdy? Tak, żeby wynik testu był jak najbardziej klarowny.
Słyszałem o takiej wersji:
90 Km/h, piąty bieg, wciskamy sprzęgło i szybko puszczamy (bez dotykania innych pedałów). Szarpnie - okej, nie szarpie - wymienić.
?
Pzdr.
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Jeżeli będziesz jechał jednostajnie 90km/h to nic nie poczujesz, jeżeli już to na 5-biegu podczas przyspieszania wciśnięcie na chwilę i puszczenie, tylko, że jak przedobrzysz z obrotami możesz spalić sprzęgło, a przynajmniej przegrzać.
Jak sprzęgło zaczyna się kończyć to czuć na przyspieszaniu przy zmianie biegów, bo wskazówka od obrotów idzie do góry i dopiero opada po kilku sekundach.
Pozdro!
Jak sprzęgło zaczyna się kończyć to czuć na przyspieszaniu przy zmianie biegów, bo wskazówka od obrotów idzie do góry i dopiero opada po kilku sekundach.
Pozdro!
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
nie ma pompy wspomagania - wystarczy różnica średnic tłoka przy pedale i przy skrzyni.Anonymous pisze:To wyprowdzcie mnie z kolejnego błędu gdzie jest pompa wspomagania
sprzęgła i jeśli jest hydrauliczne to czemu u większości ciężko on chodzi
i nie jest to kwestia sprawności sprzęgła ani docisków
Sprzęgło jest na 100% hydrauliczne.
Jeżeli chodzi ciężko to pewnie jest utrata ciśnienia w tłoczkach
(u mnie chodzi normalnie i w autach którymi jeździłem też raczej było ok - może Ci się wydaje że chodzi ciężko)
Pozdrawiam
Przypominam o nie pisaniu postów jeden pod drugim i używaniu funkcji "Zmień". W przeciwnym wypadku będą one usuwane.
V.
- Gacek Wrocław
- Posty: 405
- Rejestracja: 2003-09-24 17:17
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
myślę, że należałoby rozebrać tłoczek przy pedale i obejrzeć uszczelniacz.
Ale może się mylę - zastanawiam się czy gdyby puszczał uszczelniacz czy nie byłoby wycieku na zewnątrz...
A może po prostu coś jest przytkane? Może jakiś kawałek uszczelki zatkał przewód?
tak to wygląda:
Ale może się mylę - zastanawiam się czy gdyby puszczał uszczelniacz czy nie byłoby wycieku na zewnątrz...
A może po prostu coś jest przytkane? Może jakiś kawałek uszczelki zatkał przewód?
tak to wygląda:
Ostatnio zmieniony 2006-01-13 23:21 przez Gacek Wrocław, łącznie zmieniany 3 razy.
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 2005-09-14 16:26
- Samochód: ford probe I 2.2 gt 91 r
- Lokalizacja: Jasło
Witam wszystkich ostatnio miałem okazje zmieniać sprzęgło w oplu vectrze2,016v na nowe bo już ślizgało .Wymieniłem mu komplet tarcza ,docisk, łożysko Chociaż docisk niby był bobry ale sprzedają kompletne Po założeniu gość stwierdził że chodzi o niebo lżej niż poprzednio.Faktycznie tarcze miał spaloną a łożysko miało straszne luzy ale było w całości trochę może przycierało o prowadnicę .Może coś podobnego jest w waszych furkach .Ja w swoim probku nie stwierdziłem żeby jakoś ciężej chodziło np od opla bo miałem okazje sprawdzić też miał chydrauliczne sprzęgło.
Sprzęgło - nisko bierze pedal sprzegla
No i mam kłopot.
Jak wracałem ze zlotu, zauważyłem ( za Łodzią) , że sprzęgło coraz niżej łapie...
Zatrzymałem się na stacji , maska do góry no i ... no tak mało płynu , a właściwie brak całkowity ...
Było tyle co kot napłakał na dnie zbiorniczka.
Kupiłem na stacji płyn dolałem. 100 km dalej sprzęgło zaczęło jakby działać normalnie , ale dziś rano jak wsiadłem do mojego bolida "o zgrozo" znów łapie prawie na końcu .
Pocisnąłem troszkę na pedał i jakby znów się troszkę polepszyło, no i stąd moje pytanie:\
Czy trzeba odpowietrzać układ sprzęgła ?
Jeśli tak to jak to zrobić?
Jak wracałem ze zlotu, zauważyłem ( za Łodzią) , że sprzęgło coraz niżej łapie...
Zatrzymałem się na stacji , maska do góry no i ... no tak mało płynu , a właściwie brak całkowity ...
Było tyle co kot napłakał na dnie zbiorniczka.
Kupiłem na stacji płyn dolałem. 100 km dalej sprzęgło zaczęło jakby działać normalnie , ale dziś rano jak wsiadłem do mojego bolida "o zgrozo" znów łapie prawie na końcu .
Pocisnąłem troszkę na pedał i jakby znów się troszkę polepszyło, no i stąd moje pytanie:\
Czy trzeba odpowietrzać układ sprzęgła ?
Jeśli tak to jak to zrobić?
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Sprzęgło.
A płyn Panie masz tym razem? Jak nie masz lub ubyło to prawdopodobnie przesączył się wysprzęglikiem. Wymień lub zregeneruj wysprzęglik. Ostatnio Nanie uciekł cały płyn z układu w W-wie ale przyczyna była inna - pękł jeden z przewodów gumowych.cevinek pisze:Pocisnąłem troszkę na pedał i jakby znów się troszkę polepszyło (...)
...................
.....The Power of Dreams.....
.....The Power of Dreams.....
No i jest CACY.
WIELKIE dzięki Kamil za poradę jak odpowietrzyć ten Układ...
Wszystko działa...a wyciek ...błachostka ...słabo dokręcona opaska na przewodzie...
WIELKIE dzięki Kamil za poradę jak odpowietrzyć ten Układ...
Wszystko działa...a wyciek ...błachostka ...słabo dokręcona opaska na przewodzie...
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
A u mnie no i dupa Żeby nie tworzyć nowego tematu dołączam sie do niego niestety Po chwilach wielkiej radości i 3 godzinnej walce z zamontowaniem upragnionego chipa udał mi się zamontować i przetestowałem samochód chodzi normalnie obroty ok wszystko git wsiadam do bryki jedynka, dwójka itd. wszystko dobrze doładowanie 16 pis itd. Ale cyrki zaczęły sie dziać przy drugim starcie 1- 30 km/h 2- 60 km/h a obroty przy tych prędkościach były rzędu 6 tyś normalnie myślałem że ... mnie strzeli jak ... nie to to drugie. Myślę że pizdneła (skończyła sie) tarcza sprzęgła co wy o tym myślicie ?? Może przydał by sie tuning sprzęgła jak to zrobić i w ogóle co gdzie jak i za ile, bo ja już normalnie z nerw nie mogę. Do tego przewody paliwowe ze złości pourywałem w kanale bo przepróchniały i jestem zdrowo wkurzony.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
O Bogdanie przy takich modyfikacjach to co najmniej wypolerowany docisk i jakiś delikatny spiek...np. od Radzikowskiego http://www.sprzegla.com/ Zadzwoń i napisz co ci doradził, facet zna się na rzeczy. PS. Jakiego chipa masz ?
PROBE GT TURBO prawie MUSTANG COBRA
Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,maszyna moją miłością,turbo koniecznością !!!
Moc jest Bogiem,prędkość nałogiem,maszyna moją miłością,turbo koniecznością !!!