Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

Gość

Post autor: Gość »

kollek pisze:Ja też mam to samo. To rezystor na 200% i nic innego.

A ja mu to zdiagnozowalem i naprawilem :)...
Gość

Post autor: Gość »

Miałem prawie tak samo. Raz chłodziła super a po paru lub parunastu minutach leciało takie sobie powietrze z nawiewów. Byłem zareklamować to w serwisie klimy i na swój koszt nabijali od nowa :twisted: . Rezultat - jest OK. Przyczyna tego zajwiska - zapowietrzyli układ przy pierwszym nabijaniu. Podejrzewam ze masz to samo.
sereq
Posty: 226
Rejestracja: 2002-09-18 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: sereq »

U mnie jest tak ze im wyzsze obroty tym bardziej chlodzi - czyli jak stoje w korku musze zwiekszyc moc dmuchawy zeby cos poczuc, natomiast jak jade szybko to momentalnie sie robi lodowato.
Pozdrawiam,
sereq / gg: 66423
autko: male z gazem :P
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Moim zdaniem albo jest coś ze sprężarką nie tak albo masz luźny pasek i na wolnych obr. ślizga???
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

Właśnie takie objawy miałem!! Jak darłem szybko to miodzio chłodno w furce jak wolno to bieda.... Zapowietrzony układ. Ale pasek też warto sprawdzić.
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Jutro do tych palantów od klimy pojadę, boję się tylko , ze będą mi wmawiać rózne pierdoły. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie , ale jak byłem nabijać klime to wpuscili mi R134, a przedtem mógł być R12. Podobno przeczyścili cały układ, ale kto ich tam wie. ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

nie mogli wposcic ci innego gazu bo sa innej wielkosci koncowki zaworow (tych przez ktore sie wpuszcza gaz).
natomiast jesli chodzi o czyszcenie ukladu to sprawa wyglada tak ze powinno sie wytworzyc w ukladzie proznie i dopiero wtedy napelnias gazem caly uklad, nie dotyczy to tylko sytuacji gdy ktos chce dolozyc troche gazu do pracujacej juz klimy.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

U mnie pisze, e w aucie jest R12, a mimo to wpuścili mi R134 pasowały końcówki, wątpię aby ktoś je kiedykolwiek przerabiał, zauwazyłem jednak coś dziwnego przy obrotach silnika ok. 2000/min spręzarka załacza się bardzo rzadko, a na wolnych obrotach ma ok. 2 sekund przerwy w pracy, nie wiem jaka moze byc tego przyczyna. Jutro jeszcze raz jade do "fachmanów" od klimy i dam znać co jest grane ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

ja tez nie sadze by ktos przerabial koncówki. ale cos onie Cie kreca (tak mi sie zdaje) jedne z koncowek sa wielkosci wentyla samochodowego a drugie rury 1 calowej.
Wiec nie mozna sie pomylic.

Kurcze a moglismy sie spotkac to bys porownal zalaczanie sprezarki. :(
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

Końcówka do nabijania ma wielkość wentyla(u mnie), a pisze R12, moze tak ma być? Myślę, ze przy najblizszej okazji sie spotkamy, moze znowu bedziesz na Śląsku, albo ja w Łodzi POzdr. ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Awatar użytkownika
Marek
Posty: 42
Rejestracja: 2003-06-07 17:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole-Dobrzeń Wlk.

Nawiew

Post autor: Marek »

Objawy:
Brak nawiewu, wogóle nie działa wentylator na żadnym biegu. A/C świeci i to wszystko.
Wentylator sprawny, ten układ rezystorów drutowych w porządku. Bezpieczniki też. Przekaźniki pod maską są dwa mniejszy i większy, sprawne. Bezpieczniki oczywiście też OK.
Według mnie wszystko wskazuje na ten panel sterujący, ale strasznie pracochłonne jest wyciągnięcie go bo trzeba od cholery rozkręcać z przodu.
Może ktoś wie coś czego ja nie wiem, zanim się za ten panel zabiorę?

Jeszcze dziwna żecz bo nie działa podświetlenie schowka i to na nogi. Oczywiscie żarówki nowe. Może to jest jakoś powiązane?

Jeszcze raz prośba do Mokrego o schematy instalacji elektr. jestem trochę z prądem obeznany, jak będę miał papier to sobie poradzę. :)
PROBZDRAWIAM !
PROBE LX 3.0 V6 USA

GG-1945587
Gość

Re: Nawiew

Post autor: Gość »

Marek pisze:Objawy:
Brak nawiewu, wogóle nie działa wentylator na żadnym biegu. A/C świeci i to wszystko.
Wentylator sprawny, ten układ rezystorów drutowych w porządku. Bezpieczniki też. Przekaźniki pod maską są dwa mniejszy i większy, sprawne. Bezpieczniki oczywiście też OK.
Z tego co piszesz to by jednak wygladalo na ten reystor drutowy, jak sie przeapali to wlasnie nie dziala wentylator na tych biegach na ktorych swieci kontrolka od klimy :)... Acha, jak masz takie rezystory zielone (to sa drutowe ale zalane ceramicznie) to jak sie przeapala to nie widac tego !!! Na normalnym drutowym widac ze jest przerwa, a na ceramicznym nie !!! Obstawial bym dalej ten rezystor... Schenmaty poszukam i podesle...
Awatar użytkownika
Marek
Posty: 42
Rejestracja: 2003-06-07 17:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole-Dobrzeń Wlk.

Post autor: Marek »

:D jestem elektronikiem i wiem jak wygląda rezystor i jak się go sprawdza :D Na 100% to nie to bo mam już teraz dwa komplety, załatwiłem sobie bo po czytaniu forum byłem pewny że to właśnie uszkodzenie tych rezystorów, wszystkie objawy na to wskazywały. Ale jednak nie, dlatego szukam dalej i wszystko mi wygląda na ten panel ale wolałbym żeby się nie okazało że to jakaś pierdoła a ja pół dnia rozbierałem tapicerkę bo ten panel to niech ich szczyści żeby go wydobyć!
A przy okazji moze ktoś już to wyciągał i ma jakieś sugestie? Bo wczoraj to prawie doktorat napisałem :?
PROBZDRAWIAM !
PROBE LX 3.0 V6 USA

GG-1945587
Gość

Post autor: Gość »

No popatrz, ja tez jestem elektronikiem (przynajmniej z zawodu :)) i tez juz ma dwa komplety tych rezystorow :). Do glowy przychodzi mi jeszcze jedno. W ten rezystor wpinane sa dwie wtyczki i taka zworka (kabelek). Jak sie wypnie ta zworke to nawiew przestaje dzialac. Moze ona u ciebie nie styka ??? Wyciagnij ja i przeczysc styki. Bycmoze pomoze, ale na pewno nie zaszkodzi :)...
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

A propos rezystora... Ma ktos pomysl czym go zlutowac? Ponoc sa jakies stopy, ktorymi to mozna lutowac ale tylko slyszalem... Ja swoj mam juz tak pokruszony, ze musialem sobie jeden zwoj wymienic na drut... I wlasnie tu tez mam pytanie... Jakie powinny byc opory na poszczegolnych zwojach? teraz na I i II biegu mam te sama predkosc :(
Czy mozna wogole to gdzies tanio kupic? Znudzilo mnie juz naprawianie tego paskudztwa raz na na 2 miesiace :)
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Gość

Post autor: Gość »

Ja sobie poradzizlem w ten sposob, ze kupilem w sklepie elektroniczym rezyskor mocy, bodajrze 9 watt (podobno tam ma byc okolo 5 watt ale takiego nie mieli) i rezystancji okolo 2 ohmy. I wlasnie i taki wlutowalem. Dziala na razie bez zadnych problemow. Jak bede mial chwile to pomierze kazdy z tych rezystorow i podam wartosci...
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Było by fajnie :) Też będę musiał sobie kupić :)
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Awatar użytkownika
Marek
Posty: 42
Rejestracja: 2003-06-07 17:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole-Dobrzeń Wlk.

Post autor: Marek »

Ach panowie teraz to już jestem gość :D dzięki naszemu wspaniałemu koledze Rafałowi mam całą serwisówkę a tam wszystkie potrzebne schematy :!: :!: :!:
Zaraz idę walczyć z tym nawiewem :) Już nie ma szukania po omacku.

Dzięki Mokry za sugestię z tą zworką, sprawdzę to. A i już nie potrzebuję schematów.

flanker nie lutuj tego, jak dam radę to ci załatwię tą pierdółkę,
PROBZDRAWIAM !
PROBE LX 3.0 V6 USA

GG-1945587
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Byłbym ogromnie dzwięczny :)
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Gość

Post autor: Gość »

Ta pierdulka to kusztuje w Ford EuroCar 200zl razem ze sprowadzeniem. W JC nie maja, przynajmniej w krakowie. Udalo mi sie kupic urzywke za 50 zl, ale pochodzila tydzien! A ten co przelutowalem chodzi super do dzisiaj, a kosztowalo mnie to 1 zl :)...
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

no właśnie... Wszystko kwestia ceny... W życiu bym nie dał 200 zł za kilka drutów he he :)
Marek: zobacz za ile mozesz załatwić

Mokry: jak będziesz miał chwilkę to zrób pomiary :) Myślę, że warto umieścić takie informacje w serwisie www.performanceprobe.pl w dziale zrób to sam :)
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Gość

Dmuchawa

Post autor: Gość »

Witam!
Mam maly (przynajmniej tak mi sie wydaje) PROBLEM :cry:
Jechalem sobie ostatnio moim Probem i wjechalem w dziure i zaraz po tym przestala mi chodzic dmuchawa a tak wprzwdzie szybkosc dmuchawy gdy podlaczylem bezposrednio do akumulatora to chodzila :P a na pokretle nic :cry:
Pomozcie! Co to moze byc
Awatar użytkownika
Easy Rider
Posty: 578
Rejestracja: 2002-12-27 15:30
Samochód: brak
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: Easy Rider »

czy może to być wina rezystora? ER
Easy Rider GG 4443928


pjlkwk@onet.eu 2,5 '93
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

pierwsze radzilbym wszystkie kableki posprawdzac bo moze ktorys spadl jesli po podlaczeniu do przelacznika pradu prosto z aku nie ma nic na wyjsciu to moze byc lekka lipa ale na zadnym biegu nie dzaiala czy tylko sie skonczyla regulacja bo jak na zadnym to gdzies jest przerwa mierniczek w dlon i do dziela
pozdrawiam i zycze sukcesu
Gość

Post autor: Gość »

Niestety wszystkie biegi nie dzialaja :cry: a czy moze to byc wina przekaznika ??
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”