Strona 4 z 8
					
				
				: 2006-05-19 19:08
				autor: wingerman
				sliwka
wiecej to jakies cisnienie tam panuje i to chyba tez jest bardzo waznym elementem nie mozna nabic klimy na obojetne cisnienie hehe  Pozdrawiam
Jesssuuuuu... 

   przeczytaj jakie rzeczy wypisujesz. Zapoznaj sie z obszernymi tematami o klimach ktore znajdziesz na naszym forum. Jak narazie to niewiele wiesz a informacje jakie dostajesz traktujesz jako nieistotne.
Zastanow sie 

 
			 
			
					
				
				: 2006-05-19 19:11
				autor: Sqad
				Co do ilości gazu w układzie w jedynkach są na klapie od spodu, wchodzi ponad kilo.
			 
			
					
				
				: 2006-05-19 22:11
				autor: Miru
				Do jedynki wchodzi 0,95 kg. Tak jest napisane na naklejce na masce i tak jest w praktyce - właśnie przed chwilą wróciłem od "mechaniora klimatyzacyjnego". Zrobił próżnię, wpuścił ok. 0,75 kg, po czym odpaliłem auto i weszło jeszcze 0.20 kg.
I tutaj mam wielką prośbę o radę. Sprężarka pracuje wzorowo, wiatrak też - z tym że tylko i wyłącznie na 1 biegu nawiewu. Gdy chcę przełączyć na 2,3 lub 4 gaśnie kontrolka A/C i milknie sprężarka. Chyba tak być nie powinno? Miał ktoś taki problem? Mechanik stwierdził że może coś nie tak z panelem sterującym (pokrętło nawiewu i przycisk A/C) Ma rację? 
Póki co - zero radochy z klimy - na pierwszym stopniu nawiewu prawie w ogóle nie wydmuchuje zimna.
			 
			
					
				
				: 2006-05-19 22:20
				autor: ad81
				
			 
			
					
				
				: 2006-05-19 22:31
				autor: Sqad
				Miru pisze:Do jedynki wchodzi 0,95 kg. Tak jest napisane na naklejce na masce i tak jest w praktyce - właśnie przed chwilą wróciłem od "mechaniora klimatyzacyjnego". Zrobił próżnię, wpuścił ok. 0,75 kg, po czym odpaliłem auto i weszło jeszcze 0.20 kg.
I tutaj mam wielką prośbę o radę. Sprężarka pracuje wzorowo, wiatrak też - z tym że tylko i wyłącznie na 1 biegu nawiewu. Gdy chcę przełączyć na 2,3 lub 4 gaśnie kontrolka A/C i milknie sprężarka. Chyba tak być nie powinno? Miał ktoś taki problem? Mechanik stwierdził że może coś nie tak z panelem sterującym (pokrętło nawiewu i przycisk A/C) Ma rację? 
Póki co - zero radochy z klimy - na pierwszym stopniu nawiewu prawie w ogóle nie wydmuchuje zimna.
Sprawdź oporniki od biegów, znajdują się przy wirniku dmuchawy w okolicach schowka a w zasadzie za schowkiem dojście jest od spodu.
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=4994 
			 
			
					
				
				: 2006-05-20 00:17
				autor: Miru
				Wielkie dzięki za szybką pomoc. Właśnie u mnie jest ten objaw. Na pierwszym biegu nie działa nadmuch a klima pracuje. Zabieram się za oporniki.
			 
			
					
				
				: 2006-05-25 21:22
				autor: kosmita
				Koledzy czy przekaźnik od klimy to napewno B458 2J-20 czy dostane go w sklepach i ile moze tak orientacyjnie kosztować?
			 
			
					
				
				: 2006-05-25 23:09
				autor: waluś
				a nie H270 ??
			 
			
					
				
				: 2006-05-25 23:43
				autor: skorik
				kosmita pisze:Koledzy czy przekaźnik od klimy to napewno B485 2J-20 czy dostane go w sklepach i ile moze tak orientacyjnie kosztować?
w sklepach dostaniesz inny - zamiennik. Przekaźnik to przekaźnik. Zbliżony prąd obciążenia styków i tyle. I może być praktycznie dowolny...
 
			 
			
					
				
				: 2006-07-21 15:08
				autor: scRaff
				A ja odpowiem na to pytanie. Wiem bo kupiłem tego probka:P
1. Walnięty przekaznik
2. Kabelek od włącznika był przerwany.(naprawione)
Klima działa jak należy
Pozdro RAfał
			 
			
					
				
				: 2006-07-21 19:28
				autor: PIOTR WROCLAW
				Ucekl ci gaz,albo przekaznik
			 
			
					
				
				: 2006-07-22 09:01
				autor: BALA
				Witam wszystkich,też wałkuję ten temat,napełniłem klimę,włącznik włączenia klimy reaguję raczej prawidłowo,ale jest jedno nie tak,otóż bezpiecznik 20A w komorze silnika,był spalony i gdy go wymieniłem zaczął chodzić wentylator na chłodnicy od klimy i w tym samym momencie zadziałało sprzęgło na sprężarce i tym sposobem bardzo ładnie chłodziła klima,problemem jest tylko to,że ona chodzi cały czas bez jakichkolwiek przystanków,a z tego co wiem to powinna co jakiś rozłączyć sprzęgło,czy to jest wina przekaźnika?no i gdzie on jest usytuowany,czy może jeszcze coś innego.
Dodam,że teraz jezdze 2.2 GT z 91.
			 
			
					
				
				: 2006-07-22 09:40
				autor: Maciucha
				BALA pisze:Witam wszystkich,też wałkuję ten temat,napełniłem klimę,włącznik włączenia klimy reaguję raczej prawidłowo,ale jest jedno nie tak,otóż bezpiecznik 20A w komorze silnika,był spalony i gdy go wymieniłem zaczął chodzić wentylator na chłodnicy od klimy i w tym samym momencie zadziałało sprzęgło na sprężarce i tym sposobem bardzo ładnie chłodziła klima,problemem jest tylko to,że ona chodzi cały czas bez jakichkolwiek przystanków,a z tego co wiem to powinna co jakiś rozłączyć sprzęgło,czy to jest wina przekaźnika?no i gdzie on jest usytuowany,czy może jeszcze coś innego.
Dodam,że teraz jezdze 2.2 GT z 91.
Sprawdź presostat, to taki wyłącznik na dużej metalowej bańce w okolicy podszybia z prawej strony samochodu. Po wyciągnięciu wtyczki, klima nie ma prawa się załączyć. On właśnie jest odpowiedzialny za sterowanie przekaźnikiem.
 
			 
			
					
				
				: 2006-07-22 10:16
				autor: BALA
				Dzięki i za tą podpowiedz,interesuję mnie jeszcze gdzie jest ten przekaźnik o którym klubowicze piszą B458 2J-20,czy też ten H270,bo było też tak,że nie było w układzie czynnika,a gdy wymieniłem ten 20A bezpiecznik to sprzęgło i wentylator też chodziły o co tu chodzi?
			 
			
					
				
				: 2006-07-22 10:20
				autor: Maciucha
				Jutro będę w Toruniu, to może się spotkamy? Po tym co piszesz to na 90% presostat.
			 
			
					
				
				: 2006-07-22 11:58
				autor: BALA
				Podaj mi numer telefonu,to zadzwonię.bo nie wiem co do jutra.
			 
			
					
				
				: 2006-07-22 12:06
				autor: york
				przekaznik od klimy powinien byc przykrecony blaszka do tej belki ktora widzisz po otwarciu klapy silnika (trzyma sie jej chlodnica) i patrzac od przodu po jej lewej stronie powinien byc przekaznik w kondonie przykrecony blaszka.ma 6 nozek ktore lubia sie zasyfiac.ja zmienialem wszystkie wsowki ale u mnie nie dzialala wogole
			 
			
					
				
				: 2006-07-22 12:40
				autor: Maciucha
				BALA pisze:Podaj mi numer telefonu,to zadzwonię.bo nie wiem co do jutra.
Poszło na PW. Ja Twój o ile nie zmieniałeś od czerwca to mam  

 
			 
			
					
				
				: 2007-05-11 14:40
				autor: migol
				a ile kosztuje zmiana z R12 na jakis ekologiczny czynnik (chyba R134)?
slyszalem ze zmieniaja tez jakies "bebechy" w instalacji...
			 
			
					
				
				: 2007-05-11 15:26
				autor: Mr. Cynk
				eeeee tam 
 
olać, jedziesz do warsztatu od klimatyzacji i powinni coś z tym zrobić. 
nie jest tak że nie wolno tego używać i koniec. jeśłi masz urządzenie na r12 to masz prawo je używać dopóki będzie w stanie działać bo kupiłeś je legalnie i w normalnej sprzedaży.
zatem generalnie dopełniają klime r12 ale często lubią pogadać bo zawsze parę złotych ukręcą na tym,
 
			 
			
					
				
				: 2007-05-11 17:13
				autor: stu1pak
				mnie nabijal  klime w eclipsie gościu który naprawia lodówki   ma jeszcze w zapasie R12
			 
			
					
				
				: 2007-05-11 18:58
				autor: waluś
				no mi też taki od lodówek napełniał hehe i mam kompresor na półce chcesz ?? Ci od lodówek nie nabiją oleju. Ale można zrobić to tak że nabijasz u lodówkarza, potem jedziesz do zakładu, ściągają czynnik zalewają oliwę i wpompowują z powrotem to co ściągneli. Ale z reguły w warsztacie nabijają R12 tylko trzeba pogadać hehe
			 
			
					
				
				: 2007-05-11 19:48
				autor: Voodoo
				Mr. Cynk pisze:nie jest tak że nie wolno tego używać i koniec. jeśłi masz urządzenie na r12 to masz prawo je używać dopóki będzie w stanie działać bo kupiłeś je legalnie i w normalnej sprzedaży.
Z tym, że wolno Ci korzystać to się zgadza, ale niestety jeśli chodzi o nabijanie nowym czynnikiem jesteś w błędzie. Ze względów ekologicznych, obrót czynnikiem R12 jest kontrolowany przez prawo polskie.
Zaczerpnięte z forum 
http://www.wentylacja.com.pl:
"
Uwaga na R12! To czynnik z grupy CFC, którego używanie w chłodnictwie i klimatyzacji jest w Polsce zabronione od 1 stycznia 2004 r.! Stare lodówki i zamrażarki na CFC używane w gospodarstwach domowych mogą funkcjonować aż do czasu, gdy się zepsują. Wówczas niestety trzeba je przekazać do utylizacji/zniszczenia, bo nie wolno ich naprawiać z wykorzystaniem CFC."  
 http://www.wentylacja.com.pl/forum_2004 ... 9510&idg=3 
			 
			
					
				
				: 2007-05-14 13:35
				autor: migol
				kollek pisze:U mnie jest tak że po włączeniu klimy witrak się włącza od razu razem z wiatrakiem na chłodnicy. Kiedyś ten temat był wałkowany. 
czesc
u mnie to samo
wiesz moze gdzie, bo nie moge sie dokopac... 

 
			 
			
					
				
				: 2007-05-14 23:02
				autor: wingerman
				Jakims cudem przyszedlem z pomoca  
 chyba dlatego, ze topic zalatuje juz z lekka staroscia.  
 
Wiatrak, kiedy powinien działać?