Strona 4 z 8

: 2006-05-19 19:08
autor: wingerman
sliwka
wiecej to jakies cisnienie tam panuje i to chyba tez jest bardzo waznym elementem nie mozna nabic klimy na obojetne cisnienie hehe Pozdrawiam
Jesssuuuuu... |(*,) przeczytaj jakie rzeczy wypisujesz. Zapoznaj sie z obszernymi tematami o klimach ktore znajdziesz na naszym forum. Jak narazie to niewiele wiesz a informacje jakie dostajesz traktujesz jako nieistotne.
Zastanow sie :-k

: 2006-05-19 19:11
autor: Sqad
Co do ilości gazu w układzie w jedynkach są na klapie od spodu, wchodzi ponad kilo.

: 2006-05-19 22:11
autor: Miru
Do jedynki wchodzi 0,95 kg. Tak jest napisane na naklejce na masce i tak jest w praktyce - właśnie przed chwilą wróciłem od "mechaniora klimatyzacyjnego". Zrobił próżnię, wpuścił ok. 0,75 kg, po czym odpaliłem auto i weszło jeszcze 0.20 kg.
I tutaj mam wielką prośbę o radę. Sprężarka pracuje wzorowo, wiatrak też - z tym że tylko i wyłącznie na 1 biegu nawiewu. Gdy chcę przełączyć na 2,3 lub 4 gaśnie kontrolka A/C i milknie sprężarka. Chyba tak być nie powinno? Miał ktoś taki problem? Mechanik stwierdził że może coś nie tak z panelem sterującym (pokrętło nawiewu i przycisk A/C) Ma rację?
Póki co - zero radochy z klimy - na pierwszym stopniu nawiewu prawie w ogóle nie wydmuchuje zimna.

: 2006-05-19 22:20
autor: ad81
szybkę otwórz :D :D :D :D

: 2006-05-19 22:31
autor: Sqad
Miru pisze:Do jedynki wchodzi 0,95 kg. Tak jest napisane na naklejce na masce i tak jest w praktyce - właśnie przed chwilą wróciłem od "mechaniora klimatyzacyjnego". Zrobił próżnię, wpuścił ok. 0,75 kg, po czym odpaliłem auto i weszło jeszcze 0.20 kg.
I tutaj mam wielką prośbę o radę. Sprężarka pracuje wzorowo, wiatrak też - z tym że tylko i wyłącznie na 1 biegu nawiewu. Gdy chcę przełączyć na 2,3 lub 4 gaśnie kontrolka A/C i milknie sprężarka. Chyba tak być nie powinno? Miał ktoś taki problem? Mechanik stwierdził że może coś nie tak z panelem sterującym (pokrętło nawiewu i przycisk A/C) Ma rację?
Póki co - zero radochy z klimy - na pierwszym stopniu nawiewu prawie w ogóle nie wydmuchuje zimna.
Sprawdź oporniki od biegów, znajdują się przy wirniku dmuchawy w okolicach schowka a w zasadzie za schowkiem dojście jest od spodu.
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4994

: 2006-05-20 00:17
autor: Miru
Wielkie dzięki za szybką pomoc. Właśnie u mnie jest ten objaw. Na pierwszym biegu nie działa nadmuch a klima pracuje. Zabieram się za oporniki.

: 2006-05-25 21:22
autor: kosmita
Koledzy czy przekaźnik od klimy to napewno B458 2J-20 czy dostane go w sklepach i ile moze tak orientacyjnie kosztować?

: 2006-05-25 23:09
autor: waluś
a nie H270 ??

: 2006-05-25 23:43
autor: skorik
kosmita pisze:Koledzy czy przekaźnik od klimy to napewno B485 2J-20 czy dostane go w sklepach i ile moze tak orientacyjnie kosztować?
w sklepach dostaniesz inny - zamiennik. Przekaźnik to przekaźnik. Zbliżony prąd obciążenia styków i tyle. I może być praktycznie dowolny...

: 2006-07-21 15:08
autor: scRaff
A ja odpowiem na to pytanie. Wiem bo kupiłem tego probka:P
1. Walnięty przekaznik
2. Kabelek od włącznika był przerwany.(naprawione)
Klima działa jak należy
Pozdro RAfał

: 2006-07-21 19:28
autor: PIOTR WROCLAW
Ucekl ci gaz,albo przekaznik

: 2006-07-22 09:01
autor: BALA
Witam wszystkich,też wałkuję ten temat,napełniłem klimę,włącznik włączenia klimy reaguję raczej prawidłowo,ale jest jedno nie tak,otóż bezpiecznik 20A w komorze silnika,był spalony i gdy go wymieniłem zaczął chodzić wentylator na chłodnicy od klimy i w tym samym momencie zadziałało sprzęgło na sprężarce i tym sposobem bardzo ładnie chłodziła klima,problemem jest tylko to,że ona chodzi cały czas bez jakichkolwiek przystanków,a z tego co wiem to powinna co jakiś rozłączyć sprzęgło,czy to jest wina przekaźnika?no i gdzie on jest usytuowany,czy może jeszcze coś innego.
Dodam,że teraz jezdze 2.2 GT z 91.

: 2006-07-22 09:40
autor: Maciucha
BALA pisze:Witam wszystkich,też wałkuję ten temat,napełniłem klimę,włącznik włączenia klimy reaguję raczej prawidłowo,ale jest jedno nie tak,otóż bezpiecznik 20A w komorze silnika,był spalony i gdy go wymieniłem zaczął chodzić wentylator na chłodnicy od klimy i w tym samym momencie zadziałało sprzęgło na sprężarce i tym sposobem bardzo ładnie chłodziła klima,problemem jest tylko to,że ona chodzi cały czas bez jakichkolwiek przystanków,a z tego co wiem to powinna co jakiś rozłączyć sprzęgło,czy to jest wina przekaźnika?no i gdzie on jest usytuowany,czy może jeszcze coś innego.
Dodam,że teraz jezdze 2.2 GT z 91.
Sprawdź presostat, to taki wyłącznik na dużej metalowej bańce w okolicy podszybia z prawej strony samochodu. Po wyciągnięciu wtyczki, klima nie ma prawa się załączyć. On właśnie jest odpowiedzialny za sterowanie przekaźnikiem.

: 2006-07-22 10:16
autor: BALA
Dzięki i za tą podpowiedz,interesuję mnie jeszcze gdzie jest ten przekaźnik o którym klubowicze piszą B458 2J-20,czy też ten H270,bo było też tak,że nie było w układzie czynnika,a gdy wymieniłem ten 20A bezpiecznik to sprzęgło i wentylator też chodziły o co tu chodzi?

: 2006-07-22 10:20
autor: Maciucha
Jutro będę w Toruniu, to może się spotkamy? Po tym co piszesz to na 90% presostat.

: 2006-07-22 11:58
autor: BALA
Podaj mi numer telefonu,to zadzwonię.bo nie wiem co do jutra.

: 2006-07-22 12:06
autor: york
przekaznik od klimy powinien byc przykrecony blaszka do tej belki ktora widzisz po otwarciu klapy silnika (trzyma sie jej chlodnica) i patrzac od przodu po jej lewej stronie powinien byc przekaznik w kondonie przykrecony blaszka.ma 6 nozek ktore lubia sie zasyfiac.ja zmienialem wszystkie wsowki ale u mnie nie dzialala wogole

: 2006-07-22 12:40
autor: Maciucha
BALA pisze:Podaj mi numer telefonu,to zadzwonię.bo nie wiem co do jutra.
Poszło na PW. Ja Twój o ile nie zmieniałeś od czerwca to mam 8)

: 2007-05-11 14:40
autor: migol
a ile kosztuje zmiana z R12 na jakis ekologiczny czynnik (chyba R134)?
slyszalem ze zmieniaja tez jakies "bebechy" w instalacji...

: 2007-05-11 15:26
autor: Mr. Cynk
eeeee tam :)


olać, jedziesz do warsztatu od klimatyzacji i powinni coś z tym zrobić.

nie jest tak że nie wolno tego używać i koniec. jeśłi masz urządzenie na r12 to masz prawo je używać dopóki będzie w stanie działać bo kupiłeś je legalnie i w normalnej sprzedaży.

zatem generalnie dopełniają klime r12 ale często lubią pogadać bo zawsze parę złotych ukręcą na tym,

: 2007-05-11 17:13
autor: stu1pak
mnie nabijal klime w eclipsie gościu który naprawia lodówki ma jeszcze w zapasie R12

: 2007-05-11 18:58
autor: waluś
no mi też taki od lodówek napełniał hehe i mam kompresor na półce chcesz ?? Ci od lodówek nie nabiją oleju. Ale można zrobić to tak że nabijasz u lodówkarza, potem jedziesz do zakładu, ściągają czynnik zalewają oliwę i wpompowują z powrotem to co ściągneli. Ale z reguły w warsztacie nabijają R12 tylko trzeba pogadać hehe

: 2007-05-11 19:48
autor: Voodoo
Mr. Cynk pisze:nie jest tak że nie wolno tego używać i koniec. jeśłi masz urządzenie na r12 to masz prawo je używać dopóki będzie w stanie działać bo kupiłeś je legalnie i w normalnej sprzedaży.
Z tym, że wolno Ci korzystać to się zgadza, ale niestety jeśli chodzi o nabijanie nowym czynnikiem jesteś w błędzie. Ze względów ekologicznych, obrót czynnikiem R12 jest kontrolowany przez prawo polskie.

Zaczerpnięte z forum http://www.wentylacja.com.pl:
"Uwaga na R12! To czynnik z grupy CFC, którego używanie w chłodnictwie i klimatyzacji jest w Polsce zabronione od 1 stycznia 2004 r.! Stare lodówki i zamrażarki na CFC używane w gospodarstwach domowych mogą funkcjonować aż do czasu, gdy się zepsują. Wówczas niestety trzeba je przekazać do utylizacji/zniszczenia, bo nie wolno ich naprawiać z wykorzystaniem CFC." :arrow: http://www.wentylacja.com.pl/forum_2004 ... 9510&idg=3

: 2007-05-14 13:35
autor: migol
kollek pisze:U mnie jest tak że po włączeniu klimy witrak się włącza od razu razem z wiatrakiem na chłodnicy. Kiedyś ten temat był wałkowany.
czesc
u mnie to samo
wiesz moze gdzie, bo nie moge sie dokopac... :-(

: 2007-05-14 23:02
autor: wingerman
Jakims cudem przyszedlem z pomoca :twisted: chyba dlatego, ze topic zalatuje juz z lekka staroscia. :D
Wiatrak, kiedy powinien działać?