Strona 4 z 5

Re: Piotr0805

: 2021-05-01 07:47
autor: adrian_seki
Honowanie bloku bez wyjęcia tłoków? Dziwne i pytanie czy coś to dało :) Ja w swoim przy 270tys nic nie robiłem było widać jeszcze fabryczne rysy honowania a rant przy głowicy był praktycznie nie do zauważenia. To jest 90rok a nie 2010 gdzie silniki robią z papieru ;)

Re: Piotr0805

: 2021-05-01 17:42
autor: piotr0805
adrian_seki pisze: 2021-05-01 07:47 Honowanie bloku bez wyjęcia tłoków? Dziwne i pytanie czy coś to dało :) Ja w swoim przy 270tys nic nie robiłem było widać jeszcze fabryczne rysy honowania a rant przy głowicy był praktycznie nie do zauważenia. To jest 90rok a nie 2010 gdzie silniki robią z papieru ;)
Tłoki przecież wyjąłem :D

Re: Piotr0805

: 2021-05-03 15:29
autor: adrian_seki
Aha nie widać ze zdjęć :)

Re: Piotr0805

: 2021-05-04 18:20
autor: Romas
Stary, z zalym szacunkiem ale to nie ma nic wspólnego z honowniem, a raczej oczyszczeniem, i lepiej żebyś się nie zdziwił jak pokrzywisz gładź cylindrów, poza tym te mikrorysy które wychodzą po prawdziwej honownicy mają swoje zadanie, a tu...
No nic powodzenia życzę ;)

Re: Piotr0805

: 2021-05-05 07:53
autor: piotr0805
Romas pisze: 2021-05-04 18:20 Stary, z zalym szacunkiem ale to nie ma nic wspólnego z honowniem, a raczej oczyszczeniem, i lepiej żebyś się nie zdziwił jak pokrzywisz gładź cylindrów, poza tym te mikrorysy które wychodzą po prawdziwej honownicy mają swoje zadanie, a tu...
No nic powodzenia życzę ;)
A Ty zawsze pesymista 😛

Re: Piotr0805

: 2021-05-05 08:52
autor: Romas
Raczej realista ;)

Re: Piotr0805

: 2021-05-05 10:35
autor: piotr0805
Romas pisze: 2021-05-05 08:52 Raczej realista ;)
Wszystko się dotrze 😉 nie bój się 😁

Re: Piotr0805

: 2021-05-06 00:29
autor: Bogdan9999
Romas msz racje ale na siłę niema co uszczęśliwiać. Odpali ciśnienia trzymał nie będzie przedmuchy i żrący olej to początek końca tego silnika.

Re: Piotr0805

: 2021-05-06 06:39
autor: piotr0805
Dzięki motywacja do dalszych prac 100%. Wiem że wy wolicie wyzłomować niż robić lub oddać komuś żeby ten się bawił za was. Jak dla mnie zero satysfakcji wtedy. Nie sztuka tylko zmodyfikować gdy ma się dobrą bazę.

Re: Piotr0805

: 2021-05-06 15:03
autor: Spider33
Po zbyt mocnym honowaniu szybko zetrze Ci pierścienie i zacznie brać olej. W razie czego kupisz drugi słupek i tyle ;)

Re: Piotr0805

: 2021-05-06 16:48
autor: piotr0805
Spider33 pisze: 2021-05-06 15:03 Po zbyt mocnym honowaniu szybko zetrze Ci pierścienie i zacznie brać olej. W razie czego kupisz drugi słupek i tyle ;)
Było liźnięte delikatnie i osełki o małej gradacji więc spokojnie 😉

Re: Piotr0805

: 2021-06-26 17:08
autor: piotr0805
Kontynuując remont silnika zająłem się dopasowaniem nowych pierścieni. Celowo zrobiłem nieco ciaśniejsze szczeliny na zamku by pierścienie lepiej się dopasowały do cylindra.

Fordo zabrał stary pierścień do mordoru :)
Obrazek

Kolejnym etapem było wykonanie specjalnej tulei, która pozwoli bardzo łatwo umieścić tłoki w cylindrach.
Ową tuleję wytoczyłem ze stali 40H. Otwór tulei ma wymiar o 0.05mm mniejszy od cylindra po to by nie uszkodzić pierścieni o krawędź cylindra i odwrotnie. Dalej stożek pod kątem 5 stopni co pozwoli lekko i równomiernie zamknąć pierścienie na tłoku i swobodnie wprowadzić do dolnego wymiaru.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Montaż tłoków niezwykle prosty. Wpychamy tłok do tulei tak by dół tłoka wystawał co pozwoli wycentrować tuleję względem cylindra.

Obrazek

Następnie pchamy tłoka w dół i gotowe

Obrazek
Obrazek

Następnymi etapami było zamontowanie nowych panewek, montaż osłony wału korbowego i misy olejowej. Niestety zapomniałem zrobić zdjęć.

Głowica po planowaniu, szlifowaniu zaworów, regeneracji gniazd i wymianie uszczelniaczy:
Obrazek
Obrazek

Montaż głowicy postanowiłem zacząć od przykręcenia do niej kolektora dolotowego przez trudny dostęp do dolnych śrub kolektora gdy głowica jest już na miejscu. Po zamontowaniu głowicy oczywiście nowe uszczelki i pasek.

Obrazek

Po złożeniu silnika wziąłem się za płukanie układu chłodzenia. Następnie zalanie płynami i odpalanie. Silnik, ku mojemu zaskoczeniu, odpalił niemal od pierwszego obrotu po dotarciu na postoju nazajutrz wrócił ze mną do domu ;)
A w domu poznał młodszego brata :D
Obrazek

Re: Piotr0805

: 2021-06-27 22:43
autor: Bogdan9999
Te gładzie cylindrów to jak dla mnie nadają sie do szlifu na nad wymiar widać progi.

Re: Piotr0805

: 2021-06-28 10:52
autor: piotr0805
To nie próg tylko ślad oleju. Po założeniu tłoków i posmarowaniu kręciłem silnikiem. Na siłę szukacie problemu?

Re: Piotr0805

: 2021-06-28 11:30
autor: Maxxum
Fakt - zdjęcie mogło zmylić. Ale Panowie - może by tak pochwalić - bo kawał roboty zrobił chłopak praktycznie własnymi siłami. Warto to docenić. Nie problem oddać do mechanika żeby zrobił za Nas. Czasami trzeba coś zobaczyć na żywo a potem można coś powiedzieć ;)

Re: Piotr0805

: 2021-06-28 17:07
autor: Bogdan9999
Chęci poświęcony czas praca i koszty to zawsze doceniam bo wiem jak to smakuje sam siedzę w tym od dziecka a za mną dziesiątki jak nie setki silników po remontach modyfikacji większych i mniejszych. Jeśli coś piszę to nie po to aby Ci dosrać czy znieważyć wyrosłem dawno z tego. Piszę aby ci doradzić pomóc nakierować a co ty z tym zrobisz twoja sprawa ja za ciebie twojego życia nie przeżyję. Odpaliłeś chodzi ?

Re: Piotr0805

: 2021-06-28 18:47
autor: piotr0805
Odpaliłem i chodzi elegancko

Re: Piotr0805

: 2021-06-28 22:14
autor: lucas
piotr0805 pisze: 2021-06-28 18:47 Odpaliłem i chodzi elegancko
Brawo. Takie rzeczy cieszą najbardziej :)

Re: Piotr0805

: 2021-06-29 23:51
autor: Bogdan9999
Super :)

Re: Piotr0805

: 2021-06-30 16:27
autor: Krxlion
Też chętnie pochwalę poczynania kolegi. Każda próba ratowania tego typu aut jest dla mnie na plus :)

Re: Piotr0805

: 2021-06-30 18:14
autor: piotr0805
Dzięki panowie ;)

Re: Piotr0805

: 2021-07-04 01:26
autor: LukaszV8
Piotrek nie przejmuj się ludźmi. Nie jeden i nie drugi by taką robotę od razu do mechaników oddawał ,a Ty zrobiłeś sam.

Re: Piotr0805

: 2021-07-05 12:56
autor: ellandisan
kurde kawał dobrej roboty, szacun

Re: Piotr0805

: 2021-07-05 19:57
autor: piotr0805
Dzięki koledzy ;)

Tak jak i u większości tak i u mnie legendarne kolanko dolotu dokonało żywota :(
Po nie udanych próbach znalezienia zamiennika PnP jedynym wyjściem pozostało przerobienie dolotu.
Trochę luźnych pomiarów i skompletowałem części tj:
-Silikonowa redukcja 89/70mm
-Silikonowa redukcja 70/45mm
-Kolanko aluminiowe 70mm 90 stopni
-Kilka opasek "T-Clamp"
Obrazek

Z racji że duża redukcja ma trochę większą średnicę niż przepustnica postanowiłem ją nieco skrócić tak by krawędź przepustnicy stykała się z zawężeniem redukcji. Kolanko też wymagało skrócenia gdyż po pierwsze kolidowała z parownikiem gazu a po drugie kąt 90 stopni jest zdecydowanie za duży. Po spasowaniu elementów wyznaczyłem punkt przecięcia oryginalnej rury dolotowej:
Obrazek
Obrazek

Wszytko zmieściło się na styk. Modyfikacja próby przeszła pozytywnie. A tak to finalnie wygląda:
Obrazek
Obrazek

Re: Piotr0805

: 2021-09-09 16:09
autor: piotr0805
Jako że po zmontowaniu wydechu po remoncie silnika pojawiło się sporo przedmuchów jak i urwanych szpilek, gwintów i śrub musiałem co nieco podziałać przy kolektorze nad i pod turbo. Kilka fotek z pierwszego elementu:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak widać po tylu latach temperatura zadziałała. Postanowiłem rozwiercić otwory na większe i nagwintować jako że nie miałem pod ręką lewego wiertła którym mogło by się udać wykręcić zerwane śruby (ten patent z tzw wykrętakami nie zdaje egzaminu bo wkręcając go automatycznie rozpychamy resztę śruby)
Efekty:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

CDN