Problem z czujnikiem AirBag

Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: 2Ya »

Siemnoo :grin: Mały problemik i małe pytanie
:arrow: Mam przeciete przewody,od prawego czujnika airbagu co zauważyłem juz wcześniej i byłem ciekaw dlaczego ale chciałem zajrzeć głębiej,a po zdjęciu zderzaka okazuje się,że był probek lekko pacnięty z prawej strony - nic poważnego w sumie,czujnik chyba dotknięty,a raczej na pewno bo wzmocnienie pod zderzakiem jest peknięte i co dalej jak sprawdzic taki czujnik czy jest dobry :?: Albo jak sprawdzic używany , od auta na 1000% nie bitego - mogę go sobie ot tak podłączyć :?: .Dodam,że kierat z poducha jest ok i chyba nie było wymieniane raczej.Podejrzewam,że jakis magik odciął ten sensor,żeby czasem nie było niespodzianki z airbagiem w trakcie jazdy i tyle hmm..Aha i kontrolka airbagu świeci tak po przekręceniu kluczyka : zapala sie na kilka sekund i świeci,następnie gaśnie na kilka sekund,a potem mruga cztery razy pod rząd i znów gaśnie i cały cykl ,od nowa.. Czy to jest kod 41 :?: Dobrze to zinterpretowałem :?:

Co na to szanowne kolegium fachowców :?: :grin: Fotami również służę jakby co :grin:

Dziękuję za ewentualne porady :D & pozdrOOO :grin:
Obrazek
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Mam nadal problem z srs,a mianowicie teraz wywala mi kod 13 instalacja elektryczna Air bag lub czujnik uderzeniowy zwarty do masy
Mam wszystko ok kurde Czy ktoś wie jak resetuje sie komp,od poduszki
Dzięki
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Nie masz wszystkiego ok. Komp poduszki wyświetla tylko 1 kod - najważniejszy w danym momencie (o najniższym numerze). Po usunięciu problemu wyświetlany jest kolejny kod (jeśli są jeszcze jakieś błędy). Jeśli wcześniej wyświetlał Ci 41 (przerwany obwód sensora), a teraz niższy 13 (ten sam obwód zwarty do masy), to popsułeś w trakcie naprawy. Kompa diagnostyki poduszek się nie resetuje - jak nie będzie błędów, to przestanie wyświetlać.
Co innego sterownik - ten zapamiętuje fakt wystrzelenia poduszki i resetuje się go w specjalizowanym warsztacie.

Przy okazji - pierwsze zaświecenie na 6 sekund informuje tylko, że układ działa. Dopiero potem wyświetla ew. błędy. Kod 41: Obrazek
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Siemano :!: No właśnie ja nic nie popsułem :roll: Ja chcę naprawić :D Założyłem inny czujnik (ten co założyłem jest,od Probe nawet nie ryśniętego) i tamten kod zniknął i teraz jest 13,a instalacja wydaje się ok hmm.. :roll: Dzieki za pomoc ,kurde w wolnej chwili polecę z całą tą instalacją,może ktoś coś zamienił (kable)- tego nie wiem ale wiem, że Polak potafi jak i zarówno naprawić/zmodyfikować tak i spieprzyć..
Przypuszczam,że poprzedni sensor był odcięty,bo wywalał jakiś błąd hmm.. :roll:
Będę sie z tym męczył ,aż znajdę przyczynę 8)
Idę na garaż choć juz przysypiam i w ogóle ech..same niespodzianki :?
Pzdr.
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

To scenariusz jest wg mnie taki:
Kod 41 - brak czujnika. Nie było kodu 13, bo to on by się wyświetlał. Drugi przewód od czujnika zwiera do masy, ale komp nic o tym nie wie, skoro układ jest rozwarty.
Zakładasz czujnik, zamknąłeś obwód i diagnostyka poduszek wyświetla 13 - zwarcie do masy.
Idź po kablach i znajdź przetarcie, zgniecenie między jakimiś elementami, ...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

No dokładnie tak jak piszesz też tak myslałem tylko wszystko jest ok wizualnie w oryginalnych peszlach itp.
Dziś porozpinałem prawy czujnik - ten,który dołożyłem no i przewody ok - wypinam i 41 zapinam 13 jak juz wiadomo :roll:
Rozepnę jeszcze lewy znowu i popatrze dokładnie co tam sie dzieje i przejrze też okablowanie centralnego sensora..
Dzięki :1111_worthy: :wink:

A poza tym masz wyje***y nowy avatar :1111_ok: :1111_ok: :twisted:
Obrazek
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Ponawiam :idea:

Czy ktoś wie jak resetuje się sterownik airbag albo jak sie dobrać do tego ustrojstwa :?: :?: :idea:

Poduszka jest i raczej nie była zmieniana(nie mam 100% pewności),wymieniłem sensor,bo poprzedni był lekko naruszony i ktoś przeciał kable ale nie ma zwartego obwodu i ma oporność..

Posprawdzałem wszystko (instalka żadnych przetarć itp. nie ryłem pod deską,bo bym musiał wszystko rozbebeszyć,a mogło by być na próżno czasem z tą operacją - wizualnie nic tam nie było ruszane i żadnych uszkodzeń) i non top przy podpiętych sensorach kod 13 czyli instalacja elektryczna Air bag lub czujnik uderzeniowy zwarty do masy

Może pokrótce to opiszę jak to wygląda :arrow: :arrow: :arrow: :arrow:

Wszystkie czujniki mają na jednym pinie (pomarańczowa kostka) przejście do masy jeżeli są przykręcone do nadwozia i mniemam,że tak chyba musi być,a drugi pin (niebieski) przejścia nie ma oraz na czujnikach/sensorach jest oporność i nie mają przejścia same w sobie.

Co dalej ; gdy odepnę wszystkie wyskakuje kod 51 wewnętrzny bezpiecznik Monitora Diagnostyki

Rozumiem,że to właściwy objaw :?:

Gdy odepnę prawy czujnik wywala mi kod 41 obwód czujnika zderzeniowego: wysoka rezystancja lub otwarty obwód

Gdy odepnę lewy sensor i środkowy to cały czas kod 13 instalacja elektryczna Air bag lub czujnik uderzeniowy zwarty do masy jak dobrze teraz pamiętam :roll:

Tera tak gdy sprawdzałem przewody ze sterownika na przejscie do masy to gdy były wypięte wszystkie brak przejścia do masy,a wskazywało oporność - gdy popiąłem środkowy sensor to samo w pozostałych,lewy tak samo,a gdy podpiąłem prawy sensor to jest przejście na masę w złączach ze sterownika na pinie niebieskim w sensorze środkowym i sensorze lewym :!:

O co tu chodzi :?: czy sterownik poduchy może być uwalony :?:

Wybaczcie jeśli napisałem to enigmatycznie, nie jestem elektronikiem ale lubie rozwiązywać problemy,a sam już się gubie i mam okrojoną wiedzę na temat działania airbagu,a i w głowie mnóstwo spraw w tym z Probe :neutral:

Będę wdzięczny za jakąkolwiek podpowiedź :cool:
Obrazek
Awatar użytkownika
roofio
Posty: 102
Rejestracja: 2004-07-06 03:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

sterownik airaga

Post autor: roofio »

Jesli mowisz ze probek mial lekkie pacniecie i wymieniales czujnik to w sterowniku zapisal sie crash, trzeba by bylo wymontowac sterwonik airbaga i wykasowac (wyzerowac) wpisy crasha. Jesli mowisz ze uwalony byl probek w prawy przod a w trakcje uderzenia nie bylo zapietych pasow lub tez pasazera po prostu nie bylo to poduszka sie nie otworzyla a crash sie zapisal. Bede przerabial temat na dniach bo mam podobny temat. Powiedz mi tylko gdzie jest sterownik airbaga bo nie chce mi sie instalowac serwisowki. Pozdrawiam,

PS>
gdyby byl w probku system OBD II to crasha by sie skasowalo po podpieciu komputera do OBD II a tak niestety trzeba wymontowac i sie bawic :/
/Roofio Probe II 1995 USA
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: sterownik airaga

Post autor: 2Ya »

Witam! Byłoby fajnie jak byś to rozszyfrował :wink: Bo już myślę nad wymianą sterownika :roll:

Sterownik,od srs/airbag to niebieska puszka na pedałami w lewym narożniku - jest tam równiez przypięta taka żółta etykietka,więc łatwo go znaleźć tylko trz lekko zanurkować pod kokpit :wink:

Tak miał małe co nieco,ale nic poważnego w sumie no ale poprzedni czujnik troszke był naruszony (na pomiarach pokazywało,że ok) i odcięte przewody dlatego wymieniałem na sensor z nie bitego auta.

Dzięki z góry za ewentualna pomoc :D

Pzdr.
Obrazek
Awatar użytkownika
roofio
Posty: 102
Rejestracja: 2004-07-06 03:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

srs

Post autor: roofio »

ok jutro wykrece i zaniose do znajomego, ktory zajmuje sie takimi rzeczami. Dzieki za lokalizacje bedziemy dzialali. Spytam sie od razu ile kosztuje reset crasha ale mysle ze pieniadze wiele mniejsze niz nowy sterownik. Pozdrawiam Rafal
/Roofio Probe II 1995 USA
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Post autor: 2Ya »

Ok dzięki czekam na wieści 8) No ja moge mieć używkę ale z nigdy nie draśniętego auta raczej za dobre pieniądze ale w sumie jeszcze nie dogadałem sprawy..
Pzdr.
Obrazek
Awatar użytkownika
Pajda16v
Posty: 543
Rejestracja: 2011-12-01 14:30
Samochód: osobowy 1995 4-suw
Galeria: viewtopic.php?t=19719
Lokalizacja: Malediwy

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: Pajda16v »

Chciałbym odświeżyć temat...
Sprawa moich poduszek prezentuje się w ten sposób że probe było jakiś czas temu pocałowałem się z drzewem ok 50-60km/h probe zostało zrobione... Ale problem z poduszkami został na szczęście nie miałem zapiętych pasów to nie wybuchły... jeden czujnik wymieniłem od razu lewy przedni i centralny ten koło zamka od maski, wywala mi błąd 44 czyli prawy czujnik wymieniłem na dobry w 100% od swojego drugiego... ale dalej błąd jest ten sam.
Jak można sprawdzić czujnik czy jest dobry ?? są one jak przełącznik 1/0 czy bardziej cudowne ??
Komputer podobno zapisuje błędy i ciężko je usunąć, mam drugi komputerek ale nie chce go wsadzić w popsute czujnik w sumie probe ma 4 te czujniki....
Probe to nie samochód, to styl życia...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: Robert »

Komputer wyświetla tylko obecne błędy.
44.gif
(9.42 KiB) Pobrany 3 razy
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: MatiLP640 »

się podepnę, dziś rano zaczęła mi świecić kontrolka od poduszek wyszło że wyrzuciło mi błąd 52 ( zasilanie awaryjne: brak napięcia) i co to może znaczyć a konkretnie gdzie szukać przyczyny, z poduszkami się nigdy nie bawiłem więc nie mam pojęcia gdzie co może być, jakiś bezpiecznik może tam jest, może przekaźnik, nie mam pojęcia, jak by ktoś coś wiedział na ten temat to byłbym wdzięczny gdyby się podzielił ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1242
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: Spider33 »

Odkrec poduszke od kierownicy i sprawdz czy wszystko jest dobrze podlaczone. Problem pewnie tkwi w tasmie, moze byc uszkodzona. Sprawdz najpierw ja.
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: MatiLP640 »

na poczotek chce zrestetowac kompa i usunac blad bo moze tylko chwilo cos mu sie pochrzanilo i blad zostal w pamieci, tylko jeszcze musze znalezc cos o tym i dowiedziec sie jak to zrobic ale cos bylo z naciskaniem pedalu hamulca chyba a jak to nie pomoze to zrobie jak mowisz. sprawdzalem bezpieczniki tez ale wszystkie sa ok i niby zaden nie odpowiada za poduchy, nie wiem jak z przekaznikami. mozliwe ze gdzies przerwal sie przewod albo zasniedzial...
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: wujeksex »

Też mam błąd 52. Ten błąd nabyłem razem z Probkiem :wink: i jakoś nie chce mi się za to zabrać.

Generalnie, to błąd wyświetli się jak napięcie w module nie przekroczy 16V w ciągu kilku sekund (nie pamiętam ilu dokładnie) od momentu rozruchu silnika, lub włączenia zapłonu(nie pamiętam).
Zasilanie awaryjne do modułu wchodzi jak dobrze pamiętam pinem nr15. Jak przewód ten będzie przerwany, to nie będzie napięcia.
Sprawdź ten przewód.

Ja jednak obstawiam stare kondensatory w module poduch, lub uszkodzony obwód "zwiększania napięcia" - obstawiam, że jest to najprostszy powielacz napięcia(kilka kondensatorów i diód prostowniczych).
Mógł też paść układ pomiaru napięcia.
Wymień kondensatory i sprawdź diody.


Modułu poduch się nie resetuje - jak wszystko działa, to moduł nie wyświetla błędów.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: MatiLP640 »

a gdzie znajdę ten moduł i która to wtyczka?
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: wujeksex »

Pod kierownicą/nad nogami kierowcy. Niebieska puszka z jedną wtyczką.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: MatiLP640 »

-- oryginalny post 2012-11-09 19:39 --

to zrobię inaczej bo powinienem mieć dwa to po prostu podmienię i zobaczę czy coś to zmieni a ten rozbiorę i zobaczę czy wszystko jest ok ;) dzięki za pomoc ;)

-- dodano 2012-11-10 11:13 --

jednak nie mam drugiego ;/ myślałem że mam. Tego rozebrałem i w sumie wygląda na cały, ani nigdzie nic nie jest nadpalone ani żadnego zapachu nie ma po otwarciu, wygląda na sprawny. Powiedz mi jeszcze który to jest konkretnie przewód bo puszka jest jedna i to ta bo po wyciągnięciu świeciła się kontrolna cały czas ale wchodzą do niej dwie wtyczki, jedna biała a druga czarna i nie mam pojęcia który to kabel jest dodam że też je oglądałem i też wszystkie wyglądają na sprawne, nie wiem jak dalej ale przy wtyczkach są ok.

Jak ewentualnie można by było sprawdzić ten moduł czy działa jak należy?
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: Robert »

BACKUP POWER SUPPLY -- VOLTAGE BOOST FAULT CODE 52

Normal Operation

A backup power supply is contained within the air bag diagnostic monitor that consists of four capacitors and a voltage boost circuit. The voltage boost circuit charges the capacitors to 16-19 volts when the air bag diagnostic monitor is turned to ON. The backup power supply is connected through a diode to the air bag diagnostic monitor pin 15 (circuit 951 "GN/Y"). The resistance of circuit 951 should have infinite (open) resistance to ground. The air bag diagnostic monitor measures the voltage on the backup power supply capacitors. If the voltage on the capacitors does not reach a minimum of 16 volts after approximately 45 seconds, the air bag diagnostic monitor will flash a code 52 to indicate low voltage in the backup power supply voltage boost circuit.


Possible Causes

Low backup power supply voltage can be cause by:
  1. Resistance on circuit 951 ("GN/Y") to ground. Resistance to ground on circuit 951 ("GN/Y") or circuit 943 ("GN/BK") will cause the backup power supply capacitors to discharge and the boost circuit will not be able to boost the voltage.
  2. Boost circuit failure within the air bag diagnostic monitor. If the voltage boost circuit in the air bag diagnostic monitor is faulty it will not be able to raise the backup power supply voltage on the capacitor.
Electrical Schematic -- Backup Power Supply -- Voltage Boost Fault Code 52
Electrical Schematic -- Backup Power Supply -- Voltage Boost Fault Code 52

Pinpoint Test -- Backup Power Supply - Voltage Boost Fault Code 52
  • 52-1 VERIFY CONDITION
    • Key ON.
    • Count the fault code (if any).
    • Is code 52 flashing?
      • Yes
        GO to «52-2».
      • No
        READ the Normal Operation Description for this fault code. EXAMINE the fault code schematic and look for areas where intermittent problems would occur (connectors, splices, crimps, etc.). DO NOT PROCEED WITH PINPOINT TESTS UNTIL THE CODE IS FLASHING! FAILURE TO DO SO WILL RESULT IN NEEDLESS REPLACEMENT OF THE AIR BAG DIAGNOSTIC MONITOR AND REPEAT REPAIRS.
  • 52-2 CHECK BACKUP POWER SUPPLY FAULT
    • Deactivate the air bag system.
    • Disconnect the air bag diagnostic monitor connectors.
    • Measure the resistance of circuit 951 ("GN/Y") between the gray air bag diagnostic monitor connector Pin 15 and ground.
    • Is the resistance greater than 100,000 ohms?
      • Yes
        REPLACE the air bag diagnostic monitor. VERIFY the system. REACTIVATE the system.
      • No
        GO to «52-3».
  • 52-3 CHECK FOR SHORT TO GROUND IN CIRCUIT 951
    • Disconnect the air bag diagnostic monitor connectors.
    • Disconnect the safing sensor connectors.
    • Measure the resistance of circuit 951 ("GN/Y") between the gray air bag diagnostic monitor connector Pin 15 and ground.
    • Is the resistance greater than 100,000 ohms?
      • Yes
        GO to «52-4».
      • No
        LOCATE and SERVICE the short to ground in circuit 951 ("GN/Y"). RECONNECT the system. VERIFY the system. REACTIVATE the system.
  • 52-4 CHECK FOR SHORT TO GROUND IN CIRCUIT 943
    • Disconnect the air bag diagnostic monitor connectors.
    • Disconnect the safing sensor connectors.
    • Measure the resistance of circuit 943 ("GN/BK") between the black air bag diagnostic monitor connector Pin 23 and ground.
    • Is the resistance greater than 100,000 ohms?
      • Yes
        REPLACE the safing sensor. RECONNECT the system. VERIFY the system. REACTIVATE the system.
      • No
        LOCATE and SERVICE the short to ground in circuit 943 ("GN/BK"). RECONNECT the system. VERIFY the system. REACTIVATE the system.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: MatiLP640 »

ooo jak miło :) jak chcesz to potrafisz :P dzięki wielkie ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: Robert »

Air Bag Diagnostic Module Connectors
Air Bag Diagnostic Module Connectors
wtyczki.GIF (9.76 KiB) Przejrzano 6225 razy
  1. Pin, circuit & function
  2. 40S (BK/W) Diagnostic Power Input
  3. 55C (BK/BL) Ground
  4. 55 (BK/GN) Ground
  5. 952 (R/GN) Air Bag Warning Indicator Control
  6. 55A (BK) Ground
  7. 40K (BK/W) Diagnostic Power Input
  8. - NOT USED
  9. - NOT USED
  10. 939 (GN/R) Passenger Air Bag Return
  11. 937 (GY) Driver Air Bag Return
  12. 944A (GN/W) Air Bag Feed Monitor
  13. 944B (GN/W) Safing Sensor Output Monitor
  14. 9C (W/GN) Deployment Power Input
  15. - NOT USED
  16. 951 (GN/Y) Safing Sensor Input Power
  17. 940 (GN) Safing Sensor Ground Monitor
  18. 933 (BR/GN) RH Front Air Bag Sensor Feed
  19. 932 (BR/R) Center Air Bag Sensor Feed
  20. 931 (BR/BK) LH Front Air Bag Sensor Feed
  21. 936 (BR/Y) RH Front Air Bag Sensor Ground Monitor
  22. 935 (BR/W) Center Air Bag Sensor Ground Monitor
  23. 934 (BR) LH Front Air Bag Sensor Ground Monitor
  24. 943 (GN/BK) Safing Sensor Input Monitor
  25. - NOT USED
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
MatiLP640
Klubowicz
Posty: 2794
Rejestracja: 2011-12-02 23:21
Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
Galeria: viewtopic.php?t=19740
Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: MatiLP640 »

skąd ty to wszystko masz? :shock: dzięki ;)
Było: Czerwone Probe 2.5 V6 `96
Było: Fioletowe Probe 2.5 V6 `97 :(
Jest: Czarny Legnum VR4 `99 8)

Życie jest za krótkie żeby jeździć Dieslem!!! Only 98 or E85!
Obrazek :arrow: KLIK Obrazek :arrow: KLIK
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Problem z czujnikiem AirBag

Post autor: wujeksex »

No to trochę dobrze pamiętałem, ale też w paru rzeczach się pomyliłem - na pinie 15 powinno być 16V, ale nie jest to zasilanie, a wyjście na czujnik i nie jest jedna wtyczka, a dwie.

MatiLP640 pisze:Tego rozebrałem i w sumie wygląda na cały, ani nigdzie nic nie jest nadpalone ani żadnego zapachu nie ma po otwarciu, wygląda na sprawny.
Kondensatory nie muszą być "wystrzelone", aby okazało się, że są niesprawne - po latach elektrolit traci swoje właściwości, lub po prostu wyparowywuje przez mikro nieszczelności.
Poza tym widzę na schemacie od Roberta termik (bezpiecznik elektroniczny ze zwłoką, lub zwykły bimetal) - modułu nie rozbierałem, to nie potrafię powiedzieć jak wygląda i gdzie się dokładnie znajduje.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”