Strona 4 z 26
: 2006-06-18 23:42
autor: Sqad
mbmaster => u mnie działają

tylko pod obciążeniem na luzie faktycznie nie chodzą.
: 2006-06-18 23:48
autor: mbmaster
A u mnie od dzisiaj chodza nawet na postoju ale tylko jak sie da w pedal mocno. Pod obciazeniem wczesniej mi nie dzialaly wogole. Malo tego po odpaleni silnikia Vris 1 otwieral sie na stale.
: 2006-06-19 16:10
autor: mbmaster
Dzisiaj pojechalem autem na uczelnie i staralem sie tak jechac by pominac to szarpanie. Jestem bardzo zadowolony. Auto dostalo wigoru na wysokich obrotach. Jak zalaczy sie vris 1 i 2 czyc jak przywywaja kucyki, poprostu rewelka.
A tak wyglada problem opisany bardziej fachowo przez tomkarvf
Sytuacja wygląda tak:
-Na VRIS1 kiedy nie działa powinno być <1V a jest 2.5V
-VRIS2 wszystko w porządku
-na TPS (przewód sygnałowy) pojawia się zmienne napięcie do 22 V
Faktycznie jak działają VRISy to powyzej tych 4250 silnik zaczyna przyjemnie ryczeć i auto jedzie lepiej (przynajmniej subiektywnie)
: 2006-06-19 16:12
autor: RX
Witam,
Kurczę, ciekawe co pokaże hamownia.
Pzdr.
: 2006-06-19 16:26
autor: Sqad
RX pamiętaj papierekiem u siebie wiesz co ......

: 2006-06-19 22:25
autor: mbmaster
Vris juz dziala jak potrzeba nic nie szarpie tylko smigac i dawac w pedal
: 2006-06-19 23:22
autor: Maro
mbmaster pisze:Vris juz dziala jak potrzeba nic nie szarpie tylko smigac i dawac w pedal
mbmaster na 3 stronie pisze:Jak tylko bedzie ukonczone to wrzuce filmik z dzialajacymi zaworami.
Tak tylko przypomninam, bo jestem ciekawy jak to wyszło
i na pewno nie tylko ja
: 2006-06-19 23:30
autor: Sqad
Zmierz g-techem jestem ciekaw ile wyjdzie.
: 2006-06-20 00:05
autor: mbmaster
Niemam G tech-a

A z reszta to badziewie oszujkuje jak cholera
Filmik nakrece niebawem ale tylko jak vrisy dzialaja na postoju no moze podczas jazdy tez ale sie okaze

Co do mocy to wzrosla napewno wkoncu slysze jak V6 powinna chodzic
Squad a moze jutro male sciganko na spalarni?

: 2006-06-20 08:32
autor: darel
Super, że się udało

Jaki był powód tego szarpania, o którym wcześniej pisałeś? Czy możesz oszacować jakie są koszty tego sterownika? Nie sprawdzałem u siebie VRISów ale jak się okaże, że też jest do bani to może się skuszę na Twój wynalazek. A i jeszcze jedno: jak wygląda spalanie e tej chwili?
: 2006-06-20 10:44
autor: Raf
Sqad pisze:mbmaster => u mnie działają

tylko pod obciążeniem na luzie faktycznie nie chodzą.
VRISy mają się otwierać tylko gdy przepustnica jest otwarta na max. więc na postoju raczej trudno to zaobserwować, pewnie dlatego większości z was się wydaje że macie niesprawne

: 2006-06-20 10:51
autor: mbmaster
Przepustnica jest sterowana potencjometrem zwyklym od strony pedala gazu wiec jak gaz jest wcisniety tak na 85% (2.9V naTPS) to Vrisy zaczynaja dzialac. Przy normalnej jezdzie nawet w miare dynamicznej Vrisy sie nie zalanczaja. Dopiero jak da sie ostro w piz... Kiedys Greyg pisal ze otwarcie zaworow wplywa na wysokosc spalania. Tutaj auto bedzie normalnie palic dopiero kiedy zaczniecie palowac auto i vrisy zaczna dzialac wzrosnie wam spalnie. Niewiem ile auto pali bo non stop mam rajd

ale niesadze by spalnie moglo wzrosnac przy normalnej jezdzie.
Co do ceny to czekam na ojca az sie okresli.
: 2006-06-20 11:01
autor: Raf
W Mazdzie masz elektrycznie sterowaną przepustnicę ? u nas jest normalna linka gazu.
Oczywiście działanie / nie działanie VRISu nie ma bezpośredniego wpływu na zużycie paliwa, ma wpływ na moc, a ta z kolei na zużycie oczywiście

: 2006-06-20 11:11
autor: mbmaster
No wlasnie to dziwne bo jak z linki przy silniku sie da gazu to Vrisy sie nia zlacza. Trzeba pedalem gazu operowac. U was pewnie tez tak jest tylko uwagi wczensiej nie zwrociliscie. Na samym zaplonie jak sie dodaje gazu to TPS podaje sygnal trzeba by sprawdzic czy jak sie ciagnie za linke przy silniku czy wartosci TPS sie zmieniaja bez pedalu gazu. Ja u siebie juz niechce kabli rozgrzebywac ani deski rozdzieczej. Jeno co moze zrobie to wyreguluje sobie vrisy bue nie zamykaly sie po przekroczeniy tych 6250rpm ale to tylko gdy ktos sprawdzi ze to dziala lepiej
: 2006-06-20 11:21
autor: Raf
Myślę że po prostu łatwiej jest energicznie wcisnąć pedał gazu do dechy niż ręcznie otworzyć przepustnicę. Jak się kiedyś bawiłem, to mi się raz udało ręką zdążyć otworzyć przepustnicę ma max zanim silnik wkręcił się na max obroty i wtedy zobaczyłem jak jeden z VRISów 'kopnął' ale ponieważ piłowanie silnika na luzie nie jest tym co robić lubię najbardziej

nie powtarzałem tej sztuki.
: 2006-06-20 11:29
autor: mbmaster
Dokladnie, pewnie masz racje.
: 2006-06-20 16:39
autor: Sqad
mbmaster pisze:Niemam G tech-a

A z reszta to badziewie oszujkuje jak cholera
Squad a moze jutro male sciganko na spalarni?

Ale masz powtarzalność G-techa.
Na spalarni raczej się nie pojawiam, na spot bym dziś wpadł ale też nie dam rady
Raf pisze:VRISy mają się otwierać tylko gdy przepustnica jest otwarta na max. więc na postoju raczej trudno to zaobserwować, pewnie dlatego większości z was się wydaje że macie niesprawne
Ale u bardzo wielu osób Viris jeden otwiera się zaraz po odpaleniu i już tak zostaje. Co do tego czy przy pełnym otwarciu przepustnicy dopiero działają to nie wiedziałem, musze sprawdzić.
: 2006-06-20 17:01
autor: mbmaster
Ale u bardzo wielu osób Viris jeden otwiera się zaraz po odpaleniu i już tak zostaje. Co do tego czy przy pełnym otwarciu przepustnicy dopiero działają to nie wiedziałem, musze sprawdzić.
To wlasnie jest uszkodzenie ECU ktore u mnie bylo. Po podlaczeniu ukladu dokladnie zrobil on to samo czyli otworzyl Vris 1

Wiec trzeba bylo oszukac troszke kompa zeby dzialo to poprawnie.
: 2006-06-20 17:36
autor: mbmaster
Co do G-techa powinienm zejsc ponizej 7sekund. Na rykach na Lotnisku marrud testowal i jego wynik cos kolo 7,03 sek. 0-96 km, 15,52 - 400 m przy czym 2 razy sie scigalismy i wygralem a mialem uszkodzone Vrisy i koncoweczke sprzegla. Jest jeszcze piotrus i po malych moda ma 6,68 a teraz sobie nitro dokupil ale niepodal jaki czas teraz robi.
tu filmiki:
http://video.google.com/videoplay?docid ... q=mbmaster
http://video.google.com/videoplay?docid ... q=mbmaster
A tu baty dostaje od KL-ZE
http://video.google.com/videoplay?docid ... 2191691043
: 2006-06-20 18:22
autor: Gturbo
cos ten link z klze nie dziala
: 2006-06-26 23:04
autor: artix
jezeli uwazacie iz tak latwo mozna poprawic fabryke to grobo sie mylicie
inzynierowie ktorzy budowali ten silnik poswiecili napewno setki godzin na chamowni piszac mapy paliwa zaplonu a też vris-ow
czasy wris-ow sa optymalnie dobrane do charakterystyki silnika a kolektor dolotowy jest tez specjalnie obliczony pod wlasnie ten silnik
bez zabawy na chamowni z tym waszym pudeleczkiem i strojeniem go tak aby wstrzelic sie w obroty z dlugosciami kolektora jest ono jedna wielka niewiadoma .
a niesadze ze bylo tyle szczescia iz spisuje sie lepiej niz ori uklad jaki jest w tym silniku
: 2006-06-26 23:07
autor: Sqad
Artix z całym szacunkiem, ale chodzi właśnie o to aby chodziło jak fabryka, bo 80% a może i więcej tych silników ma błąd ECU który uniemożliwia pracę virisów.

: 2006-06-26 23:14
autor: artix
ok

: 2006-06-26 23:27
autor: mbmaster
Artix to chodzi jak fabryka. Cykl jest identyczny jak fabryczny.
Juz niedlugo ojciec bedzie mial chwilke wolnego to zrobie liste chetnych i do budowy ukladu start.
Jutro albo pojutrze wezeme kamere i nagram filmik jak to dziala na postoju, zarowno same Vrisy jak i uklad.
Wstepna cena 110zl za calosc
: 2006-06-27 00:06
autor: artix
sorry za zamieszanie , niedoczytalem chyba