Strona 4 z 11
: 2007-01-08 13:02
autor: RX
: 2007-01-08 17:59
autor: Rozgrzeszony
Mi niestety za przyciemnione szyby zabrali dowód rejestracyjny - i musiałem usunąć folię z bocznych przednich szyb - były tak samo przyciemnione jak tylna

: 2007-01-08 18:23
autor: Sqad
Gorzej jak będą chcieli zabrać dowód za pieca, tego sie nie da zerwać.

: 2007-01-08 18:33
autor: Bogdan9999
Kurcze strasznie podoba mi sie takie przyciemnienie szybek

Szkoda że jest taki durzy problem z wycięciem ich

: 2007-01-08 20:42
autor: RX
Witam,
Za pieca nie powinni zabrać - dają jedyny w Polsce ważny certyfikat dla policji.
Pzdr.
: 2007-01-08 20:47
autor: Ronin
Ja już kupiłem z ciemnymi szybkami. Od wewnątrz ciemne a na zewnątrz dają efekt matowego lustra(coś al'a zdjęcie Drzymka) - ładnie to wygląda szkoda tylko że nie można przyciemnić tak samo przednich bocznych

: 2007-01-09 11:43
autor: R.K
Z tym przyciemnianiem szyb z przodu i na drzwiach, proponuję zwrócić uwagę na przepuszczalność światła po założeniu folii przyciemniającej,musi ona wynosić co najmniej 70% !!!Pamiętajmy że szyby nie są idealnie przezroczyste w probie tylko zielonkawe(przynajmniej u mnie),więc mają ograniczoną przepuszczalność światła bez folii !!! Ja folie musiałem zerwać bo mi nie podbili dowodu rejestracyjnego,przyłożył pan magiczny przyrząd podobny do latarki z obydwu stron szyby i pokazało mu 30% przepuszczalności światła,i oświadczył ze pały też mają takie sprzęty do mierzenia ,i zabiorą mi dowód i tak ! Miałem atest na tą folię ale mogłem se nim tyłek tylko podetrzeć, folie zerwałem i mam problem z dyni.
: 2007-01-09 11:55
autor: Kędziorek
E.K. dobrze gdybyś poczytał cały watek, a nie tylko fragment. Wszystko to co pisałes było poruszane. Probe seryjną przepuszczalność ma bardzo zbliżoną do tej zakazeanej.
: 2007-01-09 13:52
autor: RX
Witam,
Teraz i tak chyba zmienili przepisy - nie wolno stosować folii z przodu i koniec.
Pzdr.
: 2007-01-09 17:14
autor: Sqad
No tak aco jeśli seria ma coś koło 70% a po piecu wyjdzie 30%, robią ci pomiar a ty nawet nie możesz tego zerwać

: 2007-01-09 17:16
autor: Afrael
Z tego co mi wiadomo zabierają dowód?
: 2007-01-09 18:07
autor: Rozgrzeszony
Afrael pisze:Z tego co mi wiadomo zabierają dowód?
Ja miałem zabrany dowód za folie! Ale najlepiej zrobił mój znajomy - jest mechanikiem samochodowym i wiadomo ma kupe części. Miał cinguecento - jechaliśmy na giełdę i oczywiście zatrzymali nas z powodu przyciemnionych bocznych szyb - miał folie. Chcieli zabrać dowód, więc znajomy z tylnego siedzenia wyjoł pałkę i po prostu wybił boczne szyby

: 2007-01-09 18:09
autor: Kędziorek
: 2007-01-09 18:28
autor: Rozgrzeszony
Kędziorek musiał być widzieć mine tych gliniarzy

: 2007-01-09 18:39
autor: Bogdan9999
To wreszcie jak z tm jest przecież jak byśmy mieli na nie atest to co by mogli zrobić nam ?? No chyba nic skoro jest atest zgodny z polskim prawem i wydany przez firmę która wydaje takie atesty ?? Pozdro
: 2007-01-09 20:39
autor: R.K
Atestem można se tyłek podetrzeć! tak było w moim przypadku! po to mają przyrząd do mierzenia przepuszczalności światła - żeby nie czytać atestów! jeśli mogą sprawdzić jaka naprawdę jest przepuszczalność światła przez szybę. Jeśli profesjonalna firma założy folię i wyda atest,to już nie jest profesjonalna-to zwykli naciągacze!

: 2007-01-10 00:42
autor: Bogdan9999
Kurde a kto tu mówi o ... foli ???? Tym chłanem nigdy probka nie oblepię, ja tu mówię tylko i wyłącznie o piecowym przyciemnianiu i nic innego. Pozdro
: 2007-01-10 08:08
autor: RX
Witam,
Z piecem może być inaczej, bo ze środka szyba piecowa wygląda prawie jak normalna, nieprzyciemniona szyba - przepuszczalność może być dużo lepsza (ale nie musi - nie wiem - spekuluje)
Pzdr.
: 2007-01-10 08:08
autor: RX
Witam,
Z piecem może być inaczej, bo ze środka szyba piecowa wygląda prawie jak normalna, nieprzyciemniona szyba - przepuszczalność może być dużo lepsza (ale nie musi - nie wiem - spekuluje)
Pzdr.
: 2007-01-10 08:20
autor: Sqad
RX pisze:Witam,
Z piecem może być inaczej, bo ze środka szyba piecowa wygląda prawie jak normalna, nieprzyciemniona szyba - przepuszczalność może być dużo lepsza (ale nie musi - nie wiem - spekuluje)
Pzdr.
Tylko jak juz pisałem u nas seryjne szyby są na pograniczu legalności.
: 2007-01-10 10:23
autor: Kędziorek
A czy przypadkiem w naszym chorym państwie przepuszczalność nie jest mierzona z zewnątrz do wewnątrz??
: 2007-01-10 10:50
autor: Bogdan9999
hehe a może jeszcze inaczej po rancie mierzą

: 2007-01-10 11:12
autor: Kędziorek
1.Art. 66 ust. 1 pkt 5 prawa o ruchu drogowym " (...) pojazd musi być tak zbudowany, utrzymany i wyposażony, aby korzystanie z niego (...) zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy (...)";
2.Polska norma branżowa nr BN-76/3626-07 określa wymagania dla samochodów osobowych w zakresie widoczności z miejsca kierowcy. Norma ta mówi, że niedopuszczalne jest ograniczenie pola widzenia kierowcy w obrębie kąta widzenia 180 stopni.
3.Przepisy Regulaminu nr 43 EKG ONZ, w których dopuszcza się stosowanie oszklenia o przepuszczalności światła poniżej 70% dla szyb innych niż przednie i nie mające wpływu na pole widzenia kierowcy;
4.Przepisy Regulaminu nr 46 EKG ONZ, dotyczące wymogu wyposażenia samochodu w lusterko wsteczne po prawej stronie, o ile lusterko wewnętrzne nie zapewnia dostatecznej widoczności, co oznacza tyle, że przyciemnienie tylnej szyby wiąże się z obowiązkiem posiadania prawego lusterka wstecznego.
5.Ministerstwo Transportu i Gospodarki Morskiej od 1998 roku wydało stanowisko, że nie ma przeciwwskazań do przyciemniania szyb, z wyjątkiem szyb z przodu pojazdu mających wpływ na pole widzenia kierowcy (czyli szyba przednia i boczne szyby przednie)
Ważne!
Musimy pamiętać że, trakcie okresowego badania technicznego pojazd może mieć wykonaną kontrolę przejrzystości (przepuszczalności) szyb.
Metoda pomiarowa powinna być zgodna z metodą opisaną w Regulaminie Nr 43 Organizacji Narodów Zjednoczonych z dnia 20.03.1958 r. Metoda ta polega na wyznaczeniu stosunku strumienia światła padającego na powierzchnię wejściową szyby do strumienia światła, przechodzącego przez tę szybę. Stosunek tych strumienii powinien być określony w procentach.
Aparatura pomiarowa przeznaczona do badania przejrzystości szyb powinna składać się z oświetlacza wyposażonego w źródło światła o temperaturze barwy 2856 K, co odpowiada światłu dziennemu oraz detektora promieniowania o czułości widmowej odpowiadającej względnej wrażliwości oka ludzkiego dla widzenia dziennego.
Przedstawione założenia są podstawowymi parametrami, jakie musi spełniać przyrząd dokonujący badania
Interpretacja wyników pomiarowych
Zgodnie z obowiązującymi normami przepuszczalność szyb pojazdów powinna wynosić:
ˇ dla szyby przedniej (czołowej) minimum 75 %,
ˇ dla szyb nie będących szybami przednimi (szyby przednie boczne lewa i prawa) minimum 70 %,
ˇ dla szyb nie mających wpływu na pole widzenia kierowcy (szyby tylne boczne lewa i prawa, szyba tylna ogrzewana) dopuszcza się wartość przepuszczalności poniżej 70 %.
Otrzymując wynik pomiaru przepuszczalności danej szyby kwalifikujemy ją do jednej z podanych grup i porównujemy z minimalną dopuszczalną wartością.
: 2007-01-10 11:21
autor: Roswell
Ciężko mi w to uwierzyć że szyba przednia przepuszcza conajmniej 75%

: 2007-01-10 12:05
autor: Voodoo
Roswell pisze:Ciężko mi w to uwierzyć że szyba przednia przepuszcza conajmniej 75%

A dokładniej ma 70%. Sprawdzone na diagnostyce w moim samochodzie. Czołowa ma tyle ile już wcześniej w tym temacie pisałem.