Strona 4 z 9

: 2007-11-08 17:19
autor: Ada
ale przypatrz się Sqad temu kolektorowi, to nie jest kolektor do KL a do KLZE, a że pisze na nim KL to co innego, zresztą na moim też pisało. Facet tylko wie, ze sprzedaje jakieś wzmocnione silniki i tyle w tym temacie.

: 2007-11-08 17:34
autor: Sqad
yhm faktycznie :oops:

: 2007-11-08 19:21
autor: Ada
golliath pisze:Witam wszystkich, mam takie pytanie czy ten silnik pasowałby do probka 2.5 V6 GT z 95 roku wersja Canadyjska ? i czy to przypadkiem nie jest silnik KL-ZE ? jeżeli tak to czy dało by sie go zamontować bez dokupowania przepływomierza i komputera ? a oto link: http://moto.allegro.pl/item266614783_si ... _mx_6.html
a co do twojego pytania czy da się KLZe zamontować bez przepływki i ECU do niego to odpowiedź brzmi: oczywiście , że tak, ale nie osiągniesz nominalnej mocy tego silnika bez tego osprzetu, więc teoretycznie około 1 tys. PLN przepłacasz za taki silnik bo Kl kupisz za około 2,5 -3 tys.
temat był już wiele razy wałkowany, więc się nie rozpisuje tutaj na temat osprzetu do KLZE lub podmiany eproma w swoim ECU.

: 2007-11-14 19:09
autor: S_H_A_D_O_W
Mam pytanie czy slinik z Mazdy Xedos 9 2.5V6 spasuje do probka 2.5V6 wydaje mi sie ze tak ale widze ze kolektor dolotowy ma troche inny ksztalt.

: 2007-11-14 19:41
autor: Ada
pasuje, a jak ma inny kształt tym lepiej dla Ciebie :D:D :twisted: 8)

: 2007-11-14 19:52
autor: S_H_A_D_O_W
A dlaczego lepiej :?: kolektor wyglada tak jak na zdjeciu czy spasuje moj od V

Obrazek[/url]

: 2007-11-14 20:12
autor: Ada
Poproś o numer wybity na przepustnicy tego kolektora, może się okazac , ze to ZE ale tez może byc KL-DE zawsze to o 6 KM wiecej w stosunku do KL
Jeśli chodzi o pytanie czy twój kolektor bedzie pasował to oczywiście odpowiedź brzmi tak.
pzdr.

: 2007-11-14 21:33
autor: S_H_A_D_O_W
Dzieki za szybka odpowiedz rozmawialem z gosciem i mowil ze w dowodzie mial wbite ze auto ma 200KM jutro ma podac mi nr wybity na przpustnicy i dokladne info.

: 2007-11-15 13:04
autor: mbmaster
Wydaje mi sie ze po numerze przepustnicy nie poznasz prawdy czy jest to KL-ZE bo wystarczy ze ktos zmienil sam kolektor dolotowy.
Xedos 9 TA mial kolektor typu curved neck (inne ulozenie dolotu) i pomimo ze w naszych Kl mamy np przepustnice ta grzybkowa to xedos mial na drucie + system OBD II. Wez pod uwage ze silniki KF KL KL-ZE roznia sie minimalnie. Moja siostra miala w Xedosie 9 silnik KF (2.0 144KM) i wygladal on identycznie jak ten na focie.


Ten na dole tez mial byc KF-ZE (160KM) a po glebszych ogledzinach okazalo sie ze jest to silnik zwykly KF (133KM) ze zmienionym kolektorem dolotowym.

Najwiecej informacji ma chyba na ten temat Patryk xXx z mazdaspeed ale wiem ze tez tu sie udziela ale nie wiem jaki ma nick.
http://www.carcomputer.pl/mazda/silnikmalowanie.jpg

Tu sa ukazane niby roznice ale jednak lepiej zapytac patryka to bedziesz wiedzial co sprawdzic

http://www.mazda-mx6.com/klze.php

: 2007-11-15 13:09
autor: S_H_A_D_O_W
Mbaster dzieki za info sprobuje z nim pogadac na ten temat. Jutro bede mial VIN autka i oznaczenia silnika wiec moze ocs sie wyjasni

: 2007-11-15 19:23
autor: Ada
Oznaczenie na przepustnicy i kolektor to jedno, ale to już daje punkt wyjścia, później należy zobaczyć co jest nabite na głowicy i wtedy już wiesz jaki silnik masz, bo rzadko się zdarza aby ktos zmieniał kolektor i głowice.
Tu masz link , który ci pokaże różnice pomiędzy silnikami http://www.mx-3quebec.com/swap6.htm
Pzdr.

inny silnik

: 2008-06-09 15:00
autor: pawelvr
Zastanawiam sie nad zmiana ukladu napedowego w probe 2 (silnik i skrzynia). Od jakiego innego samochodu najlepiej pasuje? Najlepiej gdyby to byl silnik 8 zaworowy na gazniku (bez zadnej elektroniki). Mam juz dosc awaryjnosci oryginalnego silnika.

: 2008-06-09 15:04
autor: Zolak
Wsadz silnik od VW Polo 1,0 z gaznikiem "92 jezdizlem taka polowka i silnik jest bezawaryjny... 8)

Mysle ze 48KM w Probe II gen to bardzo dobry pomysł napewno nie spalisz sie ze wstydu na swiatłach gdy "podrasowany"maluch Cie pocisnie... :evil:

Jesli Ci nie pasuje ten silnik to poprostu zmien samochod bo wsadzanie tam 8V to profanacja i psucie opinii o tym modelu :evil:

: 2008-06-09 15:09
autor: pawelvr
Zalezy mi na bezawaryjnosci a nie na mocy. Nie kupilem tego auta do wyscigow, kupilem go bo mi sie podoba.

: 2008-06-09 15:18
autor: Ero
buhahahaaaa no nie moge :D kupic sobie Probe i chciec zmienic silnik na 8 zaworowy :D Kolego jezeli o silniczek w probie sie dba to zapewniam Cie ze przejedziesz bezawaryjnie nim i z 500tys km ale jak sie nie dba to i 1tys mozna nie przejechac :!: a jezeli wydaje ci sie ze dbasz a dalej ci sie psuje to najpierw poczytaj jak powinno sie dbac o silniczek a potem zrob sobie generalny remont.Pojezdzisz i pojezdzisz wtedy.

: 2008-06-09 15:27
autor: Astro
Ja jestem zwolennikiem "zrobisz sam - masz pewność" proponuję jakiś diesel od mazdy 626 albo 323 benzynkę :wink: gdzieś na allegro kiedyś był probe diesel :roll:

: 2008-06-09 15:31
autor: Ero
Astro nie byles w gorach czasami niedawno???nie spadles czasami w przepasc :D

: 2008-06-09 15:33
autor: pawelvr
O silnik dbam jak i o auto, jeszcze nigdy sie nie scigalem, nigdy tym autem nie jechalem szybciej niz 140km, zmieniam olej tak jak trzeba i wszystko co trzeba wiec prosze mi nie mowic ze nie dbam o auto i silnik. To ze silnik nawala to nie moja wina tylko marce FORD bo wsadzil w to swoje lapy.

: 2008-06-09 15:38
autor: Basf_Wrocław
Silnik nawala bo kupiłeś trupa. Polecam Calibrę 2.0 8v...

: 2008-06-09 15:39
autor: Astro
Ero to jest takie... hmmm :roll: gadanie/pisanie bezcelowe. Wszyscy wiemy że nic innego tam koleszka nie wsadzi tak samo jak ja nie zrobię z auta paździerzowozu :wink: Ale wracając do "dizela" to taki mocno zmodyfikowany TDI to fajna sprawa np V6 diesel biTurbo w Probe.
Gwarantuje że TVN do Ciebie przyjedzie, a jak jeszcze do tego wsadzisz gaz ziemny to nobel gwarantowany. Tak wiec jeśli kolega robi BiTurbo to ja będe kibicował :wink:

: 2008-06-09 15:52
autor: Robert
pawelvr pisze:To ze silnik nawala to nie moja wina tylko marce FORD bo wsadzil w to swoje lapy.
Najprościej wymienisz na inny egzemplarz 2.5 z Probka.
W dodatku masz pewność, że w ten drugi Ford też nie wsadzał swoich łap. |(*,)

: 2008-06-09 15:52
autor: pawelvr
Czy ktos mnie zna? Skad wiecie ze nie jestem zdolny do tego zeby zalozyc inny silnik? Jesli nie uda mi sie naprawic tego to bede zakladal inny.

: 2008-06-09 15:56
autor: Astro
Racja kolego nie znam Cię osobiście ale myślę ze nie jesteś wstanie wsadzić do proba diesla, jeśli jednak się mylę a Tobie się to uda i auto będzie jeździć to masz u mnie duże piwo a nawet dwa. :twisted:
Wydaje mi się ze to jest większa szansa niż wygrana z niemcami :wink:

: 2008-06-09 15:58
autor: Ero
pawelvr pisze:O silnik dbam jak i o auto, jeszcze nigdy sie nie scigalem, nigdy tym autem nie jechalem szybciej niz 140km, zmieniam olej tak jak trzeba i wszystko co trzeba wiec prosze mi nie mowic ze nie dbam o auto i silnik. To ze silnik nawala to nie moja wina tylko marce FORD bo wsadzil w to swoje lapy.
Buhehehe powiadasz ze sypie sie silnik bo ford maczal w tym palce:D hehehe poczytaj lepiej co tak naprawde masz pod maska :D:D:D
Powiem Ci ze kazdy silnik mozna zajechac w expresowym tempie.Ostatnio zrobilismy remont kapitalny w audi a6(tdi) i powiem ci ze po 2tys km silnik byl trupem(zerwane glowne mocowania walu).

Silnik to nie tylko wymiana oleju na czas i nie sciganie sie.Ale jak Basf pisze jak kupiles juz trupa(okazja na alledrogo za 7tys) to sie nie dziw ze sie sypie.powiadam ci zrob generalke poczytaj jak sie prawidlowo uzytkuje silniczek i bedziesz jezdzil i jezdzil.A jak nie to kup se Calibre 2.0 8v.(silnik naprawde wytrzymaly i wiele wybacza), a Proba sprzedaj bo jak pisales Ford macza w tym palce i dlatego sie psuje buhahahaha

: 2008-06-09 16:03
autor: OLEY
pawelvr pisze: Skad wiecie ze nie jestem zdolny do tego zeby zalozyc inny silnik? Jesli nie uda mi sie naprawic tego to bede zakladal inny.
My tu już mamy takiego jednego zdolniachę od kabelków, quatro, tylnych
napędów i grom wie czego jeszcze w Probe. :D
Mam nadzieję, że nie chcesz go pobić w swoich pomysłach. :wink: