Strona 4 z 6
: 2008-08-05 22:00
autor: Lisiu
Zbiorniczek od ukł. wspomagania ( a na nim pokazany właściwy poziom oleju) masz obok zbiornika spryskiwaczy i zbiorniczka wyrównawczego. Ukł wspomagania nie ma nic wspólnego z olejem w silniku
: 2008-08-06 18:37
autor: davidlive
podczas odpowietrzania , nie martw sie dziwnym głośnym dźwiękiem z pompy to normalne (sam sie martwiłem) kręć kierownica i dolewaj oleju, tylko nie przesadź.
ooo i sprawdź w jakim stanie masz chłodniczkę oleju , bo często rdzewieje
: 2008-08-07 10:38
autor: marcpol
Dużo czasu minie, zanim to zrobię - silnik zatraty ;( <b title="już zabrałem się za wymianę. Będę wdzięczny za wskazówki.">[ciach]</b> Co to za chłodniczka? Jak ma tylko 3 chodnice - od cieczy chłodzącej, klimy i intercoolera. <b title="Jak rozłączyć skrzynię od silnika?">[ciach]</b>
: 2008-08-07 13:22
autor: Robert
Po najechaniu myszką na [ciacha] ujrzycie oryginalne pytania, ale są już wątki na ten temat, więc PROSZĘ nie rozwijać ich tuTAJ.
A przy naprawie wspomagania rzuć okiem na te tematy - wydają się przydatne:
(znajdziesz w nich również odpowiedź gdzie szukać chłodniczki i czemu jej nie zauważyłeś).
: 2008-08-28 22:50
autor: marcpol
Bogdan9999 pisze:
Jak dobrze pamiętam to ten jak sie mylę nich mnie ktoś poprawi

Pozdro
Wymieniałem silnik i nie pamiętam do czego podłączyć przewody wodne od chodniczki oleju silnikowego (2.2 TURBO), będę wdzięczny za informacje, w 626 2.2 bez turbo jeden powinien być podłączony do kolektora dolotowego, drugi do bloku silnika, u mnie jeden jest podłączony do przewodu prowadzącego do kabiny (ogrzewanie), gdzie podłączyć drugi?
<b title="Robert">
Nie wiem po co kilka dni później pojawił się nowy wątek, który cytuję w całości poniżej:</b>
marcpol pisze:Witam, wymieniałem silnik w swoim Probe, prawie wszystko zostało już zrobione, została jeszcze jedne półoś, zwrotnica, trochę pierdół i nieszczęsne przewody od chodniczki oleju silnikowego- odłączyliśmy je ze starego silnika i niestety, ale nie zrobiłem zdjęć akurat tego elementu - w Maździe 626 jeden przewód powinien być podłączony do bloku silnika, drugi gdzieś do wtrysków - u pewnego mechanika dorwałem schemat. U mnie jeden na pewno jeden powinien być podłączony do przewodu od ogrzewania wnętrza, a drugi?
Proszę pomóżcie, gdybym wiedział, gdzie to podłączyć, to być może jutro odpaliłbym Forda.
Pozdrawiam
marcpol pisze:Dzięki Panowie za odpowiedzi. Otóż na króciec patrząc od tyłu lewy nakładamy przewód prowadzący do rury od ogrzewania wnętrza, na drugi króciec nakładamy przewód prowadzący w okolice przepustnicy.
Re: Cieśnienie oleju Reloaded
: 2008-10-06 12:06
autor: I_Mat
Powiedzcie mi na jakim poziomie utrzymuje się u Was ciśnienie oleju? Ja zawsze miałem powyżej skali i było ok, silnik mruczał, teraz ciśnienie spadło do literki N i zaczęły dosyć głośno (moim zdaniem) klepać zawory, zbiegło się to mniej więcej z wymianą oleju, ale poziom jest ok, nie ubywa itp. Oczywiście wiadomo, że klepią, bo spadło ciśnienie, ale na chwile obecna nie mam gdzie tego naprawić i teraz główne pytanie: co się moze stać bardzo złego gdy sobie ot tak klepią, ale niby ciśnienie oleju jest w normie ?
Re: Cieśnienie oleju Reloaded
: 2008-10-06 12:11
autor: wingerman
Zawory klapia gdyz zapewne po wymianie oleju zapowietrzyly sie kanaliki olejowe ktorymi to olej idzie do szklanek.
Przeszuakj forum w temacie stukajacych zaworow, szklanek, zapowietrzonego ukladu olejowego a dowiesz se znacznie wiecej.
Re: Cieśnienie oleju Reloaded
: 2009-01-18 22:02
autor: MaryooSh89
Odgrzeje trochę temat. Mianowicie wskazówkę od ciśnienia oleju zawsze miałem na literce N czy to na biegu jałowym czy w czasie jazdy czy przy 2 tys rpm czy przy 5 tys rpm zawsze było na N. A teraz tak: raz odpalam auto i jest na samej górze po chwili spadnie do połowy i w końcu znowu wróci na literę N albo po odpaleniu od razu wskazówka wznosi się tylko do połowy i jak już ruszę po kilku minutach idzie dalej na N! nieraz w czasie jazdy sobie tak spadnie do połowy minie kilka minut i wraca na N!wskazówka nigdy nie spadła do połowy na dłużej niż 4-5 minut!! dzieje się to różnie i na zimnym i na ciepłym silniku. Zaczęło się to przy pierwszych mrozach!! wcześniej czegoś takiego nie było! dodam ze mam walnięty uszczelniacz przy aparacie zapłonowym i troszkę sączy się tamtędy olej ale nie aż tak żebym musiał go dolewać do silnika!zmian w odgłosie silnika nie zauważyłem! chodzi jak chodził! nic nie stuka jest ok! i teraz pytanie czy pompa jest na wykończeniu ?? czy to wina tego uszczelniacza?? jeśli tak to czemu wcześniej się to nie działo skoro już wcześniej był walnięty?? czy to po prostu czujnik ciśnienia paliwa się popsuł??
Re: Cieśnienie oleju Reloaded
: 2009-01-19 09:51
autor: K4mil
kolego to moze byc czujnik cisnienia jak mowisz ale prawdopodobniej to pompa lub ten zawor upuszczajacy w pompie, sprawdz i napisz czy jest ok pozdro

P.S. ja stawiam na zawor

Re: Cieśnienie oleju Reloaded
: 2009-01-19 17:49
autor: MaryooSh89
Autko za tydzień staje w garażu z racji tego że muszę zrobić kilka rzeczy i prawdopodobnie założę dodatkowy wskaźnik ciśnienia oleju i wtedy się zobaczy czy to wina czujnika czy coś poważniejszego! Ale jeśli macie jakieś pomysły to piszcie

LOW OIL skad to może być
: 2009-01-25 23:01
autor: Fadroma
Witam Was. Chciałem zapytać, bo ta przypadłość mnie troszkę niepokoi, mianowicie rano jak odpalam autko poraz pierwszy po sprawdzeniu oleju(stan jest OK) odpalam autko wchodzi na obroty czyli ssanie, ale to co mnie niepokoi to właśnie to że po jakiś 10sekundach włącza sie kontrolka LOW OIL(nie zawsze 2 raz i nie za każdym razem) praca silnika i głośnosć sie nie zmienia natomiast kontrolka świeci i jak dodam gazu to kontrolka nie gasnie(wyłączam silnik odpalam jeszcze raz i jest OK). Tylko tak autko kupiłem 3 tyg temu sprawdziłem u mechanika i opinia jego była jak najbardziej OK, wiec zastanawiam się co jest nie tak w aucie z tego co sie dowiedziałem to jest wlany olej półsyntetyk i zastanawiam czy tu nie jest problem(autko ma przelatane 145tys)Sprzegło tez pada(slizga sie),ale nie o tym pisze doczytałem w forum i juz wszystko wiem.
Re: LOW OIL skad to może być
: 2009-01-25 23:06
autor: Kocureq
A nie świeci Ci się też "anti lock"? Bo to podobno zwykle problem z ładowaniem.
Re: LOW OIL skad to może być
: 2009-01-25 23:09
autor: Fadroma
czytałem o tym kolego szanowny i potrafi sie tez zaświecić CHECK ENGINE + LOW OIL i po przegazowaniu gasnie i za jakieś to akurat dzisiaj było chwili zaświeciło sie LOW OIL i nie znam przyczyny
Re: LOW OIL skad to może być
: 2009-01-25 23:14
autor: Xandr
ja bym popatrzył na styki czujnika oleju może zaśniedziałe są

Re: LOW OIL skad to może być
: 2009-01-25 23:17
autor: Fadroma
Gdzie tego czuja szukać, bo chętnie przeczyszcze, gdzyż nie pokoi mnie to deczko.
Re: Cieśnienie oleju Reloaded
: 2009-01-25 23:30
autor: Kocureq
Połączyłem kilka wątków o ciśnieniu oleju w jedynkach w jeden - przeczytaj ten wątek od początku, to się dowiesz 
Re: LOW OIL skad to może być
: 2009-01-26 08:58
autor: Bendek
Fadroma pisze:Gdzie tego czuja szukać, bo chętnie przeczyszcze, gdzyż nie pokoi mnie to deczko.
czujnik poziomu oleju jest w misce olejowej...
Re: Cieśnienie oleju Reloaded
: 2009-01-26 10:40
autor: K4mil
kolego sprawdz jeszcze podczas odpalonego silnika stan oleju czy jest wporzadku
Re: Cieśnienie oleju Reloaded
: 2009-01-26 15:20
autor: Bendek
k4mil pisze:kolego sprawdz jeszcze podczas odpalonego silnika stan oleju czy jest wporzadku
że co?! czemu ma sprawdzać na odpalonym silniku?!
Re: Cieśnienie oleju Reloaded
: 2009-06-27 23:18
autor: tomasso
Witam ,chciałbym odświeżyć temat. Kupiłem dziś probka 2.2 turbo, kiedy jechałem nim do domu zauważyłem coś dziwnego: po przejechaniu ok 60 kilometrów wskazówka ciśnienia oleju z3/4 zakresu skali spadła na sam dół. Zatrzymałem się i zgasiłem silnik sprawdziłem stan oleju ,był w porządku.Odpaliłem auto wskaźnik został na dole.przejechałem ok 3 kilometrów i zgasiłem go na niecałą godzinę, po ponownym uruchomieniu wskazówka wskoczyła na 3/4 wysokości skali. Mam nadzieję że to wina jakiegoś czujnika

Pomóżcie proszę

Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
: 2009-06-29 09:24
autor: Bendek
możliwe że to wina czujnika...
ale po dłuższej jeździe z dużą prędkością olej się rozgrzewa przez co spada ciśnienie to normalne... ja tak mam- wskazówka jest na minimum skali...
pozdrawiam!
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
: 2009-06-29 09:45
autor: Prezes
U mnie też wskazówka spada jak trochę już przejadę kilosów.
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
: 2009-06-29 11:58
autor: tomasso
Dzięki ,sprubóję przełożyć czujnik z mojego rozbitka i zobaczę co z tego wyniknie
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
: 2009-06-29 12:26
autor: Bendek
ale wskazówka spada na zero? zmień czujnik i olej bo jeśli auto dopiero kupiłeś to nie wiadomo co to za olej i jaki przebieg jego...
Re: Ciśnienie oleju w probe 2,2 GT
: 2009-06-29 18:08
autor: tomasso
wcale się nie podnosi , wskakuje na połowę skali,lub stoi na literce N , zależnie od
humoru
świruje niezależnie czy silnik ciepły czy zimny.