Dodatkowe wskaźniki

Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Oczywiście! Jak Drzymkowi tak wygodnie to niech tak zostanie.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

W miejscu tripa też myślałem, ale zegary są większe i dłuższe niż ten tunel od tripa. Mi się tak podoba, jest dla mnie praktyczne i choć może ładniej wygląda na słupku, to bardziej funkcjonalnie jest na desce rozdzielczej zaraz przy fabrycznych wskaźnikach.

OK, ale tą kwestię zostawmy już w spokoju.

Teraz mam pytanie:

Ponieważ odczyt AFR non stop się zmienia, nawet jak jadę 50km/h i naciskam cały czas tyle samo gazu to wskazówka pokozuje co sekundę 2 wartości: ubogą i optymalną i cały czas tak zapiernicza po skali. Gadałem już z gościem i klubowiczem na ten temat i powiedzieli że taka jest charakterystyka naszej sondy Lambda. Teraz moje pytanie: czy można to jakoś zmienić żeby pokazywała stałe wartości a nie skakała po całej skali?

Pozdrawiam i dzięki za Wasze opinie!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

tak, albo jezdzic na benzynie, caly czas na maxymalnie otwartej przepustnicy, albo założyć lpg,
ponieważ gaz jest bogatszy od benzyny, wskazówka nie będzie latać, tylko podczas jazdy wskazywać bogatą mieszanke

wiem bo tak mam :)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Drzymek potrzebna ci jest szerokopasmowa sonda lambda , niestety to spory wydatek :?
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Kup sobie nową sondę może pomóc bo 15 letnia sonda już trochę dostała. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Dodatkowe wskaźniki

Post autor: Robert »

Drzymek pisze:.. wskaźnik taki którego wskazania się dynamicznie zmieniają (coś jak np. boost) albo jakiś ważny wskaźnik do monitorowania pracy samochodu, którego nie mamy seryjnie zainstalowanego (tylko nie EGT).
Więc nie narzekaj, bo takiego właśnie oczekiwałeś! :lol:
MARCO pisze:Wskaźniki mają być widoczne bez zbędnych ruchów głowy
Najlepiej bez odrywania wzroku od drogi. Tak jak pisał RX - na słupku pozostają właśnie w polu widzenia. Zamontowane jak u Drzymka nie spełniają tego wg mnie podstawowego wymogu. Ale nasz fabryczny wskaźnik turbo też nie - strasznie ciężko mi "odciążać" nogę, bo właśnie muszę odrywać wzrok w trakcie ostrego przyspieszania, gdy powinienem skupić się na slalomie. :(
Ostatnio zmieniony 2006-10-25 11:56 przez Robert, łącznie zmieniany 1 raz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Boguś, mam nową sondę od roku czasu (jest to sonda uniwersalna). Ale jak pytałem innego klubowicza co ma też AFR, to powiedział mi że tak ma być, bo to są prawidłowe odczyty naszej sondy.

P.S.

Robert - mylisz się!
Nawet nie sprawdzałeś tego rozwiązania, a mówisz tak, jak byś jeździł z wskaźnikami na środku od roku i miał 2 wypadki na drodze bo obracałeś głową o 90(?) stopni żeby zobaczyć wskazówkę boost!!!
Jeszcze raz piszę że boost jest tak samo dobrze widoczny w tym miejscu jak obrotomierz!!!

P.S.2 Czy na słupku zegary nie zasłaniają przypadkiem troszkę pola widzenia z lewej strony?
Ostatnio zmieniony 2006-10-25 12:00 przez Drzymek, łącznie zmieniany 1 raz.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

DRZYMEK na 1 stronie tego tematu pisze:Najlepiej gdyby to był wskaźnik którego wskazania dynamicznie się zmieniają
Chciałeś jakiś dynamicznie zmieniający się zegar więc trafiłeś idealnie, po co zmieniać :wink: 8) :D
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Kędziorek pisze:
DRZYMEK na 1 stronie tego tematu pisze:Najlepiej gdyby to był wskaźnik którego wskazania dynamicznie się zmieniają
Chciałeś jakiś dynamicznie zmieniający się zegar więc trafiłeś idealnie, po co zmieniać :wink: 8) :D
Wiem i sam się z tego śmieję :lol: :lol: :lol:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Jeżdżę ze wskaźnikiem w tym miejscu już trzeci rok - chyba wiesz...
Oprócz tego naprawdę te obudowy wyglądają jak kubeczki po kefirze przymocowane do bombonierki.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Tak na prawdę to najwygodniejszy i najbezpieczniejszy jest wyświetlacz HUD :D - to tak na podsumowanie naszych spekulacji 8)

Poza tym, ja mam na prawdę specyficzny gust. Bo najbardziej by mi się podobały te zegary bez tych kubków i podstawki, surowo gdzieś przykręcone śrubami z wiszącymi kablami na desce rozdzielczej. To wygląda tak bardzo rasowo i sportowo :twisted:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Anyszes
Posty: 630
Rejestracja: 2005-04-11 19:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Police

Post autor: Anyszes »

te zegary na srodku tak sam jak np. radio ... wiec według mnie odrywaja troche uwage od drogi gdy chcesz zobaczyc ... jeszcze jak bys miał dokładnie powiedziec co pokazuje... przy np. 150km/h troche ciezko .... wg. mnie to tak jak bys szukał piosenki na radiu ... najlepiej to wyswietlacz na szybie laserowy ; )
UNITE AND WIN
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Anyszes pisze:te zegary na srodku tak sam jak np. radio ... wiec według mnie odrywaja troche uwage od drogi gdy chcesz zobaczyc ... jeszcze jak bys miał dokładnie powiedziec co pokazuje... przy np. 150km/h troche ciezko .... wg. mnie to tak jak bys szukał piosenki na radiu ... najlepiej to wyswietlacz na szybie laserowy ; )
To samo się tyczy słupka... :roll:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Radio na słupku to jest pomysł... :lol:

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Dee Jay
Posty: 4179
Rejestracja: 2004-11-10 10:58
Samochód: II gen V6 1993
Galeria: viewtopic.php?t=8900
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Dee Jay »

RX pisze:Witam,

Radio na słupku to jest pomysł... :lol:
:D

Ja też uważam że słupek to najlepsze miejsce na takie rzeczy. Chociaż zegary drzymka i tak mają nawet dobre miejsce. W Audi coupe brata nie dość że są na środku to jeszcze na dole tuż za skrzynią biegów i nie wyobrażam sobie gdzie tam jest ergonomia. :?
BTW. W IIGen to już musi być słupek, bo nie wyobrażam sobie innego miejsca na zegary na tej pięknej desce. :wink:
:arrow: Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie 8)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

To prawda, w audicach to jest porażka... Zegary nie dość że małe, to jeszcze niżej niż gałka zmiany biegów... :?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Anyszes
Posty: 630
Rejestracja: 2005-04-11 19:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Police

Post autor: Anyszes »

Drzymek pisze:
Anyszes pisze:te zegary na srodku tak sam jak np. radio ... wiec według mnie odrywaja troche uwage od drogi gdy chcesz zobaczyc ... jeszcze jak bys miał dokładnie powiedziec co pokazuje... przy np. 150km/h troche ciezko .... wg. mnie to tak jak bys szukał piosenki na radiu ... najlepiej to wyswietlacz na szybie laserowy ; )
To samo się tyczy słupka... :roll:
nie wiem nigdy nie widizałem w sluku na zywo ... ani nie jechałem takim .. wiec nie wypowiadam sie na temat slupka... a co do zegarów w dziwnym miejscu kumpel luj ma 105'kę z zegarami na przeciwko siedzenia pasazera ;p ; ) to jest kosmos : )
UNITE AND WIN
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Buszując po necie natknąłem się na cuś takiego:

http://sklep.turbokillers.com/product_i ... ucts_id=69

Normalnie turbo timer kosztuje ze 400zł, a tu za 160?
To jest jakaś lipa?
czy może warte uwag?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

To nie lipa...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Sokół
Posty: 179
Rejestracja: 2006-03-29 14:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Robert pisze:To nie lipa...
Potwierdzam kumple mają to zamontowane w swoich escortach rs turbo i działa już kilka miesięcy
Black probe 2.2 GT Turbo
mazda 626 coupe ( już u innego właściciela)
mazda 323 bg (bling-bling)(sprzedana i skasowana)
psssss i wszystko jasne
http://s150.photobucket.com/albums/s85/angelunnia/

Obrazek

www.csv.pl
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Panowie w koncu powstal moj wlasny wskaznik EGT:)
wyglada tak:
Obrazek
Dane techniczne :
Wspolpraca z termoparami typu K (najbardziej popularne czujniki tego typu wykorzystywane przez wszytskich producentow tego typu urzadzen)
Mozliwosc podpiecia dwoch czujnikow (w takim wypadku zegar wyswietla naprzemian temp z obu czujnikow) jest to dosc wazne dla silnikow typu V gdyz wazna jest temp na obu czesciach wydechu
Alarm ustawiany co 1C (zegar ma mzoliwosc pokazania do 2000C ale takich wysokich temp raczej nie uzyskamy ;) ) alarm jest akustyczy (brzeczyk) jak i wizualny (zmiana koloru diody na czerwona)
Pozdrawiam
ps.dalsze plany to AFR (juz sie tworzy) Boost juz jest tylko trzeba go podswietlic mozliwe ze bede tworzyl rownierz uklad wide band AFR z logowaniem na kompa i tworzeniem wykresow w funkcji obrotow
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Respect Quaki, powodzenia w pracach.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Quaki a jak cenowo takie EGT wygląda ??
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Ceny beda sie plasowaly na wysokosci
-jedno kanalowy 200PLN
-dwu kanalowy 280PLN
Za zegar sonda to koszt od 100-200PLNl tak mniej wiecej
Z tym ze jak na razie nie zostal on przetestowany wiec zanim go sprzedam komukolwiek musze przetestowac
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Sokół
Posty: 179
Rejestracja: 2006-03-29 14:25
Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Sokół »

Brawo Quaki!!!!!
Black probe 2.2 GT Turbo
mazda 626 coupe ( już u innego właściciela)
mazda 323 bg (bling-bling)(sprzedana i skasowana)
psssss i wszystko jasne
http://s150.photobucket.com/albums/s85/angelunnia/

Obrazek

www.csv.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”