Strona 4 z 5
Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2009-04-12 14:08
autor: Maciucha
Pene_czw, nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś...
Najedź kursorem myszy na niebieski tekst z mojej poprzedniej wypowiedzi

Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2009-04-12 20:19
autor: pene_czw
Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2009-04-12 21:00
autor: Robert
Ale pytasz "jak sprawdzić stan oleju?". Dokładny opis
wielokrotnie pojawił się na forum. Nie pytałeś "gdzie jest skrzynia i jak wygląda?" Tego rzeczywiście mogło jeszcze nie być...

Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2009-04-12 21:02
autor: pene_czw
A widzisz:D Dopiero z tym zaczynam hehe:D

Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2009-04-12 23:11
autor: Maciucha
Mam nadzieję, że wiesz gdzie jest skrzynia biegów i jak wygląda
Z tyłu skrzyni, od strony ściany grodziowej jest wkręcona linka. Ta żółta strzałka z rysunku mniej więcej pokazuje gdzie. Niestety nie mam w tej chwili zdjęcia, na którym lepiej dałoby się to zobrazować.
Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2009-04-15 23:23
autor: pene_czw
A powiedz mi Maciucha, czy ten drążek czerwony oryginalnie powinien być w naszych zamochodzikach? Ten co łączy te gumy od łożyska amortyzatora? Mi w lewym kole coś strzasznie przy jezdzie ze skrecaniem(w mieście głównie jak sie dużo skreca) trzeszczy i skrzypi bardzo głośno. Po takim awaryjnym hamowaniu i skrecaniu sie to zaczęło. Możliwe ze mi sie to łożysko wyrobiło, albo przez brak tego "CZERWONEGO" wzmocnienia? a Co do skrzyni, to jednak sie sam za to nie biore bo jeszcze popsuje:)
Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2009-04-15 23:27
autor: Kocureq
No i masz, zaraz się będą ludzie pytać o BOVa
Proponuję umieścić gdzieś fotki całkowicie seryjnych silników z każdej wersji silnikowej i na nich pokazywać co i jak

Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2009-04-15 23:34
autor: pene_czw
Dzieki za szybką odpowiedź, ale jak coś wiesz to pomoż ziomek:) Bo sie troche boje jeżdzić po tych dziórach, nie wiem czy mi coś nie pęknie:P Wiem ze to nie ten temat, ale tak wyszło jakoś przez to zdjęcie;)
Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2009-04-15 23:48
autor: Kocureq
Joł, ten czerwony drążek to rozpórka, i nie jest montowany seryjnie. Pozdro zią.
Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2009-08-08 00:25
autor: wojtas89
Witam, dzisiaj jadąc sobie bez większego pośpiechu zablokował mi się drugi bieg i nie moge go wybić, no nie moge zrobić kompletnie nic

Co zrobić żeby biegi mi wróciły? Czy da się wybić ten bieg bez ściągania skrzyni?
Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2009-08-08 20:13
autor: adrian_seki
Proponuję założyć nowy temat o tytule " zablokowany 2-gi bieg co zrobić" bo później będę miał taki problem i będę szukał odp jasnej to ktoś mi powie "przecież było wałkowane gdzieś" a to że tematów takich jak ten jest kilka i mają po kilka stron. Nom. Aha i nie mam pojęcia jak odblokować bieg
ps.
To nic lecę a w poniedziałek wymiana oleju w silniku

10w40 ELF przy 197 tyś km przebiegu

Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2009-08-09 21:34
autor: wojtas89
Nie skorzystam z twojej propozycji

. Jak na razie to ty śmiecisz w temacie

A później będziesz płakał że nie mogłeś
znaleść na forum, jak ktoś będzie wiedział to mi odpisze. Nie ma potrzeby zakładać nowego tematu

Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2009-09-02 01:51
autor: exit
No to czas na mój problem

Chodzi o cieknący olej ze skrzyni biegów spod pokrywy

Tzn. Czy da się bez problemu wymienić ją dostając się od strony kierowcy, odkręcając koło i te plastiki osłaniające ??? I teraz druga ważniejsza kwestia. Czy tam jest uszczelka, jak tak to jaka i gdzie ją można kupić?? Jeśli nie można kupić, to czy obsmarować starą uszczelkę silikonem wysoko temperaturowym (ten czerwony) Założyć i skręcić ile da rade??? Czy jakie inne propozycje???
Proszę o dość szybką odpowiedź, bo już nie wiele mi oleju w skrzyni zostało

heh
A chcę zrobić to w weekend

Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2009-09-02 08:12
autor: Bendek
oryginalnie jest ten dekiel skręcony na bezbarwny sylikon i jeśli dekiel masz nie pogięty to daj sylikon i powinno trzymać...ja dla pewności dałbym uszczelkę dorobioną z cienkiej dyktury plus sylikon...
Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2009-09-02 11:48
autor: exit
A dojdę tam bez problemu od strony koła??? Tzn, odkręcę i zrobię całą resztę?? Czy czekają mnie jakieś większe kombinacje alpejskie

Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2009-09-02 22:59
autor: Jedrek
Wystarczy silikon, ja dawałem ten czerwony do wyższych temperatur i nic nie ciekło.
Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2009-09-03 06:59
autor: Bendek
exit pisze:A dojdę tam bez problemu od strony koła??? Tzn, odkręcę i zrobię całą resztę?? Czy czekają mnie jakieś większe kombinacje alpejskie

wydaje mi się że tak ale do końca nie jestem pewien...
niech sie wypowie ktoś kto robił np 5 bieg...
Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2009-09-03 23:12
autor: adrian_seki
Ja tego nie rozbierałem ale jak zdejmiesz koło to póżniej musisz odkręcić tak plastik i chyba była widoczna cała ta pokrywka - tak mi się kojarzy. Ja nie rozkręcałem bo olej by mi się wylał ale raczej jest dojście
Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2009-09-03 23:15
autor: wojtas89
Po zdjęciu osłony nie powinno być większego problemu z dostaniem się do tej pokrywy. Jedynie to Mcperson może troszke przeszkadzać , ale jest na tyle mniejsca żeby podejść kluczem

Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2010-07-14 23:41
autor: pusher1
Witam mam pytanie odnośnie oleju do skrzyni biegów manual do I gen GT 92 . Mam w swoim probie tą chłodniczkę skrzyni ten filterek i pompke, i teraz chcąc kupić olej jaki mam wybrać w serwisówce piszę że dextron 2 lub 3 a dowiedziałem się też że ma być 75 w90 lepkość a dextron chyba takowej nie ma. Doradźcie coś jak możecie

pozdrawiam
Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2010-07-15 08:48
autor: adrian_seki
Poczekaj na rzetelną odpowiedz jeszcze chwilę bo z tym jest taki problem że głowa mała... Na forum w wielu miejscach pisze że należy lać dextron - no ale to jest płyn od wspomagania. Ja takiego wlałem 1L i odczułem jak biegi zaczeły grzechotać lekko a więc dolałem jeszcze 1L jakiegoś oleju 80w70 czy coś bo taki miałem. Z późniejszych obserwacji forum ktoś pisał że owy dextron jest do skrzyni automatycznych. Wszędzie w katalogach w sklepach jest napisane ze powinien być olej 75w90. Teraz jak będę robił to takiego właśnie wleje a nie jakieś płyny od wspomagania
A tak a propo - czy przy półosiach są jakieś uszczelniacze skrzyni biegów - chyba mi tamtędy cieknie i bym chciał wiedzieć co zamówić a najlepiej jak to coś wygląda w ogóle

Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2010-07-15 10:13
autor: wojtas89
Hey,
wg. katalogów faktycznie do skrzyni powinno się lać 75W90, i ja przynajmniej tak robię.
Jeśli chodzi o uszczelniacze to są, jak potrzebujesz takowych to poczytaj w FAQ temat z kodami części, wrzuciłem tam nr uszczelniaczy Mazdowskich + cena i sklep w jakim kupiłem.
Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2010-07-15 14:45
autor: adrian_seki
wojtas89 pisze:Hey,
wg. katalogów faktycznie do skrzyni powinno się lać 75W90, i ja przynajmniej tak robię.
Jeśli chodzi o uszczelniacze to są, jak potrzebujesz takowych to poczytaj w FAQ temat z kodami części, wrzuciłem tam nr uszczelniaczy Mazdowskich + cena i sklep w jakim kupiłem.
Ale ty podałeś simeringi (to jest uszczelniacz tak) - tylko to występuje tam w skrzyni co wchodzą półosie - lewa i prawa ta sama? To sie wymieni i
rozumię nie będzie ciekło - czy skrzynie trzeba wyjąć / rozebrać do tego?
Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2010-07-15 19:28
autor: wojtas89
Tak, to są uszczelniacze, żeby je wymienić musisz wywalić obydwie półosie. Z krótką nie ma raczej problemu, za to z długą może być nieciekawie , chodzi o łapę łożyska oporowego, jest ona mocowana na 4 śrubach do których dostęp jest tragiczny (co nie znaczy że nie da się tego zrobić

). Ja wymieniałem te uszczelniacze przy okazji przekładki silnika więc miałem piękne podejście.
P.S.
Obydwa uszczelniacze są takie same, lewa i prawa strona niczym się nie różnią.
Re: Problem ze skrzynią I gen.
: 2010-07-16 23:11
autor: Maxxum
Co do oleju w skrzyni - ja lałem ELF Tranself TRZ 75W80 i wszystko ładnie śmiga.