Strona 4 z 7
: 2005-11-15 15:08
autor: ZENiTH
Podejrzewam że to pompa. więc masz dwie możliwości:
1. regenerować pompę (to bym zrobił)
2. Zamiast płynu wlać bardzo rzadki olej dowolny mineralny, podniesie się ciśnienie w układzie.
: 2007-01-29 19:18
autor: Lisiu
witam.
po wypadku miałem zemontowaną pompę wspomagania, teraz wszystko jest złożone spowrotem, zalane nowym olejem ale wspomaganie chodzi ciężej niż przedtem.
teraz moje pytanie: czy trzeba odpwoetrzyć układ wspomagania czy sam sie odpowietrza? jeżeli trzeba to jak to zrobić
pozdro
: 2007-01-29 19:51
autor: piotrek
Luzujesz nakrętke na przewodzie przy maglu
bez odpalania auta kręcisz na przemian kilka razy płyn zacznie wyciekać
i dokręcasz
potem odpalasz autko i kręcisz kierownicą na przemian kilka razy
ja tak robiłem i wspomaganie chodzi elegancko
: 2007-01-29 20:18
autor: Bogdan9999
Ja tam po zalaniu nowego płynu nie odkręcałem żadnych śrub po prostu sam mi sie odpowietrzył układ i chodzi miodzio. Dodam ze płyn miałem spuszczony ze wszystkiego czego mogłem spuścić. Pozdro
: 2007-01-30 02:14
autor: kicur
w pompie wspomagania jest zaworek ktory nie dopuszcza by cisnienie bylo zbyt wysokie i powoduje ze sila wspomagania nie zalezy od obrotow silnika - moze byc zasyfiony i nie puszcza dlatego bym go sprawdzil na twoim miejscu - jest przy przy polaczeniu weza z pompa - po drugie nie wiem jak w LX ale w GT przy maglu jest elektrozawor ktory po pierwsze zalacza wspomaganie a po drugie reguluje jego sile tyle ze to bardzo dziwny elektrozawor bo jest regulowany też cisnieniowo (szczerze mowiac to go jeszcze nie rozpracowalem
) no i ostatnia rzecz - przy magli jest tez takie male gównienko -czujnik cisnienia w ukladzie i ona tez moze miec wplyw na sile wspomagania gdy jest uszkodzony - nie wiem czy tez dwie ostatnie rzeczy wystepuja w LX ale ta pierwsza byc musi bo w przeciwnym wypadku jakbys przegazowal to moglbys krecic kierownica jednym palcem a tak nie jest
: 2007-01-30 08:32
autor: wacek
Kicur w GT jest „komputer” z 3 możliwościami regulacji siły wspomagania dlatego jest elektrozawór, czujnik itp.
Trochę to skomplikowane
: 2007-10-16 20:20
autor: Xp
witam.
Mam problm ze wspomaganiem.najpierw zaczelo ono z czasem ciezko chodzic,z kazdym dniem coraz ciezej i tak dalej az wogole go juz nie mam
plyn jest.. bardzo dawno nie byl wymieniany,ani tez nie dolewalem..ale fakt faktem ze dalej on sie znajduje w zbiorniczku,a mi sie zdaje ze powinien sie zuzywac i ubywac. zapewne mi pompa siadla ale jak to sprawdzic czy tak jest(czy jest to wogole mozliwe sprawdzenie czy pompa jest na chodzie??)a czy istnieje mozliwosc odciecia zasilania od pompy?bo jak sobie przypominam to jakis czas temu wpadlem w niezla dziure na drodze (myslalem ze mi kolo nawet urwalo;/)przed tym zdarzeniem wszystko bylo oki.... wiec bylbym wdzieczny za wszelkie pomocne sugestie ,rady dotyczace czy bawic sie w wymiane tej pompy czy innych podzespolow.
z gory dzieki.
pozdro
: 2007-10-16 22:24
autor: piotrek
Sprawdz czy przy maglownicy czy niema wycieków (osłony gumowe) to takie pierwsze objawy ciężko chodzącego wspomagania
pompa jak siądzie to powinna strasznie hałasować (chociaż nie zawsze)
a jak chcesz odciąć pompę to zrzuć pasek i tyle
na razie jeżeli nie cieknie maglownica i jeżeli niema ubytku wymień płyn
: 2007-10-17 10:43
autor: Robert
Skoro nie ubywa Ci płynu, to może zgnieciona jest któraś z rurek?
: 2008-03-20 20:14
autor: davidlive
Jakie jest cisnienie oleju w chłodnicyi zbiorniczku układu wspomagania???
wymieniałem dziś w autku KUBY ta chłodniczke (dorabiałem właściewie z miedzianej rurki), i jestem tam jest cisnienie, nie na magłownicy czy na pompie tylko w samym zbiorniczku i chłodniczce.
p.
: 2008-03-20 22:12
autor: piotrek
a odpowietrzyłeś
: 2008-03-20 22:23
autor: davidlive
odpowietrzenie to swoja droga
: 2008-03-20 22:27
autor: Destroyer
Jak mi się ta chłodniczka rozsypała ze starości to po prostu ją wywaliłem a wężyki połączyłem od razu ze sobą bez tego obejścia. Jest tak już od bodajże lipca czy sierpnia i wspomaganie śmiga tak jak powinno.
: 2008-03-20 22:30
autor: davidlive
: 2008-03-20 22:33
autor: piotrek
czy wspomaganie chodziło ciężko czy lekko przed wymianą owej rurki
i jaki jest teraz objaw bo z tym ciśnieniem to cie nie rozumie
i jak odpowietrzałeś
: 2008-03-20 22:46
autor: davidlive
nie odpowietrzałem nic, po prostu sie pytam jakie tam jest cisnienie przy pracy że tak powiem .
tylko o to mi chodzi, chce tylko wiedziec jakie tam jest cisnienie nic wiecej
: 2008-03-21 00:31
autor: Destroyer
Nie oleju nie gotuje. Kiedyś właśnie po tej kombinacji sprawdzałem czy nic się złego nie dzieje, no bo jednak chłodnica, jak sama nazwa wskazuje, służy do chłodzenia. A tutaj została właśnie wymontowana. Wszystko jest jak najbardziej ok. Wspomaganie nie słabnie po dłuższej jeździe ani pompa nie chodzi głośniej. Nawet olej w zbiorniczku nie jest jakiś tam gorący czy bardzo ciepły albo spieniony. Ma normalną temperaturę tzn jest taki lekko ciepły. Wydaje mi się że ta chłodnica pełniła jakąś taką raczej prowizoryczną funkcję, no bo tam nawet nie ma bezpośredniego dolotu powietrza, a jeżeli coś miało by się grzać jakoś tak mocno to wymagało by chociaż takiej chłodniczki jaka chłodzi olej w skrzyni. A pół metra rurki o grubości nie całego centymetra to chyba raczej niewiele może schłodzić zwłaszcza że jest schowana pod błotnikiem i za całą resztą.
: 2008-09-20 09:38
autor: szarak
mam, prośbę mógłby ktoś mi podrzucić schemat układu wspomagania kierownicy ? bo kurcze gubię płyn i chciałbym się dowiedzieć co to za przewód z którego mi tak cieknie :/
Dzięki z góry i pozdrawiam.
: 2008-09-20 12:02
autor: Robert
Schemat znajdziesz w wątku "Wspomaganie" (z lutego 2005), a z czego cieknie (najprawdopodobniej) w "Dziwny wyciek - chłodnica wspomagania?" (z listopada 2004). Oba w tym dziale. Więcej wytrwałości w szukaniu.
Re: Wspomaganie
: 2009-07-31 14:41
autor: dudus
witam
moze mi ktos tutaj odpowie?
jaki ma byc ten elektrozawor znajdujacy sie miedzy pompa wspomagania a maglownica w 1generacji GT
jakis typ, oznaczenie, zdjecie, rysunek, numer albo cuś
jaki opor ma cewka
bo przy moim, w ogole, nie dzialajacym wspomaganiu glownym podejrzanym jest wlasnie on
a co wiecej cewka na nim nie ma przejscia elektrycznego
pozdrawiam
no wiec odpowiadam na swoje pytania dla potomnych
to cos co potocznie tutaj nazywane elektrozaworem (w 1gen GT na wezu zasilajacym uklad - czyli od pompy) jest niczym innym jak najzwyklejszym czujnikiem cisnienia, ktory informuje komputer ze takowe wystepuje w ukladzie
na schemacie nr c136 blok A20 z roku 90 (chyba tylko w sprzetach z koputerem od wspomagania)
a dopiero przy samej maglownicy jest zawor puszczajacy cisnienie na uklad (czego mysle, ze nie wyczytalem miedzy wierszami na forum
)
na schemacie nr c101 blok A30 z roku 90
u mnie po podaqniu zasilania bezposrednio z aku wspomaganie ruszylo jak szalone ale... dalej komp go sam nie zalacza
wiec jak tylko uruchomie to jak bozia (konstruktorzy z madzio-forda) nakazala opisze co bylo i moze jakiesik fotki tez bedą - co gdzie i jak
Re: Wspomaganie
: 2009-08-29 01:53
autor: archeolog
Mi powyżej 60km/chyba wyłącza wspome nie jestem pewien bo wiem ze ciśnienie spada wraz z prędkością ale do takiego stopnia ?? przełącznik jest na soft
Re: Wspomaganie
: 2009-08-29 10:21
autor: adrian_seki
Ja właśnie wyłączę
tą regulacje wspomagania bo mnie to drażni i chcę mieć cały czas na full wspomaganie.
Re: Wspomaganie
: 2009-08-29 19:42
autor: dudus
Ja właśnie wyłączę tą regulacje wspomagania bo mnie to drażni i chcę mieć cały czas na full wspomaganie.
wejdz na :
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 5&start=75
Re: Wspomaganie
: 2009-08-29 20:12
autor: adrian_seki
Nie widzę powiązania
ale dzięki
Re: Wspomaganie
: 2009-08-30 02:19
autor: archeolog
na 100% ktoś napisał trzeba kilka przewodów we wtyczce kompa wspomy zmostkować poszukaj ....