Strona 4 z 5

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2009-04-12 14:08
autor: Maciucha
Pene_czw, nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś...
Najedź kursorem myszy na niebieski tekst z mojej poprzedniej wypowiedzi :mrgreen:

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2009-04-12 20:19
autor: pene_czw
Chłopaki, ja to czytałem pare razy:P Ale ja nie wiem jak sie dostać do tej linki, jeśli chodzi o mechanike to jestem zielony, chce poprostu cos pokombinować samemu:D Ja anwet nie wiem gdzie jest skrzynia biegów :oops: już dostałem na p/w odpowiedź od jednego kolegi:) Ale to że nie wiem jak wygląda przepływomierz to nie problem, sprawdze na allegro i poszukam podobnego pod maską hehe (bo podobno trzeba to tez rozebrac czy cuś) :mrgreen:

:lol: :lol: :lol: :lol: Taki ambitny :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2009-04-12 21:00
autor: Robert
Ale pytasz "jak sprawdzić stan oleju?". Dokładny opis wielokrotnie pojawił się na forum. Nie pytałeś "gdzie jest skrzynia i jak wygląda?" Tego rzeczywiście mogło jeszcze nie być... :roll:

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2009-04-12 21:02
autor: pene_czw
A widzisz:D Dopiero z tym zaczynam hehe:D :scramble

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2009-04-12 23:11
autor: Maciucha
Mam nadzieję, że wiesz gdzie jest skrzynia biegów i jak wygląda :D
Z tyłu skrzyni, od strony ściany grodziowej jest wkręcona linka. Ta żółta strzałka z rysunku mniej więcej pokazuje gdzie. Niestety nie mam w tej chwili zdjęcia, na którym lepiej dałoby się to zobrazować.

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2009-04-15 23:23
autor: pene_czw
A powiedz mi Maciucha, czy ten drążek czerwony oryginalnie powinien być w naszych zamochodzikach? Ten co łączy te gumy od łożyska amortyzatora? Mi w lewym kole coś strzasznie przy jezdzie ze skrecaniem(w mieście głównie jak sie dużo skreca) trzeszczy i skrzypi bardzo głośno. Po takim awaryjnym hamowaniu i skrecaniu sie to zaczęło. Możliwe ze mi sie to łożysko wyrobiło, albo przez brak tego "CZERWONEGO" wzmocnienia? a Co do skrzyni, to jednak sie sam za to nie biore bo jeszcze popsuje:)

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2009-04-15 23:27
autor: Kocureq
No i masz, zaraz się będą ludzie pytać o BOVa :)

Proponuję umieścić gdzieś fotki całkowicie seryjnych silników z każdej wersji silnikowej i na nich pokazywać co i jak :)

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2009-04-15 23:34
autor: pene_czw
Dzieki za szybką odpowiedź, ale jak coś wiesz to pomoż ziomek:) Bo sie troche boje jeżdzić po tych dziórach, nie wiem czy mi coś nie pęknie:P Wiem ze to nie ten temat, ale tak wyszło jakoś przez to zdjęcie;)

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2009-04-15 23:48
autor: Kocureq
Joł, ten czerwony drążek to rozpórka, i nie jest montowany seryjnie. Pozdro zią.

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2009-08-08 00:25
autor: wojtas89
Witam, dzisiaj jadąc sobie bez większego pośpiechu zablokował mi się drugi bieg i nie moge go wybić, no nie moge zrobić kompletnie nic :evil: Co zrobić żeby biegi mi wróciły? Czy da się wybić ten bieg bez ściągania skrzyni?

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2009-08-08 20:13
autor: adrian_seki
Proponuję założyć nowy temat o tytule " zablokowany 2-gi bieg co zrobić" bo później będę miał taki problem i będę szukał odp jasnej to ktoś mi powie "przecież było wałkowane gdzieś" a to że tematów takich jak ten jest kilka i mają po kilka stron. Nom. Aha i nie mam pojęcia jak odblokować bieg :)

ps.

To nic lecę a w poniedziałek wymiana oleju w silniku :D 10w40 ELF przy 197 tyś km przebiegu :D

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2009-08-09 21:34
autor: wojtas89
Nie skorzystam z twojej propozycji :evil: . Jak na razie to ty śmiecisz w temacie :1111_bicz: A później będziesz płakał że nie mogłeś znaleść na forum, jak ktoś będzie wiedział to mi odpisze. Nie ma potrzeby zakładać nowego tematu |-X

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2009-09-02 01:51
autor: exit
No to czas na mój problem :(
Chodzi o cieknący olej ze skrzyni biegów spod pokrywy :( Tzn. Czy da się bez problemu wymienić ją dostając się od strony kierowcy, odkręcając koło i te plastiki osłaniające ??? I teraz druga ważniejsza kwestia. Czy tam jest uszczelka, jak tak to jaka i gdzie ją można kupić?? Jeśli nie można kupić, to czy obsmarować starą uszczelkę silikonem wysoko temperaturowym (ten czerwony) Założyć i skręcić ile da rade??? Czy jakie inne propozycje???
Proszę o dość szybką odpowiedź, bo już nie wiele mi oleju w skrzyni zostało :P heh :P
A chcę zrobić to w weekend :)

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2009-09-02 08:12
autor: Bendek
oryginalnie jest ten dekiel skręcony na bezbarwny sylikon i jeśli dekiel masz nie pogięty to daj sylikon i powinno trzymać...ja dla pewności dałbym uszczelkę dorobioną z cienkiej dyktury plus sylikon...

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2009-09-02 11:48
autor: exit
A dojdę tam bez problemu od strony koła??? Tzn, odkręcę i zrobię całą resztę?? Czy czekają mnie jakieś większe kombinacje alpejskie :P

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2009-09-02 22:59
autor: Jedrek
Wystarczy silikon, ja dawałem ten czerwony do wyższych temperatur i nic nie ciekło.

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2009-09-03 06:59
autor: Bendek
exit pisze:A dojdę tam bez problemu od strony koła??? Tzn, odkręcę i zrobię całą resztę?? Czy czekają mnie jakieś większe kombinacje alpejskie :P
wydaje mi się że tak ale do końca nie jestem pewien... :roll:
niech sie wypowie ktoś kto robił np 5 bieg...

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2009-09-03 23:12
autor: adrian_seki
Ja tego nie rozbierałem ale jak zdejmiesz koło to póżniej musisz odkręcić tak plastik i chyba była widoczna cała ta pokrywka - tak mi się kojarzy. Ja nie rozkręcałem bo olej by mi się wylał ale raczej jest dojście

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2009-09-03 23:15
autor: wojtas89
Po zdjęciu osłony nie powinno być większego problemu z dostaniem się do tej pokrywy. Jedynie to Mcperson może troszke przeszkadzać , ale jest na tyle mniejsca żeby podejść kluczem :wink:

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2010-07-14 23:41
autor: pusher1
Witam mam pytanie odnośnie oleju do skrzyni biegów manual do I gen GT 92 . Mam w swoim probie tą chłodniczkę skrzyni ten filterek i pompke, i teraz chcąc kupić olej jaki mam wybrać w serwisówce piszę że dextron 2 lub 3 a dowiedziałem się też że ma być 75 w90 lepkość a dextron chyba takowej nie ma. Doradźcie coś jak możecie :wink: pozdrawiam

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2010-07-15 08:48
autor: adrian_seki
Poczekaj na rzetelną odpowiedz jeszcze chwilę bo z tym jest taki problem że głowa mała... Na forum w wielu miejscach pisze że należy lać dextron - no ale to jest płyn od wspomagania. Ja takiego wlałem 1L i odczułem jak biegi zaczeły grzechotać lekko a więc dolałem jeszcze 1L jakiegoś oleju 80w70 czy coś bo taki miałem. Z późniejszych obserwacji forum ktoś pisał że owy dextron jest do skrzyni automatycznych. Wszędzie w katalogach w sklepach jest napisane ze powinien być olej 75w90. Teraz jak będę robił to takiego właśnie wleje a nie jakieś płyny od wspomagania :D

A tak a propo - czy przy półosiach są jakieś uszczelniacze skrzyni biegów - chyba mi tamtędy cieknie i bym chciał wiedzieć co zamówić a najlepiej jak to coś wygląda w ogóle :P

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2010-07-15 10:13
autor: wojtas89
Hey,
wg. katalogów faktycznie do skrzyni powinno się lać 75W90, i ja przynajmniej tak robię.
Jeśli chodzi o uszczelniacze to są, jak potrzebujesz takowych to poczytaj w FAQ temat z kodami części, wrzuciłem tam nr uszczelniaczy Mazdowskich + cena i sklep w jakim kupiłem.

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2010-07-15 14:45
autor: adrian_seki
wojtas89 pisze:Hey,
wg. katalogów faktycznie do skrzyni powinno się lać 75W90, i ja przynajmniej tak robię.
Jeśli chodzi o uszczelniacze to są, jak potrzebujesz takowych to poczytaj w FAQ temat z kodami części, wrzuciłem tam nr uszczelniaczy Mazdowskich + cena i sklep w jakim kupiłem.
Ale ty podałeś simeringi (to jest uszczelniacz tak) - tylko to występuje tam w skrzyni co wchodzą półosie - lewa i prawa ta sama? To sie wymieni i rozumię nie będzie ciekło - czy skrzynie trzeba wyjąć / rozebrać do tego?

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2010-07-15 19:28
autor: wojtas89
Tak, to są uszczelniacze, żeby je wymienić musisz wywalić obydwie półosie. Z krótką nie ma raczej problemu, za to z długą może być nieciekawie , chodzi o łapę łożyska oporowego, jest ona mocowana na 4 śrubach do których dostęp jest tragiczny (co nie znaczy że nie da się tego zrobić :twisted: ). Ja wymieniałem te uszczelniacze przy okazji przekładki silnika więc miałem piękne podejście.

P.S.
Obydwa uszczelniacze są takie same, lewa i prawa strona niczym się nie różnią.

Re: Problem ze skrzynią I gen.

: 2010-07-16 23:11
autor: Maxxum
Co do oleju w skrzyni - ja lałem ELF Tranself TRZ 75W80 i wszystko ładnie śmiga.