Strona 4 z 10
: 2006-10-24 09:47
autor: RX
Witam,
Oczywiście! Jak Drzymkowi tak wygodnie to niech tak zostanie.
Pzdr.
: 2006-10-24 10:51
autor: Drzymek
W miejscu tripa też myślałem, ale zegary są większe i dłuższe niż ten tunel od tripa. Mi się tak podoba, jest dla mnie praktyczne i choć może ładniej wygląda na słupku, to bardziej funkcjonalnie jest na desce rozdzielczej zaraz przy fabrycznych wskaźnikach.
OK, ale tą kwestię zostawmy już w spokoju.
Teraz mam pytanie:
Ponieważ odczyt AFR non stop się zmienia, nawet jak jadę 50km/h i naciskam cały czas tyle samo gazu to wskazówka pokozuje co sekundę 2 wartości: ubogą i optymalną i cały czas tak zapiernicza po skali. Gadałem już z gościem i klubowiczem na ten temat i powiedzieli że taka jest charakterystyka naszej sondy Lambda. Teraz moje pytanie: czy można to jakoś zmienić żeby pokazywała stałe wartości a nie skakała po całej skali?
Pozdrawiam i dzięki za Wasze opinie!
: 2006-10-24 14:32
autor: Qki G
tak, albo jezdzic na benzynie, caly czas na maxymalnie otwartej przepustnicy, albo założyć lpg,
ponieważ gaz jest bogatszy od benzyny, wskazówka nie będzie latać, tylko podczas jazdy wskazywać bogatą mieszanke
wiem bo tak mam

: 2006-10-24 19:24
autor: Lukask
Drzymek potrzebna ci jest szerokopasmowa sonda lambda , niestety to spory wydatek

: 2006-10-24 20:40
autor: Bogdan9999
Kup sobie nową sondę może pomóc bo 15 letnia sonda już trochę dostała. Pozdrawiam
Re: Dodatkowe wskaźniki
: 2006-10-25 11:53
autor: Robert
Drzymek pisze:.. wskaźnik taki którego wskazania się dynamicznie zmieniają (coś jak np. boost) albo jakiś ważny wskaźnik do monitorowania pracy samochodu, którego nie mamy seryjnie zainstalowanego (tylko nie EGT).
Więc nie narzekaj, bo takiego właśnie oczekiwałeś!
MARCO pisze:Wskaźniki mają być widoczne bez zbędnych ruchów głowy
Najlepiej bez odrywania wzroku od drogi. Tak jak pisał RX - na słupku pozostają właśnie w polu widzenia. Zamontowane jak u Drzymka nie spełniają tego
wg mnie podstawowego wymogu. Ale nasz fabryczny wskaźnik turbo też nie - strasznie ciężko mi "odciążać" nogę, bo właśnie muszę odrywać wzrok w trakcie ostrego przyspieszania, gdy powinienem skupić się na slalomie.

: 2006-10-25 11:55
autor: Drzymek
Boguś, mam nową sondę od roku czasu (jest to sonda uniwersalna). Ale jak pytałem innego klubowicza co ma też AFR, to powiedział mi że tak ma być, bo to są prawidłowe odczyty naszej sondy.
P.S.
Robert - mylisz się!
Nawet nie sprawdzałeś tego rozwiązania, a mówisz tak, jak byś jeździł z wskaźnikami na środku od roku i miał 2 wypadki na drodze bo obracałeś głową o 90(?) stopni żeby zobaczyć wskazówkę boost!!!
Jeszcze raz piszę że boost jest tak samo dobrze widoczny w tym miejscu jak obrotomierz!!!
P.S.2 Czy na słupku zegary nie zasłaniają przypadkiem troszkę pola widzenia z lewej strony?
: 2006-10-25 11:58
autor: Kędziorek
DRZYMEK na 1 stronie tego tematu pisze:Najlepiej gdyby to był wskaźnik którego wskazania dynamicznie się zmieniają
Chciałeś jakiś dynamicznie zmieniający się zegar więc trafiłeś idealnie, po co zmieniać

: 2006-10-25 12:01
autor: Drzymek
: 2006-10-25 12:13
autor: Robert
Jeżdżę ze wskaźnikiem w tym miejscu już trzeci rok - chyba wiesz...
Oprócz tego naprawdę te obudowy wyglądają jak kubeczki po kefirze przymocowane do bombonierki.
: 2006-10-25 12:16
autor: Drzymek
Tak na prawdę to najwygodniejszy i najbezpieczniejszy jest wyświetlacz HUD

- to tak na podsumowanie naszych spekulacji
Poza tym, ja mam na prawdę specyficzny gust. Bo najbardziej by mi się podobały te zegary bez tych kubków i podstawki, surowo gdzieś przykręcone śrubami z wiszącymi kablami na desce rozdzielczej. To wygląda tak bardzo rasowo i sportowo

: 2006-10-25 12:23
autor: Anyszes
te zegary na srodku tak sam jak np. radio ... wiec według mnie odrywaja troche uwage od drogi gdy chcesz zobaczyc ... jeszcze jak bys miał dokładnie powiedziec co pokazuje... przy np. 150km/h troche ciezko .... wg. mnie to tak jak bys szukał piosenki na radiu ... najlepiej to wyswietlacz na szybie laserowy ; )
: 2006-10-25 12:30
autor: Drzymek
Anyszes pisze:te zegary na srodku tak sam jak np. radio ... wiec według mnie odrywaja troche uwage od drogi gdy chcesz zobaczyc ... jeszcze jak bys miał dokładnie powiedziec co pokazuje... przy np. 150km/h troche ciezko .... wg. mnie to tak jak bys szukał piosenki na radiu ... najlepiej to wyswietlacz na szybie laserowy ; )
To samo się tyczy słupka...

: 2006-10-25 12:44
autor: RX
Witam,
Radio na słupku to jest pomysł...
Pzdr.
: 2006-10-25 13:27
autor: Dee Jay
RX pisze:Witam,
Radio na słupku to jest pomysł...
Ja też uważam że słupek to najlepsze miejsce na takie rzeczy. Chociaż zegary drzymka i tak mają nawet dobre miejsce. W Audi coupe brata nie dość że są na środku to jeszcze na dole tuż za skrzynią biegów i nie wyobrażam sobie gdzie tam jest ergonomia.
BTW. W IIGen to już musi być słupek, bo nie wyobrażam sobie innego miejsca na zegary na tej pięknej desce.

: 2006-10-25 13:34
autor: Drzymek
To prawda, w audicach to jest porażka... Zegary nie dość że małe, to jeszcze niżej niż gałka zmiany biegów...

: 2006-10-25 14:17
autor: Anyszes
Drzymek pisze:Anyszes pisze:te zegary na srodku tak sam jak np. radio ... wiec według mnie odrywaja troche uwage od drogi gdy chcesz zobaczyc ... jeszcze jak bys miał dokładnie powiedziec co pokazuje... przy np. 150km/h troche ciezko .... wg. mnie to tak jak bys szukał piosenki na radiu ... najlepiej to wyswietlacz na szybie laserowy ; )
To samo się tyczy słupka...

nie wiem nigdy nie widizałem w sluku na zywo ... ani nie jechałem takim .. wiec nie wypowiadam sie na temat slupka... a co do zegarów w dziwnym miejscu kumpel luj ma 105'kę z zegarami na przeciwko siedzenia pasazera ;p ; ) to jest kosmos : )
: 2006-11-03 08:55
autor: Drzymek
Buszując po necie natknąłem się na cuś takiego:
http://sklep.turbokillers.com/product_i ... ucts_id=69
Normalnie turbo timer kosztuje ze 400zł, a tu za 160?
To jest jakaś lipa?
czy może warte uwag?
: 2006-11-03 09:20
autor: Robert
To nie lipa...
: 2006-11-03 16:47
autor: Sokół
Robert pisze:To nie lipa...
Potwierdzam kumple mają to zamontowane w swoich escortach rs turbo i działa już kilka miesięcy
: 2006-12-02 12:41
autor: Quaki
Panowie w koncu powstal moj wlasny wskaznik EGT:)
wyglada tak:

Dane techniczne :
Wspolpraca z termoparami typu K (najbardziej popularne czujniki tego typu wykorzystywane przez wszytskich producentow tego typu urzadzen)
Mozliwosc podpiecia dwoch czujnikow (w takim wypadku zegar wyswietla naprzemian temp z obu czujnikow) jest to dosc wazne dla silnikow typu V gdyz wazna jest temp na obu czesciach wydechu
Alarm ustawiany co 1C (zegar ma mzoliwosc pokazania do 2000C ale takich wysokich temp raczej nie uzyskamy

) alarm jest akustyczy (brzeczyk) jak i wizualny (zmiana koloru diody na czerwona)
Pozdrawiam
ps.dalsze plany to AFR (juz sie tworzy) Boost juz jest tylko trzeba go podswietlic mozliwe ze bede tworzyl rownierz uklad wide band AFR z logowaniem na kompa i tworzeniem wykresow w funkcji obrotow
: 2006-12-02 13:19
autor: Kędziorek
Respect Quaki, powodzenia w pracach.
: 2006-12-02 13:45
autor: Lukask
Quaki a jak cenowo takie EGT wygląda ??
: 2006-12-02 14:52
autor: Quaki
Ceny beda sie plasowaly na wysokosci
-jedno kanalowy 200PLN
-dwu kanalowy 280PLN
Za zegar sonda to koszt od 100-200PLNl tak mniej wiecej
Z tym ze jak na razie nie zostal on przetestowany wiec zanim go sprzedam komukolwiek musze przetestowac
Pozdrawiam
: 2006-12-04 08:14
autor: Sokół
Brawo Quaki!!!!!