Problem z czujnikiem AirBag
Problem z czujnikiem AirBag
Siemnoo Mały problemik i małe pytanie
Mam przeciete przewody,od prawego czujnika airbagu co zauważyłem juz wcześniej i byłem ciekaw dlaczego ale chciałem zajrzeć głębiej,a po zdjęciu zderzaka okazuje się,że był probek lekko pacnięty z prawej strony - nic poważnego w sumie,czujnik chyba dotknięty,a raczej na pewno bo wzmocnienie pod zderzakiem jest peknięte i co dalej jak sprawdzic taki czujnik czy jest dobry Albo jak sprawdzic używany , od auta na 1000% nie bitego - mogę go sobie ot tak podłączyć .Dodam,że kierat z poducha jest ok i chyba nie było wymieniane raczej.Podejrzewam,że jakis magik odciął ten sensor,żeby czasem nie było niespodzianki z airbagiem w trakcie jazdy i tyle hmm..Aha i kontrolka airbagu świeci tak po przekręceniu kluczyka : zapala sie na kilka sekund i świeci,następnie gaśnie na kilka sekund,a potem mruga cztery razy pod rząd i znów gaśnie i cały cykl ,od nowa.. Czy to jest kod 41 Dobrze to zinterpretowałem
Co na to szanowne kolegium fachowców Fotami również służę jakby co
Dziękuję za ewentualne porady & pozdrOOO
Mam przeciete przewody,od prawego czujnika airbagu co zauważyłem juz wcześniej i byłem ciekaw dlaczego ale chciałem zajrzeć głębiej,a po zdjęciu zderzaka okazuje się,że był probek lekko pacnięty z prawej strony - nic poważnego w sumie,czujnik chyba dotknięty,a raczej na pewno bo wzmocnienie pod zderzakiem jest peknięte i co dalej jak sprawdzic taki czujnik czy jest dobry Albo jak sprawdzic używany , od auta na 1000% nie bitego - mogę go sobie ot tak podłączyć .Dodam,że kierat z poducha jest ok i chyba nie było wymieniane raczej.Podejrzewam,że jakis magik odciął ten sensor,żeby czasem nie było niespodzianki z airbagiem w trakcie jazdy i tyle hmm..Aha i kontrolka airbagu świeci tak po przekręceniu kluczyka : zapala sie na kilka sekund i świeci,następnie gaśnie na kilka sekund,a potem mruga cztery razy pod rząd i znów gaśnie i cały cykl ,od nowa.. Czy to jest kod 41 Dobrze to zinterpretowałem
Co na to szanowne kolegium fachowców Fotami również służę jakby co
Dziękuję za ewentualne porady & pozdrOOO
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Nie masz wszystkiego ok. Komp poduszki wyświetla tylko 1 kod - najważniejszy w danym momencie (o najniższym numerze). Po usunięciu problemu wyświetlany jest kolejny kod (jeśli są jeszcze jakieś błędy). Jeśli wcześniej wyświetlał Ci 41 (przerwany obwód sensora), a teraz niższy 13 (ten sam obwód zwarty do masy), to popsułeś w trakcie naprawy. Kompa diagnostyki poduszek się nie resetuje - jak nie będzie błędów, to przestanie wyświetlać.
Co innego sterownik - ten zapamiętuje fakt wystrzelenia poduszki i resetuje się go w specjalizowanym warsztacie.
Przy okazji - pierwsze zaświecenie na 6 sekund informuje tylko, że układ działa. Dopiero potem wyświetla ew. błędy. Kod 41:
Co innego sterownik - ten zapamiętuje fakt wystrzelenia poduszki i resetuje się go w specjalizowanym warsztacie.
Przy okazji - pierwsze zaświecenie na 6 sekund informuje tylko, że układ działa. Dopiero potem wyświetla ew. błędy. Kod 41:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Siemano No właśnie ja nic nie popsułem Ja chcę naprawić Założyłem inny czujnik (ten co założyłem jest,od Probe nawet nie ryśniętego) i tamten kod zniknął i teraz jest 13,a instalacja wydaje się ok hmm.. Dzieki za pomoc ,kurde w wolnej chwili polecę z całą tą instalacją,może ktoś coś zamienił (kable)- tego nie wiem ale wiem, że Polak potafi jak i zarówno naprawić/zmodyfikować tak i spieprzyć..
Przypuszczam,że poprzedni sensor był odcięty,bo wywalał jakiś błąd hmm..
Będę sie z tym męczył ,aż znajdę przyczynę
Idę na garaż choć juz przysypiam i w ogóle ech..same niespodzianki
Pzdr.
Przypuszczam,że poprzedni sensor był odcięty,bo wywalał jakiś błąd hmm..
Będę sie z tym męczył ,aż znajdę przyczynę
Idę na garaż choć juz przysypiam i w ogóle ech..same niespodzianki
Pzdr.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
To scenariusz jest wg mnie taki:
Kod 41 - brak czujnika. Nie było kodu 13, bo to on by się wyświetlał. Drugi przewód od czujnika zwiera do masy, ale komp nic o tym nie wie, skoro układ jest rozwarty.
Zakładasz czujnik, zamknąłeś obwód i diagnostyka poduszek wyświetla 13 - zwarcie do masy.
Idź po kablach i znajdź przetarcie, zgniecenie między jakimiś elementami, ...
Kod 41 - brak czujnika. Nie było kodu 13, bo to on by się wyświetlał. Drugi przewód od czujnika zwiera do masy, ale komp nic o tym nie wie, skoro układ jest rozwarty.
Zakładasz czujnik, zamknąłeś obwód i diagnostyka poduszek wyświetla 13 - zwarcie do masy.
Idź po kablach i znajdź przetarcie, zgniecenie między jakimiś elementami, ...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
No dokładnie tak jak piszesz też tak myslałem tylko wszystko jest ok wizualnie w oryginalnych peszlach itp.
Dziś porozpinałem prawy czujnik - ten,który dołożyłem no i przewody ok - wypinam i 41 zapinam 13 jak juz wiadomo
Rozepnę jeszcze lewy znowu i popatrze dokładnie co tam sie dzieje i przejrze też okablowanie centralnego sensora..
Dzięki
A poza tym masz wyje***y nowy avatar
Dziś porozpinałem prawy czujnik - ten,który dołożyłem no i przewody ok - wypinam i 41 zapinam 13 jak juz wiadomo
Rozepnę jeszcze lewy znowu i popatrze dokładnie co tam sie dzieje i przejrze też okablowanie centralnego sensora..
Dzięki
A poza tym masz wyje***y nowy avatar
Ponawiam
Czy ktoś wie jak resetuje się sterownik airbag albo jak sie dobrać do tego ustrojstwa
Poduszka jest i raczej nie była zmieniana(nie mam 100% pewności),wymieniłem sensor,bo poprzedni był lekko naruszony i ktoś przeciał kable ale nie ma zwartego obwodu i ma oporność..
Posprawdzałem wszystko (instalka żadnych przetarć itp. nie ryłem pod deską,bo bym musiał wszystko rozbebeszyć,a mogło by być na próżno czasem z tą operacją - wizualnie nic tam nie było ruszane i żadnych uszkodzeń) i non top przy podpiętych sensorach kod 13 czyli instalacja elektryczna Air bag lub czujnik uderzeniowy zwarty do masy
Może pokrótce to opiszę jak to wygląda
Wszystkie czujniki mają na jednym pinie (pomarańczowa kostka) przejście do masy jeżeli są przykręcone do nadwozia i mniemam,że tak chyba musi być,a drugi pin (niebieski) przejścia nie ma oraz na czujnikach/sensorach jest oporność i nie mają przejścia same w sobie.
Co dalej ; gdy odepnę wszystkie wyskakuje kod 51 wewnętrzny bezpiecznik Monitora Diagnostyki
Rozumiem,że to właściwy objaw
Gdy odepnę prawy czujnik wywala mi kod 41 obwód czujnika zderzeniowego: wysoka rezystancja lub otwarty obwód
Gdy odepnę lewy sensor i środkowy to cały czas kod 13 instalacja elektryczna Air bag lub czujnik uderzeniowy zwarty do masy jak dobrze teraz pamiętam
Tera tak gdy sprawdzałem przewody ze sterownika na przejscie do masy to gdy były wypięte wszystkie brak przejścia do masy,a wskazywało oporność - gdy popiąłem środkowy sensor to samo w pozostałych,lewy tak samo,a gdy podpiąłem prawy sensor to jest przejście na masę w złączach ze sterownika na pinie niebieskim w sensorze środkowym i sensorze lewym
O co tu chodzi czy sterownik poduchy może być uwalony
Wybaczcie jeśli napisałem to enigmatycznie, nie jestem elektronikiem ale lubie rozwiązywać problemy,a sam już się gubie i mam okrojoną wiedzę na temat działania airbagu,a i w głowie mnóstwo spraw w tym z Probe
Będę wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź
Czy ktoś wie jak resetuje się sterownik airbag albo jak sie dobrać do tego ustrojstwa
Poduszka jest i raczej nie była zmieniana(nie mam 100% pewności),wymieniłem sensor,bo poprzedni był lekko naruszony i ktoś przeciał kable ale nie ma zwartego obwodu i ma oporność..
Posprawdzałem wszystko (instalka żadnych przetarć itp. nie ryłem pod deską,bo bym musiał wszystko rozbebeszyć,a mogło by być na próżno czasem z tą operacją - wizualnie nic tam nie było ruszane i żadnych uszkodzeń) i non top przy podpiętych sensorach kod 13 czyli instalacja elektryczna Air bag lub czujnik uderzeniowy zwarty do masy
Może pokrótce to opiszę jak to wygląda
Wszystkie czujniki mają na jednym pinie (pomarańczowa kostka) przejście do masy jeżeli są przykręcone do nadwozia i mniemam,że tak chyba musi być,a drugi pin (niebieski) przejścia nie ma oraz na czujnikach/sensorach jest oporność i nie mają przejścia same w sobie.
Co dalej ; gdy odepnę wszystkie wyskakuje kod 51 wewnętrzny bezpiecznik Monitora Diagnostyki
Rozumiem,że to właściwy objaw
Gdy odepnę prawy czujnik wywala mi kod 41 obwód czujnika zderzeniowego: wysoka rezystancja lub otwarty obwód
Gdy odepnę lewy sensor i środkowy to cały czas kod 13 instalacja elektryczna Air bag lub czujnik uderzeniowy zwarty do masy jak dobrze teraz pamiętam
Tera tak gdy sprawdzałem przewody ze sterownika na przejscie do masy to gdy były wypięte wszystkie brak przejścia do masy,a wskazywało oporność - gdy popiąłem środkowy sensor to samo w pozostałych,lewy tak samo,a gdy podpiąłem prawy sensor to jest przejście na masę w złączach ze sterownika na pinie niebieskim w sensorze środkowym i sensorze lewym
O co tu chodzi czy sterownik poduchy może być uwalony
Wybaczcie jeśli napisałem to enigmatycznie, nie jestem elektronikiem ale lubie rozwiązywać problemy,a sam już się gubie i mam okrojoną wiedzę na temat działania airbagu,a i w głowie mnóstwo spraw w tym z Probe
Będę wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź
sterownik airaga
Jesli mowisz ze probek mial lekkie pacniecie i wymieniales czujnik to w sterowniku zapisal sie crash, trzeba by bylo wymontowac sterwonik airbaga i wykasowac (wyzerowac) wpisy crasha. Jesli mowisz ze uwalony byl probek w prawy przod a w trakcje uderzenia nie bylo zapietych pasow lub tez pasazera po prostu nie bylo to poduszka sie nie otworzyla a crash sie zapisal. Bede przerabial temat na dniach bo mam podobny temat. Powiedz mi tylko gdzie jest sterownik airbaga bo nie chce mi sie instalowac serwisowki. Pozdrawiam,
PS>
gdyby byl w probku system OBD II to crasha by sie skasowalo po podpieciu komputera do OBD II a tak niestety trzeba wymontowac i sie bawic :/
PS>
gdyby byl w probku system OBD II to crasha by sie skasowalo po podpieciu komputera do OBD II a tak niestety trzeba wymontowac i sie bawic :/
/Roofio Probe II 1995 USA
Re: sterownik airaga
Witam! Byłoby fajnie jak byś to rozszyfrował Bo już myślę nad wymianą sterownika
Sterownik,od srs/airbag to niebieska puszka na pedałami w lewym narożniku - jest tam równiez przypięta taka żółta etykietka,więc łatwo go znaleźć tylko trz lekko zanurkować pod kokpit
Tak miał małe co nieco,ale nic poważnego w sumie no ale poprzedni czujnik troszke był naruszony (na pomiarach pokazywało,że ok) i odcięte przewody dlatego wymieniałem na sensor z nie bitego auta.
Dzięki z góry za ewentualna pomoc
Pzdr.
Sterownik,od srs/airbag to niebieska puszka na pedałami w lewym narożniku - jest tam równiez przypięta taka żółta etykietka,więc łatwo go znaleźć tylko trz lekko zanurkować pod kokpit
Tak miał małe co nieco,ale nic poważnego w sumie no ale poprzedni czujnik troszke był naruszony (na pomiarach pokazywało,że ok) i odcięte przewody dlatego wymieniałem na sensor z nie bitego auta.
Dzięki z góry za ewentualna pomoc
Pzdr.
srs
ok jutro wykrece i zaniose do znajomego, ktory zajmuje sie takimi rzeczami. Dzieki za lokalizacje bedziemy dzialali. Spytam sie od razu ile kosztuje reset crasha ale mysle ze pieniadze wiele mniejsze niz nowy sterownik. Pozdrawiam Rafal
/Roofio Probe II 1995 USA
- Pajda16v
- Posty: 543
- Rejestracja: 2011-12-01 14:30
- Samochód: osobowy 1995 4-suw
- Galeria: viewtopic.php?t=19719
- Lokalizacja: Malediwy
Re: Problem z czujnikiem AirBag
Chciałbym odświeżyć temat...
Sprawa moich poduszek prezentuje się w ten sposób że probe było jakiś czas temu pocałowałem się z drzewem ok 50-60km/h probe zostało zrobione... Ale problem z poduszkami został na szczęście nie miałem zapiętych pasów to nie wybuchły... jeden czujnik wymieniłem od razu lewy przedni i centralny ten koło zamka od maski, wywala mi błąd 44 czyli prawy czujnik wymieniłem na dobry w 100% od swojego drugiego... ale dalej błąd jest ten sam.
Jak można sprawdzić czujnik czy jest dobry ?? są one jak przełącznik 1/0 czy bardziej cudowne ??
Komputer podobno zapisuje błędy i ciężko je usunąć, mam drugi komputerek ale nie chce go wsadzić w popsute czujnik w sumie probe ma 4 te czujniki....
Sprawa moich poduszek prezentuje się w ten sposób że probe było jakiś czas temu pocałowałem się z drzewem ok 50-60km/h probe zostało zrobione... Ale problem z poduszkami został na szczęście nie miałem zapiętych pasów to nie wybuchły... jeden czujnik wymieniłem od razu lewy przedni i centralny ten koło zamka od maski, wywala mi błąd 44 czyli prawy czujnik wymieniłem na dobry w 100% od swojego drugiego... ale dalej błąd jest ten sam.
Jak można sprawdzić czujnik czy jest dobry ?? są one jak przełącznik 1/0 czy bardziej cudowne ??
Komputer podobno zapisuje błędy i ciężko je usunąć, mam drugi komputerek ale nie chce go wsadzić w popsute czujnik w sumie probe ma 4 te czujniki....
Probe to nie samochód, to styl życia...
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Problem z czujnikiem AirBag
Komputer wyświetla tylko obecne błędy.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Problem z czujnikiem AirBag
się podepnę, dziś rano zaczęła mi świecić kontrolka od poduszek wyszło że wyrzuciło mi błąd 52 ( zasilanie awaryjne: brak napięcia) i co to może znaczyć a konkretnie gdzie szukać przyczyny, z poduszkami się nigdy nie bawiłem więc nie mam pojęcia gdzie co może być, jakiś bezpiecznik może tam jest, może przekaźnik, nie mam pojęcia, jak by ktoś coś wiedział na ten temat to byłbym wdzięczny gdyby się podzielił
- Spider33
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2008-01-05 12:23
- Samochód: Probe x ∞
- Galeria: viewtopic.php?t=20740
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Re: Problem z czujnikiem AirBag
Odkrec poduszke od kierownicy i sprawdz czy wszystko jest dobrze podlaczone. Problem pewnie tkwi w tasmie, moze byc uszkodzona. Sprawdz najpierw ja.
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Problem z czujnikiem AirBag
na poczotek chce zrestetowac kompa i usunac blad bo moze tylko chwilo cos mu sie pochrzanilo i blad zostal w pamieci, tylko jeszcze musze znalezc cos o tym i dowiedziec sie jak to zrobic ale cos bylo z naciskaniem pedalu hamulca chyba a jak to nie pomoze to zrobie jak mowisz. sprawdzalem bezpieczniki tez ale wszystkie sa ok i niby zaden nie odpowiada za poduchy, nie wiem jak z przekaznikami. mozliwe ze gdzies przerwal sie przewod albo zasniedzial...
- wujeksex
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Problem z czujnikiem AirBag
Też mam błąd 52. Ten błąd nabyłem razem z Probkiem i jakoś nie chce mi się za to zabrać.
Generalnie, to błąd wyświetli się jak napięcie w module nie przekroczy 16V w ciągu kilku sekund (nie pamiętam ilu dokładnie) od momentu rozruchu silnika, lub włączenia zapłonu(nie pamiętam).
Zasilanie awaryjne do modułu wchodzi jak dobrze pamiętam pinem nr15. Jak przewód ten będzie przerwany, to nie będzie napięcia.
Sprawdź ten przewód.
Ja jednak obstawiam stare kondensatory w module poduch, lub uszkodzony obwód "zwiększania napięcia" - obstawiam, że jest to najprostszy powielacz napięcia(kilka kondensatorów i diód prostowniczych).
Mógł też paść układ pomiaru napięcia.
Wymień kondensatory i sprawdź diody.
Modułu poduch się nie resetuje - jak wszystko działa, to moduł nie wyświetla błędów.
Generalnie, to błąd wyświetli się jak napięcie w module nie przekroczy 16V w ciągu kilku sekund (nie pamiętam ilu dokładnie) od momentu rozruchu silnika, lub włączenia zapłonu(nie pamiętam).
Zasilanie awaryjne do modułu wchodzi jak dobrze pamiętam pinem nr15. Jak przewód ten będzie przerwany, to nie będzie napięcia.
Sprawdź ten przewód.
Ja jednak obstawiam stare kondensatory w module poduch, lub uszkodzony obwód "zwiększania napięcia" - obstawiam, że jest to najprostszy powielacz napięcia(kilka kondensatorów i diód prostowniczych).
Mógł też paść układ pomiaru napięcia.
Wymień kondensatory i sprawdź diody.
Modułu poduch się nie resetuje - jak wszystko działa, to moduł nie wyświetla błędów.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Problem z czujnikiem AirBag
a gdzie znajdę ten moduł i która to wtyczka?
- wujeksex
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Problem z czujnikiem AirBag
Pod kierownicą/nad nogami kierowcy. Niebieska puszka z jedną wtyczką.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Problem z czujnikiem AirBag
-- oryginalny post 2012-11-09 19:39 --
to zrobię inaczej bo powinienem mieć dwa to po prostu podmienię i zobaczę czy coś to zmieni a ten rozbiorę i zobaczę czy wszystko jest ok dzięki za pomoc
-- dodano 2012-11-10 11:13 --
jednak nie mam drugiego ;/ myślałem że mam. Tego rozebrałem i w sumie wygląda na cały, ani nigdzie nic nie jest nadpalone ani żadnego zapachu nie ma po otwarciu, wygląda na sprawny. Powiedz mi jeszcze który to jest konkretnie przewód bo puszka jest jedna i to ta bo po wyciągnięciu świeciła się kontrolna cały czas ale wchodzą do niej dwie wtyczki, jedna biała a druga czarna i nie mam pojęcia który to kabel jest dodam że też je oglądałem i też wszystkie wyglądają na sprawne, nie wiem jak dalej ale przy wtyczkach są ok.
Jak ewentualnie można by było sprawdzić ten moduł czy działa jak należy?
to zrobię inaczej bo powinienem mieć dwa to po prostu podmienię i zobaczę czy coś to zmieni a ten rozbiorę i zobaczę czy wszystko jest ok dzięki za pomoc
-- dodano 2012-11-10 11:13 --
jednak nie mam drugiego ;/ myślałem że mam. Tego rozebrałem i w sumie wygląda na cały, ani nigdzie nic nie jest nadpalone ani żadnego zapachu nie ma po otwarciu, wygląda na sprawny. Powiedz mi jeszcze który to jest konkretnie przewód bo puszka jest jedna i to ta bo po wyciągnięciu świeciła się kontrolna cały czas ale wchodzą do niej dwie wtyczki, jedna biała a druga czarna i nie mam pojęcia który to kabel jest dodam że też je oglądałem i też wszystkie wyglądają na sprawne, nie wiem jak dalej ale przy wtyczkach są ok.
Jak ewentualnie można by było sprawdzić ten moduł czy działa jak należy?
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Problem z czujnikiem AirBag
BACKUP POWER SUPPLY -- VOLTAGE BOOST FAULT CODE 52
Normal Operation
A backup power supply is contained within the air bag diagnostic monitor that consists of four capacitors and a voltage boost circuit. The voltage boost circuit charges the capacitors to 16-19 volts when the air bag diagnostic monitor is turned to ON. The backup power supply is connected through a diode to the air bag diagnostic monitor pin 15 (circuit 951 "GN/Y"). The resistance of circuit 951 should have infinite (open) resistance to ground. The air bag diagnostic monitor measures the voltage on the backup power supply capacitors. If the voltage on the capacitors does not reach a minimum of 16 volts after approximately 45 seconds, the air bag diagnostic monitor will flash a code 52 to indicate low voltage in the backup power supply voltage boost circuit.
Possible Causes
Low backup power supply voltage can be cause by:
Pinpoint Test -- Backup Power Supply - Voltage Boost Fault Code 52
Normal Operation
A backup power supply is contained within the air bag diagnostic monitor that consists of four capacitors and a voltage boost circuit. The voltage boost circuit charges the capacitors to 16-19 volts when the air bag diagnostic monitor is turned to ON. The backup power supply is connected through a diode to the air bag diagnostic monitor pin 15 (circuit 951 "GN/Y"). The resistance of circuit 951 should have infinite (open) resistance to ground. The air bag diagnostic monitor measures the voltage on the backup power supply capacitors. If the voltage on the capacitors does not reach a minimum of 16 volts after approximately 45 seconds, the air bag diagnostic monitor will flash a code 52 to indicate low voltage in the backup power supply voltage boost circuit.
Possible Causes
Low backup power supply voltage can be cause by:
- Resistance on circuit 951 ("GN/Y") to ground. Resistance to ground on circuit 951 ("GN/Y") or circuit 943 ("GN/BK") will cause the backup power supply capacitors to discharge and the boost circuit will not be able to boost the voltage.
- Boost circuit failure within the air bag diagnostic monitor. If the voltage boost circuit in the air bag diagnostic monitor is faulty it will not be able to raise the backup power supply voltage on the capacitor.
Pinpoint Test -- Backup Power Supply - Voltage Boost Fault Code 52
- 52-1 VERIFY CONDITION
- Key ON.
- Count the fault code (if any).
- Is code 52 flashing?
- Yes
GO to «52-2». - No
READ the Normal Operation Description for this fault code. EXAMINE the fault code schematic and look for areas where intermittent problems would occur (connectors, splices, crimps, etc.). DO NOT PROCEED WITH PINPOINT TESTS UNTIL THE CODE IS FLASHING! FAILURE TO DO SO WILL RESULT IN NEEDLESS REPLACEMENT OF THE AIR BAG DIAGNOSTIC MONITOR AND REPEAT REPAIRS.
- Yes
- 52-2 CHECK BACKUP POWER SUPPLY FAULT
- Deactivate the air bag system.
- Disconnect the air bag diagnostic monitor connectors.
- Measure the resistance of circuit 951 ("GN/Y") between the gray air bag diagnostic monitor connector Pin 15 and ground.
- Is the resistance greater than 100,000 ohms?
- Yes
REPLACE the air bag diagnostic monitor. VERIFY the system. REACTIVATE the system. - No
GO to «52-3».
- Yes
- 52-3 CHECK FOR SHORT TO GROUND IN CIRCUIT 951
- Disconnect the air bag diagnostic monitor connectors.
- Disconnect the safing sensor connectors.
- Measure the resistance of circuit 951 ("GN/Y") between the gray air bag diagnostic monitor connector Pin 15 and ground.
- Is the resistance greater than 100,000 ohms?
- Yes
GO to «52-4». - No
LOCATE and SERVICE the short to ground in circuit 951 ("GN/Y"). RECONNECT the system. VERIFY the system. REACTIVATE the system.
- Yes
- 52-4 CHECK FOR SHORT TO GROUND IN CIRCUIT 943
- Disconnect the air bag diagnostic monitor connectors.
- Disconnect the safing sensor connectors.
- Measure the resistance of circuit 943 ("GN/BK") between the black air bag diagnostic monitor connector Pin 23 and ground.
- Is the resistance greater than 100,000 ohms?
- Yes
REPLACE the safing sensor. RECONNECT the system. VERIFY the system. REACTIVATE the system. - No
LOCATE and SERVICE the short to ground in circuit 943 ("GN/BK"). RECONNECT the system. VERIFY the system. REACTIVATE the system.
- Yes
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Problem z czujnikiem AirBag
ooo jak miło jak chcesz to potrafisz dzięki wielkie
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Problem z czujnikiem AirBag
- Pin, circuit & function
- 40S (BK/W) Diagnostic Power Input
- 55C (BK/BL) Ground
- 55 (BK/GN) Ground
- 952 (R/GN) Air Bag Warning Indicator Control
- 55A (BK) Ground
- 40K (BK/W) Diagnostic Power Input
- - NOT USED
- - NOT USED
- 939 (GN/R) Passenger Air Bag Return
- 937 (GY) Driver Air Bag Return
- 944A (GN/W) Air Bag Feed Monitor
- 944B (GN/W) Safing Sensor Output Monitor
- 9C (W/GN) Deployment Power Input
- - NOT USED
- 951 (GN/Y) Safing Sensor Input Power
- 940 (GN) Safing Sensor Ground Monitor
- 933 (BR/GN) RH Front Air Bag Sensor Feed
- 932 (BR/R) Center Air Bag Sensor Feed
- 931 (BR/BK) LH Front Air Bag Sensor Feed
- 936 (BR/Y) RH Front Air Bag Sensor Ground Monitor
- 935 (BR/W) Center Air Bag Sensor Ground Monitor
- 934 (BR) LH Front Air Bag Sensor Ground Monitor
- 943 (GN/BK) Safing Sensor Input Monitor
- - NOT USED
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: Problem z czujnikiem AirBag
skąd ty to wszystko masz? dzięki
- wujeksex
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-09-08 21:09
- Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14440
- Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński
Re: Problem z czujnikiem AirBag
No to trochę dobrze pamiętałem, ale też w paru rzeczach się pomyliłem - na pinie 15 powinno być 16V, ale nie jest to zasilanie, a wyjście na czujnik i nie jest jedna wtyczka, a dwie.
Poza tym widzę na schemacie od Roberta termik (bezpiecznik elektroniczny ze zwłoką, lub zwykły bimetal) - modułu nie rozbierałem, to nie potrafię powiedzieć jak wygląda i gdzie się dokładnie znajduje.
Kondensatory nie muszą być "wystrzelone", aby okazało się, że są niesprawne - po latach elektrolit traci swoje właściwości, lub po prostu wyparowywuje przez mikro nieszczelności.MatiLP640 pisze:Tego rozebrałem i w sumie wygląda na cały, ani nigdzie nic nie jest nadpalone ani żadnego zapachu nie ma po otwarciu, wygląda na sprawny.
Poza tym widzę na schemacie od Roberta termik (bezpiecznik elektroniczny ze zwłoką, lub zwykły bimetal) - modułu nie rozbierałem, to nie potrafię powiedzieć jak wygląda i gdzie się dokładnie znajduje.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady
Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem