Strona 1 z 3

Tlumik ala "mugen"

: 2007-02-01 11:01
autor: waluś
Witka
Mam zamiar zmienić tłumik końcowy, bo w moim spaliny wychodzą już bokiem :oops: no i zastanawiam się nad tym hmmm Mugenem. Przy okazji przebudowany zostanie zały wydech i dolot ale to inna bajka :)
Ma ktoś z was tego typu tłumik końcowy ??
Da się na tym w ogóle jeździć ?? głowa nie pęka ?? (zaznaczam że będzie to jedyny tlumik :D )
No i ewentualnie który polecacie ??

: 2007-02-01 11:20
autor: Qki G
Jest fajnie głośno ale tak do 3 tysiecy obrotów......potem jest akcja ze się wycisza wieć w trasie albo przy spokojnej jeździe nie medzy, no i przy górnej granicy obrotów, wyje ostro, takj ze nie sposób przejechac niezauwazonym :twisted: :twisted: :twisted:

: 2007-02-01 12:16
autor: Pelot
Qki tylko weż pod uwagę że Waluś ma 2.2turbo a tam zupełnie inaczej ten tłumik się zachowuje, a jest dokładnie na odwrót jak piszesz.
Polecam z wkładką :P

: 2007-02-01 12:17
autor: totmes (gonciu)
a jaki masz stary tłumik?

: 2007-02-01 13:00
autor: waluś
Seria z przerobioną końcówką :) bez kata i środkowego tłumika

: 2007-02-01 13:57
autor: Drzymek
Ja mam mugena z 10cm wylotem. Cały układ przelotowy i na dodatek 2,5 cala. I do 2500obr jeszcze idzie wytrzymać, ale później to już ryk, jak by jakiś dwupłatowiec jechał. Generalnie to dźwięk nie jest ładny, bo takie buczenie basowe, ale autko super jeździ :D

: 2007-02-01 14:14
autor: waluś
no to jak połączyć przyjemne z pożytecznym ?? czyli w miarę cicho za przyzwoite osiągi ??

: 2007-02-01 14:34
autor: Jaapko
Ja mam bez kata i środkowego a końcowy z regulacją, ustawiony na najcichszy i po mieście jeszcze ujdzie. W środku tak sobie mruczy ale z zewnątrz :twisted: Gorzej jest w trasie powyżej 120km/h, jest strasznie meczący.

: 2007-02-01 15:11
autor: Drzymek
A ja uwielbiam budzić sąsiadów. Czasem wracam do domu o 2 w nocy i przy 70km/h wrzucam 2... :twisted: :twisted: :twisted:

Wszyscy muszą wiedzieć że Drzymek wrócił do domu :lol:

: 2007-02-01 15:45
autor: daniel
:lol: ja mam też coś podobnego, jak jedziesz w mieście i ktoś sie przed tobą wlecze, to nawet nie musisz urzywać klaksonu, ani świateł, mała przygazówka i jak silnik schodzi z obrotów to tłumik niesamowicie ryczy 8)

: 2007-02-01 15:52
autor: Drzymek
Jeszcze lepiej:

Nowy Sącz: centrum miasta godziny szczytu (pełno ludzi). Wąska ulica (Lwowska, Sobieskiego) wśród wysokich starych kamienic... 10km/h na jedynce... trochę wolnej drogi... nagle gaz do dechy, wrzucam autko na 5000obr i puszczam gaz... syyykkkk BOV`a i ryk tłumika... 95% ludzi się ogląda :twisted: :twisted: :twisted:

...efekciarz ze mnie :lol: :wink:

: 2007-02-01 15:58
autor: totmes (gonciu)
Drzymek pisze:Jeszcze lepiej:

Nowy Sącz: centrum miasta godziny szczytu (pełno ludzi). Wąska ulica (Lwowska, Sobieskiego) wśród wysokich starych kamienic... 10km/h na jedynce... trochę wolnej drogi... nagle gaz do dechy, wrzucam autko na 5000obr i puszczam gaz... syyykkkk BOV`a i ryk tłumika... 95% ludzi się ogląda :twisted: :twisted: :twisted:

...efekciarz ze mnie :lol: :wink:
:D :D :D dobre :D szyby nie powypadały z kamienic :D

: 2007-02-01 18:26
autor: Drzymek
Totmes (gonciu1) pisze: :D :D :D dobre :D szyby nie powypadały z kamienic :D
Jedyne czego się boję, to żeby mi pan policjant nie zapukał kiedyś do okienka za zakłócanie porządku :lol:

: 2007-02-01 18:32
autor: Lisiu
ja mam mugena a właściwie dwa 8) do tego kompletny przelot 2.5 cala 8) napewno jest znacznie głośniej niż na serii ale wg. mnie da sie jechać. chociaż jak moja luba siadła na tylnim siedzeniu jak jechalismy do szczecian to wysiadła z bólem głowy :wink: fakt że prędkość nie schodziła poniżej 150km/h 8)

: 2007-02-01 18:51
autor: daniel
ja tam mojego słysze przy gwałtownym dodawaniu gazu ( tzn. wtedy najlepszy efekt, zwłaszcza jak turbina sie włancza), na początku cieżko było sie przyzwyczaić, ale z czasem juz tak on nie denerwuje 8)

: 2007-02-01 19:01
autor: waluś
ale z czasem juz tak on nie denerwuje
jasne a świstak siedzi i zawija :lol:
a miałem nadzieję że jednak da się z tym wytrzymać, ale z waszych relacji widzę że nie koniecznie hehe

: 2007-02-01 19:03
autor: Drzymek
2gen V6 mają taki fajny rasowy ryk, coś jak samochody wyścigowe. Igen mają chamskie buczenie basem :x

: 2007-02-01 19:03
autor: daniel
waluś przyzwyczaisz Sie;)
ps. najlepszy efekt jest w nocy, jak na ulicach cisza a Ty jedziesz przez jakies osiedle 8) :lol:

: 2007-02-01 20:08
autor: pytlar
ja mam basowy tlumik remusa ktory byl przerabiany (wybebeszany:D) w srodku przez poprzedniego wlasciciela i powiem ci ze pieknie mruczy:D:D:D

: 2007-02-01 20:33
autor: piotrek
kup mugena ze zwężką wkręcasz śrubką i jest cicho , jak wykręcisz
to już tu opisali :twisted: :wink: :wink:

: 2007-02-01 20:38
autor: Pelot
piotrek pisze:kup mugena ze zwężką wkręcasz śrubką i jest cicho , jak wykręcisz
to już tu opisali :twisted: :wink: :wink:
no nie do końca, u mnie bez wyciszki jest ciszej niż u Roberta z wyciszką :lol:

: 2007-02-01 20:40
autor: waluś
to w jakim celu kupować taki mugen skoro ma mieć w przelocie mniejszą średnice niż zwykła standardowa końcówka ?? nie sądze aby to dobrze wpływało na silnik.
A co myślicie o tym :
http://www.ulter.com.pl/baza/foto.php?id=266
NRS-003/08-1 ULTER
a może taki ??
http://moto.allegro.pl/item160814352_el ... bacz_.html
Czy to to może być cichrze od chińszczyzny sprzedawanej za grosze na allegro ??
Może warto się zaintereswać :)

: 2007-02-02 13:57
autor: Wuax
U mnie jest jeszcze seria z wyciętym katem.
Moje kryteria to być niepozornym i jak najcichszym :wink:
Jeśli znajdę coś cichszego od serii to zmienię, Oby tylko nie pogorszył osiągów.
A co do el-teca, sam o tym myślałem, oni sami piszą tak:
"Nasze sportowe układy wydechowe możemy podzielić na dwie grupy:

1. Układy wydechowe dedykowane do silników wolnossących:
Układy wydechowe dostosowane do silników wolnossących naszej produkcji standardowo oparte są na konstrukcji dwóch (lub trzech) tłumików: srodkowego o budowie przelotowej, oraz końcowego o budowie przelotowo - komorowej, pracujące na delikatnym ciśnieniu zwrotnym. Średnice przelotów proponujemy delikatnie powiększone, ale w granicach rozsądku, w zależności od stopnia modyfikacji o około 10-15%.Wszystko oczywiście zaprojektowane "z głową" aby nie rozluźnić za bardzo wydechu, co mogłoby mieć raczej negatywny skutek od zamierzonego. Tłumiki mają określoną, dużą objętość w środku wypełnione są specjalną włókniną wytłumiającą stworzoną właśnie po to, aby przy luźniejszej budowie - bardzo dobrze pochłaniać dźwięk w zakresie niskich i średnich częstotliwości. Wtedy taki układ wydechowy będzie pracował cicho i będzie użyteczny nie tylko na torze.

2. Układy wydechowe dedykowane do silników turbodoładowanych:
Układy wydechowe dostosowane do silników turbodoładowanych to zupełnie odmienne konstrukcje To układy o budowie raczej całkowicie przelotowej i znacznie powiększonej średnicy przelotu, o jak najbardziej obniżonym ciśnieniu zwrotnym i jak największej przepustowości. W tego typu układach wydechowych wyciszenie dźwięku silnika może opierać się jedynie na przechwyceniu fali dźwiękowej, więc wielkość samych tłumików i zastosowane materiały mają kolosalne znacznie. Tworząc taki układ wydechowy - o budowie opartej na dwóch tłumikach przelotowych, tworzymy tak dobrany wydech, aby przy spokojnej jeździe dało się usłyszeć jedynie delikatny basowy dźwięk, nigdy nie uciążliwy dla kierowcy czy pasażerów, odzywający się jedynie podczas pełnego otwarcia przepustnicy przy większych obrotach silnika, kiedy to przepływ spalin w układzie wydechowym jest na tyle duży, że przelotowa budowa nie jest fizycznie w stanie pochłonąć całkowicie fali dźwiękowej.

W najczęściej spotykanych silnikach turbodoładowanych o pojemności 1.8-2.0 litra z seryjnej średnicy granicach 48-50mm (tzw 2 cale) proponujemy powiększenie średnicy przelotu do 63 mm ( 2,5 cala) z dodatkowo powiększona początkową częścią układu wydechowego do 76 mm (tzw 3-calowy downpipe, up-pipe).Powiększona średnica początku wydechu zaraz za turbosprężarką ma na celu szybszy start wirnika, szybsze wkręcenie się na obroty turbosprężarki co skutkuje dodatkowym przyrostem mocy oraz mniejszą tzw "turbodziurą"."

Coś czuję, że u mnie ciszej nie będzie :cry:

: 2007-02-06 09:31
autor: Bogus
Jak dobry tlumik to zapraszam do moich znajomych http://www.mgmotorsport.pl/ robia to profesjonalnie z montazem gwarancja i na zamowienie Polecam

: 2007-02-10 21:25
autor: Koszyk
Zobacz u mnie w galerii jaki ja mam teraz i posłuchaj tego dźwięku...
( zdjęcie gdzieś na 3 czy 4 stronie tematu a dźwięk na 5)
w standardzie dostałem wyciszki więc jak Ci się znudzi zawsze możesz się wyciszyć.