Strona 4 z 22
: 2003-06-10 18:24
autor: Gość
kollek pisze:Ja też mam to samo. To rezystor na 200% i nic innego.
A ja mu to zdiagnozowalem i naprawilem

...
: 2003-06-11 10:18
autor: Gość
Miałem prawie tak samo. Raz chłodziła super a po paru lub parunastu minutach leciało takie sobie powietrze z nawiewów. Byłem zareklamować to w serwisie klimy i na swój koszt nabijali od nowa

. Rezultat - jest OK. Przyczyna tego zajwiska - zapowietrzyli układ przy pierwszym nabijaniu. Podejrzewam ze masz to samo.
: 2003-06-11 11:45
autor: sereq
U mnie jest tak ze im wyzsze obroty tym bardziej chlodzi - czyli jak stoje w korku musze zwiekszyc moc dmuchawy zeby cos poczuc, natomiast jak jade szybko to momentalnie sie robi lodowato.
: 2003-06-11 11:53
autor: kollek
Moim zdaniem albo jest coś ze sprężarką nie tak albo masz luźny pasek i na wolnych obr. ślizga???
: 2003-06-11 11:59
autor: Gość
Właśnie takie objawy miałem!! Jak darłem szybko to miodzio chłodno w furce jak wolno to bieda.... Zapowietrzony układ. Ale pasek też warto sprawdzić.
: 2003-06-11 23:02
autor: Easy Rider
Jutro do tych palantów od klimy pojadę, boję się tylko , ze będą mi wmawiać rózne pierdoły. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie , ale jak byłem nabijać klime to wpuscili mi R134, a przedtem mógł być R12. Podobno przeczyścili cały układ, ale kto ich tam wie. ER
: 2003-06-12 07:39
autor: wingerman
nie mogli wposcic ci innego gazu bo sa innej wielkosci koncowki zaworow (tych przez ktore sie wpuszcza gaz).
natomiast jesli chodzi o czyszcenie ukladu to sprawa wyglada tak ze powinno sie wytworzyc w ukladzie proznie i dopiero wtedy napelnias gazem caly uklad, nie dotyczy to tylko sytuacji gdy ktos chce dolozyc troche gazu do pracujacej juz klimy.
: 2003-06-12 22:55
autor: Easy Rider
U mnie pisze, e w aucie jest R12, a mimo to wpuścili mi R134 pasowały końcówki, wątpię aby ktoś je kiedykolwiek przerabiał, zauwazyłem jednak coś dziwnego przy obrotach silnika ok. 2000/min spręzarka załacza się bardzo rzadko, a na wolnych obrotach ma ok. 2 sekund przerwy w pracy, nie wiem jaka moze byc tego przyczyna. Jutro jeszcze raz jade do "fachmanów" od klimy i dam znać co jest grane ER
: 2003-06-13 08:56
autor: wingerman
ja tez nie sadze by ktos przerabial koncówki. ale cos onie Cie kreca (tak mi sie zdaje) jedne z koncowek sa wielkosci wentyla samochodowego a drugie rury 1 calowej.
Wiec nie mozna sie pomylic.
Kurcze a moglismy sie spotkac to bys porownal zalaczanie sprezarki.

: 2003-06-13 13:32
autor: Easy Rider
Końcówka do nabijania ma wielkość wentyla(u mnie), a pisze R12, moze tak ma być? Myślę, ze przy najblizszej okazji sie spotkamy, moze znowu bedziesz na Śląsku, albo ja w Łodzi POzdr. ER
Nawiew
: 2003-07-21 22:18
autor: Marek
Objawy:
Brak nawiewu, wogóle nie działa wentylator na żadnym biegu. A/C świeci i to wszystko.
Wentylator sprawny, ten układ rezystorów drutowych w porządku. Bezpieczniki też. Przekaźniki pod maską są dwa mniejszy i większy, sprawne. Bezpieczniki oczywiście też OK.
Według mnie wszystko wskazuje na ten panel sterujący, ale strasznie pracochłonne jest wyciągnięcie go bo trzeba od cholery rozkręcać z przodu.
Może ktoś wie coś czego ja nie wiem, zanim się za ten panel zabiorę?
Jeszcze dziwna żecz bo nie działa podświetlenie schowka i to na nogi. Oczywiscie żarówki nowe. Może to jest jakoś powiązane?
Jeszcze raz prośba do Mokrego o schematy instalacji elektr. jestem trochę z prądem obeznany, jak będę miał papier to sobie poradzę.

Re: Nawiew
: 2003-07-22 00:29
autor: Gość
Marek pisze:Objawy:
Brak nawiewu, wogóle nie działa wentylator na żadnym biegu. A/C świeci i to wszystko.
Wentylator sprawny, ten układ rezystorów drutowych w porządku. Bezpieczniki też. Przekaźniki pod maską są dwa mniejszy i większy, sprawne. Bezpieczniki oczywiście też OK.
Z tego co piszesz to by jednak wygladalo na ten reystor drutowy, jak sie przeapali to wlasnie nie dziala wentylator na tych biegach na ktorych swieci kontrolka od klimy

... Acha, jak masz takie rezystory zielone (to sa drutowe ale zalane ceramicznie) to jak sie przeapala to nie widac tego !!! Na normalnym drutowym widac ze jest przerwa, a na ceramicznym nie !!! Obstawial bym dalej ten rezystor... Schenmaty poszukam i podesle...
: 2003-07-22 15:46
autor: Marek

jestem elektronikiem i wiem jak wygląda rezystor i jak się go sprawdza

Na 100% to nie to bo mam już teraz dwa komplety, załatwiłem sobie bo po czytaniu forum byłem pewny że to właśnie uszkodzenie tych rezystorów, wszystkie objawy na to wskazywały. Ale jednak nie, dlatego szukam dalej i wszystko mi wygląda na ten panel ale wolałbym żeby się nie okazało że to jakaś pierdoła a ja pół dnia rozbierałem tapicerkę bo ten panel to niech ich szczyści żeby go wydobyć!
A przy okazji moze ktoś już to wyciągał i ma jakieś sugestie? Bo wczoraj to prawie doktorat napisałem

: 2003-07-23 00:29
autor: Gość
No popatrz, ja tez jestem elektronikiem (przynajmniej z zawodu

) i tez juz ma dwa komplety tych rezystorow

. Do glowy przychodzi mi jeszcze jedno. W ten rezystor wpinane sa dwie wtyczki i taka zworka (kabelek). Jak sie wypnie ta zworke to nawiew przestaje dzialac. Moze ona u ciebie nie styka ??? Wyciagnij ja i przeczysc styki. Bycmoze pomoze, ale na pewno nie zaszkodzi

...
: 2003-07-23 08:29
autor: flanker
A propos rezystora... Ma ktos pomysl czym go zlutowac? Ponoc sa jakies stopy, ktorymi to mozna lutowac ale tylko slyszalem... Ja swoj mam juz tak pokruszony, ze musialem sobie jeden zwoj wymienic na drut... I wlasnie tu tez mam pytanie... Jakie powinny byc opory na poszczegolnych zwojach? teraz na I i II biegu mam te sama predkosc

Czy mozna wogole to gdzies tanio kupic? Znudzilo mnie juz naprawianie tego paskudztwa raz na na 2 miesiace

: 2003-07-23 13:52
autor: Gość
Ja sobie poradzizlem w ten sposob, ze kupilem w sklepie elektroniczym rezyskor mocy, bodajrze 9 watt (podobno tam ma byc okolo 5 watt ale takiego nie mieli) i rezystancji okolo 2 ohmy. I wlasnie i taki wlutowalem. Dziala na razie bez zadnych problemow. Jak bede mial chwile to pomierze kazdy z tych rezystorow i podam wartosci...
: 2003-07-23 15:02
autor: flanker
Było by fajnie

Też będę musiał sobie kupić

: 2003-07-23 15:36
autor: Marek
Ach panowie teraz to już jestem gość

dzięki naszemu wspaniałemu koledze Rafałowi mam całą serwisówkę a tam wszystkie potrzebne schematy
Zaraz idę walczyć z tym nawiewem

Już nie ma szukania po omacku.
Dzięki Mokry za sugestię z tą zworką, sprawdzę to. A i już nie potrzebuję schematów.
flanker nie lutuj tego, jak dam radę to ci załatwię tą pierdółkę,
: 2003-07-23 22:30
autor: flanker
Byłbym ogromnie dzwięczny

: 2003-07-24 00:10
autor: Gość
Ta pierdulka to kusztuje w Ford EuroCar 200zl razem ze sprowadzeniem. W JC nie maja, przynajmniej w krakowie. Udalo mi sie kupic urzywke za 50 zl, ale pochodzila tydzien! A ten co przelutowalem chodzi super do dzisiaj, a kosztowalo mnie to 1 zl

...
: 2003-07-24 11:01
autor: flanker
no właśnie... Wszystko kwestia ceny... W życiu bym nie dał 200 zł za kilka drutów he he
Marek: zobacz za ile mozesz załatwić
Mokry: jak będziesz miał chwilkę to zrób pomiary

Myślę, że warto umieścić takie informacje w serwisie
www.performanceprobe.pl w dziale zrób to sam

Dmuchawa
: 2003-11-10 19:54
autor: Gość
Witam!
Mam maly (przynajmniej tak mi sie wydaje) PROBLEM
Jechalem sobie ostatnio moim Probem i wjechalem w dziure i zaraz po tym przestala mi chodzic dmuchawa a tak wprzwdzie szybkosc dmuchawy gdy podlaczylem bezposrednio do akumulatora to chodzila

a na pokretle nic
Pomozcie! Co to moze byc
: 2003-11-11 19:03
autor: Easy Rider
czy może to być wina rezystora? ER
: 2003-11-11 19:31
autor: Quaki
pierwsze radzilbym wszystkie kableki posprawdzac bo moze ktorys spadl jesli po podlaczeniu do przelacznika pradu prosto z aku nie ma nic na wyjsciu to moze byc lekka lipa ale na zadnym biegu nie dzaiala czy tylko sie skonczyla regulacja bo jak na zadnym to gdzies jest przerwa mierniczek w dlon i do dziela
pozdrawiam i zycze sukcesu
: 2003-11-12 08:47
autor: Gość
Niestety wszystkie biegi nie dzialaja

a czy moze to byc wina przekaznika ??