Zgasł i nie odpala - brak iskry.
-
- Klubowicz
- Posty: 3828
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Zastanawia mnie to, że jak kolega napisał "nie świeci się nawet Check engine". Nie jestem znawcą, ale czy aparat zapłonowy, albo pasek wywoływał by takie skutki Poszedł bym raczej w stronę sugestii Rafa, czyli tego przekaźnika.
Pytanie czy w ogóle się świeci jakaś kontrolka po przekręceniu kluczyka
Pytanie czy w ogóle się świeci jakaś kontrolka po przekręceniu kluczyka
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2003-09-14 22:21
- Samochód: Probe 2.2GT 92r. i Mazda 626 2.0 2000r.
- Lokalizacja: Radom
więc jest tak ze wszystko w samochodzie działa, kontrolki swieca sie wszystkie poza Check engine ( calkowity jej brak, nawet po zmasowaniu przewodu do odczytu kodów błedow), aparat zapłonowy caly wymieniony, cewka sprawna tylko ze nie daje napiecia na kopułkę a do cewki napiecie dochodzi,
a czy możliwe zeby modul dawal jakies niewlasciwe napiecie, a moze ktos zna sposób jak ominac albo oszukac moduł?
a czy możliwe zeby modul dawal jakies niewlasciwe napiecie, a moze ktos zna sposób jak ominac albo oszukac moduł?
Ford PROBE 2.2 GT U.S.A. 92r.
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Stosujac stara metode (mloteczek kowadelko)jak ominac albo oszukac moduł?
Jesli dobrze zrozumialem to mowisz ze juz sama cewka nie daje iskry. Zastanawiam sie jak to sprawdziles. Poniewaz piszesz ze cewka jest dobra, to czy mozesz to dokladnie opisac (sprawdzenie cewki)?
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Cewka sprawdzona i iskrę daje (podobno taką, że konia zabije), ona po prostu nie jest wysterowana sygnałem "tacho". Wg mnie ECU straciło zasilanie - stąd brak świecenia kontrolki "check engine".wingerman pisze:Stosujac stara metode (mloteczek kowadelko)jak ominac albo oszukac moduł?
Jesli dobrze zrozumialem to mowisz ze juz sama cewka nie daje iskry. Zastanawiam sie jak to sprawdziles. Poniewaz piszesz ze cewka jest dobra, to czy mozesz to dokladnie opisac (sprawdzenie cewki)?
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Spróbuję,malyer pisze:a mozesz troche jasniej
Sygnał na kontrolkę podany jest bezpośrednio z ECU, jeśli ona nie świeci to:
1. sfajczona jest żarówka
2. jest przerwa na przewodach pomiędzy żarówką a ECU
3. masz padnięte ECU
4. ECU nie ma zasilania
Dwie pierwsze wykluczam, silnik wtedy bez problemu by pracował, ECU wymieniałeś na sprawne to wyklucza pkt.3.
Pozostaje zatem pkt.4 jako najbardziej prawdopodobny.
Jest jeszcze wiele innych możliwości braku iskry, np. wymienione wcześniej zerwanie paska rozrządu, brak zasilania samej cewki (zasilana bezpośrednio ze stacyjki), padnięta cewka, padnięty moduł zapłonowy, to samo z czujnikami halla w aparacie zapłonowym, przerwa lub zwarcie w instalacji pojazdu. Żadne z powyższych, oprócz ostatniego nie ma wpływu na brak świecenia kontrolki.
Teraz posprawdzałbym napięcia na wtykach ECU. Spróbuję za chwilę wrzucić schematy do strefy.
Ponieważ nie jestem ani Alfem ani inną Omegą to też mogę czegoś nie wiedzieć lub się pomylić
Edit: na poniższych schematach, to co jest zaznaczone na czerwono, powinno być pod napięciem po przekręceniu stacyjki w pozycję "zapłon".
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 2003-09-14 22:21
- Samochód: Probe 2.2GT 92r. i Mazda 626 2.0 2000r.
- Lokalizacja: Radom
Witam ponownie wszystkich zainteresowanych tym problemem i przepraszam że tak późno się odzywam.
W moim przypadku połowicznie awarie usunął 30 cm. kawałek przewodu który wpiąłem pomiędzy żółty przekaźnik (do czarnego kabelka z białym paskiem) a wtyczkę dochodzącą do cewki (czarny gruby kabelek z białym paskiem).
Połowiczne zwycięstwo polega na tym że probek pali i jeździ ale tylko na gazie, po przełączeniu na zasilanie benzynką po około 2-4 sek. gaśnie( może tym razem pompa czy jak?), ale jak na razie musi tak wystarczyć bo chwilowo nie mam kiedy się do niego dobrać.
Dziękuje wszystkim za okazaną pomoc i wsparcie.
W moim przypadku połowicznie awarie usunął 30 cm. kawałek przewodu który wpiąłem pomiędzy żółty przekaźnik (do czarnego kabelka z białym paskiem) a wtyczkę dochodzącą do cewki (czarny gruby kabelek z białym paskiem).
Połowiczne zwycięstwo polega na tym że probek pali i jeździ ale tylko na gazie, po przełączeniu na zasilanie benzynką po około 2-4 sek. gaśnie( może tym razem pompa czy jak?), ale jak na razie musi tak wystarczyć bo chwilowo nie mam kiedy się do niego dobrać.
Dziękuje wszystkim za okazaną pomoc i wsparcie.
Ford PROBE 2.2 GT U.S.A. 92r.
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
Mazda 626 2.0 136KM 2000r
- speedtester1
- Posty: 7
- Rejestracja: 2007-06-18 21:16
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Kalety
zgasł i nie odpala
witam po bardzo długiej przerwie. jezeli nadal Masz problem z furą to zapraszam na gg 7277196.
mialem ten sam problem i teraz jest wszystko oki
mialem ten sam problem i teraz jest wszystko oki
Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.
u mnie pojawil sie ten sam problem..borykam sie z nim juz dlugo ;/ auto na postoju gdy chwile pochodzilo gaslo i nie bylo iskry;/ niewazne czy silnik byl cieply czy zimny.. po mniej wiecej dwoch godzinach auto znowu odpalalo bez problemu... teraz auto zgaslo i na dobre nie zapalali;/ iskry brak. kopulka nowa,cewka 100procent sprawna kable i swie maja moze kilka miesiecy... co by moglo powodowac brak iskry a pozniej wszystko wracalo do normy.. az w koncu siadlo??jakies sugestie?
Byl:Ford Probe I 2,2 GL zajefajnie czerwony sprzedany ''Wiecznie Zywy''
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.
a jak to sprawdzales?cewka 100procent sprawna
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.
dalem Drzymkowi zeby przelozyl do swojego.odpala od sztycha,wiec cewka sprawna.
Byl:Ford Probe I 2,2 GL zajefajnie czerwony sprzedany ''Wiecznie Zywy''
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.
To daj mu jeszcze aparat zaplonowy by wykluczyc modul zaplonowy.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.
ok.dam mu...ale mam jedno pztanie.czy modul i aparat w GL i GT sa takie same?
Byl:Ford Probe I 2,2 GL zajefajnie czerwony sprzedany ''Wiecznie Zywy''
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.
Mysle ze od strony konstrukcji i sprawnosci tak, natomiast mozliwe ze walek napedu aparatu moze byc inny.
NIech ktos sie wypowie kto wie na 100%
NIech ktos sie wypowie kto wie na 100%
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.
W GL jest tylko cewka, w GT moduł z cewką, w 3.0V6 też cewka i moduł, tylko jeszcze inaczej (ale to mało kogo interesuje ).
Aparat w GL i GT część roboczą (wewnątrz) mają (chyba) identyczną, ale zupełnie inne wyprowadzenia kabli do świec.
V6 raczej wiadomo.
Aparat w GL i GT część roboczą (wewnątrz) mają (chyba) identyczną, ale zupełnie inne wyprowadzenia kabli do świec.
V6 raczej wiadomo.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Destroyer
- Posty: 1260
- Rejestracja: 2007-06-13 09:37
- Samochód: II gen 2.5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13662
- Lokalizacja: Radom
Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.
Z tego co kojarzę to mocowanie palca jest trochę inne. Innymi słowy wałek napędu jest troszkę innego kształtu. Swego czasu wymieniałem kopułkę i palec, tyle że dali mi kopułkę od GT a palec od GL i niby kształt palca był podobny, ale jednak mocowanie było inne i nie dało się go założyć. Gdzieś na forum jest wątek w którym wyjaśniono różnicę między tymi elementami.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.
Rzeczywiście - Maciucha nawet wrzucił szczegółowe zdjęcia w kodach części FAQu.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.
Jest zupełnie inaczej. Szukaj na podmiankę aparatu od GL'a. Ja miałem podobnie - padł moduł zapłonowy w aparacie.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.
glupie pytanie...gdzie znajduje sie modul a gdzie aparat zaplonowy? myla mi sie te pojecia i osobie ktora ma mi to sprzedac też sie to myli;/
Byl:Ford Probe I 2,2 GL zajefajnie czerwony sprzedany ''Wiecznie Zywy''
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km
- Xandr
- Posty: 219
- Rejestracja: 2006-12-10 13:19
- Samochód: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- Galeria: viewtopic.php?t=17508
- Lokalizacja: Warszawa/Działdowo
Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.
no nie patrzyłem na aparat i niestety nie ma modułu przy aparacie chyba ze jest gdzieś w środku albo GL nie ma go przy aparacie ale za to ma jakiś podciśnienia
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.
GL ma moduł w aparacie w środku. Zdjęcia w FAQu.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.
czekam dalej na aparat zaplonowy ale w miedzy czasie przypomnialo mi sie ze u mnie w probku jeden z dwoch kabelkow(chyba powietrza) idacy od aparatu byl przerwany (ten taki z zielonym laczeniem na srodku(cos w rodzaju zaworu bo przepuszcza powietrze tylko w jedna strone)wlasnie na tym laczeniu.ja to skleilem super glue ,zdjalem teraz ten kabelek i jak "dmuchalem" (bez skojarzen) w niego to powietrze bardzo opornie przechodzilo na jego koniec .mozna zalozyc ten kanel bez tego zaworku?
Byl:Ford Probe I 2,2 GL zajefajnie czerwony sprzedany ''Wiecznie Zywy''
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km
Jest:Spełnienie Marzeń = 2,5 V6 93r.. piękny..
byle do kwietnia... audii A6 3.0 220km
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.
Przepraszam: co kleiłeś super glue? Kable zapłonowe?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: Zgasł i nie odpala - brak iskry.
To nie kable zapłonowe. To przewody z podciśnieniem idące do przyspieszacza zapłonu w aparacie zapłonowym. Ja to miałem kiedyś całkowicie zdjęte i silnik chodził w miarę znośnie.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>