Może się komus przyda
Najczęstszą przyczą strzałów w tłumik jest zbyt bogata mieszanka paliwo-powietrzna lub po prostu dziurawy wydech, ewentualnie zatkany katalizator.
Strzały w wydech to nic innego jak spalnie paliwa w wydechu... Skąd ono się tam bierze?
Albo jest za dużo paliwa w wydechu, albo jest za dużo powietrza i stad nawet dopuszcalene ilości strzelają( dziura w wydechu) albo zatkany kat gromadzi przed sobą cząstki paliwa (nawet w dopuszczalnej ilości w końcu się zbiorą w "kupę")
Zacznijcie od sprawdzenia tego drugiego, bo łatwiej...
Na zimnym silniku jest specjalnie podawana wzbogacona mieszanka i jeśłi na biegu jałowym doda się gazu a potem puści, to może strzelić.
Jeśłi chodzi o mieszankę to mozemy tu mieć do czynienia z następującymi elementami:
-brak spalania na jednym z cylindrów (np. kable WN lub świeca)
-za wysokie ciśnienia paliwa
- "lejący" wtryskiwacz
- uszkodzony zawór wydechowy(nie domykający się, zawieszony, nieszczelny)
- uszkodzony czujnik temperatury silnika
- zły kąt wyprzedzenia zapłonu (np. źle ustwiona wtyczka oktanowa lub nieprawidłowa odległość czujnika położenia wału od tarczy zębatej)
Flyke ; strzały w przelotówce jak najbardziej
Pzdr.