Strona 4 z 9

: 2008-05-20 14:43
autor: Astro
No deal ten big brakes system ale chyba nie wejdą w oryginalne aluski?
A co z zaciskami? zostają te same?

: 2008-05-20 17:54
autor: stingu
Astro pisze:No deal ten big brakes system ale chyba nie wejdą w oryginalne aluski?
4. Can be used with OEM 16" wheels -- That's right, there is no need to buy new wheels, these rotors are designed to work with OEM wheels!

Doczytac do konca nie zaszkodzi :wink:

: 2008-05-22 11:01
autor: Astro
Fakt sorewicz :oops:

A takie coś:
.

: 2008-05-22 13:30
autor: samo zło
yyy to nie kupie kompletu poniżej 4 tyś??? troche drogo... może jakieś inne propozycje?

: 2008-05-22 13:36
autor: S_H_A_D_O_W
Szukaj w USA kupisz znacznie taniej

: 2008-05-22 14:43
autor: Astro
Pytanie teoretyczne:
Zakładamy że ktoś kupi taki komplet za 2tyś czy za 4tyś nieistotne.
Skąd w przyszłości dorwać do tego kompletu tarcze i klocki??
Będą pasować od jakiegoś auta czy trzeba zamawiać u tej samej firmy co caly komplet? :?

: 2008-06-11 15:15
autor: Destroyer
Witam!

Czy te tarcze ATE 24.0110-0234.1 nadadzą się do dwójeczki na tył? Bo zamówiłem takie ale chciałbym jeszcze zweryfikować.

: 2008-06-29 14:50
autor: S.H.A.R.K
Wie ktoś moze czy taki zestaw od Mitsubishi 3000 GT Twin Turbo pasowałby do probe ?

Obrazek

: 2008-06-29 15:27
autor: OLEY
Wątpię.
Nie wiem, czy byłbyś w stanie zamocować zaciski do zwrotnicy.
No i co z rozmiarami tarczy?

: 2008-06-29 17:15
autor: Kocureq
Wszystko będzie pasować :)

Kwestia adapterów do zacisków i dystansów do felg, żeby się hamulce zmieściły w koła.

: 2008-06-29 17:56
autor: OLEY
No dobra.
Nie wziąłem pod uwagę adapterów, ale w takim razie mam pytanie.
Jak rozwiązać problem szpilek i otworu centralnego w tarczach od Mitsu?

: 2008-06-30 00:56
autor: S.H.A.R.K
a gdzie mozna dostać takie adaptery ?

: 2008-06-30 03:37
autor: Ero
Mitsu ma ten sam roztaw srubek co nasze probe i nawet niektore mdele ten sam otwor srodkowy :D kwestia adapterow i dystansow :D

dystanse juz mam wiec tylko adaptery by mi zostaly do takich tarcz :D


PS ile kosztowaly cie te tarczki???

: 2008-06-30 09:53
autor: RX
Witam,

Hmm ale jak to z adapterami? To chyba nie takie proste?

5,

: 2008-06-30 12:14
autor: S.H.A.R.K
Ero pisze:PS ile kosztowaly cie te tarczki???
Ero jeszcze ich nie kupiłem bo nie chciałem się pakować w niepotrzebne koszty, ale jak mówicie że będą pasować to możliwe że je wezmę.
Tylko teraz kwestia tych adapterów, da radę je gdzieś dostać ? czy to samemu można zrobić ? :) i czemu potrzebne są dystanse ?
Załóżmy ze mam felge 18 cali to też musze pakować dystanse ?

Co do ceny to gość chce za nie tysiaka (2szt) ale podejrzewam że by trochę zszedł z ceny :)

: 2008-06-30 13:10
autor: Zolak
wejdzcie na forum mazdaspeed, tam jest wrzucony link do strony gdzie jest opisany swap hamulcy z przodu od mazdy 6 . Podobno wszytsko pasuje i nie trzeba zadnych adapterow a tarcze sa duzo wieksze

Pozdro

: 2008-06-30 13:17
autor: Kocureq
S.H.A.R.K pisze:Tylko teraz kwestia tych adapterów, da radę je gdzieś dostać ? czy to samemu można zrobić ? :)
Może gdzieś dostaniesz, ale adaptery są na konkretne rozstawy, czyli musiałbyś znaleźć "adapter zacisków z Mitsu 3000GT do Probe" - jak widać mało prawdopodobne :)
S.H.A.R.K pisze:i czemu potrzebne są dystanse ?
Załóżmy ze mam felge 18 cali to też musze pakować dystanse ?
Dystanse nie powiększają ci średnicy felgi, a "wypychają" ją bardziej na zewnątrz. Zaciski z Mitsu pewnie są grubsze i mogą się nie zmieścić na seryjnym ET - dlatego być może potrzebne będą dystanse albo inne felgi.

Tyle teoria. Poszukaj kogoś kto to już robił, pomierz i będziesz wiedział co pasuje a co nie.

: 2008-07-07 23:26
autor: inzynierek1982
witam; jesli ktos by byl zaintresowany to przerobilem wlasnie tamat hamulcow w swoim probe; tarcze 300 mm zamiast 258; wiercone robione na zamowienie (roczna gwarancja); adaptery blacha 10 mm robione u znajomego mechanika w zakladzie; koszt ok 600 zl + jezdzenie i czas;felgi mam 18 "

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: 2008-07-07 23:30
autor: Astro
Od czego zaciski? Nie powinny zaciski zajmować całą szerokość tarczy?

: 2008-07-07 23:33
autor: inzynierek1982
teraz wyglada to tak,roznica jest :
ObrazekObrazek[/size]</p>

: 2008-07-07 23:45
autor: Astro
Radzę popraw te posty w jeden bo się ktoś upomni.

: 2008-07-08 00:17
autor: S_H_A_D_O_W
FAjnie to wyglada teraz zapodac jeszcze wieksze zaciski chodzby 2 tloczkowe od xedosa 9 + przewody w stalowym oplocie i powinno to juz calkiem fajnie hamowac

: 2008-07-08 00:32
autor: Ero
kolego dales dupy ze tak powiem.Dlaczego ??? bo zalozyles fajne tarcze wieksze i wogole a zalozyles seryjne zaciski ktore w dodatku nie zaciskaja sie na calej szerokosci tarczy. takie rozwiozanie jest SKRAJNIE NIEBEZPIECZNE

: 2008-07-08 07:04
autor: 2Ya
niezła wajcha 8)

zapytam tak - co dają większe średnice tarcz hamulcowych czyli 300mm przy takiej samej powierzchni hamowania klocka hamulcowego i nacisku zacisku jak na tarczy seryjnej czyli 258mm.. :roll:
do tego zacisk wystawiony na adapterach..

na + :
-większa średnica + nawiercane czyli lepsze chłodzenie/odprowadzanie ciepła (teoretycznie)

na - :
- zakres pracy klocka i jego powierzchnia nacisku juz jest nie teges,a siły w stosunku do powierzchni tej tarczy nie beda się rozkładały na całej powierzchni tarczy..
- obciążenie tarczy w zakresie takim jak seria co mija sie z celem

praktycznie i teoretycznie powinna byc lepsza droga hamowania na takich tarczach lecz aby to uzyskać nie wystarczą tylko tarcze wielkości koła,od traktora ale istotna jest też powierzchnia tarcia czyli wyhamowująca nam pęd..

czyli im większa powierzchnia tarcia tym skuteczniejsze wywieranie siły na wyhamowanie/zatrzymanie..,a im większy nacisk tym skuteczniejszy efekt hamowania..

dlatego po cos wymyślono wspomaganie hamulców czy tez zaciski 2 czy 4 tłoczkowe itd..

Hamowanie, to zamiana energii kinetycznej w energię cieplną. W procesie hamowania grzeje się wszystko. Najbardziej tarcze hamulcowe, które przejmują blisko 90% wytworzonego ciepła..

Ile takie tarcze w tej konfiguracji przejma ciepła zgodnie ze swoimi możliwościami :roll:

dla mnie lipa..

Pzdr. & c ya..

: 2008-07-08 07:33
autor: Robert
Statyczna powierzchni styku klocka i tarczy jest ta sama, ale dynamiczna powierzchnia hamowania jest odrobinę większa (powierzchnia tarczy uczestnicząca w hamowaniu przy pełnym obrocie koła). Czyli, nawet bez uwzględniania większej powierzchni chłodzenia, będzie się wolniej rozgrzewać.
Do tego, dzięki pozostawieniu dotychczasowej wielkości klocka, nie trzeba zwiększać nacisku. Wystarczy odsunięcie klocka na zewnątrz po promieniu, by - przy tej samej sile - mocniej hamował (na zasadzie dźwigni, jak zauważył 2Ya: "niezła wajcha 8) ").
Tyle na plus.

Na minus:
Częsta wymiana pogiętych tarcz - nie tyle będą się nierównomiernie zużywać tam, gdzie trą klocki, ale - z powodu nierównomiernego nagrzewania - będą się odkształcać i pewnie szybko zaczną bić (o możliwości - odpukać - pęknięcia nie wspominając).
I - jak wspomnieli przedmówcy - szkoda zatrzymywać się w pół kroku, skoro można uzyskać dużo lepszy efekt.