Strona 3 z 4

Re: zegary

: 2012-07-27 22:55
autor: quarth
protip3: sprawdz czy napiecie dochodzi

Re: zegary

: 2012-07-27 22:58
autor: MatiLP640
możliwe że gdzieś ścieżka może być przerwana... a jakaś rada co do zegarów paliwa i oleju?

problem z zegarami

: 2012-08-31 11:11
autor: devil
Witam wszystkich po bardzo długiej przerwie.Niestety zapomniałem hasła do mojego poprzedniego konta i musiałem się zalogować na nowym koncie.
Mam poważny problem z moim probkiem. postaram się wyjaśnić w kilku zdaniach na czym on polega:
Wszystko z autem było ok do momentu wymiany rozrusznika i alternatora. Po wymianie tych podzespołów stało się coś dziwnego z licznikiem.Po przekręceniu stacyjki do pozycji zapłon wskaźnik temperatury i ciśnienia oleju idzie na maksa w góre, auto odpala normalnie, wskaźnik ładowania,prędkościomierz i obrotomierz w ogóle nie reaguje, kontrolki działają normalnie. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki,połączenia na kostkach i masę w samochodzie. Licznik był rozbierany ale nie ma w nim żadnych uszkodzeń.Alternator ładuje normalnie tj.13,8-14,6 v w zależności od obciążenia
Szukałem na forum odpowiedzi ale niestety nie znalazłem nic co by mogło być chociaż trochę zbliżone do mojego problemu
dodam jeszcze że po odpięciu przewodów z czujnika temp. i ciśnienia oleju wskaźniki opadają na dół.


Probe II gen.,o 2.0 94r.

Mam nadzieję że ktoś z forumowiczów pomoże mi rozwiązać problem.Z góry dziękuję za każdą sugestię w tym temacie i pozdrawiam serdecznie

Re: zegary

: 2012-09-06 02:38
autor: mysz
Hej,
nie wie ktoś czasem czy zegary us od R4 podpasują do R4 euro? Tzn czy nie będzie przekłamania (us są wyskalowane do 120mph) względem zegarów euro.
Ponadto czy kontrolki nie będą wariować? (Też inne rozmieszczenie).


Pozdrawiam.

Re: zegary

: 2012-09-06 10:24
autor: quarth
a czemu maja nie podpasowac? a kontrolki z tego co pamietam to sa w tych samych miejscach, tyle ze z innymi nadrukami

Re: zegary

: 2012-09-06 14:08
autor: mysz
Nie wiem, dlatego się pytam :) . Kontrolki są w innych miejscach np. check engine w us jest w tym miejscu co awarie w euro.

Re: zegary

: 2012-09-06 17:30
autor: MatiLP640
nie wiem jak w R4 ale w V6 ja jak założyłem niby kanadyjski do EU to warował właśnie, nie pokazywał w ogóle kontrolek na zapłonie ;/

Re: zegary

: 2012-09-06 17:57
autor: mysz
Ale jakoś się z tym uporałeś, czy założyłeś z powrotem eu?

Re: zegary

: 2012-09-06 18:44
autor: wujeksex
MatiLP640 pisze:nie wiem jak w R4 ale w V6 ja jak założyłem niby kanadyjski do EU to warował właśnie, nie pokazywał w ogóle kontrolek na zapłonie ;/
Nie powinno być problemów. Może miałeś przepalone żaróweczki, lub uszkodzone jakieś ścieżki.
mysz pisze:Ponadto czy kontrolki nie będą wariować?
Kontrolki są chyba rozmieszczone tak samo, a jak nie, to i tak powinno wszystko działać, bo nie widziałem, żeby opisy pinów we wtyczkach były podane osobno dla USA i EURO.
Dla świętego spokoju możesz porównać, czy ścieżki od kontrolek (o ile są inaczej rozmieszczone) idą w te same miejsca na wtyczkach.

:arrow: TU wkleiłem kilka zdjęć zegarów USA od 2.0.

Re: zegary

: 2012-10-11 17:45
autor: mysz
Piszę dla potomnych.
Zamontowałem zegary usa. Praktycznie wszystko działa jak trzeba. Jedynym problemem jest check engine, który w ogóle się nie zapala, oraz po przekręceniu kluczyka na zapłon zapala mi się kontrolka "fuel cutout" (gaśnie ona po uruchomieniu silnika).
Z ciekawych rzeczy jakie zauważyłem- liczniki usa są chyba dokładniejsze, bo zaniżają jeszcze więcej niż eu. Tj. w wersji usa przy 62mil'ach mam wg. gps'u 108km/h, przy eu 100km/h to wg. gps 101km/h. Na obecnych kołach (225/40/18) 100mil= 174km/h. Podejrzewam, że gdy założę opony o ory średnicy, prędkościomierz będzie pokazywać idealnie.
Ponadto, wydaje mi się, że rezerwa jest jakaś większa- jak jest mało wachy, to wskazówka spada grubo poniżej literki "E". W zegarach eu tak nie było.

Pozdrawiam.

Re: zegary

: 2012-10-11 18:19
autor: MatiLP640
u mnie bylo tak samo ale wariowal mi wskaznik cisnienia oleju ktory podobno czyms sie rozni ale niby da sie to obejsc ale jak nie mam pojecia i jakosc juz sie nie bawie tym, przyzwyczailem sie do EU ;) a tak w ogole podobno przekazales moj patent na czerwone wskazowki, mam nadzieje ze dodales ze to moj :D hehehehehe

Re: zegary

: 2012-10-12 01:14
autor: mysz
MatiLP640 pisze:a tak w ogole podobno przekazales moj patent na czerwone wskazowki, mam nadzieje ze dodales ze to moj :D hehehehehe
Patent przekazany, oczywiście było dodane, że to Twój pomysł ;)

Re: zegary

: 2012-10-12 02:54
autor: MatiLP640
cieszę się że mogłem pomóc ;)

Re: zegary

: 2015-11-26 21:04
autor: pawlacz
Odkopię temat.

Mam wersję 93' euro, a zegary które chcę przełożyć z innego rocznika, ale również v6. Moje obecne zegary różnią się kontrolkami, np. anti-theft, poduszka, O/D. Ktoś wie czy po założeniu to będzie działać poprawnie? Czy muszą być koniecznie od '93?

Re: zegary

: 2015-11-26 21:07
autor: Sallmo
Wydaje z naciskiem na wydaje mi się że nie powinno działać dobrze. Z tego powodu ze 93rocznik jest podgatunkiem samym sobie. Ale tylko gdybam

Re: zegary

: 2015-11-26 22:41
autor: infernoblade
Pewności też nie mam, mieszałem roczniki, usa/euro wszystko działało ok.Ale nie z 93. Podejrzewam, że w tym wypadku też powinno wszystko działać jeśli tylko kostki są takie same. Ale to tylko moja teoria :wink:

Re: zegary

: 2015-11-26 23:28
autor: Sallmo
Zegary mam w domu a kostki w garażu z resztą samochodu ;) Mogę w weekend foty cyknąć jak chcesz ?

Re: zegary

: 2015-11-27 11:12
autor: mysz
Ja od siebie powiem tak: mam wersję eu 94, zamontowałem zegary od wersji us (ofkors od 2.0, z tym, że najprawdopodobniej od automatu) i licznik pokazuje wartości mniej więcej prawidłowo do około 100-110km/h. Później zaniża i to sporo- np. przy 170km/h licznikowych mam w rzeczywistości około 190-200km/h, przy 160km/h z ogonkiem mam w rzeczywistości jakieś 180km/h. Zwrócił mi na to uwagę kumpel, który jechał za mną. Testowane było też na gps'ie i dodatkowo Kretowaty ostatnio mówił, że mi sporo zaniża (też za mną jechał w równej odległości).
Średnica koła nie ma za wiele do tego, bo na liczniku eu były wartości prawidłowe.

Re: zegary

: 2015-11-27 11:57
autor: KrecioPL
Potwierdzam - w obydwu przypadkach o których mówi Mysza byłem obecny.
Raz jechałem za nim swoim probasem - u niego ponoć było w okolicach 160kmh (ok. 100mph), ja miałem prawie 180kmh na blacie.
Innym razem goniliśmy go innym autem - na blacie 200 a mysza się wypierał że miał koło 180....

Co do kontrolek - wydaje mi się, że wszystko powinno działać. Skoro da radę przełożyć licznik z 93 do późniejszych roczników to odwrotnie tez powinno dać radę.

Re: zegary

: 2016-02-12 16:08
autor: pawlacz
Teraz po zmianie na zegar pokazujący odcinkę 8k mam dwa problemy:
-kontrolka check engine jest, ale się nie świeci gdy chcę sprawdzić błędy; no ale ona jest umiejscowiona w innym miejscu niż w starych licznikach, oprócz tego kontrolki mają inny wygląd
-ciśnienie oleju nie skacze do góry gdy naciskam gaz
wkurzające jest też przekłamywanie, stare liczniki przy 80km/h pokazywały 78-77km/h, teraz przy 80km/h gps wskazuje 70km/h. Chyba te zegary co mam założone pomimo że są sprawne prostu nie są kompatybilne z moim rocznikiem.

Re: zegary

: 2016-02-12 20:37
autor: Romas
sprawdź błędy diodą i po problemie :wink:

Re: zegary

: 2016-02-13 12:35
autor: avel
Zegary 93 oryginalnie mają doprowadzone dwie linie do kontrolki "check engine", są to: chceck i wzbudzenie alternator. Od 94 jest tylko wzbudzenie, dlatego nie możesz sprawdzać błędów. Ciśnienie oleju z zegarach od "po liftu" to zwyczajnie dzielnik napięcia i wskazówka stoi w połowie, bez względu na to jakie akurat jest ciśnienie. Takie oszustwo trochę, albo raczej cięcie kosztów bo czujnik ciśnienia oleju mógł być tańszy.

Co się stało ze starym licznikiem? jeżeli przełożysz elektronikę od prędkościomierza ze starego licznika to przekłamanie zniknie.

Porównywałem schematy liczników 93 usa, 93 euro, 94 euro i wszytke miały taki sam obwód od prędkościomierza, ale faktycznie różnice są w płytce sterownika przy wskazówce, więc nic dziwnego że inaczej pokazuje prędkość.

Re: zegary

: 2016-02-13 13:09
autor: Mariooo46
mysz pisze:Piszę dla potomnych.
. Na obecnych kołach (225/40/18) 100mil= 174km/h.Pozdrawiam.

to tyle wyciąga :)

Re: zegary

: 2016-02-13 13:44
autor: pawlacz
Wystarczy przełożyć tę płytkę z tyłu skrytą pod plastikiem?

Re: zegary

: 2016-02-13 15:37
autor: avel
Nie, chodzi o płytką, która przykręcona jest wewnątrz do '"silniczka" (to tak na prawdę nie jest silnik bo jego działanie polega na wychyleniu o określony kąt na podstawie stosunku dwóch napięć, i to w funkcji trygonometrycznej)

musisz odkręcić wszystkie małe śrubki z tyłu licznika, jest ich dokładnie 22. Potem zdejmujesz od frontu przeźroczysta osłonę i czarną ramkę, Tą płytkę pod plastikową słona z tył też trzeba zdjąć bo pod nią są 3 śruby od obrotomierza.
w tym momencie możesz wyciągnąć całe bebechy razem z cyferblatami . W środku znajdziesz płytkę, która siedzi pod wskaźnikami przebiegu i wskazówką prędkościomierza, jak wszystko jest rozkręcone to trzyma się tylko na zatrzaskach.