Strona 2 z 4

: 2007-04-11 20:03
autor: Robert
Był sobie nowy wątek...
ciacho pisze:mam pytanie... czy ktos zna dlugosc linki recnego do probe ja mam II z 93r. 2.5... chcialem sobie zamowic linki ale trzeba podac ich dlugosc a u mnie w probe nie ma ich... z gory dziekuje za pomoc... pozdrawiam...
Obrazek

: 2007-04-11 20:18
autor: maruder_22
witam mi też coś blokuje ręczny stoi u mechanika ma zobaczyć co to jak coś to dam znać ,teraz sprzęgło robi :?

: 2007-04-11 22:29
autor: Basf_Wrocław
Panowie nie wiem o co wam chodzi ale jeśli chodzi o ręczny to winny jest tylko zimering od strony haczyka, na którym jest linka. Po rozebraniu zacisku trzeba wyjąć ślimaka i za nim jest taka malutka gumeczka. Ją się wymienia i po kłopocie. Proponuje dodatkowo każdą część zacisku przeczyścić porządnie, na początku deikatnie papierem ściernym,a potem wymyć i posmarować odpowiednio dla miejsca smarem miedzianym i maszynowym.

: 2007-04-13 13:30
autor: KarenGdynia
u mnie też reczny sie zawiesza i zawsze go zostawiam na biegu. trzeba podniesc samochod zeby rozebrac te zaciski??

: 2007-04-13 15:04
autor: Mr. Cynk
na pewno trzeba zdjąć koło ale czy od razu samochód podnosić? :twisted:


chociaż są i tacy co twierdzą że aby obejrzeć migdałki trzeba ściągać majty... :twisted:

: 2007-04-14 00:05
autor: Ronin
Echh tak ironicznie kobiecie odpowiadać |-X :D
Karen - tak, trzeba zdjąć koło żeby dostać się do zacisków :wink:

: 2007-04-19 00:29
autor: _/Damian\_
Mój problem natomiast polega na tym , że po zaciągnięciu ręcznego i jego ponwnym zwolnieniu, prawe koło zostaje przyblokowane:( Koła nie ciągne po asfalcie, ale...po ujechaniu nastu km i zatrzymaniu można poczuć zapach palonego klocka, a po zbliżeniu się do koła poczuć buchający gorąc od koła:( Auto oddawałem już kilka razy do owej naprawy, niby linka jest sprawna, wszystko zostało wyczyszczone itp. a efekty są jakie są :( Czy ktoś może podpowiedzieć w czym może być przyczyna? I jak się jej pozbyć?

: 2007-04-19 00:35
autor: Voodoo

: 2007-04-21 13:54
autor: KarenGdynia
runin nie jestem kobieta, czyli samo kolo ta?

: 2007-04-29 22:45
autor: davidlive
koledzy a co z linka do IGT nada sie od mazdy GD ???????

: 2007-04-30 11:43
autor: Mr. Cynk
a potrzebujesz?


bo jak potrzebujesz to nie kupuj, mam taką i ci mogę odstąpić.

: 2007-04-30 17:49
autor: davidlive
Ok to bym był chetny :D :D
reszta szczegółów na priv :D :D

: 2007-04-30 19:31
autor: zerox18
ile kosztuje zacisk lewy tylni do 2.0 16v Probe 2 ??? moze ktos taniej zalatwic interesuje mnie nowy zacisk a ten problem nie tylko masz to chyba plaga w Fordach uszczelniacze po 150k km i zaciski zapieczone oraz linka hamulca reczne to najczestrze usterki :F prosze o odpowiedz i o konta

: 2007-06-02 09:42
autor: mancin21
no ja niestety też mam taki problem :cry: z hamulcem ręcznym i tez nie wiem co mam robić :?:

: 2007-11-23 23:59
autor: ZENiTH
Mnie już krew zalewa z tymi linkami od ręcznego mam ich dość i zapadła decyzja na zmianę linek. Więc pytanie do kolegów o symbole linek hamulcowych do 2.2 GT Igen. Lewej i prawej choć podejrzewam że to jedno i to samo.

: 2007-11-24 14:14
autor: Basf_Wrocław
Nowy zacisk - 700 - 900zł
Regeneracja 100 zł za 1, co do tego czy regeneracja jest na 100% skuteczna napiszę jak przyjdą mrozy. Narazie od lutego się nie zaciął :twisted:

: 2007-11-24 21:30
autor: Mr. Cynk
a moim zdaniem dajemy strasznie dupy. Wiele klubów po prostu potrafi dobrać coś konkretnego do swoich autek a my nie... fabryka generalnie strasznie spaprała sprawę tymi zaciiskami i trzeba byłoby raczej znaleźć zamienniki od innego auta.

No i najlepiej byłoby chyba zrezygnować z ręcznego na linkę.... zapakować hydrauliczny i luzik :D:D:D

: 2007-11-25 08:37
autor: ZENiTH
sprawa z zaciskiem jest bardzo prosta. Mianowicie jest to konstrukcja forda (niestety), zaaplikowana przez Mazdę i stosowana w wielu modelach. Największym problemem jest łożysko igiełkowe. Niestety za szybko się zużywa i szczerze powiedziawszy nie powinno się tam znajdować. Najlepszą alternatywą jest tuleja z brązu. Ja natomiast mam problem z linkami bo już raz je odratowałem ale pancerz wewnątrz po prostu rozleciał się i resztki trą o linkę dlatego się blokuje. To też niestety konstrukcja forda. Pancerzyk zaraz przy wyjściu po pierwsze nie jest dobrze osłonięty przed wilgocią a po drugie zastosowana gumowa osłona jest niskiej jakości. Tylne hamulce to niestety jedyny udział "nie japońskiej myśli technicznej" w naszych probkach.

Wracając do sprawy linek znalazłem coś i nie wiem czy będzie pasować
AD polska AD16 37012138 , AD16 37012139. Oczywiście Forda Probe w katalogu nie ma a to są symbole linek do MX-6 generacji 88-91.

Czy ktoś może potwierdzić to? a może jakieś inne symbole? Wydaje mi się że powinniśmy się sprężyć i coraz więcej symboli części wpisywać do FAQ. Więc kierowcy jedyneczek łączcie się 8)

: 2007-11-25 11:30
autor: pytlar
a u mnie reczny tylko troche lapie na lewym kole :evil: na prawym kole na zacisku jest zaciagniety do konca a i tak nie lapie :roll: cos jakby ten cholerny zacisk przepuszczal wlasnie :roll: ale plynu mi nie ubywa:] hamulce z tylu cos tam hamuja bo tarcze nie sa zardzewiale :] ale cos mam wrazenie ze tyl mi i tak slabo hamuje... :roll:

: 2007-11-25 19:01
autor: Mr. Cynk
dlatego uważam, że zaciski probe są do bani... zwłaszcza tylne.

: 2007-11-25 19:52
autor: OLEY
Ja też tak uważam.









Ci co mają wiedzieć, wiedzą o co chodzi. :wink:

: 2007-11-25 23:14
autor: Ero
A u mnie wszystko jest super,nic sie nie zacina no chyba ze tak jak ostatnio pod praca zapomniałem sie i zaciagnalem reczny i nad ranem mrozik chwycił :D :D :D Ale mam pytanie jak w dwójce 2.5 reguluje sie reczny chodzi mi o to zeby mocniej łapał bo teraz chamuje ale kół zablokowac nie chce?

: 2007-11-25 23:54
autor: Mr. Cynk
a przy samych zaciskach nie masz regulacji? a linka przy lewarku od ręcznego nie ma regulacji?


zdaje się są dwa miejsca regulacji, przy dzwigni ręcznego ogólna na oba koła i potem przy każdym kole...

: 2007-11-25 23:59
autor: Ero
Nie wiem jeszcze nie zagladałem....A jak jest przy dzwigni to jak sie do tej regulacji dostac?Bo przy zaciskach sie nie bede bawił bo oba koła rowno lapia(sprawdzone na przegladzie).

: 2007-11-26 00:41
autor: _KrISS_
Trzeba rozebrać całą dźwignię. Dziś to robiłem. Musisz odkręcić dwie śrubki które są w obudowie dźwigni i zdjąć tą obudowę.